Palivo
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivo
Jaks to ďál? Trn a o fous větší prstýnek a protlačit?
Díky
Jirka
Díky
Jirka
Re: Palivo
Náhodou mi na ten trombónek pasoval polyetylenový kelímek na léky, který používám i na míchání epoxidu. Manželka je používá v práci, takže označení nevím, ale určitě je budou mít v lékárnách. Na vnitřní stěně má stupnici do 20ml viz. foto. Asi 10mm od dna je trochu osazený a tím osazením přesně sednul na hranu trombónku. Tak jsem přes něj tu síťku natvaroval domáčknul druhým kelímkem, omotal drárkem a zaletoval. Pak jsem to ostříhnul a jeden kelímek jsem taky ostříhnul a použil jako formu pro zalití epoxidem. Toť vše. Síťka je mosazná, takže se krásně pájela.
Re: Palivo
blesk píše:nakonec tam asi skončí stejně ta 15tka
Jen tam tu třicítku dej. Alespoň bude sranda.......
Re: Palivo
Včera som kúpil v tescu za 1€ takéto sitko na čaj. Ked som tak na to pozeral tak som si spomenul na toto vlákno že sa to tu preberalo. Existujú aj rôzne veľkosti. a je to z nerezovej ocele. Určite by to bolo celkom elegantné riešenie sitka na sanie.
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Palivo
Dobrý tip, to se mi líbí.
Re: Palivo
Nepochybně proti vniknutí větších nečistot je to dobré.
Ale ten drobný prach, co mi v sedmapůlce doškrábal povrch klikovky to nezachytí.
Leda, že by se ta sítka dala 2 na sebe a mezi ně dala vrstva buničiny či jiného průdyšného materiálu (např kousek filtru z vysavače, tedy ne z pytlíku, ale z toho filtru za ním, co má chránit motor).
Ale ten drobný prach, co mi v sedmapůlce doškrábal povrch klikovky to nezachytí.
Leda, že by se ta sítka dala 2 na sebe a mezi ně dala vrstva buničiny či jiného průdyšného materiálu (např kousek filtru z vysavače, tedy ne z pytlíku, ale z toho filtru za ním, co má chránit motor).
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Palivo
Jo, dobrý nápad, ale spíš na benziňáky. U žhavíků, kde je sání většinou klikou, těsně za vrtulí, by na to asi nebylo místo. Musela by se použít ještě nějaká trubka, nebo hadice, pro odvedení do místa s větším prostorem a doplnit ještě něčím jemnějším. U toho benziňáku mám sání z trupu, takže je to spíš proti nějakým větším kouskům, třeba matička, šroubek, nebo bužírka. Prach nebo písek z venku se tam nedostane.
Re: Palivo
Ano to by bolo na väčšie nečistoty a pre benzínový motor. Vlastne som to písal ako alternatívu k tej sieťke čo si vyrábal pomocou kelímkov. JA napríklad nepoužívam žiadnu sieťku ani trombonik. ale po prečítaní tohoto vlákna nad tým uvažujem.
Re: Palivo
No je to pravda, u motorů s předním je to problém. Navíc je otázkou, zda to u letadel má smysl. Asi dost záleží na tom kde se létá. U asfaltových ploch bude asi toho prachu víc než travnatých. To je ale pouze má domněnka. I když já létám pouze na trávě a stejně jsem se vniku drobných nečistot neubránil. Taky je otázka, jaký by měla instalace filtru vliv na výkon motoru?
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Palivo
Měl jsem motor ZDZ 40 a na saní jsem měl jejich ogrinál filtr (byl z molitanu) a motor běžel bez problému.
Re: Palivo
Když je plocha filtru dostatečně velká, tak ten úbytek výkonu bude asi minimální. Někdy to vyzkouším.
Jinak v křoviňáku mám motor taky 40cm3 a je tam jen kousek molitanu a finguje to s ním léta dobře. Přitom v křoviňáku je pravděpodobnost nasátí bordelu asi daleko větší než v jakémkoli modelu letadla.
Jinak v křoviňáku mám motor taky 40cm3 a je tam jen kousek molitanu a finguje to s ním léta dobře. Přitom v křoviňáku je pravděpodobnost nasátí bordelu asi daleko větší než v jakémkoli modelu letadla.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Palivo
Přesně jak píšeš, u letadel jde vlastně jen o dobu ladění motoru na zemi. Jinak ten asfalt, nebo beton se dá oprášit třeba kusem hadru, ale na trávě bych řek, že je riziko daleko větší. Tím nemyslím trávu, ale spíš suchou hlínu. Řek bych, že toho bordelu k nasátí je daleko víc, než na asfaltu.
Já mám na křoviňáku naopak filtr hodně velký. Je to asi 35ccm a molitanový filtr asi 60x80x8mm je v obdélníkové schránce s roštem, takže jeho plocha je proti sacímu otvoru značná. Asi počítají s velkým zanesením, bez omezení výkonu.
Já mám na křoviňáku naopak filtr hodně velký. Je to asi 35ccm a molitanový filtr asi 60x80x8mm je v obdélníkové schránce s roštem, takže jeho plocha je proti sacímu otvoru značná. Asi počítají s velkým zanesením, bez omezení výkonu.
Re: Palivo
Lark píše:Přesně jak píšeš, u letadel jde vlastně jen o dobu ladění motoru na zemi. Jinak ten asfalt, nebo beton se dá oprášit třeba kusem hadru, ale na trávě bych řek, že je riziko daleko větší. Tím nemyslím trávu, ale spíš suchou hlínu. Řek bych, že toho bordelu k nasátí je daleko víc, než na asfaltu.
Já mám na křoviňáku naopak filtr hodně velký. Je to asi 35ccm a molitanový filtr asi 60x80x8mm je v obdélníkové schránce s roštem, takže jeho plocha je proti sacímu otvoru značná. Asi počítají s velkým zanesením, bez omezení výkonu.
ta plocha je ještě kvuli tomu, že čím větší plocha filtru, tím menší rychlost proudění, tím menší sací odpor (odpor roste s druhou mocninou rychlosti.
Re: Palivo
Vždyť jsem to psal. Aniž by ten filtr znatelně omezoval výkon, asi by moh být dejme tomu i třetinový, ale protože počítají s pravděpodobností zanášení, tak má průřezovou plochu ještě s rezervou.
Re: Palivo
Lark píše:Přesně jak píšeš, u letadel jde vlastně jen o dobu ladění motoru na zemi. Jinak ten asfalt, nebo beton se dá oprášit třeba kusem hadru, ale na trávě bych řek, že je riziko daleko větší. Tím nemyslím trávu, ale spíš suchou hlínu. Řek bych, že toho bordelu k nasátí je daleko víc, než na asfaltu.
...
Jak se to vezme.
Beton a asfalt se neustále povětrnostními vlivy eroduje a drolí => z toho se práší. Ten prach je určitě dost tvrdý a abrazivní.
Zametat okolí startu hadrem si nedovedu moc představit.
Když je dobrá hustá tráva, tak hliněný prach nehrozí, protože tráva udržuje jistou vlhkost (samozřejmě to taky dost závisí od počasí) a v ranní nebo večerní rose skutečně nemám obavu, že se z půdy práší. Ale často se stává, že vrtulí poseču nějaká vyšší stébla, nebo taky ní likviduji drobné mušky. To pak pochopitelně motor může nasát. A to už nemluvím o případech, kdy se vyjede za hranice posekané ranveje (co se taky výjimečně stane). Havárie (čumákovky) - to už tady neřeším, protože tehdy by se s motorem bez vyčištění opravdu nemělo vůbec hýbat.
Můžeme se zamýšlet nad tím, jak jsou ty kousky travin, nebo těl hmyzu tvrdé a do jaké míry můžou motoru uškodit. Jistěže nelze vyloučit, že ta stébla trávy mohou mít na povrchu malé zaschlé kousky bláta, to je už pak trochu horší, ale normální celulóza je dost měkká látka, která asi nemůže kovovým dílům motoru ublížit. Taky ty chitinové krovky a kostry hmyzu jsou dost tvrdé (chitin je jinak neuvěřitelně pevný a lehký materiál), ale zas nedovedu posoudit jestli mohou poškodit ocel, dural a pod, ale pravděpodobnost je jistě větší a nezanedbatelná.
V obou případech by pomohl i ten nejjednodušší vzduchový filtr.
To vše mě nutí o konstrukci nějakého filtru opravdu vážně uvažovat
Výhodou sacího potrubí a filtru proti výfukovému je v tom, že se nemusí řešit provoz při zvýšených teplotách, takže by se to možná dalo třena jen spájet cínovou pájkou z konzervového plechu.
Naposledy upravil(a) VTjr dne pon 12.01.2015 16:59, celkem upraveno 1 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)