Koupil jsem auto od Thunder tiger s názvem SSK v2 4WD. Je to 1:10 s nitro motorem 3,5 ccm. U auta je sice návod na zajetí motoru, ale můžete mi ještě poradit, čeho se vyvarovat? Je to můj první žhavík a nerad bych jej hned zadřel. To by byla škoda.
Takže koupil jsem palivo Tornado 16 clean power, olej na vzduchový filtr ve spreji a olej po jízdě na promazání žhavíku.
V dokumentaci jsem si přečetl, že
- první nádrž se má nechat celá vyjet naprázdno,
- hlavní tryska ( to je asi ta, ke které jde přívod benzínu ) se má dotáhnout úplně a pak povolit o 2.5 otáčky
- po sundání vzduchového filtru má být vidět šoupátko otevřrná cca na 1mm,
- bohatost směsi se ladí asi tím druhým šroubem, který je na karburátoru ( ale to už nevím na kterou stranu je bohatější směs - asi povolováním ),
- kontrola svíčky ( to už mám udělané ).
Startování:
- nejdřív se nacucá motor po nalití benzínu tak, že zacpu koncovku výfuku a několikrát zatahnu za tahový startér, dokud se benzín nedostane do karburátoru,
- pak připojím žhavení, nechám chvilku zahřát svíčku a pak nastartuju ( asi jako sekačku ),
- po nastartování sundám žhavení ze svíčky, případně seřídím bohatost směsi ( kdosi mi poradil, že palivo musí i trochu téct z výfuku,
Další kroky:
-doplnit první nádrž ještě před úplným vyjetím, aby se do motoru nedostal vzduch,
- druhou nádrž vyjet tak, že budu popojíždět po kousíčkách,
- další nádrže by měly být na delší výjezdy a dlouhé oblouky po rovině ( kolik nádrží, to jsem se nedočetl ),
- pak už s tím budu moci jezdit jako s off roadem ( tedy pokud se mi to podaří.
Ještě bych měl po každé jízdě kontrolovat vzduchový filtr, zda je dostatečně napuštěn olejem, kontrolovat infra teploměrem, že teplota hlavy nepřekročí 120 st. C. Po každém ježdění promazat zhavík olejem - pár kapek do otvoru po svíčce a pár kapek do karburátoru ( kolik je pár? asi 2 nebo tak 10 kapek? to nevím )
Prosím o radu - je tento způsob správný, nebo děláte něco jinak a lépe. Jedná se mi o zkušenosti a rád bych to o víkendu zkusil. Předem díky za každou radu.
Jak zajet auto s nitro motorem.
Jak zajet auto s nitro motorem.
EASYCOPTER XS METAL, T-Rex 450 PRO - zatím pouze sestavený, Optic 6, Funtic RTF, auto SSK v2 4WD Thunder Tiger
jak zajet motor..
jedna poznamka .. az budes 1. nadrz nechavat bezet na volnobeh, cele auto zvedni a podloz tak aby se kola mohla protacet 'v luftu' at po celou tu dobu 'nehoblujes' spojku jinak muze odejit.
Re: jak zajet motor..
tony26 píše:jedna poznamka .. az budes 1. nadrz nechavat bezet na volnobeh, cele auto zvedni a podloz tak aby se kola mohla protacet 'v luftu' at po celou tu dobu 'nehoblujes' spojku jinak muze odejit.
Díky, to byla velmi dobrá připomínka.
EASYCOPTER XS METAL, T-Rex 450 PRO - zatím pouze sestavený, Optic 6, Funtic RTF, auto SSK v2 4WD Thunder Tiger
V sobotu 25.6.2011 byl významný den - motor chytl a běžel.
Nejprve jsem podle návodu nastříkal vzduchový filtr olejem na filtry, pak jsem nalil benzín a pokusil jsem se nasát jej do karburátoru ( nebo co to je ). Zkontroloval jsem volnoběžnou jehlu a zjistil kolik má otáček na zašroubování. ( bylo to 2,5 ) - v návodu píšou, abych nechal tovární nastavení, ale kdybych přece jen se pokoušel trochu ladit, tak alespoň vím kolik bylo to tovární nastavení. Pak jsem očekával, že štoub hlavní trysky je taky na 2,5 otáčkách, ale chyba lávky - byl na 5. Takže první starování skončilo uchlastaným motorem - rozdělal jsem svíčku a nechal benzín odpařit. Po zašroubování svíčky jsem ji chvilku žhavil a na potřetí se mi podařilo auto nastartovat. Měřil jsem teplotu motoru, ale bylo to do 90st.c. ( nejvyšší teplota byla 86,6 st.C.
Ten den jsem vyjel 5 nádrží ( společně se svou dcerou, které jsem to od 4. jízdy půjčil ).
Nakonec jsem dojezdil úplně celou nádrž a motor naolejoval po jízdě. Dneska asi taky půjdeme jezdit, zatím jen na půl plynu, ale to je taky hezký.
Pěknou jízdu pro ty, kdo dneska půjdeme jezdit.
Nejprve jsem podle návodu nastříkal vzduchový filtr olejem na filtry, pak jsem nalil benzín a pokusil jsem se nasát jej do karburátoru ( nebo co to je ). Zkontroloval jsem volnoběžnou jehlu a zjistil kolik má otáček na zašroubování. ( bylo to 2,5 ) - v návodu píšou, abych nechal tovární nastavení, ale kdybych přece jen se pokoušel trochu ladit, tak alespoň vím kolik bylo to tovární nastavení. Pak jsem očekával, že štoub hlavní trysky je taky na 2,5 otáčkách, ale chyba lávky - byl na 5. Takže první starování skončilo uchlastaným motorem - rozdělal jsem svíčku a nechal benzín odpařit. Po zašroubování svíčky jsem ji chvilku žhavil a na potřetí se mi podařilo auto nastartovat. Měřil jsem teplotu motoru, ale bylo to do 90st.c. ( nejvyšší teplota byla 86,6 st.C.
Ten den jsem vyjel 5 nádrží ( společně se svou dcerou, které jsem to od 4. jízdy půjčil ).
Nakonec jsem dojezdil úplně celou nádrž a motor naolejoval po jízdě. Dneska asi taky půjdeme jezdit, zatím jen na půl plynu, ale to je taky hezký.
Pěknou jízdu pro ty, kdo dneska půjdeme jezdit.
EASYCOPTER XS METAL, T-Rex 450 PRO - zatím pouze sestavený, Optic 6, Funtic RTF, auto SSK v2 4WD Thunder Tiger
Díky za rady, včera jsem vyjel další 2 nádrže, trochu jsem ho nešetřil, ale zdá se mi, že moc paliva jde ven výfukem a motor se tolik nezahřívá. Zkoušel jsem přitankout hlavní jehlu ( 1/4 otáčky a nějak se zvýšily otáčky motoru a začala zabírat spojka. Tak zkusím přitahnout i tu volnoběžnou jehlu.
EASYCOPTER XS METAL, T-Rex 450 PRO - zatím pouze sestavený, Optic 6, Funtic RTF, auto SSK v2 4WD Thunder Tiger