Vyosení tlačného motoru
Vyosení tlačného motoru
Chtěl bych požádat o radu, jak vyosit tlačný motor. Slyšel a četl jsem už několik rad, ale nejsem z toho moudrý. Jedna rada zněla, že osa motoru by měla mířit do těžiště, další že stačí přímo vzad, protože proud vzduchu neofoukává nosné plochy, jenom směrovku a trošku výškovku. Tak nevím. Mám připravený předělaný model a rozhoduji se jak to tedy nastavit.
Re: Vyosení tlačného motoru
no_gold píše:Chtěl bych požádat o radu, jak vyosit tlačný motor. Slyšel a četl jsem už několik rad, ale nejsem z toho moudrý. Jedna rada zněla, že osa motoru by měla mířit do těžiště, další že stačí přímo vzad, protože proud vzduchu neofoukává nosné plochy, jenom směrovku a trošku výškovku. Tak nevím. Mám připravený předělaný model a rozhoduji se jak to tedy nastavit.
Co je to za letadlo?
malcomx píše:u tlacneho motoru neni potreba vyosovat protoze to nema zadny efekt,
uz se to tu nekde resilo ......
Tak to by ses divil. Záleží na typu letadla. Měl jsem FloaterJet s tlačným motorem, z výroby byl motor v ose letadla.
Motor je cca 15cm za těžištěm.
Při startu z ruky a plynu na 100% šel k zemi jak šutr, zapíchnul se 5 m ode mně. Naštěstí do sněhu. Nestihl jsem zareagovat.
Postupně jsem na to přišel a pak startoval na 75% plynu a s plně přitaženou výškovkou, stejně opsal oblouk ale těsně nad zemí se chytil.
Za letu na cca 50% a následným plným plynem, se letadlo propadlo o několik metrů.
Problémy zmizely až když jsem pod spodní šrouby uchycení motoru dal malé podložky a osu motoru namířil DO TĚŽIŠTĚ.
Pak odletěl z ruky bez propadu. A to jsem pravák a hážu levou (mod2)
malcomx píše:OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa,
proste leti rovne......
teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....
Dobře,
jestliže zastáváš původní názor, vyos motor tak, aby směřoval předním koncem hřídele motoru cca 10 stupňů nahoru a běž to hodit. Napiš sem výsledek.
malcomx píše:OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa,
proste leti rovne......
teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....
No to věc vysvětluje.
AFAIK, vyosení motoru se v principu dělá kvůli tomu, že proud vzduchu z vrtule 'zatáčí' (dáno aerodynamikou točící se vrtule, závisí na směru otáčení). Pokud tento proud ofukuje křivě výškovku/směrovku, tak to pochopitelně má vliv.
U Tora za vrtulí žádné ovládací plochy nejsou, takže vyosení z tohoto důvodu nemá smysl.
Ovšem u takového EasyStara tam ty plochy jsou, takže vyosení vliv má.
JMalik píše:Zkrátka ať je to jasné. Může to zkusit nastavit na tom Toru i obráceně 10stupňů vrtulí nahoru. Ale v tom prvním případě aspoň nepůjde daleko, sebere to kousek před sebou.
Opravdu nevím co se snažíš dokázat.
Toro má nulové vyosení.
Nikdo netvrdí že jiné vyosení by nemělo vliv. Pouze to, že Toro při nulovém vyosení létá rovně.
A je to proto, že tam za vrtulí není nic dalšího.
Jinak vyosení je samozřejmě kompromis - bude to táhnout trochu jinam a bude to trochu jinak ofukovat ocasní plochy.