Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10)
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Přesně tak. Já napřed ty vnitřní otvory taky zalepil, ale ikdyž jsem prořízl dle návodu gumy zvenčí, stejně se deformovaly (ty proříznuté díry držely uzavřené-když tam byla voda tak vystříkala, ale vzduch to pouštět nechtělo-takže jsem to celkem rychle zase odlepil). Alespoň na originál Summitech to tak je.
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Jako uživatel Emaxxe bych měl dva postřehy:
1. Konektory
Traxxas autíčka jsou už z výroby vybavena originálními konektory Traxxas.
Nevidím sebemenší důvod předělávat to na něco jiného. Traxxasy jsou velmi dobré, kvalitní a bezpečné. Je s nimi taky velmi jednoduchá manipulace.
Na cenu originálu je zbytečné se vymlouvat - při ceně toho autíčka a příslušenství i budoucích ND, je těch pár potřebných konektorů na baterkách v podstatě bezvýznamná položka.
2. Otvory v pneumatikách
Originál díry v ráfcích jsem ponechal. Mají tam své opodstatnění.
Navíc jsem vyvrtal dva otvory uprostřed obvodu pneumatiky, každý na protilehlé straně obvodu.
Toto je doporučená úprava pro ježdění v mokrém terénu či vodě. Průniku vody nelze zabránit, pneu musí "dýchat" - obvodové otvory se dělají proto, aby pak ta voda mohla někudy ven.
V žádném případě se otvory neprořezávají. Vrtají se, tím zůstanou pěkně kruhové a nezatahují se (dá to práci, ale jde to
).
Po jízdě je potřeba ale model zvednout a dostatečně dlouho, nebo i opakovaně, protočit kola na vysokých otáčkách. Právě tím se ta voda díky odstředivé síle dostane těmi obvodovými otvory ven z kol, včetně v ní dosud rozpuštěné špíny. Jinak se časem špína z té vody usadí uvnitř kola a to kolo tím jednak ztěžkne a jednak se nenapravitelně rozváží.
Při tom odstřeďování bacha, budeš překvapen, kolik sajrajtu z toho bude stříkat a jak silně
Takže venku nebo v uzavřeném sprcháči
1. Konektory
Traxxas autíčka jsou už z výroby vybavena originálními konektory Traxxas.
Nevidím sebemenší důvod předělávat to na něco jiného. Traxxasy jsou velmi dobré, kvalitní a bezpečné. Je s nimi taky velmi jednoduchá manipulace.
Na cenu originálu je zbytečné se vymlouvat - při ceně toho autíčka a příslušenství i budoucích ND, je těch pár potřebných konektorů na baterkách v podstatě bezvýznamná položka.
2. Otvory v pneumatikách
Originál díry v ráfcích jsem ponechal. Mají tam své opodstatnění.
Navíc jsem vyvrtal dva otvory uprostřed obvodu pneumatiky, každý na protilehlé straně obvodu.
Toto je doporučená úprava pro ježdění v mokrém terénu či vodě. Průniku vody nelze zabránit, pneu musí "dýchat" - obvodové otvory se dělají proto, aby pak ta voda mohla někudy ven.
V žádném případě se otvory neprořezávají. Vrtají se, tím zůstanou pěkně kruhové a nezatahují se (dá to práci, ale jde to
Po jízdě je potřeba ale model zvednout a dostatečně dlouho, nebo i opakovaně, protočit kola na vysokých otáčkách. Právě tím se ta voda díky odstředivé síle dostane těmi obvodovými otvory ven z kol, včetně v ní dosud rozpuštěné špíny. Jinak se časem špína z té vody usadí uvnitř kola a to kolo tím jednak ztěžkne a jednak se nenapravitelně rozváží.
Při tom odstřeďování bacha, budeš překvapen, kolik sajrajtu z toho bude stříkat a jak silně
Takže venku nebo v uzavřeném sprcháči
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
FlyBear píše:Originál díry v ráfcích jsem ponechal. Mají tam své opodstatnění.
Navíc jsem vyvrtal dva otvory uprostřed obvodu pneumatiky, každý na protilehlé straně obvodu.
Toto je doporučená úprava pro ježdění v mokrém terénu či vodě. Průniku vody nelze zabránit, pneu musí "dýchat" - obvodové otvory se dělají proto, aby pak ta voda mohla někudy ven.
V žádném případě se otvory neprořezávají. Vrtají se, tím zůstanou pěkně kruhové a nezatahují se
A taky než zvedání auta a roztočení kol doporučuju napřed rychle protáhnout po rovině a teprve potom zvednout a zkusit doodstředit (pokud neuděláte to projetí po rovině, mohlo by vám auto dát pěkně po držce
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Takže teda original díry nechat a navic proriznout pneu z vnějšku.Jen abych vtom mel jasno.
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
O prorezavani slysim prvne. Co vim, tak kdo pneu nariznul, spatne pochodil. Zasadne delam dirky, 1mm staci. Nejlepsi je pouzit dirkovaci kleste. Tenhle cely tip jsem okoukal z videa mistra sveta v buggy, nejaky japonec. A doposud zadny problem.
Cili za me dirky, zadne rezani.
Pak je take dobre cas od casu zkontrolovat vyvazeni pneu. Jinak dostavaji na frak loziska, spojovacky...
Cili za me dirky, zadne rezani.
Pak je take dobre cas od casu zkontrolovat vyvazeni pneu. Jinak dostavaji na frak loziska, spojovacky...
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
mno uvidim teda stema pneu jeste.. Jeste se chci zeptat jak se utakoveho modelu vyvazuji kola ? podobne jako vrtule na letadla nebo listy na vrtase ? Vyvazovacku na vrtule mam.
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Pokud se ti tam podari uchytit kolo, tak jasne.
Spodek, co je tezsi, pujde dolu. Nahoru trocha plasteliny, divnitr, k rafku. Roztocit a znovu... Rozdil mezi nevyvazenymi a vyvazenymi koly je brutalni. Jak v pocitu jizdy (kontakt s vozovkou) tak v opotrebovavani lozisek.
Spodek, co je tezsi, pujde dolu. Nahoru trocha plasteliny, divnitr, k rafku. Roztocit a znovu... Rozdil mezi nevyvazenymi a vyvazenymi koly je brutalni. Jak v pocitu jizdy (kontakt s vozovkou) tak v opotrebovavani lozisek.
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Na vyvážení kol se prodává speciální "plastelína", patrně na bázi asfaltu.
Na ráfcích zespodu drží výborně a je odolná i proti vodě, olejům a dalším sajratíkům.
Dá se průběžně ubírat i přidávat.
http://www.gmksupply.com/html/gmk_0103.html
Vyvážení kol je naprostá nutnost, ani z továrny nejsou zpravidla tak velká kola jako má E-Maxx nebo E-Revo vyvážena.
Zkus si zvednuté auto v ruce pomalu roztočit na vyšší otáčky s nevyváženými koly a uvidíš sám, jak to bude vibrovat a házet ramenama
Pak to znovu zkus po vyvážení.
Postup vyvážení byl popsán na webech i v češtině.
Doporučuju pročíst, chce to jistý cvik, při prvním vyvažování asi spotřebuješ více toho asfaltu i na více místech ráfku.
Roztáčení v ruce:
Padla tu poznámka, že držet autíčko v ruce a rotočit s mokrými koly nelze.
Lze. Chce to ale alespoň elementární soudnost - nedávat ihned plný plyn, ale pomalu přidávat. Sám pak uvidíš, kdy už raději přestat (ale bacha na příliš rychlé zabrždění
)
Vrtání versus řezání otvorů:
Summit je pomalochod do těžkého terénu. E-Revo je rychlá bestie, která dává kolům dost zabrat
Každý má tedy jiné nároky na kola a trochu jiný způsob jejich zatěžování. Ale řez v pneu bude mít tendenci "praskat" dál. Proč myslíš, že se třeba v materiálech jako kůže na koncích štěrbinových otvorů prostříhávají kulaté otvory?
Každopádně nedoporučuju na kolech nic řezat :!:
Buď vrtat nebo použít kleštičky jak psal scarabeus.
Ty kleštičky lze ale použít pouze u sundaných pneu. To u již hotových nalepených kol, jako mají Traxxasy již z výroby, nejde.
Takže vrtat
Na ráfcích zespodu drží výborně a je odolná i proti vodě, olejům a dalším sajratíkům.
Dá se průběžně ubírat i přidávat.
http://www.gmksupply.com/html/gmk_0103.html
Vyvážení kol je naprostá nutnost, ani z továrny nejsou zpravidla tak velká kola jako má E-Maxx nebo E-Revo vyvážena.
Zkus si zvednuté auto v ruce pomalu roztočit na vyšší otáčky s nevyváženými koly a uvidíš sám, jak to bude vibrovat a házet ramenama
Pak to znovu zkus po vyvážení.
Postup vyvážení byl popsán na webech i v češtině.
Doporučuju pročíst, chce to jistý cvik, při prvním vyvažování asi spotřebuješ více toho asfaltu i na více místech ráfku.
Roztáčení v ruce:
Padla tu poznámka, že držet autíčko v ruce a rotočit s mokrými koly nelze.
Lze. Chce to ale alespoň elementární soudnost - nedávat ihned plný plyn, ale pomalu přidávat. Sám pak uvidíš, kdy už raději přestat (ale bacha na příliš rychlé zabrždění
Vrtání versus řezání otvorů:
Summit je pomalochod do těžkého terénu. E-Revo je rychlá bestie, která dává kolům dost zabrat
Každopádně nedoporučuju na kolech nic řezat :!:
Buď vrtat nebo použít kleštičky jak psal scarabeus.
Ty kleštičky lze ale použít pouze u sundaných pneu. To u již hotových nalepených kol, jako mají Traxxasy již z výroby, nejde.
Takže vrtat
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
No chápu, že pokud někdo nařízne gumu souběžně s osou nápravy, asi špatně pochodí. Nařezávat se má uprostřed pneu souběžně s podélnou osou auta a opravdu ty max. 4mm jak je v návodu. Pokud někdo řízne v ose nápravy a ještě víc než je zdrávo (ale stačí asi i málo), je jasný, že se při záběru guma dříve či později roztrhne.
Já to mám nařízlé od začátku a ještě se mi ani při ježdění po dost ostrých kamenech neprojevilo nějaké zvětšování nařízlých dírek.
Asi je nutno při rozhodování zda naříznout nebo "vrtat" také brát v potaz to, zda jde např. o buggy/truggy určenou na závody-která při jízdě většinou louže a marasty proletí-tudíž trvale otevřená dírka nevadí, anebo zda jde o trialení/crawlení kdy je auto třeba 10 minut v kuse v hlubších kalužích, brodech atd... tam je zase výhoda že se "nářezy skoro úplně uzavřou. Aspoň takhle to mám já vyzkoušené-ale každému dle gusta a nejde radit někomu, co má udělat, na to co mu bude vyhovovat si musí přijít sám.
Edit: Než jsem to dodatloval, Flybear v podstatě napsal to důležité také-záleží na autu (pomalochod vs. rychlá bestie)
Já to mám nařízlé od začátku a ještě se mi ani při ježdění po dost ostrých kamenech neprojevilo nějaké zvětšování nařízlých dírek.
Asi je nutno při rozhodování zda naříznout nebo "vrtat" také brát v potaz to, zda jde např. o buggy/truggy určenou na závody-která při jízdě většinou louže a marasty proletí-tudíž trvale otevřená dírka nevadí, anebo zda jde o trialení/crawlení kdy je auto třeba 10 minut v kuse v hlubších kalužích, brodech atd... tam je zase výhoda že se "nářezy skoro úplně uzavřou. Aspoň takhle to mám já vyzkoušené-ale každému dle gusta a nejde radit někomu, co má udělat, na to co mu bude vyhovovat si musí přijít sám.
Edit: Než jsem to dodatloval, Flybear v podstatě napsal to důležité také-záleží na autu (pomalochod vs. rychlá bestie)
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Takže tady je slíbená fotka, jak se tam vejde hardcase baterka 5200 mAh. Napravo vedle baterky je vidět pípák (ochrana podvibití-šel tam akorát, je tam jen položenej).
A takhle vypadá proříznutí gumy, na další fotce v "klidovém" stavu
A takhle vypadá proříznutí gumy, na další fotce v "klidovém" stavu
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
V návodu k E-Revu je výslovně uvedeno, že ten otvor má mít průměr cca 4 mm.
Slovo "cut" pak lze přeložit různě, otrocky i jako vyříznout, ale lépe asi vystřihnout (viz rada od scarabeus) nebo provrtat (to nejde tak snadno, to chápu...).
Podle návodu výrobce teda rozhodně nejde o nějaký podélný ani příčný řez ve tvaru šterbiny.
Slovo "cut" pak lze přeložit různě, otrocky i jako vyříznout, ale lépe asi vystřihnout (viz rada od scarabeus) nebo provrtat (to nejde tak snadno, to chápu...).
Podle návodu výrobce teda rozhodně nejde o nějaký podélný ani příčný řez ve tvaru šterbiny.
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
JM píše:Takže tady je slíbená fotka, jak se tam vejde hardcase baterka 5200 mAh. Napravo vedle baterky je vidět pípák (ochrana podvibití-šel tam akorát, je tam jen položenej)
Ten pipák si nekde koupil ? jak jsou ty Lipo vubec chráneno z výroby proti podvibiti ?. Jsem zvyklej z letadla ze me vysilacka ukazuje aktualni napěti takze vim kdy pristat atd., ale tady to asi nepujde. Začne se snižovat výkon nebo se to cele vypne ?
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
FlyBear píše:Podle návodu výrobce teda rozhodně nejde o nějaký podélný ani příčný řez ve tvaru šterbiny.
Dohaduj se jak chceš, já po dlouhé době k něčemu přečetl celý návod a v čj. návodu (asi otrocky přeloženém) bylo napsáno PROŘÍZNOUT To, že by dle návodu bylo myšleno dělat díru o průměru 4mm snad nemyslí vážně
Takže midioborec jelikož budeš mít E-Revo, raději vrtej (stříhej).
Ten pípák je z E-Baye. Dávám ho jen na baterku pod regl (ale potom to chce bejt opatrnej a třeba nezapomenout dát nabít druhou aku atd..). Chrání tak, že při poklesu článku pod 3,3V začne pískat. Ale pokud budeš mít brushless z výroby, bude mít regl ochranu přímo v sobě (a myslím že i nastivitelnou velikost napětí článku).
Edit-doplnění-tady je to, 8. stránka uprostřed: http://models.uphero.com/instructions/T ... ual_CZ.pdf
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Nechci se dohadovat, není proč. Každý svého štestí strůjcem
Jen jsem chtěl upozornit na to, co uvádí v návodu sám výrobce bez zkomolení překladatelem - a co jsem taky jako rady našel jinde na fórech.
Zde je tedy citace pro ty, kteří se základním mezinárodním jazykem aspoň trochu domluví (originál manuál k E-Revo, strana 19 - ke stažení na webu výrobce):
The wheels have small holes molded in to allow air to enter and exit the tire during normal running. Water will enter these holes and get trapped inside the tires if holes are not cut in the tires. Cut two small holes (4mm or 3/16” diameter) in each tire. Each hole should be near the tire centerline, 180 degrees apart.
Tož tak. Myslím, že už by to mohlo stačit
Zde je tedy citace pro ty, kteří se základním mezinárodním jazykem aspoň trochu domluví (originál manuál k E-Revo, strana 19 - ke stažení na webu výrobce):
The wheels have small holes molded in to allow air to enter and exit the tire during normal running. Water will enter these holes and get trapped inside the tires if holes are not cut in the tires. Cut two small holes (4mm or 3/16” diameter) in each tire. Each hole should be near the tire centerline, 180 degrees apart.
Tož tak. Myslím, že už by to mohlo stačit
Re: Informace pro začátečníka (Traxxas E-revo Brushless 1/10
Pípák na ochranu LiPo:
V případě továrně dodaného brushless E-Reva je v něm instalován pohon Mamba Monster s regulátorem od Castle Creations.
Tento regulátor je nastavitelný v širokém rozsahu parametrů (s tím Traxxasáckým EVX čímsi zcela nesrovnatelné) a LiPo baterky si hlídá sám.
Žádný další pípak není potřeba, ani naopak nedoporučuju nic dobastlovat. Je potřeba zachovat co nejkratší spojení mezi baterkama a regulátorem, a to s co nejmenším odporem. Tečou tam fakt dost velký proudy...
Zde opět platí, že brushless Revo není Summit
Ochrana před podvybitím spočívá v tom, že pokud by podvybití hrozilo, regulátor vypne pohon.
Ale ke konci jízdy je již pokles výkonu jasně viditelný, auto už nemá ten "drive", nejede tak rychle ani nezrychluje a je celkově línější, na plný plyn se už nepostaví na zadní... To jsou všechno příznaky pro jezdce, že je na čase baterie vyměnit a dobít. Vypnutí pohonu reglem je až poslední záchranná akce, nedoporučuju na ni čekat (kvůli životnosti baterií).
V případě továrně dodaného brushless E-Reva je v něm instalován pohon Mamba Monster s regulátorem od Castle Creations.
Tento regulátor je nastavitelný v širokém rozsahu parametrů (s tím Traxxasáckým EVX čímsi zcela nesrovnatelné) a LiPo baterky si hlídá sám.
Žádný další pípak není potřeba, ani naopak nedoporučuju nic dobastlovat. Je potřeba zachovat co nejkratší spojení mezi baterkama a regulátorem, a to s co nejmenším odporem. Tečou tam fakt dost velký proudy...
Zde opět platí, že brushless Revo není Summit
Ochrana před podvybitím spočívá v tom, že pokud by podvybití hrozilo, regulátor vypne pohon.
Ale ke konci jízdy je již pokles výkonu jasně viditelný, auto už nemá ten "drive", nejede tak rychle ani nezrychluje a je celkově línější, na plný plyn se už nepostaví na zadní... To jsou všechno příznaky pro jezdce, že je na čase baterie vyměnit a dobít. Vypnutí pohonu reglem je až poslední záchranná akce, nedoporučuju na ni čekat (kvůli životnosti baterií).