Ad diferenciál - já si upřímně myslím, že tohle auto bude dost nepoužitelné tak jako tak, vnímám to spíš jako historickou kuriozitu na ukázku, se kterou se bude jezdit spíš symbolicky, proto to nevnímám jako zas tak nezbytné
Škoda 130 RS
Re: Škoda 130 RS
Lexanová Š130RS v 1:10 je snad dostupná pořád, viz http://www.rc-auta.eu/component/virtuem ... Itemid=524 . Cena sice 3x větší, než za slušnou závodní karosérii na 1:10, ale to je celkem pochopitelná daň za malosériovost. Podle rozvoru by to mělo jít třeba zrovna na ten podvozek TD10, který jsem odkazoval, pokud by někomu připadalo 4WD ve spojení s Š130 "divné", tak pak nějaký podvozek GT se zadním náhonem, ale asi to bude dražší, tak tolik "levnějších alternativ" není.
Ad diferenciál - já si upřímně myslím, že tohle auto bude dost nepoužitelné tak jako tak, vnímám to spíš jako historickou kuriozitu na ukázku, se kterou se bude jezdit spíš symbolicky, proto to nevnímám jako zas tak nezbytné
Ad diferenciál - já si upřímně myslím, že tohle auto bude dost nepoužitelné tak jako tak, vnímám to spíš jako historickou kuriozitu na ukázku, se kterou se bude jezdit spíš symbolicky, proto to nevnímám jako zas tak nezbytné
Re: Škoda 130 RS
Je to nádhera souhlasím s tazatelem postavil to co nejjednodušeji bude to víc odpovídat retro. Jízdní vlastnosti bych neřešil.
Mám tohle auto doma, nebo spíš tata ho má ještě někde na části ve skříních v garáži. Je mě 31 a už sem ho v chodu nezažil.
Tata s ním jezdil ještě než sem se narodil, říkal akcelerace nic moc ale když jezdil po autobusáku a ta 2.5ka chytla otáčky v krouťáku
tak už to jelo jak drak. Pak ho rozbil a od té doby je na části ve skříni. Mít tu píli to dát do původního stavu byl by to nádherný veterán.
Myslím že nemá cenu to stavět na moderní podvozek autentičnost by utrpěla. A podvozek je skoro celý přidělat motor a servo a může
s tím jezdit nebo jen pojíždět ale bude to veterán.
Na blbnutí si může koupil Traxxáka..
Mám tohle auto doma, nebo spíš tata ho má ještě někde na části ve skříních v garáži. Je mě 31 a už sem ho v chodu nezažil.
Tata s ním jezdil ještě než sem se narodil, říkal akcelerace nic moc ale když jezdil po autobusáku a ta 2.5ka chytla otáčky v krouťáku
tak už to jelo jak drak. Pak ho rozbil a od té doby je na části ve skříni. Mít tu píli to dát do původního stavu byl by to nádherný veterán.
Myslím že nemá cenu to stavět na moderní podvozek autentičnost by utrpěla. A podvozek je skoro celý přidělat motor a servo a může
s tím jezdit nebo jen pojíždět ale bude to veterán.
Na blbnutí si může koupil Traxxáka..
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Re: Škoda 130 RS
No, nepoužitelné... spíš proč ho rovnou dělat ještě nepoužitelnější? Je to rarita, tak proč riskovat zbytečné poškození, kvůli špatnému ovládání. Navíc to nebude čistá renovace do původního stavu, takže zakomponovat diferenciál a elektromotor (a moderní servo) mi nepřijde jako nějaké barbarství.
BTW Je ale pravda, že stříďák (co zmiňuju dřív) potřeba rozhodně není, obyčejná plechovka velikosti 540 s laciným regulátorem poslouží pro předvedení úplně stejně.
BTW Je ale pravda, že stříďák (co zmiňuju dřív) potřeba rozhodně není, obyčejná plechovka velikosti 540 s laciným regulátorem poslouží pro předvedení úplně stejně.
Re: Škoda 130 RS
Ještě jednou děkuji moc za názory. Moje představa je, udělat nový podvozek ze sklotextitu. Na pohon chci použít elektromotor a asi i diferenciál. Jen bych ještě poprosil nějaké konkrétní návrhy. Tzn. jaký diferenciál???
Re: Škoda 130 RS
Tady máš ke studiu pohled na Xray a návod formule Tamiya (jsou tam čísla dílů). Potřebuješ vyřešit uchycení kol (Tamiya používá šestihran, Xray šroubky) a vyrobit vlastní osu kvůli rozchodu. Na osu pak umístíš diferák (třetí odkaz, v této sadě není oz. kolo a kuličky)...
https://teamxray.com/downloads/47/x10_2018_exploded_view.pdf
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58534.pdf
http://www.rcmart.com/tamiya-54158-f104-diff-housing-p-28898.html?cPath=595_744_1390
https://teamxray.com/downloads/47/x10_2018_exploded_view.pdf
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58534.pdf
http://www.rcmart.com/tamiya-54158-f104-diff-housing-p-28898.html?cPath=595_744_1390
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS
Hmm, že auto bez diferáku nemůže jezdit je kravina. S kámošem jsme kdysi dávno občas jezdili do školy s Bejbinou (Praga Baby 1935) a ta žádnej diferák neměla. V prudší zatáčce to sice řvalo ale to bylo tak vše. Proti MB1000, s kterou jsem zase jezdil já, zas takovej moc velkej rozdíl v řízení nebyl.
Před rokem jsem si tisknul na 3D tiskárně F1, taky nemá diferák a zatáčky umí. Sice se s tím nedá závodit ale na blbnutí stačí.
Tu 130 z plánku Modelář s průběžnou hřídelí jsem měl udělanou někdy kolem roku 1979. Na tehdejší dobu, kdy tady nic jinýho nebylo jsme ani nemysleli na to, že by mohla jezdit líp. Jezdila hodně rychle ale taky rychle odcházel pastorek na odstředivý spojce. Protože často končila v kotrmelcích, sundala se kastle a udělal trubkovej rám, s ním tolik škod nebylo.
Před rokem jsem si tisknul na 3D tiskárně F1, taky nemá diferák a zatáčky umí. Sice se s tím nedá závodit ale na blbnutí stačí.
Tu 130 z plánku Modelář s průběžnou hřídelí jsem měl udělanou někdy kolem roku 1979. Na tehdejší dobu, kdy tady nic jinýho nebylo jsme ani nemysleli na to, že by mohla jezdit líp. Jezdila hodně rychle ale taky rychle odcházel pastorek na odstředivý spojce. Protože často končila v kotrmelcích, sundala se kastle a udělal trubkovej rám, s ním tolik škod nebylo.
Re: Škoda 130 RS
Tak ona se pevná osa jezdí běžně i na špičkových soutěžních 1:10 onroad TC... To je 4x4 a kombinace vepředu pevná osa a diferenciál vzadu je úplně běžná, občas se ale jezdí i kombinace s pevnou osou vzadu.
Taky pokládám ty předchozí komentáře až snad za kravinu a názor, že se to bez diferenciálu nutně musí rozbít je pořádně zavádějící.
Taky pokládám ty předchozí komentáře až snad za kravinu a názor, že se to bez diferenciálu nutně musí rozbít je pořádně zavádějící.
Re: Škoda 130 RS
Teď už teda vím, jaký motor bych použil, ale ještě bych potřeboval vědět, kde vezmu potřebná ozubená kolečka. Poradí mi někdo 
Re: Škoda 130 RS
Pro variantu bez diferenciálu by to šlo i 3D tiskem - viz celeronem zmíněná F1 https://www.thingiverse.com/thing:1193309 , kolo a pastorek z ní je použitelné.
Jinak samozřejmě díly jiných aut, pro ilustraci třeba ozubené kolo xray https://www.mz-racing.net/375896-compos ... r-96t-64p/ a k tomu 64pitch pastorek viz https://www.mz-racing.net/auta-dily-uni ... odul-64dp/ , pro začátek bych bral třeba 27 zubů.
Příklady jsou jen pro ilustraci, najde se toho spousta.
Jinak samozřejmě díly jiných aut, pro ilustraci třeba ozubené kolo xray https://www.mz-racing.net/375896-compos ... r-96t-64p/ a k tomu 64pitch pastorek viz https://www.mz-racing.net/auta-dily-uni ... odul-64dp/ , pro začátek bych bral třeba 27 zubů.
Příklady jsou jen pro ilustraci, najde se toho spousta.
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS
tomashr píše:by to šlo i 3D tiskem - viz celeronem zmíněná F1 https://www.thingiverse.com/thing:1193309 , kolo a pastorek z ní je použitelné.
Docela mě překvapilo že ani při surovým lomcování knyplem vpřed-brzda-vzad-brzda-vpřed na celkem dost prašný ploše ty ozubený tištěný kolečka z ABS stále drží. Gumy se prodrbaly dřív. Když to porovnám s ocelovým pastorkem do kola z texgumoidu, tak tam se pastorek obrousil obrousil podstatně rychlejc. Ale fajtem je, že plynulej tah třífázu v porovnání s cukáním MVVS 2,5 s nedostatečným setrvačníkem tomu moc nepřidalo.
Re: Škoda 130 RS
Ono tedy objektivně neuškodí dodat, že u OpenRC F1 je modul zubů jak na turbínu elektrárny, když máš vedle toho třeba jen běžné 48dp (o v top modelech užívaném 64dp nemluvě), tak je rozdíl až komický. Ale pro první pokusy na tom není nic špatného, hlavně že to funguje...
-
psmotokary
- Příspěvky: 43
- Registrován: pát 12.09.2014 13:49
Re: Škoda 130 RS
Zdravím Vás, pokud by jste se rozhodl podvozek stavět, měl bych zájem případně o ten Váš původní, mám doma plonkovou kastli na tuhle Škodovku, tak bych ji na Váš posadil a nechal na čumendu, ne na ježdění, či pokud by byla k mání ta rozstřelená, tak též..., za případnou zprávu na email anajartep@seznam.cz díky, tyto auta se mě líbí a je škoda je nezachovat jak byla udělána kdysi, s pozdravem Pavel.