cessna je da se rici muj prvni model a můžu říci, že pro začátečníka ideální letadlo. Mám za sebou asi 15 startů bez jediného poškození. Bez motoru dobře klouže, křidélkama se dobře ovládá a zvládá i dobře let na zádech. Do easy star bych nešel, protože už po měsíci s cessnou uvažuji u něčem rychlejším. Pokud budeš létat na louce tak v žádném případě bych podvozek nedoporučoval (ja jsem s ním nelétal ani jednou) a trup je z relativně odolného plastu a zatím po přistání do trávy je bez poškození. Na ovládání je hodná (sice nemám žadné předchozí zkušenosti
PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan
Ahoj,
cessna je da se rici muj prvni model a můžu říci, že pro začátečníka ideální letadlo. Mám za sebou asi 15 startů bez jediného poškození. Bez motoru dobře klouže, křidélkama se dobře ovládá a zvládá i dobře let na zádech. Do easy star bych nešel, protože už po měsíci s cessnou uvažuji u něčem rychlejším. Pokud budeš létat na louce tak v žádném případě bych podvozek nedoporučoval (ja jsem s ním nelétal ani jednou) a trup je z relativně odolného plastu a zatím po přistání do trávy je bez poškození. Na ovládání je hodná (sice nemám žadné předchozí zkušenosti
) a při letání už jsem měl letadlo hodně daleko a neuletělo
, tak bych se o dosah vysílače nebál. Za tři tisíce mě to připadne jako výborná koupě.
cessna je da se rici muj prvni model a můžu říci, že pro začátečníka ideální letadlo. Mám za sebou asi 15 startů bez jediného poškození. Bez motoru dobře klouže, křidélkama se dobře ovládá a zvládá i dobře let na zádech. Do easy star bych nešel, protože už po měsíci s cessnou uvažuji u něčem rychlejším. Pokud budeš létat na louce tak v žádném případě bych podvozek nedoporučoval (ja jsem s ním nelétal ani jednou) a trup je z relativně odolného plastu a zatím po přistání do trávy je bez poškození. Na ovládání je hodná (sice nemám žadné předchozí zkušenosti
rider2 píše:Ahoj,
cessna je da se rici muj prvni model a můžu říci, že pro začátečníka ideální letadlo. Mám za sebou asi 15 startů bez jediného poškození. Bez motoru dobře klouže, křidélkama se dobře ovládá a zvládá i dobře let na zádech. Do easy star bych nešel, protože už po měsíci s cessnou uvažuji u něčem rychlejším. Pokud budeš létat na louce tak v žádném případě bych podvozek nedoporučoval (ja jsem s ním nelétal ani jednou) a trup je z relativně odolného plastu a zatím po přistání do trávy je bez poškození. Na ovládání je hodná (sice nemám žadné předchozí zkušenosti) a při letání už jsem měl letadlo hodně daleko a neuletělo
, tak bych se o dosah vysílače nebál. Za tři tisíce mě to připadne jako výborná koupě.
Mě to taky za ty prachy přišlo úplně skvělý už jen protože je to stříďák,lipoly a 4 kanál..Používáš taky směrovku?jak to s ní zatáčí?takže kolečka dolu,jo?Co vrtule,už jsi jí stihnul poškodit?A jinak,když to je první ledadlo tak jak jsi jí zalítával?To ti jí někdo zalítnul,dal až nahoře a nebo všechno od začátku sám?Výchylky máš podle návodu v prostřední dirce na páce?VOP a SOP to jsi tam zalepil,nebo to máš jen na ty šroubky?To se mi moc nezdá ten spoj šroubkama do polystyrénu..A ne tom vysílači ty 2 ledky (červená a zelená)-maj svítit obě,nebo jen jedna?Mě svítí obě současně a nevím jestli to tak má bejt-je možný,že je to správně,ale je mi divný,že svítí i ta červená.Jak se projeví když poklesne napětí baterek ve vysílači?zhasne některá z těch diod?
Naposledy upravil(a) Alfa dne pát 01.08.2008 1:06, celkem upraveno 3 x.
sharkcom píše:Tak do trávy opravdu ani náhodou, ty mrňavý kolečka maj co dělat na asfaltě. Právě přemýšlím, že dám do předu větší. Jinak to spolehlivě zakopne ale nadruhou stranu se tomu nic nestane. Vysílač má větší dosah než je reálný dolet ( rozuměj takový, aby bylo vidět a ovládat letadlo )
A co ty kolečka sundat úplně a přistávat do trávy na břicho?Navíc by byla jjště o malinko lehčí,měla by menší aerodynamickej odpor..Asi půjdu do těch koleček pryč a bude vystaráno
Tak nakonec to bude jako první easyglider z Multiplexu, cessna padla. Easyglidera s Opticem 6 mi prodal známej za dobrou cenu, komplet osazenej se stříďákem, sklopka vrtule, vč. komplet příslušenství. Zánovní, bez poškození, vše v záruce, tak neberte to. I když ta cessna mě lákala. Teď je čekám na vhodnou příležitost, jak mi to spadne a já to rozsekám
. Doufám že ten easy glider bude také tak hodný jako ta cessna, podle toho co tu o ní píšete. Teď jen řeším, zda začít v módu 1 nebo 2. Ta dvojka mi přijde totiž nějak logičtější na ovládání, resp. něco jako knipl u letadla.
scarabeus píše:Tak jsem tuhle mrchu taky poridil a zitra ji snad poprve otestuju. Mate nejake rady pro totalniho zacatecnika?Jsem zatim jen v helinach, prikoupil jsem jeden DSM prijimac, vymenil puvodni... a chystam se tedy zitra na premieru.
Jo a jeste - jak jste aretovali to predni kolo, cim?
no hlavně nezatáčej moc brzo abys neslítl po čumáku dolů,nepřetahuj moc vyškovku at nejdeš k zemi
kde se dá ještě koupit?
Prosím, nemáte někdo tip, kde je ještě mode1 skladem?
Re: kde se dá ještě koupit?
Jetson píše:Prosím, nemáte někdo tip, kde je ještě mode1 skladem?
Zkusils Kostku? Kupoval jsem to tam pred 2 tejdnama a Mod1 meli...
Těžiště Cessna 480
Ahoj chlapi ozvěte se někdo kdo léta stou Cessnou,chci vědět jak mu vychází těžiště s baterií dodanou v setu.Mně to vubec nevychází dle výrobce 60-62 mm u mně 45-50 mm,aby bylo těžiště dle výrobce a model byl ve vodorovné poloze musel jsem dát na ocas závaží 10g,tak nevím jestli stím mám jít zaletávat.Prosím ozvěte se někdo díky.
jigr
Tak, dovolim si zhodnotit tohle ero po cca tydnu a pul pouzivani
Vsechno popisu z pohledu zacatecnika, protoze sam zacatecnik jsem.
Sestaveni je do cca 1 hodiny, zadna velka veda. Nutne bylo jen serizeni SOP (svisla ocasni plocha) a VOP (vodorovna ocasni plocha) a ohnuti dratu vedoucimu k SOP, jinac to nespojite. Predni kolo je opravdu vhodne odpojit od serva a dat ho napevno jinak servo muze rychle odejit. Nabit baterku beru jako samozrejmost.
Pred prvnim zaletem je nutne si dat pozor hlavne na VOP, aby byla co nejvic rovne. Z ruky se ero pousti zasadne PROTI vetru, pristavani opet proti. Abyste nedopadli jako ja, kdyz jsem to poprve dal po vetru a malem mi to zuchlo do zeme. Pri spravnem vytrimovani staci pustit cca 3/4 plynu, lehce hodit pod uhlem cca 15 stupnu a Cessna poleti krasne rovne.
Dosah a kvalitu puvodniho prijimace/vysilace nemohu komentovat, protoze jsem tam dal AR6100 a letam na DX7.
Pri letani nikdy neletejte NAD sebou, taky pekna hovadina, ktery jsem se dopustil
Pad se sice nekonal, ale v poloze nad vami bude ero naprosto zkresleny, tak bacha.
Vydrz aku - posledni let jsem lital asi 13 minut s 2 mezipristanima, do baterky jsem pak nasoukal 820 mAh (kapacita je 1500). Tech 13 minut bylo cisteho letoveho casu. Letal jsem na pulku plynu, chvilema vic, chvilema min, 2 kratke momenty plachteni. 15 minut se podle me da udelat v pohode, pokud clovek bude vice plachtit a vyuzije i termiku (teple proudy vzduchu, o ktere se letadlo muze oprit a vystoupat vys), dostane se klidne na 20 minut. Jeste dodatek, po pichnuti aku na nabijecku mi displej ukazal 3.85 V/clanek, to jen pro orientaci.
Pristaval jsem zatim na nesklizene pole/sklizene pole/30cm travu. Pokazde se Cessna preklopila, ale zadna veda, pri male pristavaci rychlosti (a vypnutem motoru) se nemuze nic stat.
Cessna reaguje skvele na kridelka, spis bych rekl, bacha na to, pro uplneho zacatecnika to muze byt az dost ostry. Vyskovka je take ok, jen na SOP je to trosku tupy.
Teziste - je opravdu cca 60mm za nabeznou hranou kridla. Usuzuju, ze je to opravdu spravne i z toho, ze pokud je VOP rovne, pri startu z ruky letela Cessna vazne rovne.
Co se tyce prostoru, vetsi je lepsi, at nedopadnete opet jako ja, nelezete na strom a neshazujete
Obalite-li predek hlavniho kridla skelnou paskou, urcite nic nezkazite. Pri pripadnych narazech pak kridlo vydrzi jeste vic.
Sestaveni je do cca 1 hodiny, zadna velka veda. Nutne bylo jen serizeni SOP (svisla ocasni plocha) a VOP (vodorovna ocasni plocha) a ohnuti dratu vedoucimu k SOP, jinac to nespojite. Predni kolo je opravdu vhodne odpojit od serva a dat ho napevno jinak servo muze rychle odejit. Nabit baterku beru jako samozrejmost.
Pred prvnim zaletem je nutne si dat pozor hlavne na VOP, aby byla co nejvic rovne. Z ruky se ero pousti zasadne PROTI vetru, pristavani opet proti. Abyste nedopadli jako ja, kdyz jsem to poprve dal po vetru a malem mi to zuchlo do zeme. Pri spravnem vytrimovani staci pustit cca 3/4 plynu, lehce hodit pod uhlem cca 15 stupnu a Cessna poleti krasne rovne.
Dosah a kvalitu puvodniho prijimace/vysilace nemohu komentovat, protoze jsem tam dal AR6100 a letam na DX7.
Pri letani nikdy neletejte NAD sebou, taky pekna hovadina, ktery jsem se dopustil
Vydrz aku - posledni let jsem lital asi 13 minut s 2 mezipristanima, do baterky jsem pak nasoukal 820 mAh (kapacita je 1500). Tech 13 minut bylo cisteho letoveho casu. Letal jsem na pulku plynu, chvilema vic, chvilema min, 2 kratke momenty plachteni. 15 minut se podle me da udelat v pohode, pokud clovek bude vice plachtit a vyuzije i termiku (teple proudy vzduchu, o ktere se letadlo muze oprit a vystoupat vys), dostane se klidne na 20 minut. Jeste dodatek, po pichnuti aku na nabijecku mi displej ukazal 3.85 V/clanek, to jen pro orientaci.
Pristaval jsem zatim na nesklizene pole/sklizene pole/30cm travu. Pokazde se Cessna preklopila, ale zadna veda, pri male pristavaci rychlosti (a vypnutem motoru) se nemuze nic stat.
Cessna reaguje skvele na kridelka, spis bych rekl, bacha na to, pro uplneho zacatecnika to muze byt az dost ostry. Vyskovka je take ok, jen na SOP je to trosku tupy.
Teziste - je opravdu cca 60mm za nabeznou hranou kridla. Usuzuju, ze je to opravdu spravne i z toho, ze pokud je VOP rovne, pri startu z ruky letela Cessna vazne rovne.
Co se tyce prostoru, vetsi je lepsi, at nedopadnete opet jako ja, nelezete na strom a neshazujete
Obalite-li predek hlavniho kridla skelnou paskou, urcite nic nezkazite. Pri pripadnych narazech pak kridlo vydrzi jeste vic.