Impregnace
Impregnace
Ahoj kdyz budu chtit naipregnovat motor a regulator u ERevo brushless jak nato aby to bylo vodotesny
diky
diky
Re: Impregnace
http://bobo.matej.name
Re: Impregnace
Tak zrovna na motor a do reglu, sa mi nezdá guma ideálnym prostriedkom.
Na motore nie je veľký problém, kým poriadne zhrdzavie trvá dosť dlho, ale plechy motorov (u komutátorových kotvy, u strieďákov stator) môžu hrdzavieť a mám pocit že to spôsobí vodivé spojenie a vírivé prúdy. Slušné ložisko nehrdzavie a neregistroval som to ani na oske.
V rámci dokončovacích prác na lacných čínskych motoroch, zalievam vinutie laminovacím epoxidom - to by mohlo fungovať aj ako ochrana plechov. Prípadne ja sa chystám vyskúšať dvojzložkový epoxidový lak na korok, Epolex 1300, vraj je pružný a mohol by byť vhodnejší.
Veľký problém je regulátor, keď voda spôsobí nesprávne otváranie fet tranzistorov tak u strieďáku to môže spôsobiť skrat baterky cez niektorý z troch párov fetov, v regli pre komutátorový motor je len jedna brzda (ale v obojsmernom dva páry ako v strieďáku)...
Lakoval som regly viacerými vrstvami laku na plošné spoje Plastik 70. Funguje perfektne, mám odskúšané že bez problému aj úplne ponorený vo vode, ale akoby časom strácal vlastnosti a po vyše roku mi aj takto nalakovaný regl po namočení vyšumel - buď opakovať každý rok alebo skúsiť niečo iné, možno tiež tan epolex?
Plastik 70 ale má tú výhodu že nevadí pri letovaní (napr. výmena kábliku), ja ho používam aj do príjmačov (len nech sa nedostane na konektory...!).
Servá by mali byť zavreté, aj keď výstupná hriadeľ asi vodu prepustí, to som neriešil - nemusí byť zlý nápad použiť najlepšie tesnenie čo existuje (diera odspodu) a nalakovať elektroniku aj tam, ale samozrejme pozor aby sa to nedostalo do potenciometru.
Na motore nie je veľký problém, kým poriadne zhrdzavie trvá dosť dlho, ale plechy motorov (u komutátorových kotvy, u strieďákov stator) môžu hrdzavieť a mám pocit že to spôsobí vodivé spojenie a vírivé prúdy. Slušné ložisko nehrdzavie a neregistroval som to ani na oske.
V rámci dokončovacích prác na lacných čínskych motoroch, zalievam vinutie laminovacím epoxidom - to by mohlo fungovať aj ako ochrana plechov. Prípadne ja sa chystám vyskúšať dvojzložkový epoxidový lak na korok, Epolex 1300, vraj je pružný a mohol by byť vhodnejší.
Veľký problém je regulátor, keď voda spôsobí nesprávne otváranie fet tranzistorov tak u strieďáku to môže spôsobiť skrat baterky cez niektorý z troch párov fetov, v regli pre komutátorový motor je len jedna brzda (ale v obojsmernom dva páry ako v strieďáku)...
Lakoval som regly viacerými vrstvami laku na plošné spoje Plastik 70. Funguje perfektne, mám odskúšané že bez problému aj úplne ponorený vo vode, ale akoby časom strácal vlastnosti a po vyše roku mi aj takto nalakovaný regl po namočení vyšumel - buď opakovať každý rok alebo skúsiť niečo iné, možno tiež tan epolex?
Plastik 70 ale má tú výhodu že nevadí pri letovaní (napr. výmena kábliku), ja ho používam aj do príjmačov (len nech sa nedostane na konektory...!).
Servá by mali byť zavreté, aj keď výstupná hriadeľ asi vodu prepustí, to som neriešil - nemusí byť zlý nápad použiť najlepšie tesnenie čo existuje (diera odspodu) a nalakovať elektroniku aj tam, ale samozrejme pozor aby sa to nedostalo do potenciometru.
Re: Impregnace
Impregnace na autíčko neexistuje
Auto není ponorka a ani nebude.
Pro normální ježdění v mokru ale nemusíš zrovna E-Revo od Traxxase impregnovat, když je to již z výroby dodávané ve voděodolném provedení. Jen si to nepleť s vodotěsností - není a nikdy to nebude opravdová ponorka, i když to tak pár blbounů na trubce takhle prezentuje
E-Revo je však stavěné i do hodně mokrého terénu, může projíždět kaluže, jezdit blátem, ve sněhu... V návodu k obsluze je pak výslovně uvedeno, jak se o něj v takovém případě postarat po jízdě.
Pokud tám máš Mambu Monster Combo, tak ten motor je docela solidně uzavřen sám o sobě a ani hodně stříkající voda nebo nános sněhu na něm mu nevadí - hlavně to nestříkej žádným gumovým sajrajtem - jediný otvor, kudy do motoru může voda, je výstupní ložisko s hřídelí, a to stejně nezastříkáš. Navíc je tohle místo solidně zakrytované spolu s převody. Možná ještě vzlínání okolo vstupu kablíků by mohlo něco udělat, ale to už je extrém.
Nezapomeň, že i motor se chladí a jakýkoliv gumový nástřik to chlazení podstatně zhorší.
Takže gumový nástřik motoru je IMHO pěkně blbý nápad.
Regulátor CC toho kupodivu vydrží dost, jen se nesmí do vody přímo ponořit a musí se dát bacha na ventilátor, který je na něm namontovaný - ventilátor vodu nemá rád. Elektronika v regulátoru by sama o sobě měla již být vodovzdorně zalitá od výroby. Někde na fórech to někdo popisoval, když regl rozebíral - když tak si to ale prověř a popřípadě douprav do-do (při do-do ovšem přijdeš o záruku).
Záleží tedy na tom, proč to vlastně chceš impregnovat, když auto je již z výroby velmi odolné. Já dokonce z auta, je-li po jízdě od bláta, mokré či příliš špinavé, sundávám kastli a celé auto osprchuju. Pozor si dávám jen na ten ventilátor u regulátoru. Zbytek je v pohodě.
Pro normální ježdění v mokru ale nemusíš zrovna E-Revo od Traxxase impregnovat, když je to již z výroby dodávané ve voděodolném provedení. Jen si to nepleť s vodotěsností - není a nikdy to nebude opravdová ponorka, i když to tak pár blbounů na trubce takhle prezentuje
E-Revo je však stavěné i do hodně mokrého terénu, může projíždět kaluže, jezdit blátem, ve sněhu... V návodu k obsluze je pak výslovně uvedeno, jak se o něj v takovém případě postarat po jízdě.
Pokud tám máš Mambu Monster Combo, tak ten motor je docela solidně uzavřen sám o sobě a ani hodně stříkající voda nebo nános sněhu na něm mu nevadí - hlavně to nestříkej žádným gumovým sajrajtem - jediný otvor, kudy do motoru může voda, je výstupní ložisko s hřídelí, a to stejně nezastříkáš. Navíc je tohle místo solidně zakrytované spolu s převody. Možná ještě vzlínání okolo vstupu kablíků by mohlo něco udělat, ale to už je extrém.
Nezapomeň, že i motor se chladí a jakýkoliv gumový nástřik to chlazení podstatně zhorší.
Takže gumový nástřik motoru je IMHO pěkně blbý nápad.
Regulátor CC toho kupodivu vydrží dost, jen se nesmí do vody přímo ponořit a musí se dát bacha na ventilátor, který je na něm namontovaný - ventilátor vodu nemá rád. Elektronika v regulátoru by sama o sobě měla již být vodovzdorně zalitá od výroby. Někde na fórech to někdo popisoval, když regl rozebíral - když tak si to ale prověř a popřípadě douprav do-do (při do-do ovšem přijdeš o záruku).
Záleží tedy na tom, proč to vlastně chceš impregnovat, když auto je již z výroby velmi odolné. Já dokonce z auta, je-li po jízdě od bláta, mokré či příliš špinavé, sundávám kastli a celé auto osprchuju. Pozor si dávám jen na ten ventilátor u regulátoru. Zbytek je v pohodě.
Re: Impregnace
coro píše:Tak zrovna na motor a do reglu, sa mi nezdá guma ideálnym prostriedkom.
na motor isto nie, ale na regulator bez problemov - ziadne pohyblive casti tam nie su.
niekedy davno sme to zalievali do dentakrylu
http://bobo.matej.name
Re: Impregnace
Na regulatory ano, ale pozor, aby mohl pasivni chladic dychat. Jinak je to na pytel.
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impregnace
Počkát
Traxxasáckej Mamba monster regulátor je fakt zalitej? Já chci teď objednávat Plastidip, tak abych ho nebral zbytečně
Mám origo výzbroj E-Maxx 3908.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Impregnace
Četl jsem to někde na fórech, ale už dřív - právě v souvislosti s porovnáním vodotěsnosti původních Traxxasích reglů a CC v brushless verzích těch aut. Pamatuju si, že někdo navrhoval zalít elektroniku silikonem a někdo jiný odpověděl, že už to MM od CC má tak z výroby.
Sám jsem to nijak neověřoval, proto to nemohu potvrdit.
Ale až se dostanu k E-Maxxovi a bude se mi chtít ho zase rozebírat, podívám se i do toho reglu. Stejně už je po záruce, tak ho když tak zaleju sám
Sám jsem to nijak neověřoval, proto to nemohu potvrdit.
Ale až se dostanu k E-Maxxovi a bude se mi chtít ho zase rozebírat, podívám se i do toho reglu. Stejně už je po záruce, tak ho když tak zaleju sám
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impregnace
Tak ho teda vemu taky pod kudlu
Jinak jiný kafe než E-Savík 
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Impregnace
V Traxxas Brushless osminách (E-Maxx, E-Revo) je regl Mamba monster. Už jsem jich viděl několik zničených tím, že se dovnitř dostala pouhá kapka vody a bylo po reglu. Z výroby má mamba na desce nějaký povlak, ale není to nic moc, dá se sundat lihem. Řešení je ten plastidip, no jednomu známému jsem Mambu utěsnil neutrálním silikonem a také to funguje skvěle.... s autem pak jezdil ve sněhu bez nejmenšího problému, doma pak vlažná sprška, kompresor a křížky kardanů lehce prostříknout WD40tkou. Já mám stařišký ezrun 80A který se dá utěsnit mnohem lépe... chladič je totiž zcela oddělený od elektroniky(u Mamby leží ten pidi chladič přímo na pouzdrech tranzistorů!) která má už z výroby mezi šroubovanými částmi krabičky silikonové "O" kroužky... při rozborce reglu jsem namázl silikonem všechny dosedací plochy krabičky a i části desky vystupující ven z reglu na kterých jsou vývody pro připájení kabelů. Takto upravený ezrun mi chodí už přes dva roky a v zimě po ježdění ve sněhu celé auto po sundání kastle osprchuju vlažnou vodou, usuším stlačeným vzduchem a prostříkám kardany WDčkem. Důležité je i sundat kryt pastorku motoru vyfoukat odsud vlhkost(to soukolí není zcela utěsněné) jinak začne rezivět pastorek a určitě to ani nedělá dobře ložisku motoru.
Třeba MGM dělá regly komplet zalité a tím plně voděodolné, ale za tuto úpravu chtějí +1200Kč a nevím jak se pak takový regulátor připojuje k PC.... nevím zda zůstane tím zalitím zachovaný ten jejich ICS konektor.
Třeba MGM dělá regly komplet zalité a tím plně voděodolné, ale za tuto úpravu chtějí +1200Kč a nevím jak se pak takový regulátor připojuje k PC.... nevím zda zůstane tím zalitím zachovaný ten jejich ICS konektor.
TRX E-Revo, NEU 1515, eZRun 80A, Futaba 3PM, iCharger 3010B, Mystery B6, Schulze LiPoCard.
TRX Revo 3.3 5309, TRX E-Revo VXL. Sbírám Traxxasy :)
TRX Revo 3.3 5309, TRX E-Revo VXL. Sbírám Traxxasy :)
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impregnace
Díky za info. Udělal jsem si na Maxxe celkem neprůstřelný bordelkryt na zimu. Ale jistota je rotační kulomet, tak koupím plastidip.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Impregnace
Ja si pořídil tohle a mám klid 
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... OC:US:1123
Jo a nevíte kde koupit ty chraniče na tlumiče ?
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... OC:US:1123
Jo a nevíte kde koupit ty chraniče na tlumiče ?
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impregnace
Tuhle: http://www.savageshockcovers.com/
a tuhle http://www.badhorsie.com/products/shock-covers.html
taky je budu objednávat, nechce se mi hrát na švadlenku
a tuhle http://www.badhorsie.com/products/shock-covers.html
taky je budu objednávat, nechce se mi hrát na švadlenku
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Re: Impregnace
Mám ty od Badhorsie, jsou sqělé 
Doporučuju objednat sadu navíc jako náhradní, pokud jezdíš i po povrchu s kamínkama.
Doporučuju objednat sadu navíc jako náhradní, pokud jezdíš i po povrchu s kamínkama.
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele: