Re: Koupání v kaluži - regulátor po smrti?
Napsal: stř 05.06.2013 15:03
>ametis
Pod tou vodou je dobrý zabíhat jen motory který mají otvor v plášti proti komutátoru. Tedy motory 400 a výš. To z důvodu, že je třeba pohledem kontrolovat jak si uhlíky sedají. Aby se to nebrousilo zbytečně moc. Což u menších motorů jak 400 kontrolovat nepůjde.
Já naposled brodil Miga 500 7,2V Race. Sklenička od přesnídávky naplněná ideálně destilkou, motor ponořenej a chycenej za dráty dvouma kulíkama na prádlo na hrdle skleničky. Motor napájenej normálně z pohonný aku a řízenej reglem ovládaným servotesterem. Stačí fakt celkem malé otáčky (ta voda v motoru má nemalej odpor) a taky aby to z tý skleničky necákalo. Po chvilce se začne voda barvit do černa tím jak se uhlíky zabrušujou. Ubroušenej materiál si sedá na dno sklenky. Tomu Migu 500 stačí klidně jen 10min takové lázně aby si uhlík sednul ve větší ploše. Poté motor ofouknout vzduchem, na ložiska kápnout olejíček a rázem má motor daleko sametovější chod a bez jisker.
U tý "370" to můžeš zkusit taky. Ale opatrně. Třeba 2x 5min ve vodě při menších otáčkách. Můžeš motor regulovat klidně přes zapnutý rádio. Neni dobrý koupat ve vodě motory s kuličkovejma ložiskama. Ale ty se dnes používaj zřídka. Základ je obyč plechovka na kluznejch futrech a pak stejně výměna za brushless.
Pod tou vodou je dobrý zabíhat jen motory který mají otvor v plášti proti komutátoru. Tedy motory 400 a výš. To z důvodu, že je třeba pohledem kontrolovat jak si uhlíky sedají. Aby se to nebrousilo zbytečně moc. Což u menších motorů jak 400 kontrolovat nepůjde.
Já naposled brodil Miga 500 7,2V Race. Sklenička od přesnídávky naplněná ideálně destilkou, motor ponořenej a chycenej za dráty dvouma kulíkama na prádlo na hrdle skleničky. Motor napájenej normálně z pohonný aku a řízenej reglem ovládaným servotesterem. Stačí fakt celkem malé otáčky (ta voda v motoru má nemalej odpor) a taky aby to z tý skleničky necákalo. Po chvilce se začne voda barvit do černa tím jak se uhlíky zabrušujou. Ubroušenej materiál si sedá na dno sklenky. Tomu Migu 500 stačí klidně jen 10min takové lázně aby si uhlík sednul ve větší ploše. Poté motor ofouknout vzduchem, na ložiska kápnout olejíček a rázem má motor daleko sametovější chod a bez jisker.
U tý "370" to můžeš zkusit taky. Ale opatrně. Třeba 2x 5min ve vodě při menších otáčkách. Můžeš motor regulovat klidně přes zapnutý rádio. Neni dobrý koupat ve vodě motory s kuličkovejma ložiskama. Ale ty se dnes používaj zřídka. Základ je obyč plechovka na kluznejch futrech a pak stejně výměna za brushless.