Stránka 1 z 1

Větroň z epp - jak na to

Napsal: čtv 02.06.2011 16:08
od tomasgross
Dobrý den
chtěl bych si udělat z EPP 2m rozpětí větroň, jak nato ?

Napsal: čtv 02.06.2011 16:12
od G0tik
Epp nie je dobry material pre vetron, velmi brzdi, epp by som pouzil na ozembucha alebo nieco podobne. :)

Re: Větroň z epp - jak na to

Napsal: čtv 02.06.2011 16:31
od rbiciste
tomasgross píše:Dobrý den
chtěl bych si udělat z EPP 2m rozpětí větroň, jak nato ?

Zdravím,
Já bych třeba koupil díly na Graupner Juniora u Hnízdila celkem za 1300 Kč, pokud máš doma vybavení.
http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/eshop/8-1-Modely/25-2-Letadla

Radovan

Větroň z EPP

Napsal: čtv 02.06.2011 16:38
od Jiri
G0tik píše:Epp nie je dobry material pre vetron, velmi brzdi, epp by som pouzil na ozembucha alebo nieco podobne. :)

Hrubší povrch vůbec nemusí být na škodu - netřeba řešit turbulátory apod. Osobně bych tedy spíš větroně z EPP koupil, ale pár pravidel je společných i pro řezaná křídla vlastních modelů:
- Určitě se vyplatí polepit náběžku páskou se skelným vláknem, někdo pod pásku dává i proužek nebo malou trubku z uhlíku. Taktéž polepit zespodu trup (aspoň přední část), případně páskou olemovat konstrukční místa (kořeny křídel zasouvané do trupu, lože křídla pokud je montované svrchu apod.) Nárůst hmotnosti minimální, ale velmi se sníží poškození EPP v těchto namáhaných místech.
- Lepit řídkým nebo středním CA, případně Purexem.
- Potřebné díry, drážky pro nosníky křídel (většinou uhlíková trubka) apod. se snadno udělají páječkou s vhodně vytvarovaným hrotem. Na drážky je rozumné používat ocelové pravítko, které pájka netaví.
- Na lepení větších kusů lze s výhodou použít též tavné pistole, taktéž k upevnění serv. Je to jednoduché, celkem spolehlivé, a v případě potřeby i snadno demontovatelné řešení.
- Pro uchycení kabiny je nejjednodušší z jedné strany skelná páska (jako pant) a z druhé strany magnety (případně magnet proti samořeznému ocelovému šroubku) - jednoduché a elegantní.
- EPP se dá stříkat víceméně jakýmkoliv sprejem, pokud má být barevně zvýrazněné, potahovat čímkoliv nemá smysl.

Napsal: čtv 02.06.2011 19:45
od zob
Chtěl bych se zeptat jestli se dělají na větroně i polystyrénové trupy nebo jestli se na kopytě laminují.U klasického motorového modelu polystyrénový trup znám je to rovná deska, ale všechny větroně mají prostorové trupy tak jestli se to taky řeže z polystyrenu?

Napsal: čtv 02.06.2011 19:58
od Pajik_CZ
ano, jsou i prostorové trupy z EPP, třeba easy glider, alpha 1500, FOX.... je jen na tobě, jak to spácháš. Lze i z laminátu, ale tam nevim, jak s vahou...

Napsal: čtv 02.06.2011 20:04
od zob
A jak se vyřízne vnitřek trupu aby byly duté vnějšek vím jak udělat ale jak vyříznout vnitřek nevím

Napsal: čtv 02.06.2011 20:08
od Pajik_CZ
já bych to asi zkusil vysochat zvenku, pak rozříznout napůl a vydlabat třeba trafopájkou... a pak slepit k sobě.

Napsal: čtv 02.06.2011 20:09
od darth.hokro
máš dvě možnosti, buď budeš dělat trup ze dvou půlek a vydlabeš je pájkou, nebo budeš trup stavět z několika kuželovitých, taky vydlabaných částí.
Edit: vlastně tři :D ještě to můžeš udělat z epp desek, typ krabička, 2. bočnice a pásnice ze spodu a ze shora

Napsal: čtv 02.06.2011 20:15
od zob
jo dík za rady a když chci udělat sendvičové křídlo na 3m větroně jak tlustou balzou bych to měl asi potáhnout jako nosník bych použil ulíkovou trubku.

Napsal: čtv 02.06.2011 20:35
od JaL
Křídlo o rozpětí 3m na mé VSO-10 má potah z vybírané balsy tl. 1,5 mm, lepeno Purexem. Uvnitř 2 nosníky (uhlíková trubka + pomocný 10x2 smrk).

Napsal: čtv 02.06.2011 21:30
od zob
a trup máš konstrukční nebo také polyš? a jak jsi udělal spojku křídel dělal jsi nějaká pouzdra do křídla např. z laminátové trubky?