MC-12 a Toro - mix motýlek
MC-12 a Toro - mix motýlek
Ahoj!
Ač registrován až před nedávnem, ''ilegálně'' toto fórum sleduju už delší dobu. Před pár dny jsou y druhé ruky koupil TORO 900 jako první letadlo.
Při nastavování Graupner MC-12 jsem použil mix motýlkových ocasních ploch. Na první pokus šlo všechno přesně naopak, tak jsem podle rady v návodu přehodil serva. Výškovka teď funguje jak má, ale směrovka je pořád obráceně. Opět jsem vzal na pomoc návod, kde stojí ''změnit směr otáčení'', což podle mého (mizerného) úsudku znamená otočit serva o 180° - jenže se na to jaksi necítim - do modelu řezat nechci, a když, tak jen v tom nejkrajnějšim případě.
Byl bych rád, kdyby to šlo vyřešit na vysílačce - první mě napadlnul revers serv, ale ten to samozřejmě neřeší. CHLAPI, prosim vás, PORAĎTE!
Ač registrován až před nedávnem, ''ilegálně'' toto fórum sleduju už delší dobu. Před pár dny jsou y druhé ruky koupil TORO 900 jako první letadlo.
Při nastavování Graupner MC-12 jsem použil mix motýlkových ocasních ploch. Na první pokus šlo všechno přesně naopak, tak jsem podle rady v návodu přehodil serva. Výškovka teď funguje jak má, ale směrovka je pořád obráceně. Opět jsem vzal na pomoc návod, kde stojí ''změnit směr otáčení'', což podle mého (mizerného) úsudku znamená otočit serva o 180° - jenže se na to jaksi necítim - do modelu řezat nechci, a když, tak jen v tom nejkrajnějšim případě.
Byl bych rád, kdyby to šlo vyřešit na vysílačce - první mě napadlnul revers serv, ale ten to samozřejmě neřeší. CHLAPI, prosim vás, PORAĎTE!
Re: MC-12 a Toro - mix motýlek
milost píše:Ahoj!
Ač registrován až před nedávnem, ''ilegálně'' toto fórum sleduju už delší dobu. Před pár dny jsou y druhé ruky koupil TORO 900 jako první letadlo.
Při nastavování Graupner MC-12 jsem použil mix motýlkových ocasních ploch. Na první pokus šlo všechno přesně naopak, tak jsem podle rady v návodu přehodil serva. Výškovka teď funguje jak má, ale směrovka je pořád obráceně. Opět jsem vzal na pomoc návod, kde stojí ''změnit směr otáčení'', což podle mého (mizerného) úsudku znamená otočit serva o 180° - jenže se na to jaksi necítim - do modelu řezat nechci, a když, tak jen v tom nejkrajnějšim případě.
Byl bych rád, kdyby to šlo vyřešit na vysílačce - první mě napadlnul revers serv, ale ten to samozřejmě neřeší. CHLAPI, prosim vás, PORAĎTE!
Problém bude v tom že jsi použil mix motýl ten funguje na ocasní plochy ne na křidýlka. Pro samokřídlo použij mix. pro Elevony, pokud ho rádio má.
Na http://www.vinklarek.cz/Navodmc12A.htm jsem našel toto:
Programy - Delta a Flaperony.
Tento program obsluhuje dva speciální mixy, které mohou být zapnuty pomocí INC a DEC.
1) U modelů typu delta „DLT“ budou mixovány funkce křidélek a výškovky, tzn. serva připojena na výstupu 2 a 4 přijímače (motor 1, směrovka 4).
Upozornění k nastavení :
Směr a středy serv - po montáži je třeba nejprve nastavit směr a polohu neutrálu. Poměr mixu je nastaven funkcí D/R.
2) Mix křidélka/flaperony „FPR“ je pro flaperony a zapojuje serva na výstupech 2 a 6 přijímače - křidélka, když je obsluhován knipl funkce 2 a flaperony, když je obsluhován kanál 6.
Upozornění k nastavení :
Směr a středy serv - po montáži je třeba nejprve nastavit směr a polohu neutrálu. Poměr mixu je nastaven funkcí D/R. Poměr mixu flaperonů je možno nastavit funkcí dráhy serv na kanálu 6.
Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
přehoď serva ve vstupech přijímače
To vyřešilo přehozenou výškovku. Směrovka zůstala obráceně.
A nebo reverz na kanale "křidelka".
Reverz na jednom z kanalu zapricini prehozeni vyskovky a smerovky mezi sebou.
je potřeba přepnout reverz na oba kanály
To bohužel nevyřeší nic, účinek je stejný jako když prohodim serva na vstupech přijímače.
KROXIGOR: Delta, flaperony, evolony, ... jde mi z toho hlava kolem
- cholerik
- Příspěvky: 447
- Registrován: stř 22.08.2007 0:00
- Bydliště: východní/střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
jak ti napsal kroxigor, zapni si delta mix na rádiu, přesně podle jeho návodu.
Zjednodušeně lze říct, že delta je pro letadla bez klasické výškovky (třeba mirage 2000 a taky tvoje samobrko) a pak ti jdou plošky na odtokové hraně nosné plochy buď společně na obou polovinách což je výškovka nebo proti sobě -křidélka
flaperony a elevony fungují jako mechanizace křídla u letadla normální koncepce, kdy mixuješ serva křidélek k souhlasnému pohybu.
Zjednodušeně lze říct, že delta je pro letadla bez klasické výškovky (třeba mirage 2000 a taky tvoje samobrko) a pak ti jdou plošky na odtokové hraně nosné plochy buď společně na obou polovinách což je výškovka nebo proti sobě -křidélka
flaperony a elevony fungují jako mechanizace křídla u letadla normální koncepce, kdy mixuješ serva křidélek k souhlasnému pohybu.
To je záležitost každýho, jestli je to dobře, já řídím křidýlka a výškovku jednou rukou, druhou můžu kouřit, když zrovna nepotřebuju verglovat s plynem a směrovkou. Pravdou ale je, že nekouřím, mám to tak spíš, že mi to přijde logičtější vzhledem ke skutečným letadlům, ikdyž co se týče přesnosti, tak to asi není to nejlepší, ale je to každýho věc
Thunder píše:To je záležitost každýho, jestli je to dobře, já řídím křidýlka a výškovku jednou rukou, druhou můžu kouřit, když zrovna nepotřebuju verglovat s plynem a směrovkou. Pravdou ale je, že nekouřím, mám to tak spíš, že mi to přijde logičtější vzhledem ke skutečným letadlům, ikdyž co se týče přesnosti, tak to asi není to nejlepší, ale je to každýho věc
hmm taky jsem to tak měl, ale přeučil,,nebo se přeučuji na motor a křidélka a směrovka a vyškovka na jednom placi