Po hodně velkém přemýšlení a okolnostech jsem si koupil toho prcka HIMOTO TRUGGY CENTRO 4x4 RTR 1:18. Mám ho týden a zatím jsem s ním spokojenej Ano pro většinu z Vás to bude šmejdík, ale mě bohatě stačí
To neni tak jednoduche, ze udela kapicku. Tu udela i pri 75 stupnich a pritom motor dostava zabrat.
Zacnu od konce. Lepsi a pouzitelnejsi (=co se mi osobne osvedcilo) je zkusit na "horky" motor sahnout a pokud 2-3 vteriny udrzis prst, je to ok. To je ale opravdu hrube zjisteni, ktere v terenu postaci. Presnejsi je pouzit infra teplomer (stoji asi 200 z Ciny) a zmerit si teplotu. Pokud jsi na 60-65 stupnich, ok. Nezapomen ale vzit v potaz okolni teplotu. Pokud nameris 65 v 15 stupnich, pri 30 stupnovem vedru to bude podstatne horsi = problemy.
A ted se konecne dostavam k zacatku celeho problemu. Mnoho lidi si mysli, ze kdyz je neco horke, hned nejlepsi a nejfikanejsi reseni je to zchladit. OMYL. Pokud je neco horke, je nejdrive nutne zjistit, proc se dana vec prehriva. U motoru je jeho horkost signalizaci spatneho zprevodovani!!! Zacni tedy u pastorku nebo spur gearu. Dej pastorek o 3-4 zuby mensi. Nebo spur gear s vice zuby.
Pokud ani toto nepomuze, muze byt motor vadny. Rozumej, je to takovy smejd, ze ma neskutecne nizkou ucinnost a to, co promrhas, se ti premeni v tepelnou energii.
Osobni zkusenost mam takovou (s ostatnimi modelari), ze ti, kterym se motor prehrival, maji uplne blby prevod. Prilis tezky, ktery NIKDY nevyuziji. Kdyz nekdo vyjede do terenu s prevodem, ktery umi vyrobit 70km/h, je to spatne. V terenu totiz rychlost pres nejakych 50-55km/h znamena uz slusnou havarku = budes opravovat. To je jen priklad, nevim, jak jezdis.
Ted jsem se hlavne zadival na fotky motoru a vidim, ze jde o plechovku. Tyto motory maji bidnou ucinnost vseobecne. Stridaky jsou jinde, ale auto to take musi snest (kardany, poloosy...). Tzn. od tohoto motoru nemuzes cekat zazraky. Moje rada zni: zprevoduj to rozumneji a teprve kdyz to nepomuze, pristup k pridavnemu chlazeni.
Kdybys mel nejake podrobnejsi dotazy, klidne mi posli soukromou zpravu.
scarabeus píše:Osobni zkusenost mam takovou (s ostatnimi modelari), ze ti, kterym se motor prehrival, maji uplne blby prevod. Prilis tezky, ktery NIKDY nevyuziji. Kdyz nekdo vyjede do terenu s prevodem, ktery umi vyrobit 70km/h, je to spatne. V terenu totiz rychlost pres nejakych 50-55km/h znamena uz slusnou havarku = budes opravovat. To je jen priklad, nevim, jak jezdis.
Problém je, že první na co se plno lidí zeptá je "a jak rychle to jede"? Takže výrobci někdy podlehnou tlaku a dají tam ne zcela ideální převod. V terénu sice pak nic moc a motor se trápí, ale na silnici může auto po delším rozjezdu pořádně uhánět.
No a druhý problém někdy je že plno lidí "jezdí" stylem: plný plyn - naplno brzda - plná zpátečka - plný plyn - zabrzdit na fleku - hned plná zpátečka... Žádná jízda na půl plynu, žádné plynulé rozjezdy - nic aby si motor trošku "odlehčil". Kdyby takhle jezdnili s normálním skutečným autem tak se taky motor bude přehřívat, ale "hračka" to přece musí vydržet...
Já na motor plivu... když má do 90 stupnů je to ok.... a kovboj má pravdu. plně souhlasím... první otázka je rychlost... a druhej problém je plyn brzda plyn brzda....
hlavní problém u tohohle je, že je to postavené na onroad podvozku, optimální převod se blbě dělá Začal bych ale taky co možná nejmenším pastorkem, větší spur se tam nevejde a je dost možný že pastorek 18z taky ne:(
Diky tomu, ze tento tyden chodim z prace kolem 6-7hodiny vecer, tak jezdim jenom na silnici a styl jizdy je jak popisuje Kovboj Je to male, rychle a na silnici s tim nejde nic jineho delat a tak blbu Tedko o vikendu budu zkouset nejaky teren a tak se treba nebude tak zahrivat.
Prsty na motoru asi tak dve vteriny urdzim, jinak se podivam po jinem pastorku.
Nahradni motor stoji 150-160kc... takze od nej neocekavam zazraky, ale i tak si rikam, proc mu neprodlouzit zivotnost o nejaky ten den navic
H1N1 píše:Já na motor plivu... když má do 90 stupnů je to ok.... a kovboj má pravdu. plně souhlasím... první otázka je rychlost... a druhej problém je plyn brzda plyn brzda....
90 stupnu neni ok. Doporuceni vyrobcu se lisi, ale bezne pisi, ze by motor trvale nemel prekrocit 60 stupnu. 70 v kreci. 90 stupnu ho uz poskozuje. Tim nerikam, ze to neprezije. Ale v poradku to neni. Toto jsou cisla u stridaku. Stejnosmery uz davno nejezdim, je mozne, ze skousnou vic.
scarabeus píše:90 stupnu neni ok. Doporuceni vyrobcu se lisi, ale bezne pisi, ze by motor trvale nemel prekrocit 60 stupnu. 70 v kreci. 90 stupnu ho uz poskozuje. Tim nerikam, ze to neprezije. Ale v poradku to neni. Toto jsou cisla u stridaku. Stejnosmery uz davno nejezdim, je mozne, ze skousnou vic.
80 stupnu u stridaveho motoru bezna teplota - LPR X12 a podobné, na 5-8 min zadny problem.
To ma byt hodnotny argument? Tazatel je evidentne hobik, zadny profesionalni jezdec. Pominu, ze tento motor nema. Rekneme, ze by ho "mohl" mit. Myslis si, ze bude jezdit jen 5-8 minut? Ne, nebude. Bude to kalit o 106, dokud to pujde.
Z 80 stupnu budes mit 100 a vice.
Takze jeste jednou, stojim si za svym a nerad bych, aby na to mene zkuseni doplatili: 80 stupnu NENI bezna teplota stridaveho motoru. Bezny hobik nejezdi sprint 5 minut, ale kravi 45 minut nebo dokud mu nedojdou baterky. A to bez pauzy, takze motor nema kdy se ochladit.
BTW konkretne LRP X12ka je zavodni motor do haly. Proto ty sprinty. Zkus s nim jezdit venku v prachu a sotoline, alespon pul hodky a dej mu kour, uvidime. Protoze jestli se nepletu, je navic nekolika mistech otevreny.