Milan Nes píše:25A ? sakra sefe :-d to bude asi pekne horka varianta :-d
No tak to je klidně možný!

Každopádně Ezrun 25A i s kartou je doma. Inrunner se stále někde potuluje. Jenom pro zajímavost sem zkoušel toho ezruna s TGY B3656 (dvoupól) jak si s nim bude rozumět a celkem mile překvapen. Klasickej Plush měl s tímhle motorem aby ho roztočil co dělat ať už se nastavilo cokoli.
Hale k těm plechům. Já netvrdim že o motorech něco vim, ale min. u plechů vim, že pokud z toho chceš dostat výkon, tak musíš upřednostnit napětí před proudem. Dam příklad na speedu 600 8,4V (miga 500 nebo nějakou alternativu bohužel změřenou nemam, ale ono to bude podobný).
Když si stanovíš že budeš tenhle motor smažit z aku 2S s 50W ztrátového výkonu, tak se dostaneš u studenýho motoru zhruba na cca příkon 145W (7,3Vx19,9A) při eff 65,5%, tedy motor odevzdá 95W. Když budeš chtít těch 50W ztrátového výkonu z aku 3S, tak máš k dispozici příkon cca 182W (11Vx16,5A) při eff 72,5%, tedy motor odevzdá se stejným ztrátovým výkonem výkon 132W (o cca 39% víc výkonu při stejné výkonové ztrátě než při aku 2S!). Můžeš to porovnat ještě jinak. Pokud ti bude těch 95W výkonu z příkonu 145W z aku 2S stačit, tak stejného výkonu dosáhneš z aku 3S jen s odběrem 11,5A při eff asi 75,5%! Tedy o 10% vyšší eff jak u 2S, o 13% nižší příkon a o 37% menší ztrátový výkon!
Jinými slovy.
Aku 3S + regl 25A= Pin 275W
275W/2S= regl 37,5A pro aku 2S
275W si myslim že je příkonu pro on road až až. Ale je to teorie. Třeba se z toho ezruna 25A fakt zakouří.
Jinak sem vytáh TA04 do
Kucín. Poježdění paráda. Potkal sem tam dva borce s podvozkama Xray. Jeden měl tušim motor 12 a druhej 10,5T na 2S. Jízdníma vlastnostma se to srovnat nedá

, ale na rovince s tim plechem nemam s výkonem vůbec žádnej problém (spíš naopak)! Ani na takovej dráze sem nenašel odvahu dát na rovince plnej (ono se to nezdá, ale mig 500 race má KV cca 3000 a při napětí 3S to točí sakra hodně). Průser je, že za rovinkou je vždycka zatáčka

. A tady se to začíná kupit. Gumy bez adheze, podvozek těžkej jako kráva. Takže zatáčky to chce hodně v klidu. Navíc mam dojem, že je to dáno hlavně podélným rozložením hmotnosti na přední a zadní nápravu. U TA04 předek veze jen regl a servo, zatimco zadek vleče motor a aku. Takže má zadek snahu neustále předbíhat v zatáčce předek.
Dospěl sem tedy k závěru, že brushless nakonec půjde do tý "čtyřky" neb má vyšší potenciál jak "trojka". Objednanýho Bullistorma 13,5T nepoužiju, ale koupim v HC oběžku velikosti 2836; 2218 nebo 2223. Kv rozvážim. Tím bych mohl zadek znatelně odlehčit a snad zlepšit jízdní vlastnosti. Ke všemu sem při jednom z mnoha výletů mimo trať zlomil "pružící" kroužek z umělé hmoty servosaveru. Jako náhradní díl je to samostatně neprodejné (pouze ve stromečku s jinýma dílama co nepotřebuju). Takže sem objednal servosaver novej a snad inteligentnější. No a jestli se oběžka osvědčí (vrtulníkáři už mají dávno vyzkoušeno), tak jestli bude chuť a many, tak zkusim nějakej lepší a vhodnej podvozek překopat na outrunner přímo bez převodů (tedy žádnej pastorek a spur). Mně ty ozubený kolečka nějak vadí mimo letadel i u aut. Tedy motor rovnou na hřídel s rozvodama na řemeny pro dify. Sice nebude taková možnost změny převodového poměru jako u pastorků, ale dneska už je u oběžek celkem slušnej výběr v KV, takže by se to nechalo řešit změnou samotného motoru. Ale to je zatím hudba daleké budoucnosti.
Závěrem konstatování - zlatý letadla!
