Stránka 1 z 1
Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 0:32
od Amabiel
Po hodně velkém přemýšlení a okolnostech jsem si koupil toho prcka HIMOTO TRUGGY CENTRO 4x4 RTR 1:18. Mám ho týden a zatím jsem s ním spokojenej

Ano pro většinu z Vás to bude šmejdík, ale mě bohatě stačí

V tuto chvíli řeším neuvěřitelně horký motor... dostal jsem odkaz na tento chladič s větráčkem :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21193__Motor_Heat_Sink_w_Fan_Red_Aluminum_27mm_.htmlDíky tomu, že je auto voděodolné, tak nevím jak ho zapojit. Nemátě někdo s něčím podobném zkušenosti ?
Jediné co mě napadlo je připájet kabely přímo na motor, ale asi to bude hloupost...
Tady jsou fotky jak to u motoru vypadá:
http://himoto.cz/images/monster/18/%20E18MT/p14.jpghttp://himoto.cz/images/monster/18/%20E18MT/p03.jpghttp://himoto.cz/images/monster/18/%20E18MT/p06.jpg
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 8:08
od H1N1
ten motor se ti hřeje tak že vypne? nebo je jen teplej? když na něj plivneš udělá to kapičku nebo to vyprskne?
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 9:05
od Amabiel
Zatím je jenom tak teplej, že na něm neudržím ruku. Ješte jsem nezkoušel na něj plivat

Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 9:10
od H1N1
Amabiel píše:Zatím je jenom tak teplej, že na něm neudržím ruku. Ješte jsem nezkoušel na něj plivat

Tak plivni, když tu udělá kapičku, chlazení vůbec neřeš....
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 11:03
od scarabeus
To neni tak jednoduche, ze udela kapicku. Tu udela i pri 75 stupnich a pritom motor dostava zabrat.
Zacnu od konce. Lepsi a pouzitelnejsi (=co se mi osobne osvedcilo) je zkusit na "horky" motor sahnout a pokud 2-3 vteriny udrzis prst, je to ok. To je ale opravdu hrube zjisteni, ktere v terenu postaci. Presnejsi je pouzit infra teplomer (stoji asi 200 z Ciny) a zmerit si teplotu. Pokud jsi na 60-65 stupnich, ok. Nezapomen ale vzit v potaz okolni teplotu. Pokud nameris 65 v 15 stupnich, pri 30 stupnovem vedru to bude podstatne horsi = problemy.
A ted se konecne dostavam k zacatku celeho problemu. Mnoho lidi si mysli, ze kdyz je neco horke, hned nejlepsi a nejfikanejsi reseni je to zchladit. OMYL. Pokud je neco horke, je nejdrive nutne zjistit, proc se dana vec prehriva. U motoru je jeho horkost signalizaci spatneho zprevodovani!!! Zacni tedy u pastorku nebo spur gearu. Dej pastorek o 3-4 zuby mensi. Nebo spur gear s vice zuby.
Pokud ani toto nepomuze, muze byt motor vadny. Rozumej, je to takovy smejd, ze ma neskutecne nizkou ucinnost a to, co promrhas, se ti premeni v tepelnou energii.
Osobni zkusenost mam takovou (s ostatnimi modelari), ze ti, kterym se motor prehrival, maji uplne blby prevod. Prilis tezky, ktery NIKDY nevyuziji. Kdyz nekdo vyjede do terenu s prevodem, ktery umi vyrobit 70km/h, je to spatne. V terenu totiz rychlost pres nejakych 50-55km/h znamena uz slusnou havarku = budes opravovat. To je jen priklad, nevim, jak jezdis.
Ted jsem se hlavne zadival na fotky motoru a vidim, ze jde o plechovku. Tyto motory maji bidnou ucinnost vseobecne. Stridaky jsou jinde, ale auto to take musi snest (kardany, poloosy...). Tzn. od tohoto motoru nemuzes cekat zazraky. Moje rada zni: zprevoduj to rozumneji a teprve kdyz to nepomuze, pristup k pridavnemu chlazeni.
Kdybys mel nejake podrobnejsi dotazy, klidne mi posli soukromou zpravu.
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 11:59
od Kovboj
scarabeus píše:Osobni zkusenost mam takovou (s ostatnimi modelari), ze ti, kterym se motor prehrival, maji uplne blby prevod. Prilis tezky, ktery NIKDY nevyuziji. Kdyz nekdo vyjede do terenu s prevodem, ktery umi vyrobit 70km/h, je to spatne. V terenu totiz rychlost pres nejakych 50-55km/h znamena uz slusnou havarku = budes opravovat. To je jen priklad, nevim, jak jezdis.
Problém je, že první na co se plno lidí zeptá je "a jak rychle to jede"? Takže výrobci někdy podlehnou tlaku a dají tam ne zcela ideální převod. V terénu sice pak nic moc a motor se trápí, ale na silnici může auto po delším rozjezdu pořádně uhánět.
No a druhý problém někdy je že plno lidí "jezdí" stylem: plný plyn - naplno brzda - plná zpátečka - plný plyn - zabrzdit na fleku - hned plná zpátečka... Žádná jízda na půl plynu, žádné plynulé rozjezdy - nic aby si motor trošku "odlehčil". Kdyby takhle jezdnili s normálním skutečným autem tak se taky motor bude přehřívat, ale "hračka" to přece musí vydržet...

Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 12:05
od H1N1
Já na motor plivu... když má do 90 stupnů je to ok.... a kovboj má pravdu. plně souhlasím... první otázka je rychlost... a druhej problém je plyn brzda plyn brzda....
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 13:34
od darth.hokro
hlavní problém u tohohle je, že je to postavené na onroad podvozku, optimální převod se blbě dělá

Začal bych ale taky co možná nejmenším pastorkem, větší spur se tam nevejde a je dost možný že pastorek 18z taky ne:(
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 13:54
od Amabiel
Diky tomu, ze tento tyden chodim z prace kolem 6-7hodiny vecer, tak jezdim jenom na silnici a styl jizdy je jak popisuje Kovboj

Je to male, rychle a na silnici s tim nejde nic jineho delat a tak blbu

Tedko o vikendu budu zkouset nejaky teren a tak se treba nebude tak zahrivat.
Prsty na motoru asi tak dve vteriny urdzim, jinak se podivam po jinem pastorku.
Nahradni motor stoji 150-160kc... takze od nej neocekavam zazraky, ale i tak si rikam, proc mu neprodlouzit zivotnost o nejaky ten den navic

Dekuju vsem za rady!
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 15:48
od scarabeus
H1N1 píše:Já na motor plivu... když má do 90 stupnů je to ok.... a kovboj má pravdu. plně souhlasím... první otázka je rychlost... a druhej problém je plyn brzda plyn brzda....
90 stupnu neni ok. Doporuceni vyrobcu se lisi, ale bezne pisi, ze by motor trvale nemel prekrocit 60 stupnu. 70 v kreci. 90 stupnu ho uz poskozuje. Tim nerikam, ze to neprezije. Ale v poradku to neni. Toto jsou cisla u stridaku. Stejnosmery uz davno nejezdim, je mozne, ze skousnou vic.
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 16:15
od darth.hokro
jj skousnou

se mi povedlo dokonce odpájet káblík

ale motor jel pořád. byla to plechovka 380 na LRP Shark.
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: čtv 17.05.2012 17:19
od martys
scarabeus píše:90 stupnu neni ok. Doporuceni vyrobcu se lisi, ale bezne pisi, ze by motor trvale nemel prekrocit 60 stupnu. 70 v kreci. 90 stupnu ho uz poskozuje. Tim nerikam, ze to neprezije. Ale v poradku to neni. Toto jsou cisla u stridaku. Stejnosmery uz davno nejezdim, je mozne, ze skousnou vic.
80 stupnu u stridaveho motoru bezna teplota - LPR X12 a podobné, na 5-8 min zadny problem.
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: pát 18.05.2012 14:43
od scarabeus
To ma byt hodnotny argument? Tazatel je evidentne hobik, zadny profesionalni jezdec. Pominu, ze tento motor nema. Rekneme, ze by ho "mohl" mit. Myslis si, ze bude jezdit jen 5-8 minut? Ne, nebude. Bude to kalit o 106, dokud to pujde.
Z 80 stupnu budes mit 100 a vice.
Takze jeste jednou, stojim si za svym a nerad bych, aby na to mene zkuseni doplatili: 80 stupnu NENI bezna teplota stridaveho motoru. Bezny hobik nejezdi sprint 5 minut, ale kravi 45 minut nebo dokud mu nedojdou baterky. A to bez pauzy, takze motor nema kdy se ochladit.
BTW konkretne LRP X12ka je zavodni motor do haly. Proto ty sprinty. Zkus s nim jezdit venku v prachu a sotoline, alespon pul hodky a dej mu kour, uvidime. Protoze jestli se nepletu, je navic nekolika mistech otevreny.
Offroad neni onroad.
Re: Chlazení pro Himoto truggy Centro
Napsal: pát 18.05.2012 19:42
od martys
scarabeus píše:To ma byt hodnotny argument? ......
ne, jen konkrétní konstatování faktu, ne dohadu, toť vše.