Vrtule na IONa
Vrtule na IONa
Ahoj, objednal jsem IONa Pro+ a po pročtení všech příbuzných vláken, co jsem zde našel objednal jsem k němu na UH motor http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=7392 regl http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3730 tamtéž. Napájení plánuji 4x A123. Co teď řeším je vrtule, resp i kužel. Dle UH je doporučená 12x6 12x6,5 a 13x8. Máte nějakou osvědčenou kombinaci kužel ( asi pohodalet turbo 40 s 5mm kleštinou) a k tomu nějaké listy v rozumné kategorii Graupner, Aeronaut, abych se vyvaroval zbytečných pokusů a omylů? Zkoušel jsem to nacpat do DriveCalculatoru ale chybí mi některé údaje pro správný výpočet. Proud bude doufám 40-50A na zemi. Tak za návrhy předem děkuji.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
To je hrozný. Tady už snad nereaguje nikdo jinej jak já.
Když se kouknu do sekce "elektropohon", tak si připadam jak *******.
Motor si vybral dobře. Regl taky. Na základě Drive Calcu bych ti doporučil vrtuli Aeronaut 11/8 - odběr cca 50A. Pro max. výkon Aeronaut 12/8 - odběr cca 60A.
Kuželem od Pohoda Let určitě nic neskazíš.
Když se kouknu do sekce "elektropohon", tak si připadam jak *******.
Motor si vybral dobře. Regl taky. Na základě Drive Calcu bych ti doporučil vrtuli Aeronaut 11/8 - odběr cca 50A. Pro max. výkon Aeronaut 12/8 - odběr cca 60A.
Kuželem od Pohoda Let určitě nic neskazíš.
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Viguv bracha lita podobnej motor (taky TG 35-48-1100 ale tu starsi levnejsi verzi bez SK), 4xA123 a 60A regl v Optime III. Vrtuli ma myslim 12x8, prikon na zemi kolem 600W (zezacatku z cerstvejch baterek) a rekl bych ze je to tak akorat. Aspon doufam ze jsem se s tou vrtuli neseknul, kdyztak Vigo me opravi, snad...
Kuzel Pohodalet 40mm bude na Iona akorat. A listy bych dal Aeronaut 12x8, Ion s tim poleti hezky
Kuzel Pohodalet 40mm bude na Iona akorat. A listy bych dal Aeronaut 12x8, Ion s tim poleti hezky
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Doktor píše:To je hrozný. Tady už snad nereaguje nikdo jinej jak já.![]()
![]()
Když se kouknu do sekce "elektropohon", tak si připadam jak *******.
Tak ja teda zareagujem ... MVVS 3,5/1200 kV=1200, 160g, Gr. CAM 11x6, 3sLiPo, 37A. Ty píšeš, že 170g motor s kV=1100 pri 11x8 na 4sA123=50A.
To sa mi viac ako nezdá, už len takým letmým porovnaním...
Potom 50 až 60A zo 170g motora? Mne tá MVVSka ide cez sto stupňov Celzia a neberie ani 40A. Vzduchoplavec na Lynxovi išiel na takéto prúdy s MVVS 4,6/1120, ktorý má 215g a odstredivý chladič!
A už som zasa ticho.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
m2: ION s Axi 2820/10 (150g), 1200 ot/V, Ae 12/8 a 10 x 1700 SCR bere na zemi z cerstvejch teplejch aku lehce pod 50A a nijak moc se nehreje (po 30s behu motoru na zemi je teplej, ale ne horkej)
dost mozna ma MVVS diky svoji konstrukci vyssi vahu nez jiny motory se stejnou zatizitelnosti, preci jen je to obezka "ve futralu" a ne klasickej inrunner nebo outrunner, tzn
je tam material navic.
dost mozna ma MVVS diky svoji konstrukci vyssi vahu nez jiny motory se stejnou zatizitelnosti, preci jen je to obezka "ve futralu" a ne klasickej inrunner nebo outrunner, tzn
je tam material navic.
To wroum - OK. Axi je ale top-klasa, k tym 100oC na MVVSe ide o 3min. nonstop pri 36A (nie o prud pri starte na zemi). Rad lietam na motor, toto musi zvazit aj konstrukter, ci tomu bude davat v kratkych davkach alebo nonstop. Je pravda, ze Ion na rychlosti ajtak v tom prude hodne polavi. Otazka je, ako Turnigy.
To Doktor:
http://www.bungymania.com/imageshome/in ... .php?id=74
Ak nastavim v DriveCalcu C3542-1100 a nastavim napatim pre vrtulu APC E 12x6 prud na 45A a potom to prehodim na Aeronaut 12x8, dostanem 48A. Pri 11x8 dostanem 40A. Priklanam sa k nazoru Abu-a. 12x8 Aeronaut.
EDIT: sto krat preeditovane, lebo sa mi dnes nejako nedari
To Doktor:
http://www.bungymania.com/imageshome/in ... .php?id=74
Ak nastavim v DriveCalcu C3542-1100 a nastavim napatim pre vrtulu APC E 12x6 prud na 45A a potom to prehodim na Aeronaut 12x8, dostanem 48A. Pri 11x8 dostanem 40A. Priklanam sa k nazoru Abu-a. 12x8 Aeronaut.
EDIT: sto krat preeditovane, lebo sa mi dnes nejako nedari
Naposledy upravil(a) m2 dne čtv 25.12.2008 16:32, celkem upraveno 4 x.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Vilda si vybral motor asi podle mě a teď se mi hodí, že stavím tak pomalu - on vrtuli odladí a já už budu vědět na čem jsem.
I když já nakonec budu dávat 3S LiPol, nicméně napětí při těch proudech očekávám zhruba stejné jako 4S A123.
I když já nakonec budu dávat 3S LiPol, nicméně napětí při těch proudech očekávám zhruba stejné jako 4S A123.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
tks píše:Vilda si vybral motor asi podle mě a teď se mi hodí, že stavím tak pomalu - on vrtuli odladí a já už budu vědět na čem jsem.
I když já nakonec budu dávat 3S LiPol, nicméně napětí při těch proudech očekávám zhruba stejné jako 4S A123.
A už ten motor máš, máš k němu nějaké bližší info než jsou na UH?
Vilda74 píše:A už ten motor máš, máš k němu nějaké bližší info než jsou na UH?
Jasně, mám ho tady. Dokonce už je namontovaný v trupu, ale teď zase nemám pohonné aku, takže ho ani neoměřím. Nicméně počítám s vrtulí, co doporučoval i Abu, tedy 12/8.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
OK pánové!
Jsou to jenom data z Drive Calcu do kterého byla zadána data prodejce.
Vrtule A.C.C. 11/8 - 11,04V - C 49,9A
Vrtule A.C.C. 12/8 - 10,65V - C 59A - P.In 629W - proti "Vigovým" 620W.
Jsou to data jenom teoretická. Že skutečnost bude asi možná trochu jiná je více než pravděpodobné. Pokud to bude brát (točit) míň, tim lépe.
Jenom pro porovnání ten "wroumův" setup jak ho vidí Calc. A to je motor změřen na 5 místech. AXI 2820/10 (149g) Kv cca 1162.
Vrtule A.C.C. 11/8 - 10,25V - C 46,2A
Vrtule A.C.C. 12/8 - 9,92V - C 54,8A
Ale ať je tak nebo ne, tak si myslim, že vrtule 11/8 pro ekonomičtější let a nebo rovnou vrtule 12/8 pro nejvyšší výkon jsou dobrá volba! Souhlas?
Reakce byla na "Vildův 74" požadavek na odběr 40-50A. Tam určitě vyhoví vrtule 11/8. S vrtulí 12/8 se odběr podle mého pod 50A nedostane.
Jsou to jenom data z Drive Calcu do kterého byla zadána data prodejce.
Vrtule A.C.C. 11/8 - 11,04V - C 49,9A
Vrtule A.C.C. 12/8 - 10,65V - C 59A - P.In 629W - proti "Vigovým" 620W.
Jsou to data jenom teoretická. Že skutečnost bude asi možná trochu jiná je více než pravděpodobné. Pokud to bude brát (točit) míň, tim lépe.
Jenom pro porovnání ten "wroumův" setup jak ho vidí Calc. A to je motor změřen na 5 místech. AXI 2820/10 (149g) Kv cca 1162.
Vrtule A.C.C. 11/8 - 10,25V - C 46,2A
Vrtule A.C.C. 12/8 - 9,92V - C 54,8A
Ale ať je tak nebo ne, tak si myslim, že vrtule 11/8 pro ekonomičtější let a nebo rovnou vrtule 12/8 pro nejvyšší výkon jsou dobrá volba! Souhlas?
Reakce byla na "Vildův 74" požadavek na odběr 40-50A. Tam určitě vyhoví vrtule 11/8. S vrtulí 12/8 se odběr podle mého pod 50A nedostane.
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Jorges píše:Se stejnou vrtulí a 3Lipol to bude brát méně než s 4A123.
Ono hodne zalezi jake to jsou lipol a jak na nich spadne napeti. Na 4xA123 (velkych) bude pri techhle proudech zhruba 10 - 10.6V (podle teploty a stupne rozcviceni clanku). Myslim ze kvalitni tvrde lipol by to mohly dat taky (ale v praxi jsem to nemeril, narozdil od tech A123)
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz