RC vrtulník

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Alexik30
Příspěvky: 3
Registrován: pát 02.02.2007 0:00

RC vrtulník

#1 Příspěvek od Alexik30 »

Ahoj !! Chci se zeptat, proč musí mít RC heli s vícelistou rotorovou hlavou "virtuálně" nebo mechanicky pootočenou desku cykliky ??
Co by se dělo, kdybych to neudělal ??
Mají tohle i reálný velký vrtulníky - např. Mi-2, Mi-17 ???
Alex

Pokud chci do budoucna zkusit vicelistý rotor, je dobrá volba koupit Multiplex Cockpit SX ????
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#2 Příspěvek od zdzd »

Protože nemá pádla.
MPX obecně není ta nejlepší volba pro heli.

Další info můžeš získat na www.helimania.cz

Obecně můžu říct jen to, že z dotazu mám pocit, že o heli toho víš velmi málo. Proto je důležité si uvědomit, že vícelisty jsou "vyšší dívčí" jak z konstrukčního a seřizovacího hlediska, tak z pilotního. Až se v heli dostaneš tak daleko, aby jsi si na ně mohl troufnout, tak si na takové základní otázky odpovíš s přehledem sám.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#3 Příspěvek od zdzd »

Bohužel helimania právě teď korektně nejede - do diskuse se aktuálně dostanou jen zaregistrovaní uživatelé, neregistrovaným to hlásí chybu.

Ptal jsem se majitele - problém se vyskytnul po nočním upgrade systému, systémový správce pátrá a hledá důvod...
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#4 Příspěvek od zdzd »

Už je to OK
Uživatelský avatar
Alexik30
Příspěvky: 3
Registrován: pát 02.02.2007 0:00

#5 Příspěvek od Alexik30 »

Dekuji za odpoved :)
O vrtulniky se zajimam uz hodne dlouho. Ale ty realne. Mel jsem i to stesti v nekterych letet. Litam i na FS2004. Ale nikdy jsem neslysel prave o jakemsi pootoceni desky cykliky. Az ve spojitosti s RC.
Tam letam zatim jen na Aerofly PRO. Ale chtel bych si RC model koupit. Proto jsem se prihlasil do sekce Zacatecnici a snazim se ptat na to, co mi vrta hlavou. Vim, ze vicelista hlava nema padla, ale to mi neobjasni, proc to tak vlastne musi byt. Rad rozumim vecem do hloubky, ale o tomhle se doctu tak max. ze se to proste dela. Ale proc, nevim. Neumim si to predstavit.
Prijde mi, ze spousta vrtulnikaru, kterych se mam tendenci zeptat na ruzny veci, jsou pomerne dost neochotny az namysleny. Chapu, ze je to celkem veda, tohle pilotovat a znat veci kolem..ale prece kazdej nekdy zacinal.
Mym cilem, jednou v daleke budoucnosti, je udelat si svuj vlastni RC model - maketovy. Do zacatku chci nejaky elektro a relativne doboru soupravu, ktera by umoznila jit i dale. Financne tak kolem 20tis Kc - pro zacatek.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#6 Příspěvek od zdzd »

ales.zima
Příspěvky: 15
Registrován: ned 03.12.2006 0:00

#7 Příspěvek od ales.zima »

Při cyklickém řízení rotorové hlavy se stabilizátorem se dopředného letu dosáhne skloněním desky cykliky vpřed. Je to tím, že stabilizátor svírá s rotorovými listy pravý úhel a při sklonění cykliky vpřed má právě v pozici, svírající pravý úhel s podélnou osou vrtulníku a směrem letu, nejvyšší úhel náběhu. Toto je důležité zachovat i při použití vícelisté hlavy bez stabilizátoru. To znamená, že při dopředném letu u vícelisté rotorové hlavy musíš zajistit nejvyšší úhel náběhu u vpřed pohybujícího se listu, který je v tomto okamžiku kolmý na podélnou osu vrtulníku. Z toho mimo jiné vyplýva, že u vícelistých hlav bez stabilizátoru není pootočení cykliky nezbytně nutné. Například model Ecureuil AS350 od MS Composit, který má třílistou hlavu, žádné pootočení nepotřebuje. Táhlo listu, který postupuje vpřed a je kolmý na podélnou osu vrtulníku, je uchyceno k cyklice právě v jejím vrcholu (vepředu). Tento způsob uchycení však u více než tří listů nejde dost dobře použít, a proto se ten rozdíl , který ti chybí k tomu aby podmínka s pravým úhlem byla splněna dožene buď mechanickým pootočením nebo virtuálním pootočením cykliky tak, aby když dáš knipl dopředu tak jsi řídil ten list co jde vpřed a svírá ten pravý úhel s podélnou osou vrtulníku. Nevím jestli to je dostatečně srozumitelné, asi by to chtělo nějaký obrázek :-) Nejsem vůbec expert na heli či na aerodynamiku, takže mně někdo opravte, jestli to je špatně. Jinak si myslím že u velkých heli je to stejné prostě z principu věci.

Aleš
Uživatelský avatar
RafanRek
Příspěvky: 70
Registrován: čtv 06.05.2010 0:00
Bydliště: Bechyně

#8 Příspěvek od RafanRek »

Létám s vrtulníky a lépe bych to nevysvětlil.Není to tak složitý při troše znalostí a představivosti.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#9 Příspěvek od zdzd »

Pokuid tomu chceš opradu rozumět, přečti si Colina Milla

http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“