Chlazení motorů
Chlazení motorů
Jelikož už co nevidět dorazí (už aby to bylo!!!!) lipolky pro Sumíka, budu asi muset dopřát motoru chlazení (při ježdění na NI-MH se za těch cca 15min. nějak zvlášt' neohřeje, ale když lipolky dokážou jet 40 minut v zápřahu, asi už by to bylo znát).
Ale nikde nemůžu najít vhodný chladič, takže když mi dáte odkaz kde koupit v ČR, budu rád.
Případně-jak to řešíte Vy-kdo už nějak chladíte? Už jsem u někoho viděl i větráček který ofukuje jen chlazený (žebrovaný) kovový držák motoru. Jo abych nezapoměl-mám setovej Titan 775. (ted' nemůžu změřit průměr, ale myslím že je kolem 45mm)
Díky!!
Ale nikde nemůžu najít vhodný chladič, takže když mi dáte odkaz kde koupit v ČR, budu rád.
Případně-jak to řešíte Vy-kdo už nějak chladíte? Už jsem u někoho viděl i větráček který ofukuje jen chlazený (žebrovaný) kovový držák motoru. Jo abych nezapoměl-mám setovej Titan 775. (ted' nemůžu změřit průměr, ale myslím že je kolem 45mm)
Díky!!
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Na E-Maxxu jsem měl původně dvojci setových Titanů, ale jen 550. V pohodě se uchladily pomocí svých vestavěných větráčků.
Po upgrade na Mamba Monster je nyní větráček pouze na reglu. Motor je plně uzavřený mírně žebrovaným pláštěm. I tak se v pohodě uchladí.
Domnívám se, že ani na Summitu žádné extra větrání potřebovat nebudeš.
Po upgrade na Mamba Monster je nyní větráček pouze na reglu. Motor je plně uzavřený mírně žebrovaným pláštěm. I tak se v pohodě uchladí.
Domnívám se, že ani na Summitu žádné extra větrání potřebovat nebudeš.
mz-racing.net je tam někde sekce chlazení. Jinak na rekreační ježdění nemá moc cenu chladit. Na závodní ježdění to cenu má. Chce to sledovat teplotu. Jde taky o to kolik tvůj regulátor a motor snese. Třeba já jezdím závodně a to máme napřevodované tak tak. (90 stupňů má teplotu normálně po jízdě motor, při 110 by se to už upeklo) Tohle je jen příklad a není to se summitem. Měř a když tak zmenši/zvýši převod, nebo si uber na regulátoru výkon..
mkkk díky, tam je toho dost, zkouknu to podle rozměrů.
No on se právě ten ss motor díky nižší účinnosti hřeje celkem dost, když je venku nad 25 stupňů-jen taktak se na plášti udrží ruka. Když ho budu trošku chladit (aspoň pasivem), měl bych trošku oddálit upečení uhlíků-teda aspoň za ten pokus při vydání pár korun to stačí.
No on se právě ten ss motor díky nižší účinnosti hřeje celkem dost, když je venku nad 25 stupňů-jen taktak se na plášti udrží ruka. Když ho budu trošku chladit (aspoň pasivem), měl bych trošku oddálit upečení uhlíků-teda aspoň za ten pokus při vydání pár korun to stačí.
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
Když na motor lze položit ruku, tak je to fakt ještě dobrý.
Pokud se nemýlím, tak horké na dotyk se zdají být předměty nad 40°C. Při 60°C už to pálí natolik, že na tom ruku udrží snad jen nějaký "azbesťák". Přitom 60°C pro motor zas tak problém není, těch 40 až 50 stupňů by bylo v podstatě o ničem...
Proto jsem taky psal, že se to asi v dané aplikaci extra chladit nemusí.
Jak ale správně píše mkkk:
- Zanech pochybných subjektivních vjemů
Kup teploměr a změř si to.
- Nákupem chladiče nic nezkazíš. Jen možná zbytečně utratíš za něco, co vůbec nepotřebuješ.
Pokud se nemýlím, tak horké na dotyk se zdají být předměty nad 40°C. Při 60°C už to pálí natolik, že na tom ruku udrží snad jen nějaký "azbesťák". Přitom 60°C pro motor zas tak problém není, těch 40 až 50 stupňů by bylo v podstatě o ničem...
Proto jsem taky psal, že se to asi v dané aplikaci extra chladit nemusí.
Jak ale správně píše mkkk:
- Zanech pochybných subjektivních vjemů
- Nákupem chladiče nic nezkazíš. Jen možná zbytečně utratíš za něco, co vůbec nepotřebuješ.
FlyBear píše: Nákupem chladiče nic nezkazíš. Jen možná zbytečně utratíš za něco, co vůbec nepotřebuješ.
No myslím že když do modelu za 13000 Kč koupím chladič za cca 99 Kč, tak mi to fakt nevytrhne a aspoň udělám motoru radost
Ale asi máte pravdu, 60 stupňů už pálí hodně a to motor ani při 28 stupních venkovní teploty tak horkej nebyl.
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
JM píše:No myslím že když do modelu za 13000 Kč koupím chladič za cca 99 Kč, tak mi to fakt nevytrhne a aspoň udělám motoru radost![]()
Ne, těch 99 korun tě asi opravdu nevytrhne...
JM píše:Tak se mi bohužel v ČR nedaří sehnat chladič vhodného průměru na motor Titan 775
Ale to naprosto zbytečné úsilí, které zjevně věnuješ řešení téhle pro danou aplikaci naprosto nepotřebné věci, to už by možná v ceně práce vydalo na nového monstra
Já myslím, že těch pár minut na netu při nabíjení baterek fakt zabitej čas není
Hele, ty seš proti tomu chladiči nějak zaujatej se mi zdá
Navíc každej ti řekne že o pár stupňů snížená teplota na motoru je vždycky k dobru, tak bych byl opatrnej při psaní vět jako "naprosto nepotřebná věc"...
Hele, ty seš proti tomu chladiči nějak zaujatej se mi zdá
Navíc každej ti řekne že o pár stupňů snížená teplota na motoru je vždycky k dobru, tak bych byl opatrnej při psaní vět jako "naprosto nepotřebná věc"...
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
já bych ty chladiče nezatracoval, motoru to jen prodlouží životnost. na standartní plechovky díky 4. pasivům jsem jezdil více než rok E-savíka, na stříďák jsem přešel jen díky výhodné nabídce, jinak motory měli pořád slušný výkon.Teoreticky by tam klasickej 540 měl jít nacvaknout ale chce to aspoň dva kousky. Bral bych tyhle http://www.mz-racing.net/p885-50337bk-h ... oru-cerny/ Nebo kup Novak chladič pro stříďáky, myslím že ten bude na tu 750 pasovat akorát Já ho mám v E-Savíkovi na Novaku. Bohužel není teď skladem http://www.teamnovak.cz/katalog/chlazeni
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
JM píše:Hele, ty seš proti tomu chladiči nějak zaujatej se mi zdá![]()
![]()
Ale vůbec né, vždyť si ho tam dej
Jsem se akorát fest nudil v práci, tak jsem brouzdal po netu a měl blbý kecy, no
JM píše:Navíc každej ti řekne že o pár stupňů snížená teplota na motoru je vždycky k dobru, tak bych byl opatrnej při psaní vět jako "naprosto nepotřebná věc"...
Tak ale tady pozor, psal jsem sice "blbý kecy", ale vycházel jsme z informací, které jsi nám tu sám poskytl. Pokud jsem to správně pochopil, tak s tím nejen nejezdíš žádný drsný závody, ale po ježdění udržíš ruku na motoru.
Takže nevytrhávej z kontextu - já jsem totiž napsal pro danou aplikaci naprosto nepotřebná věc
Ale uznávám, že pokud jsi už jezdil těch očekávaných 40 minut na LiPo, tak by stálo za to teplotu motoru změřit. Třeba už to tak málo nebude a chladič se šikne.
Ale - místo shánění chladiče bych přešel na stříďák. Svého E-Maxxe jsem spolu s LiPo upgradnul ze dvou Titanů 550 na jednoho Mamba Monster. Přídavný chladič nepotřebuju
FlyBearZ kontextu jsem nechtěl vytrhávat, ale vem si, že tohle fórum přečte úplnej začátečník a vyzní mu z toho (když nebude dost pozorně číst-což je dost běžné)že na Summita chladič nepotřebuje když nebude závodit. Ale potom tam dá lipolky a pojede 40 minut na plnej plyn ve vysoký trávě a ještě k tomu v létě-to na 100% motor upeče-o tom nemusíme polemizovat. Uzavřel bych to tím, že je pravda to, že momentálně při mým použití chladič nepotřebuju a na druhou stranu je pravda i to, že chlazením nikdy nic nezkazíš.
Stříd'ák-to je jiná kapitola-v budoucnu (až oddělám Titana) o tom popřemejšlím (ale u ss verze reglu a motoru je dobrá vodělodolnost-tu docela využívám).
darth.hokro Díky, na MZ-Racingu mi napsali, že chladič na Titana 775 je vyprodanej a nemá ho momentálně ani dodavatel. Zkusím se jich kdyžtak poptat na to cos mi navrhnul. Na ebay jsem našel chladič Integy i s větráčkem, ale mě by stačilo jenom žebro a to jsem tam zase neviděl.
Stříd'ák-to je jiná kapitola-v budoucnu (až oddělám Titana) o tom popřemejšlím (ale u ss verze reglu a motoru je dobrá vodělodolnost-tu docela využívám).
darth.hokro Díky, na MZ-Racingu mi napsali, že chladič na Titana 775 je vyprodanej a nemá ho momentálně ani dodavatel. Zkusím se jich kdyžtak poptat na to cos mi navrhnul. Na ebay jsem našel chladič Integy i s větráčkem, ale mě by stačilo jenom žebro a to jsem tam zase neviděl.
Traxxas Summit 5607 - 2x2S LiPo - iCharger 106B+
Bixler2-Turnigy 9X v2
Bixler2-Turnigy 9X v2