Náklady a provoz Summit vs Revo

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Náklady a provoz Summit vs Revo

#1 Příspěvek od Spagre »

Věc se má tak, že se rozhoduji (a ne jen já) mezi Summitem a Revem a rád bych věděl, jak je to s dalšími invensticemi.

A proto mně napadlo, proč se nezeptat Vás majitelů a provozovatelů těchto modelů.

Tož co kdybysme udělali takovou analýzů, jak to vlastně je ve skutečnosti.
Nový Summit vynde asi na 12,5k a Revo s mambou na nějakých 17k. Ale co dál?

Všichni víme, že serva a další věci odchází hodně rychle. Proto navrhuji, jestli by každý majitel napsal na kolik ho auto vyšlo v prvním roce, nebo v prvních měsících. Udělal bych z toho tabulku a graf a bylo by jasné, že sumec třeba potřebuje v prvním roce další 2k a Revo třeba taky 2k (spíš 4k:-). čím víc dat, tím přesnejší to bude. Když to někdo rozepíše v závislosti na vyjetých bateriích (ideálně i mAh :-)))), tak to bude úplně luxusní.

BTW jestli už to někdo někde řešil, dík za odkaz (nenašel jsem).

Hrňte to na nás!
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#2 Příspěvek od darth.hokro »

Revo tě v podstatě s mambou vyjde levněji. Protože bys ji stejně časem do summita koupil :) Summit má více serv, na převodovku a na diferenciály. Další aspekt je, kde chceš jezdit, Revo se dá solidně vyladit na dráhu jako truggy. Summit je takovej skoro crawler do lesa :) Normálním ježděním se díly moc neopotřebovávají, maximálně jednou za rok můžeš vyměnit komplet ložiska. Jinak jsou to v podstatě stejný podvozky. Nevíhoda summita je nemožnost používat vlastní volantovku, pokud nekoupíš teda futabu 4chn :)
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#3 Příspěvek od Spagre »

No, já mám zatím jen bonzera káru za trojku, takže nějaká řeč o valontovce u mně nepřipadá v úvahu. Spíš mi jde važně jen o čísla, kolik vás každýho jaký auto během prvního roku vyšlo. Jo a mám na mysli měřítko 1/10.
Co se stylu jízdy týče, tak tam je to u mně problém, protože mně baví jak jezdit pomalu přes všechen bordel, tak aj řádit rychle.
A co se investice stříďáku do summitu týče, tak to bych tam nepočítal (to už je trocho jina modifikace, byť by mně to neminulo:-) Ale do tabulky určitě uvést!
Uživatelský avatar
H1N1
Příspěvky: 2777
Registrován: stř 25.08.2010 0:00
Bydliště: Kladno ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#4 Příspěvek od H1N1 »

No já když jsem jezdil auta tak mě to vyšlo následnovně:

Auto: 25k (savik s 5.8cc motorem)
vysílač: 8k (DX3R Pro)
ND za první rok cca: 5k.. většinou diff a jednou levé rameno, pneu kastle atd...
palivo: cca 3-4k.. jezdim na mecano...

Tot vše:-) Ale tak u 1/10 to asi bude o trochu méně.
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
Uživatelský avatar
midiborec
Příspěvky: 540
Registrován: pon 16.08.2010 0:00
Bydliště: Okolí Prostějov

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#5 Příspěvek od midiborec »

Já mam revo brushless 1/10 mam ho rok a pul a jeste sem anim ložiska nemenil a kdybych nedelal blbosti tak sem nemenil nic.. Fakt to hodně vydrži.. Serva zase tak často neodchází takže určitě ti to dva roky vydrži pokud odejde dřiv tak je to v záruce...Pokud by si koupil mambu tak neni vodotěsna.. hodne lidi stim jezdi v zime pak to daji do tepla až se to zarosí tak to vyskratuji a vyhoří takže nato bacha. Summit je vodotěsnej takže ho mužeš rovnou vhodit s krabice do potoka a nic se mu nestane. Teda je potřeba utěsnit baterie. Summit nejezdi zase tak pomalu jak si mysliš..Je to spiš o tvé volbe co se ti víc líbí. Pokud revo jdi doněj pokud si chceš vychutnávat jízdu i jezdit rychleji bez do summita.. Co odejde nejčasteji nema fakt cenu řešit každej jezdi jinak a taky se tak k autu chová. Jinak jezdim na lipolky 5000mah 2članek a pohoda.
Naposledy upravil(a) midiborec dne ned 22.07.2012 23:20, celkem upraveno 1 x.
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#6 Příspěvek od scarabeus »

Cele je to spatne pojate. Summit a E-Revo maji sice dost shodny podvozek, ale urceni aut jako takovych je naprosto odlisne. Proto se rozhoduj, jak a kde budes jezdit. Finance jsou "az" druhorade.

Pocitej s tim, ze v tom stejne zahucis vic, nez sis myslel na zacatku a puvodne. To uz tak byva.

Jak ti tu jiz naznacili jini, Summit je spis na pohodovejsi jizdu terenem, je to splhoun. E-Revo je rychly dravec na rovnejsi povrchy a suprove se s nim napriklad skace. Se Summitem se da skakat samozrejme taky (nejak rozumne), ale neni to jeho primarni urceni.
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#7 Příspěvek od Spagre »

JJ to už mám vše nastudované a vím jaké auto je na co. Samo že člověk chce vše:-) Myslím, že do terénu těch třicet so sumec dá určitě stačí, ale jaxem četl jinde mamba to v budoucnu jistí.
Spíš mi šlo o to, jestli si někdo nevedete takovou tu tabulku s náklady, kterou manželce neukážete, ale tady byste mohli:-)
aby člověk věděl do čeho jde. Když se to zprůměruje, tak z toho něco vyleze.
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#8 Příspěvek od darth.hokro »

proč bych něco takového vedl? Prostě když něco ulomím tak to koupím. Akumulátory mám už druhou sezónu a pořád jsou ve slušné kondici. Spoustu dílů, jsem koupil dopředu různě po bazarech pro strejčka příhodu. to si mám psát: nákup karoserie xyxkč 4x spey xyxkč :)
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#9 Příspěvek od Spagre »

no kdybys to psal, tak by se to nyní hodilo :mrgreen:
Ale na druhou stranu chápu, proč to radši nepsat :lol:
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#10 Příspěvek od FlyBear »

Když chceš všechno - oba styly jízdy - tak si musíš koupit obě auta: Summita i Revo.
Jinak řečeno, tu fakt srovnáváš hrušky s jabkama. Srovnávat provoz obou je prostě nesmysl.

Pomalý terénní Summit téměř žádné dodatečné výdaje na opravy nepřináší, IMHO. Jezdí docela pomalu a hlavně to spíš prochází těžkým terénem. Předělávat na Mambu to nemá IMHO smysl, ta vestavěná plechovka je naprosto ideální k daným účelům, navíc vydrží i totální zatopení s jízdou pod vodou. Zamysli se nad tím, proč asi Traxxas vůbec nenabízí full Summita v brushless verzi :wink: Řekl bych, že nejčastěji budeš dělat tak akorát čištění, údržbu motoru a výměnu ložisek v kolech, plus nějaký ten olej do tlumičů a differáků. Ostatní díly nijak zvlášť odcházet nebudou.

Revo je naopak rychlý dravec. Tam dostanou zabrat nejen ložiska v kolech, ale třeba i servo řízení. Kromě toho se dají ukroutit poloosy a při karambolech na téhle rychlosti se lámou třeba ramena...

Pokud chceš udělat kompromis a mít auto tak nějak na rychlost i na terén (znovu zdůrazňuju: kompromis :wink: ), tak zahrň do úvahy o nákupu i Traxxas E-Maxx. Ber rovnou tu brushless verzi s Mambou a k ní navíc dokup upgrade sadu na dvoustupňovou převodovku.

Já jsem na svém E-Maxxovi při terénní jízdě nezničil vůbec nic. Teda - průjezdy blátem a špinavou vodou v kalužích se samozřejmě podepsaly na ložiskách, takže to je tak jediná věc, kterou bych "Summiťáckému" stylu připsal dost na vrub. Zato při blbnutí na rychlosti jsem už odepsal kde co :twisted: Ukroucené poloosy, zlomená ramena, zlomená šibenice (držák tlumičů), pokroucené tlumiče, roztrhané silokonové chrániče, nárazníky, spodní ochranné desky. Po extrémní havárce jsem měnil i chassis. A originální serva řízení jsem sice nezničil, ale kvůli jejich slabotě jsem je hned z počátku vyměnil za pořádný Savox. Taky nutno zmínit, že už jsem kupoval nová kola a i lexanová kastle již má něco za sebou a asi ji budu na příští sezonu měnit.

Pokusil jsem se sestavit tabulku v Excelu, kde by byly výdaje za koníčky, rozčleněné i podle typu výdaje a oboru. Zvlášť například nákup nových věcí, zvlášť nístroje a příslušenství, zvlášť provozní výdaje plus ND, zvlášť například literatura a pod. Ale nakonec jsem toho nechal a tabulku vyplnil jen informativně. Ta částka byla i tak šílená :mrgreen:

Na samotného E-Maxxe, pořízeného na konci roku 2009, vychází částka za nákup auta, upgrady, příslušenství a jeho následný provoz včetně baterií na cca 40 000 Kč.
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#11 Příspěvek od Spagre »

No to jsou data co potřebuju, 40k - kua to nevrazim do passata za pět let :)
BTW já vím, že každý auto je na něco jineho. Ale když mi pět lidí napíše, že v revu mají za rok 35 a jiných pět napíše, že v sumcoj mají za rok 20, tak podle toho budu volit.
Uživatelský avatar
midiborec
Příspěvky: 540
Registrován: pon 16.08.2010 0:00
Bydliště: Okolí Prostějov

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#12 Příspěvek od midiborec »

Jdeš nato ale uplně blbě..Každej jezdi jinak a kazdej se ktomu autu taky chová jinak.. Nekdo snim skače 3 metry na beton pak to ma celi dolámany a zničeny nekdo snim jezdi jen osmičky po tráve nekdo jezdí závody. Nekdo jen rekreačne po polnačkách nebo v pískovně. Nejvice odcházi ložiska v kamenich jsou tam dvě u reva brushles. Jedno velke a jedno menší.. To je dobre menit tak jednou za rok nebo jednou za dva roky.. Ja to menim jednou za dva roky zhruba podle toho jak se kola vyklají. Jinak to jen prostříknu wd. Pokud se rozhodneš do auta kupovat tuning tak to pak taky naskakuje... Takže když koupiš auto a dotoho si koupiš lipolky, budeš jezdit normálne a s rozumem tak do auta nic nebudeš dobrej rok vrážet... Samozdřejme počítám že nabiječku už máš a zdroj.
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#13 Příspěvek od darth.hokro »

asi tak nějak :)
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#14 Příspěvek od FlyBear »

A taky se musí vzít do úvahy rozdíl počátečních nákladů versus běžný provoz.

Na začátku jsem koupil autíčko a baterky, pak postupně nějaký ten tuning (řízení a servo, dvoustupňová převodovka, Tx/Rx), pak dobré nářadí a nástroje, pak díly na opravy a pak taky nějaké ND na sklad, včetně velké sady ložisek z Tobexu ... atd. atd.

A taky vem v úvahu, že něco z nakoupeného se uplatní i jinde a nelze to tedy přičítat na vrub jen E-Maxxovi (třeba nářadí) - a na druhou stranu jsem do těch 40k nezahrnoval elektrovybavení, protože to mám již z jiné modelařiny dávno k dispozici včetně nabíječek a zdrojů.

E-Maxxe mám něco přes dva roky a další takové velké výdaje už přímo na něm teď nejsou :) Teď už se jenom jezdí, příští rok budou asi nové baterky a možná kastle (ta ovšem nová být nemusí, ta původní je sice doškrábaná, ale pořád funkční). Ale jinak již vše mám a dokupoval bych pouze ND na opravy, což za celý rok může udělat klidně jenom pár set korun, když to zase čelním nárazem do sloupu nerozbiju.

Takže moje náklady nebo náklady někoho jiného na konkrétní stroj nelze brát jako relevantní. Bude záležet jen na tobě, jak a kde s tím budeš jezdit. A taky jakou jinou modelařinu budeš eventuelně dělat a jaké vybavení si k tomu koupíš...

Zcela obecně ale v tvém konkrétním případě platí toto, IMHO:
- Revo umí jezdit takovým způsobem, že se dá snadněji a víc opotřebit nebo i roztřískat. Tím se jeho provoz docela prodraží, pokud bys takovým způsobem opravdu jezdil - auto ti to totiž umožní :mrgreen: Taky se tu nabízejí rozumné užitečné tuningy, alespoň to kovové řízení a výkonné servo...
- Summit z principu neumí jezdit tak, abys ho nějak extra dorasoval. Při pomalé terénní jízdě mu neuděláš skoro nic, pokud ovšem nespadneš z vysoké skály) a při jeho ne zcela rychlých přesunech taky asi ne, protože je pevný a houževnatý. Tuning u něj nemá smysl, vše je v něm optimálně nachystáno již od výrobce.
Spagre
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26.06.2012 23:21

Re: Náklady a provoz Summit vs Revo

#15 Příspěvek od Spagre »

Včera po pivku jsem měl zase čas přemýšlet a čím dál tím víc se mi zamlouvá sumec, protože jak píšete není to takovej drak abych ho hned rosekal jako třeba to revo a tudíž provoz bude levnější. Myslím, že rychlost okolo třiceti při jeho rozměrech už je taky dostačujicí a popř byvh ho v budoucnu doplnil stříďákem. Kupovat to chci stejně až tak květen příštího roku, takže času dost.
Jinak díky!
Odpovědět

Zpět na „Auta“