Stránka 1 z 2

Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

Napsal: pát 27.05.2011 17:36
od kope
Mám možná hloupý dotaz, ale chtěl bych se zeptat, jaký vítr lze ještě považovat za "rozumný" při lítání začátečníka. Když jsem hledal info na netu o tom jak začít létat, jak se učit a tak (hlavně na http://www.kolmanl.info), tak všude se zmiňuje, že při výuce létání by mělo být bezvětří nebo jen mírný vítr. Zatím jsem byl lítat 2x a termín jsem si vybíral mimo jiné podle předpovědi na Windguru.cz - když byla předpověď do 1.5 m/s, šel jsem lítat. Ale takhle pěkné podmínky jsou málokdy, to bych lítal tak 2x do roka, když to přeženu. Takže se ptám - co lze považovat z hlediska učícího se začátečníka za "mírný vítr" - do 2, do 3 do 4 m/s... ? Lítám s Wing Dragon slow, což je poměrně lehký (cca 600 g) hornoplošník s rozpětím 1080 mm a plochou křídla hrubým výpočtem mezi 16-18 dm2.

Napsal: pát 27.05.2011 17:54
od zdzd
Každým dalším letem jsi míň a míň začátečník. Ty musíš sám poznat, kdy řízení zvládáš a kdy už ne...

Napsal: pát 27.05.2011 17:56
od PEO
No v podstatě sis na daný model zodpověděl sám,rady pana Kolmana jsou určitě taky užitečné, jednoduše do většího větru to chce těžší model ,ale postupem času budeš lítat i s tím metrovým 600gramovým,je to otázka praxe ( pár pádů bude) :wink:

Napsal: pát 27.05.2011 18:05
od nostromo
Jen srovnani pro vrtulniky, jak rikal Vita. 90. vrtulnik je do max vetru, ktery odfoukne tu bilou campingovou zidlicku.

Napsal: pát 27.05.2011 19:15
od tomasgross
Jaký vítr jde pro Easy Glider Pro mi tu máme ve středošeském kraji tak ted' skoro pořád větrno.

Napsal: pát 27.05.2011 19:42
od kasssy
zdzd píše:Každým dalším letem jsi míň a míň začátečník. Ty musíš sám poznat, kdy řízení zvládáš a kdy už ne...

Přesně tak. Postupně budeš zvládat silnější a silnější vítr. Já si taky jednou ráno vyrazil lítat za bezvětří s lehoučkým modelem,protože jsem se bál i vánku. No a když jsem byl ve vzduchu,zvedl se vítr a mě nezbylo nic jinýho než to zvládnout a od tý doby už si troufám víc a víc. Navíc proti větru nepotřebuje velkou plochu na přistání :D

Napsal: pát 27.05.2011 19:44
od zdekar
Jelikož lze s EG Pro lítat i na svahu, tak snese vítr i kolem 10m/s. Otázka je, jestli by sis na to troufl ;-) V podstatě můžeš později lítat v takovém větru, kde ti ještě pohon letadla umožní let kupředu a né jen couvání :) Ale je to pak sbíš boj než lítání.

Napsal: pát 27.05.2011 19:47
od tomasgross
Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.

Napsal: pát 27.05.2011 19:49
od PEO
tomasgross píše:Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.


Člověče,trošku spisovněji,připomíná mi to Vietnamce :lol: :lol:

Napsal: pát 27.05.2011 19:54
od Salaman
zdekar píše:Jelikož lze s EG Pro lítat i na svahu, tak snese vítr i kolem 10m/s. Otázka je, jestli by sis na to troufl ;-) V podstatě můžeš později lítat v takovém větru, kde ti ještě pohon letadla umožní let kupředu a né jen couvání :) Ale je to pak sbíš boj než lítání.

Přesně tak, šel jsem s dvoutrupákem do větru ve kterým bych si s jiným letadlem ještě slušně zaskotačil, ale dvoutrupáček je lehoučkej a má 30W motor, takže jsem ho chvíli držel proti větru na plný plyn on mírně couval, cukalo se to jak blázen a snáčel jsem ho dolů. Těsně nad zemí jsem vypnul motor a výtr mi ho smetl do keře. :lol:

Napsal: pát 27.05.2011 19:56
od tomasgross
Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.

Re: Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

Napsal: pát 27.05.2011 19:57
od zdekar
kope píše:Takže se ptám - co lze považovat z hlediska učícího se začátečníka za "mírný vítr" - do 2, do 3 do 4 m/s... ?

V podstatě pro začátek max. ty 2 až 4m/s. To stejné platí i pro zálet nového letadla. Na další lety podle toho na co si troufneš. Ono i na ten zálet... občas jsme to prostě nevydrželi a šlo se zalítávat při 8m/s apd. :) Řekl bych že i na ten první let je lepší mírný vítr (2m/s) než úplné bezvětří :)

Napsal: pát 27.05.2011 19:59
od kasssy
tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.

Pokud letadlo letělo a pak se jakoby ve vzduchu zastavilo a pak zase letělo,tak to asi byly poryvy větru??

Napsal: pát 27.05.2011 19:59
od Salaman
tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.
Tak ono když trochu přitáhleš proti větru a nedej bože bez plynu, tak se to zákonitě zastaví, propadne a tím to zase nabere rychlost no a ty tohle "padání listu" musíš vyrovnat do rovného klouzavého letu.

Napsal: pát 27.05.2011 20:01
od zdekar
tomasgross píše:Akorád sem měl ze začátku menší problém že sem letěl a letadlo se zastvilo a potom se zas rozletělo ve vtduchu nevíte čím to bylo? Já nato nemohl vůbec příjít.

A to ti při tom vypnul motor nebo se jen se spuštěným motorem model zastavil?

Pokud jen větrem, tak můžeš potlačit výškovku, čímž se ti čumák letadla nakloní dolu a proti větru to bude líp klouzat kupředu.