Škoda 130 RS

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Škoda 130 RS

#16 Příspěvek od tomashr »

Lexanová Š130RS v 1:10 je snad dostupná pořád, viz http://www.rc-auta.eu/component/virtuem ... Itemid=524 . Cena sice 3x větší, než za slušnou závodní karosérii na 1:10, ale to je celkem pochopitelná daň za malosériovost. Podle rozvoru by to mělo jít třeba zrovna na ten podvozek TD10, který jsem odkazoval, pokud by někomu připadalo 4WD ve spojení s Š130 "divné", tak pak nějaký podvozek GT se zadním náhonem, ale asi to bude dražší, tak tolik "levnějších alternativ" není.

Ad diferenciál - já si upřímně myslím, že tohle auto bude dost nepoužitelné tak jako tak, vnímám to spíš jako historickou kuriozitu na ukázku, se kterou se bude jezdit spíš symbolicky, proto to nevnímám jako zas tak nezbytné :-)
Uživatelský avatar
Wormsnake
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 22.02.2015 9:13
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: Škoda 130 RS

#17 Příspěvek od Wormsnake »

Je to nádhera souhlasím s tazatelem postavil to co nejjednodušeji bude to víc odpovídat retro. Jízdní vlastnosti bych neřešil.
Mám tohle auto doma, nebo spíš tata ho má ještě někde na části ve skříních v garáži. Je mě 31 a už sem ho v chodu nezažil.
Tata s ním jezdil ještě než sem se narodil, říkal akcelerace nic moc ale když jezdil po autobusáku a ta 2.5ka chytla otáčky v krouťáku
tak už to jelo jak drak. Pak ho rozbil a od té doby je na části ve skříni. Mít tu píli to dát do původního stavu byl by to nádherný veterán.
Myslím že nemá cenu to stavět na moderní podvozek autentičnost by utrpěla. A podvozek je skoro celý přidělat motor a servo a může
s tím jezdit nebo jen pojíždět ale bude to veterán.

Na blbnutí si může koupil Traxxáka..
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Virtual
Příspěvky: 175
Registrován: úte 03.01.2006 0:00
Bydliště: Praha

Re: Škoda 130 RS

#18 Příspěvek od Virtual »

No, nepoužitelné... spíš proč ho rovnou dělat ještě nepoužitelnější? Je to rarita, tak proč riskovat zbytečné poškození, kvůli špatnému ovládání. Navíc to nebude čistá renovace do původního stavu, takže zakomponovat diferenciál a elektromotor (a moderní servo) mi nepřijde jako nějaké barbarství.

BTW Je ale pravda, že stříďák (co zmiňuju dřív) potřeba rozhodně není, obyčejná plechovka velikosti 540 s laciným regulátorem poslouží pro předvedení úplně stejně.
Foxik
Příspěvky: 276
Registrován: úte 17.01.2012 17:59

Re: Škoda 130 RS

#19 Příspěvek od Foxik »

Ještě jednou děkuji moc za názory. Moje představa je, udělat nový podvozek ze sklotextitu. Na pohon chci použít elektromotor a asi i diferenciál. Jen bych ještě poprosil nějaké konkrétní návrhy. Tzn. jaký diferenciál???
Virtual
Příspěvky: 175
Registrován: úte 03.01.2006 0:00
Bydliště: Praha

Re: Škoda 130 RS

#20 Příspěvek od Virtual »

Tady máš ke studiu pohled na Xray a návod formule Tamiya (jsou tam čísla dílů). Potřebuješ vyřešit uchycení kol (Tamiya používá šestihran, Xray šroubky) a vyrobit vlastní osu kvůli rozchodu. Na osu pak umístíš diferák (třetí odkaz, v této sadě není oz. kolo a kuličky)...

https://teamxray.com/downloads/47/x10_2018_exploded_view.pdf
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58534.pdf
http://www.rcmart.com/tamiya-54158-f104-diff-housing-p-28898.html?cPath=595_744_1390
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 130 RS

#21 Příspěvek od Celeron »

Hmm, že auto bez diferáku nemůže jezdit je kravina. S kámošem jsme kdysi dávno občas jezdili do školy s Bejbinou (Praga Baby 1935) a ta žádnej diferák neměla. V prudší zatáčce to sice řvalo ale to bylo tak vše. Proti MB1000, s kterou jsem zase jezdil já, zas takovej moc velkej rozdíl v řízení nebyl. :)
Před rokem jsem si tisknul na 3D tiskárně F1, taky nemá diferák a zatáčky umí. Sice se s tím nedá závodit ale na blbnutí stačí.
Tu 130 z plánku Modelář s průběžnou hřídelí jsem měl udělanou někdy kolem roku 1979. Na tehdejší dobu, kdy tady nic jinýho nebylo jsme ani nemysleli na to, že by mohla jezdit líp. Jezdila hodně rychle ale taky rychle odcházel pastorek na odstředivý spojce. Protože často končila v kotrmelcích, sundala se kastle a udělal trubkovej rám, s ním tolik škod nebylo. :wink:
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Škoda 130 RS

#22 Příspěvek od tomashr »

Tak ona se pevná osa jezdí běžně i na špičkových soutěžních 1:10 onroad TC... To je 4x4 a kombinace vepředu pevná osa a diferenciál vzadu je úplně běžná, občas se ale jezdí i kombinace s pevnou osou vzadu.

Taky pokládám ty předchozí komentáře až snad za kravinu a názor, že se to bez diferenciálu nutně musí rozbít je pořádně zavádějící.
Foxik
Příspěvky: 276
Registrován: úte 17.01.2012 17:59

Re: Škoda 130 RS

#23 Příspěvek od Foxik »

Teď už teda vím, jaký motor bych použil, ale ještě bych potřeboval vědět, kde vezmu potřebná ozubená kolečka. Poradí mi někdo :-)
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Škoda 130 RS

#24 Příspěvek od tomashr »

Pro variantu bez diferenciálu by to šlo i 3D tiskem - viz celeronem zmíněná F1 https://www.thingiverse.com/thing:1193309 , kolo a pastorek z ní je použitelné.
Jinak samozřejmě díly jiných aut, pro ilustraci třeba ozubené kolo xray https://www.mz-racing.net/375896-compos ... r-96t-64p/ a k tomu 64pitch pastorek viz https://www.mz-racing.net/auta-dily-uni ... odul-64dp/ , pro začátek bych bral třeba 27 zubů.
Příklady jsou jen pro ilustraci, najde se toho spousta.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 130 RS

#25 Příspěvek od Celeron »

tomashr píše:by to šlo i 3D tiskem - viz celeronem zmíněná F1 https://www.thingiverse.com/thing:1193309 , kolo a pastorek z ní je použitelné.

Docela mě překvapilo že ani při surovým lomcování knyplem vpřed-brzda-vzad-brzda-vpřed na celkem dost prašný ploše ty ozubený tištěný kolečka z ABS stále drží. Gumy se prodrbaly dřív. Když to porovnám s ocelovým pastorkem do kola z texgumoidu, tak tam se pastorek obrousil obrousil podstatně rychlejc. Ale fajtem je, že plynulej tah třífázu v porovnání s cukáním MVVS 2,5 s nedostatečným setrvačníkem tomu moc nepřidalo.
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Škoda 130 RS

#26 Příspěvek od tomashr »

Ono tedy objektivně neuškodí dodat, že u OpenRC F1 je modul zubů jak na turbínu elektrárny, když máš vedle toho třeba jen běžné 48dp (o v top modelech užívaném 64dp nemluvě), tak je rozdíl až komický. Ale pro první pokusy na tom není nic špatného, hlavně že to funguje...
psmotokary
Příspěvky: 43
Registrován: pát 12.09.2014 13:49

Re: Škoda 130 RS

#27 Příspěvek od psmotokary »

Zdravím Vás, pokud by jste se rozhodl podvozek stavět, měl bych zájem případně o ten Váš původní, mám doma plonkovou kastli na tuhle Škodovku, tak bych ji na Váš posadil a nechal na čumendu, ne na ježdění, či pokud by byla k mání ta rozstřelená, tak též..., za případnou zprávu na email anajartep@seznam.cz díky, tyto auta se mě líbí a je škoda je nezachovat jak byla udělána kdysi, s pozdravem Pavel.
Odpovědět

Zpět na „Auta“