Lithium titanát

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Lithium titanát

#1 Příspěvek od pate »

Ahoj ví někdo něco o tomto relativně novém druhu lithiové technologie?
Tedy kromě toho že se s ní počítá pro elektromobily.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od m2 »

Čo bolo publikované v Elektropedii:

Lithium Titanate Spinel (Li4Ti5O12) has been introduced for use as an anode material providing high power thermally stable cells with improved cycle life.

Pro:
- Does not depend on SEI Layer for stability
- No restriction on ion flow hence significantly higher charge and discharge rates possible as well as better low temperature performance
- Lower internal impedance of the cell
- Higher temperatures can be tolerated
- No SEI build up over time means very long cycle life possible
- Public domain technology (No patent disputes)

Cons:
- Lower anode reactivity means cell voltage reduced to 2.25 Volts when used with Spinel cathode (Other cathode chemistries possible)
- Lower energy density hence bulkier cells
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Peppy »

Pisu ze sa nabije na 90% za 5 min.
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
lakotamm
Příspěvky: 2366
Registrován: úte 07.08.2007 0:00
Bydliště: Liptovský Peter
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od lakotamm »

Preklad z Google translate:

Lithium titaničitan Spinel (Li4Ti5O12) bol zavedený pre použitie ako anódový materiál poskytuje vysoký výkon tepelne stabilný bunky sa zlepšenou životnosť.

Pre:
- Nie je závislá na SEI vrstvu pre stabilitu
- Žiadne obmedzenie prietoku iónov teda výrazne vyššej miery vybitia a možno aj lepší výkon pri nízkych teplotách
- Dolné vnútorná impedancia bunky
- Vyššie teploty môžu byť tolerované
- Č SEI vybudovať časom znamená veľmi dlhú životnosť možné
- Public domain technológie (č patentových sporov)

Minusy:
- Dolné anóda reaktivita znamená bunka napätie zníži na 2,25 voltu pri použití s katódou spinel (katóda Ostatné chemikálie je to možné)
- Nižšia hustota energie teda objemnejšie bunky
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od m2 »

Zjednodušene: za cenu nižšej energetickej hustoty majú väčšie rozpätie prevádzkovych teplôt, rýchlejšie nabíjanie a vyššiu životnosť.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Libor.N
Příspěvky: 103
Registrován: úte 17.12.2019 19:58
Bydliště: ROSICE u Brna ČR

Re: Lithium titanát

#6 Příspěvek od Libor.N »

Dovolím si oživit toto 12 let staré téma. Používáte někdo tyto články jako palubní zdroj ? https://eskutr.cz/baterie-clanky-lto-li ... 3-ah-.html Tyto se mi zdají jako použitelné.

Děkuji za Váš názor. Libor.N
Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6952
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Lithium titanát

#7 Příspěvek od JirkaA »

Je to blbost, vyjde ti daleko větší váha při nižší kapacitě, nezapomeň na daleko nižší napětí na článek. LTO články mají smysl tam, kde jde o extrémní rozsahy teplot, spolehlivost a životnost.
OK2WY
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6952
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Lithium titanát

#8 Příspěvek od JirkaA »

A k tomu odkazovanému článku, na stejné množství energie, jaké pojme jeden leoší LiIon článek stejné velikosti bys potřeboval cca 4 tyhle. Při ceně 145 CZK za článek? Nesmysl.
OK2WY
Uživatelský avatar
sramy
Příspěvky: 1048
Registrován: ned 11.01.2009 0:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Lithium titanát

#9 Příspěvek od sramy »

Při napětí 2,5V na článek by měly význam ve 2čl. jako napájení palubní el.(5V), ale vzhledem k ceně a hmotnosti, jsou dnes jiné možnosti, jak píše JirkaA.
Q X7S,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109,Aladin
www.lmkchotebor.cz
Libor.N
Příspěvky: 103
Registrován: úte 17.12.2019 19:58
Bydliště: ROSICE u Brna ČR

Re: Lithium titanát

#10 Příspěvek od Libor.N »

Děkuji za názory. No můj dotaz směřoval právě na napájení přijímače a obyč. 5V serv bez snižování napětí regulátorem či diodama. Téma je bohužel jako elektropohon - takto jsem to nemyslel.

Letu zdar.
Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D
guchar
Příspěvky: 8192
Registrován: čtv 07.05.2015 16:24
Bydliště: ČR

LTO anode (Lithium Titantate) - baterky

#11 Příspěvek od guchar »

?! Další zázračné baterie(?):
--LTO anode (Lithium Titantate)
--C-rate (min. 4C continuously charge and discharge at room temperature)
--High cycle life ( > 15.000 cycle) --Longer calendric battery life ( >10 years)
(--Low impedance and heat generation for improved safety)
https://www.aliexpress.com/item/1005001604875489.html
Size Information LTO cylinder cell size (66xxx): LTO 40Ah, 66160, (LTO 35Ah, 66160), LTO 55Ah, 66260

LTO 66160H 2.3V40Ah for DIY 6S Car battery pack
https://www.aliexpress.com/item/1005001604875489.html
Spec, Yinlong LTO 2.3V 40Ah Cell
Cycle life 20000-30000 times C rate
10C for both charging and discharging, Temp -20 to 60℃

Brand YinLong, Model Name 66160H, (Rechargeable)
Max Capacity(mAh) 42000mAh, Minimum Capacity(mAh) 40000mAh
Max Charge Voltage(V) 2.8V, End voltage(Cut off) 1.5V, Nominal Voltage (V) 2.3V
Max. Discharge Current 10C
Dimension: 66*160mm, Weight: Approx.1.25kg
https://www.aliexpress.com/item/1005001604607988.html
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21667
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Lithium titanát

#12 Příspěvek od jyrry »

pate 18. pro, 2009 23:00 píše:Ahoj ví někdo něco o tomto relativně novém druhu lithiové technologie?
Tedy kromě toho že se s ní počítá pro elektromobily.

Ona je to už dost dlouho nová technologie a asi ještě dlouho nová bude :-)
jyrry.webnode.cz
guchar
Příspěvky: 8192
Registrován: čtv 07.05.2015 16:24
Bydliště: ČR

Re: Lithium titanát

#13 Příspěvek od guchar »

Vypadá to (pokud se patřičně praštíš přes kapsu) dá se dnes = 2021 koupit.
Teď jde o to nakolik jsou uváděné hodnoty parametrů reálné, a nakolik je to CHINA (fake) ADVERTAISMENT.

edit pro Hledat/RCMania jsem volil (jen malou skupinu klíčových slov) @jyrry Dík za přesun.
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“