NO BODY F5J
Re: NO BODY F5J
Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.
K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.
K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...
K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.
K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...
Re: NO BODY F5J
tomashr píše:Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.
K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.
K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...
Naprostý souhlas se vším, parádně shrnuto
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
www.vpmodel.cz
Re: NO BODY F5J
Super takže klasicky Pajk nejlepsi volba to sem sice nechtěl vědet ale jdu makat a šetřit.
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
NO BODY F5J
Ahoj, neco noveho v tomto vlakne? 
Re: NO BODY F5J
Já ho úplně zanedbávám! Zkusím se polepšit a zatím přidám aspoň pár fotek.
Nobodyho jsem si objednal dávno dávno, s tím, že bude v červnu hotový, a budu ho mít jako druhý, o kousek větší letadlo k Djangu. Jak na rekreační lítání mezi akrobatama, tak na soutěže RCEN a možná F5J. Jenže červen byl hustej, červenec taky, v srpnu jsem doslova roztavil kabely v křídle, v září konečně zálet s první soutěž RCEN s týden starým, ještě nedoladěným letadlem. Ale říkal jsem si, že raději získám nějaký soutěžní zkušenosti ještě letos... ať je co ladit a co zlepšovat přes zimu.
Je to teda o kousek větší, než Django
Nobodyho jsem si objednal dávno dávno, s tím, že bude v červnu hotový, a budu ho mít jako druhý, o kousek větší letadlo k Djangu. Jak na rekreační lítání mezi akrobatama, tak na soutěže RCEN a možná F5J. Jenže červen byl hustej, červenec taky, v srpnu jsem doslova roztavil kabely v křídle, v září konečně zálet s první soutěž RCEN s týden starým, ještě nedoladěným letadlem. Ale říkal jsem si, že raději získám nějaký soutěžní zkušenosti ještě letos... ať je co ladit a co zlepšovat přes zimu.
Je to teda o kousek větší, než Django
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Re: NO BODY F5J
Přes léto nebyl čas, ale budu se to snažit napravit. Dám sem nějaké foto ze stavby. Fotky nejsou nic moc, ale snad to někomu pomůže. Asi většina staví podle svého. Tak to dál nečtěte.
Tohle je pro někoho kdo bude tápat.
Do trupu přijdou zalepit tři přepážky (č.1, 3 a 4), deska na serva (č.3a) a deska pod křídlo (č.2). Jednoduchou pomůckou jak a v jakém pořadí má vše do trupu přijít je právě číslování součástek. Přípravu začneme vlepením matek pro křídlo do desky č.2. A matky do desky serv č. 3a, která slouží pro uchycení zátěže v trupu. Pak musíme odmastit a hlavně zdrsnit vnitřek trupu v místech lepení jednotlivých dílů.
Jinak já jsem k lepení přepážek do trupu použil epoxidovou pryskyřici LG 285.
Slepíme v pravém úhlu desku serv č.3a s přepážkou č.3.
Do zadní části trupu zalepíme přepážku č. 1. Tu vlepíme opravdu co nejdál se dá zastrčit.
Pak zalepíme desku s matkami pod křídlo ( já ji hned přitáhl kovovými šrouby přes provrtanou překližku
Do trupu také vlepíme již slepené přepážky č. 3 a 3a.
Pak vezmeme trubku na zátěž, prostrčíme ji přepážkou č.3 a otvorem pod křídlem do trupu vsuneme přepážku č. 4 a v trupu ji navlékneme na trubku zátěže, tu pak vsuneme až do přepážky č. 1. Vše si vyzkoušíme, označíme polohu přepážky č.4 a namažeme ji lepidlem a zalepíme do trupu (nasunutou na trubku). Po zaschnutí vlepíme vteřiňákem trubku zátěže.
Tohle je pro někoho kdo bude tápat.
Do trupu přijdou zalepit tři přepážky (č.1, 3 a 4), deska na serva (č.3a) a deska pod křídlo (č.2). Jednoduchou pomůckou jak a v jakém pořadí má vše do trupu přijít je právě číslování součástek. Přípravu začneme vlepením matek pro křídlo do desky č.2. A matky do desky serv č. 3a, která slouží pro uchycení zátěže v trupu. Pak musíme odmastit a hlavně zdrsnit vnitřek trupu v místech lepení jednotlivých dílů.
Jinak já jsem k lepení přepážek do trupu použil epoxidovou pryskyřici LG 285.
Slepíme v pravém úhlu desku serv č.3a s přepážkou č.3.
Do zadní části trupu zalepíme přepážku č. 1. Tu vlepíme opravdu co nejdál se dá zastrčit.
Pak zalepíme desku s matkami pod křídlo ( já ji hned přitáhl kovovými šrouby přes provrtanou překližku
Do trupu také vlepíme již slepené přepážky č. 3 a 3a.
Pak vezmeme trubku na zátěž, prostrčíme ji přepážkou č.3 a otvorem pod křídlem do trupu vsuneme přepážku č. 4 a v trupu ji navlékneme na trubku zátěže, tu pak vsuneme až do přepážky č. 1. Vše si vyzkoušíme, označíme polohu přepážky č.4 a namažeme ji lepidlem a zalepíme do trupu (nasunutou na trubku). Po zaschnutí vlepíme vteřiňákem trubku zátěže.
Re: NO BODY F5J
Joo taky toho času nějak nebylo tolik, co bych si přál. Já si přední přepážky vzal bílým sprejem... To dřevo mi přišlo takový moc dřevěný v tom uhlíku.
Desce jsem samozřejmě ještě zbrousil úkosy...
Nejdřív jsem zalepil zadní přepážku. U tý (stejně jako u ostatních "svislých" přepážek) je potřeba zkontrolovat, že bowdeny jdou skrz oválné otvory lehce provléknout. Pokud nejsou, jehlový pilník to vyřeší. Ale je lepší to udělat před zalepením do trupu. Pak jsem papírovkou orámoval kde bude vodorovná deska serv...
Přebrousil to šmirglem - papírovka brání poškrabání trupu tam kde to bude vidět.
Očistil prach z uhlíku a zalepil desku 30 min epoxidem.
Desce jsem samozřejmě ještě zbrousil úkosy...
Nejdřív jsem zalepil zadní přepážku. U tý (stejně jako u ostatních "svislých" přepážek) je potřeba zkontrolovat, že bowdeny jdou skrz oválné otvory lehce provléknout. Pokud nejsou, jehlový pilník to vyřeší. Ale je lepší to udělat před zalepením do trupu. Pak jsem papírovkou orámoval kde bude vodorovná deska serv...
Přebrousil to šmirglem - papírovka brání poškrabání trupu tam kde to bude vidět.
Očistil prach z uhlíku a zalepil desku 30 min epoxidem.
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
Re: NO BODY F5J
Díky za návody, taky jsem neměl čas
, nicméně jdu to postupně dávat dokupy, už jsem dlouho nic nestavěl, tak si zase trošku zamodelařím, jen občas poprosím/zaprudím s nějakým dotazem.
Chtěl jsem se zeptat co máte jako táhla dozadu? Klasický bowden, čili plášť, jádro + drát, u serv vidličku, na kormidlech jen předpružený L ohyb?
Druhá věc - máte na uších konektory? Docela rád bych tam měl nějaké integrované řešení jen na nasunutí ucha, ale nevím jaké se tam dávají
ani postup montáže/lepení aby si to přesně sedlo s protikusem. Do trupu dám klasický zelený šestikolíky viz. foto.
Chtěl jsem se zeptat co máte jako táhla dozadu? Klasický bowden, čili plášť, jádro + drát, u serv vidličku, na kormidlech jen předpružený L ohyb?
Druhá věc - máte na uších konektory? Docela rád bych tam měl nějaké integrované řešení jen na nasunutí ucha, ale nevím jaké se tam dávají
ani postup montáže/lepení aby si to přesně sedlo s protikusem. Do trupu dám klasický zelený šestikolíky viz. foto.
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
Re: NO BODY F5J
Ha, už jsem něco našel ohledně těch konektorů, jednu stranu přesně zalepit, pak nasunout protikus, naseparovat, mám pastu na parkety a lehkou zahuštěnkou zalepit protikus, dorazit, pojistit páskou a nechat "na stojáka" ať to nateče ke spáře. Předtím lehce láknu žebra laminovacím epoxidem ať si pak necucnou té pasty. Teď ještě vybrat ten konektor..
Re: NO BODY F5J
Konektory dej určo MPX 6pin. Odzkoušené, funkční, a všechny piny zdvojiš = bezpečnost
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
www.vpmodel.cz
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
Re: NO BODY F5J
Tak to mě nenapadlo s tím zdvojením, dobrý point, díky!
Re: NO BODY F5J
Nějak nechápu to zdvojení, dvě serva šest pinů. To mi vychází akorát. Já dávám jednoho samce a jednu samici nemusím pak přemýšlet co je levé a co pravé křídlo při skládání.
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
Re: NO BODY F5J
To je spojení střed-ucho, čili už jen jedno servo křidélka.
Re: NO BODY F5J
V uších mám MPX, zalepený v obou koncích, docela to zatím funguje. Ale dneska bych tam dal MR30
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=100160
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=100160
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
-
Isoroku Jamamoto
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 10.09.2019 16:56
Re: NO BODY F5J
Ok, díky mému raketovému tempu jsem ještě "nestihl" nic objednat..tak že bych je tam dal?
Minimálně jednu výhodu mají a sice nebudou se muset nějak extra ladit otvory v žebrech, rozměrově to v podstatě sedí.
Možná mají i větší suvnou délku a jsou těsnější, což nemusí být celému spojení na škodu ani mechanicky, ale snad ne zase moc, aby za to člověk nemusel moc brát při skládání. Ale ten konektor je celkem malý, tak by to mohlo být i akorát. Asi nezbyde než to vyzkoušet, přinejhorším si dám sólo na dremel až to budu dostávat ven..
Minimálně jednu výhodu mají a sice nebudou se muset nějak extra ladit otvory v žebrech, rozměrově to v podstatě sedí.
Možná mají i větší suvnou délku a jsou těsnější, což nemusí být celému spojení na škodu ani mechanicky, ale snad ne zase moc, aby za to člověk nemusel moc brát při skládání. Ale ten konektor je celkem malý, tak by to mohlo být i akorát. Asi nezbyde než to vyzkoušet, přinejhorším si dám sólo na dremel až to budu dostávat ven..