Stránka 13 z 17

Re: Palivo

Napsal: pon 12.01.2015 16:56
od Lark
Určitě máš pravdu, ale u žhavíků jsem to nikdy neřešil, i když se občas stalo, že jsem v hrdle sacího otvoru občas nějaký bordel objevil. :lol: On je u toho předního sání asi hlavní problém, že je strašně blízko vrtule a bude asi problém "se vytočit" s nějakým kolínkem mimo dosah vrtule, a taky hrozně krátký vnější průměr na který by se to muselo stáhnout. Jinak to "potrubí" už by ani nemuselo být kovové, ale stačila by i hadice. Myslím, že u žhavíků to asi nemá velký význam řešit. Jinak na to vyčištění plochy pro startování je vynikající přímo nastartovaný model s plynem na plno. :lol: Když ho vemeš do ruky a nadzvedneš mu čumák, tak si to místečko vymeteš jedna báseň. :lol: Nesmíš za ním ale mít zaparkované auto. :wink:

Re: Palivo

Napsal: pon 12.01.2015 17:06
od VTjr
A jaký je, prosím Tě, v tomhle ohledu rozdíl mezi žhavíkem (detoňákem) a benziňákem? 8O

Snad jen to, že ty první jsi asi pokládal za spotřební materiál, zatím co ty druhé si hýčkáš. :lol:
Nebo je to i věkem, kdy za mlada nikdo z nás takové prkotiny neřešil a teď známe hodnotu věcí a peněz? :roll:
U mne to bylo spíš tím, že ty malé motory stejně nic nevydržely ať si dělal co dělal a vždy na nich odešlo mnohem dřív spousta jiných věcí, neřku že jsem je při havárii prostě rozbil. :mrgreen:

Re: Palivo

Napsal: pon 12.01.2015 18:06
od Lark
Přesně jak píšeš. Ty menší motory jsem bral jako spotřebák a většinou jsem jim "ublížil" nějakou havárkou a podobně, nebo jsem je prodal s modelem, než aby stačily schátrat. :lol: Navíc cena těch motorů nebyla tak závratná, jako u nějaké větší kubatůry v benzínu. Jeden čas jsem o filtru na 7,5 taky uvažoval, ale odradily mě právě problémy, jak tam nějaký slušný filtr nasnoubit tak, aby to nesnižovalo výkon a nebylo to poruchové. To přední sání je holt problém. A pokud jde o hodnoty, tak si myslím že utratíme spousty peněz za hromadu jiných věcí, které se třeba ani neosvědčí a skončí v šuplíku. Alespoň já takovou zkušenost mám. :lol:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 8:08
od VTjr
To ani neříkej! (hlavně před mojí manželkou :mrgreen: ) Já mám doma taky plné šuplíky. :lol:

Ale zas když porovnám ty tehdejší a dnešní ceny a platy, tak taková MVVS 3,5, která stála bez tlumiče 680 Kčs (to byla cca 1/4 tehdejšího průměrného čistého přijmu) byla pro většinu stejně dostupná jako dnes nějaká benzínová třicítka (samozřejmě ne úplně špičková). A pro mne, chudého studenta a pak i absolventa s nástupním platem 1950 Kčs byla ještě cenově nedostupnější. :( A to už vůbec nemluvím o různých motorech z dovozu (desítkách HB, HP, OS Max nebo i Webra), co se sem-tam dostaly do obchodní sítě (co pamatuji, tak asi nejlevnější byly asi ty HB - stály bez tlumiče 1500 Kčs, co je víc jak půlka prům. platu, ostatní mnohem víc). Ale vůbec největší pálky byly za RC soupravy a hlavně serva (první serva Futaba na trhu byly za 500 Kčs). Soupravy jsme si však dovedli postavit amatérsky, ale u serv to prostě nešlo (i když jsem zaznamenal jisté zoufalé pokusy).

Je to spíš tak, že dnes jsou žhavíky relativně velmi levné. Ale za nějaký čas je mnozí výrobci (stejně jako MVVS) postupně přestanou vyrábět, budou méně dostupné a jejich cena bude tomu odpovídat a z levných zbydou jen ASP a jiné čínské klony).

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 11:09
od Lark
Mluvíš (píšeš) mi z duše. Já už ale dodělávám své asi poslední éro, takže pak budu mít spíš starosti to rozprodat, protože manželka by to po mé smrti všechno naházela do koňťáku, což by určitě byla velká škoda. :lol:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 12:02
od VTjr
Jistě, to by opravdu byla škoda. :cry:
Ale asi nejlepší to je řešit formou závěti. :wink:
Nebo neřešit vůbec. :mrgreen:

Jak totiž chceš odhadnout ten moment, kdy by si měl začít s rozprodejem/rozdáváním, kdy už budeš mentálně na to připraven, že Ti to nebude bolestně chybět? :roll:
Přece Ty už s tím nemusíš zrovna létat, ale z těch svých "hračiček" se přece můžeš těšit "staticky" až do smrti. :D

Všiml jsem si, že stavíš makety. No a ty nejsou ani tak na létáni, jako spíš na obdivováni na zemi. I EPP polomaketa ve vzduchu ve vzdálenosti >10m vypadá stejně. :lol:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 13:53
od Lark
Závěť nemá smysl, protože nemám komu, kdo by to dokázal využít. :( Mladýho to drželo jen chvíli a teď navíc ani nemá čas a navíc by to ani neměl kde skladovat. Tak to zatím nijak neřeším a asi řešit nebudu. Nestavím makety ale jednu polomaketu. Do makety to má hódně daleko. :lol: Spíš si hraju s detailama, protože mě to baví a třeba to ještě stihnu rozsekat. :mrgreen: Nebo jak píšeš, budu Čmeldu vozit jen na plac a místo lítání, budu jen kecat, jako správnej dědek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 14:02
od VTjr
V poslední vůli přece nemusí být jen komu ale i jak s tím naložit. Taky to můžeš odkázat modelářskému klubu, muzeu, obchodu do vitríny a pod. Nemusíš zrovna synovi když nemá zájem. :wink:
Já syny nemám, jen holky a ty, stejně jako manželku, to nezajímá. :( Ještě spoléhám na nějaké vnuky (pokud budou) a když nebudou, budu na tom stejně jako Ty. Ale nakonec "po nás potopa" :mrgreen:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 14:07
od Lark
Spíš to vydím, že se na to vyprdnu, ať si s tím udělají co budou chtít. :mrgreen:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 15:12
od MichoCZ
Jak vás poslouchám, tak můj děda si může výskat, že aspoň jeden vnuk se o modelařinu zajímá. I když ty jeho skvosty bych asi do vzduchu nepustil, protože bych je dřív nebo později rozbil. SAM s originálníma motorama z dob počátku spalovacích motorů. Ostatní elektronika samozřejmě moderní.

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 16:10
od Lark
Vnoučka mám taky, ale kterým směrem se vrhne ještě nevím. :D Koukám ale, že jsme pěkně uhnuli od tématu, tak by možná bylo dobré kdyby ty naše stesky moderátor přendal někam na smetiště. :mrgreen:

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 16:30
od BUBI
Najlepšie debaty začínajú keď sa skľzne do sféry zvanej OT. 8)

Re: Palivo

Napsal: úte 13.01.2015 19:58
od sidi
Filtr sání musí mít průměr asi 2 krát větší, než otvor do karburátoru. Musí se ponořit do bernzínu s olejem a vyždímat, aby prach sedal na masnou plochu filtru z molitanu. S papírovým filterm nemám zkušenosti.

Re: Palivo

Napsal: úte 01.08.2017 12:21
od VTjr
VTjr píše: ... Po delším skladování neplného a špatně uzavřeného sudu může být metyl znehodnocen větším obsahem vody, kterou absorbuje z ovzduší. To pak moto běží špatně a chová se jakoby měl malou kompresi nebo velmi studenou svíčku. Takže je třeba udělat zkoušku pomocí bezvodého CuSO4 (bílý prášek, který vznikne vyžíháním modré skalice tedy pentahydrátu CuSO4.5H2O). Je to docela snadné, odleješ metyl do asi litrové lahve, nasypeš tam tu vyžíhanou skalici a pokud to zmodrá, tak je tam voda a musí se odvodnit. To se dá tou samou skalicí, kdy ji tam postupně přidáváš až dokud to nepřestane modrat. Necháš to usadit a čistý metyl stočíš do jiné nádoby jako víno. Skalici můžeš opět vyžíhat a použít opakovaně do nekonečna. Skalice se dá koupit v zahradních potřebách pod názvem Cupricol, kde se používá jako postřik proti plísním. Skalice je rozpustná pouze ve vodě, v lihu nikoliv, takže pokud se metyl dobře stočí a odfiltruje, nemusíš mít obavy z toho, že by to motoru nějak ublížilo. ...


Odvolávám toto doporučení ze svého 3. příspěvku na 7. stránce v tomto vlákně. :oops: Etanol (denaturák) lze takto odvodňovat, ale metanol nikoliv. :!: Proč, to se dočtete v tomto novém vlákně http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=81479

Re: Palivo

Napsal: ned 31.12.2017 7:30
od rcaviator
Slyšel jsem o míchání paliva do žhavíků z komponent E85 (k sehnání u některých benzinem) a ricinovym olejem.
Co je na tom pravdy? Lítá na to někdo? Nerad bych experimentem odrovnal motor.