Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Zdravím všechny modeláře. Chtěl bych se zeptat v jakých teplotách mám začít používat žhavíci svíčku R3. Dnes jsem jezdil a venku bylo 14 stupnu. Autičko mělo velký problem nastartovat... Pak to několikrát samo chciplo... asi 2x mě to chcíplo i za jízdy... Tak nevím čím by to mohlo být. .
Pěkný večer David M.
Pěkný večer David M.
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Pokud je to první svíčka - tak ji vyměň (ty první odcházejí dost rychle - velká komprese a vysoké teploty - než se motor zajede) .
V případě že je auto už starší - karburátor - jsou tam 3 trysky - bohatost , otáčky , volnoběh - šroubováček a ladit - v tom je kouzlo spalováku .
Jinak, teplou nebo studenou svíčku jsem nikdy neřešil - nejezdil jsem závodně, tak mi to bylo jedno , vždycky mi to jezdilo R3 , jen jsem musel pokaždý ladit na karbecu.
http://www.youtube.com/watch?v=fwAuF9jGE8c
Ideální je důkladně prostudovat návod - HPI to má krásně zpracovaný , tak že to pochopí i úplný začátečník.
V případě že je auto už starší - karburátor - jsou tam 3 trysky - bohatost , otáčky , volnoběh - šroubováček a ladit - v tom je kouzlo spalováku .
Jinak, teplou nebo studenou svíčku jsem nikdy neřešil - nejezdil jsem závodně, tak mi to bylo jedno , vždycky mi to jezdilo R3 , jen jsem musel pokaždý ladit na karbecu.
http://www.youtube.com/watch?v=fwAuF9jGE8c
Ideální je důkladně prostudovat návod - HPI to má krásně zpracovaný , tak že to pochopí i úplný začátečník.
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Jo jo autíčko je starší.. Mám ho asi 2 měsice a kupoval jsem ho použitý... je to moje moje první rc autíčko na spalovací motor.
Poslední týden jak se ochladilo tak měl problémi chytat. Když už chytnul tak po chvilce zase chcípl.. tak jsem zvýšil otáčky a pomohlo to. Jen strašně dlouho trvá něž se zahřeje. V jak velký zimě se s ním dá jezdit? V manuálu jsem četl že motor má být zahřátý na cca 110C. Tak jse bojim, aby třeba až bude 0C tak abych nezničil motor tím, že nebude dost zahřátý..
Poslední týden jak se ochladilo tak měl problémi chytat. Když už chytnul tak po chvilce zase chcípl.. tak jsem zvýšil otáčky a pomohlo to. Jen strašně dlouho trvá něž se zahřeje. V jak velký zimě se s ním dá jezdit? V manuálu jsem četl že motor má být zahřátý na cca 110C. Tak jse bojim, aby třeba až bude 0C tak abych nezničil motor tím, že nebude dost zahřátý..
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Dáš nějakou hodně teplou svíčku a teplota je důležitá na svíčce né na horní části hlavy...u spodu bude určite žhavý...jinak jestli chcípá tak jsou 2 možnosti buď moc bohatá směs v nízkých otáčkách (jehla kolmo na karburátor a nebo moc zavřený volnoběh stačí mrknou pod vzduchový filtr jestli je tam malá škvírka při zavřeném stavu...
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Všem děkuju za rady:) Jak se dostanu domů tak to vyzkouším... Ještě by mě zajímalo v jakých teplotách mužu s autíčkem jezdit. Předem dík za odpověd 
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Jezdit se prakticky dá při jakékoliv teplotě - jen je problém v tom že při teplotách kolem nuly a nižších - začínají křehnout materiály modelu (hlavně ramena a ostatní plastové díly), tudíž je mnohem náchylnější k poškození vlivem nárazu - je třeba uzpůsobit jízdní styl (nedělat velké skoky , nemlátit o obrubníky a pod.)
Letní teploty - neměl jsem žádný problém , ale jezdil na 25% nitro ( více nitra lépe chladí). Samozřejmostí je ale kapesní infrateploměr. A motor seřízený tak , že při přidání plynu dává viditelný kouř z výfuku (jakmile během jízdy přidáš a nevidíš kouř - je teplota motoru pravděpodobně příliš vysoká = ubrat vzduchu ve směsi .
Letní teploty - neměl jsem žádný problém , ale jezdil na 25% nitro ( více nitra lépe chladí). Samozřejmostí je ale kapesní infrateploměr. A motor seřízený tak , že při přidání plynu dává viditelný kouř z výfuku (jakmile během jízdy přidáš a nevidíš kouř - je teplota motoru pravděpodobně příliš vysoká = ubrat vzduchu ve směsi .
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Jo jo používám 25% nitro. Ten infrateploměr zatím bohužel nemám tak to snad nevadí... Ještě se mě zdá, že autičko málo brzdí.. táhla jsem nastavil aby to brzdilo na zadní kola. Protože když to nastavim aby to brzdilo na přední i zadní napravu tak to nebrzdní skoro vůbec. Mýslíte že by stačilo dát silnější servo?
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Určitě, dneska jsem taky měnil servo a auto brzdí úplně skvěle...použil jsem s tahem 4,8kg u 4,8V...a myslím si že to úplně stačí....
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Mohl by jsi mě sem hodit odkaz na pár serv?.
S rc teprve začínám 
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
To je asi slabé servo na HPI trophy 4,6... v originále je tam asi http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=104105 a to je mnohem silnější než jsi poslal. Auto má cca 10kg.
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
tak to HPI je mnohem slabší právě...má tah 4,5kg při 6V...já používám klasické 4 AA baterie(4,8V) a ten Hitec který jsem poslal má právě při 4,8V tah 4,8kg...takže pokud používás 4 tužkové baterie na napájení elektroniky v autě tak je to HPI servo slabší řekl bych že bude mít tah kolem 4kg možná méně...jinak na tahání plynu a brždění musí stačit 100% mám na něm nastavené ani né poloviční výchylky a auto brzdí smykem z plné rychlosti...
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
Aha tak to pak jo
Taky používám baterie.. To servo tam normálně pasuje nebo jsou potřeba nějaké větší úprávy?
Máš vyměněné servo na řízení? Protože se mě zdá, že to standartni je docela slábé:(
A ještě bych měl jeden dotaz.. když nastavím brzdy tak aby to brzdilo stejně na přední i zadní nápravu tak to nechce brzdit skoro vůbec. Tak to mám nastavené aby to brzdnilo na zadní nápravu a to brzdi lépe... ( když držím brzdu a tlačim autičko nohou po kachličkách tak jsou zadní kola aspon zabržené smějkaj se..) takže je to asi velký rozdil o proti tomu novému servu..
Ještě bych se chtěl zeptat jaký je rozdil mezi anologovým a digitálním servem.
Děkuji za rady
Máš vyměněné servo na řízení? Protože se mě zdá, že to standartni je docela slábé:(
A ještě bych měl jeden dotaz.. když nastavím brzdy tak aby to brzdilo stejně na přední i zadní nápravu tak to nechce brzdit skoro vůbec. Tak to mám nastavené aby to brzdnilo na zadní nápravu a to brzdi lépe... ( když držím brzdu a tlačim autičko nohou po kachličkách tak jsou zadní kola aspon zabržené smějkaj se..) takže je to asi velký rozdil o proti tomu novému servu..
Ještě bych se chtěl zeptat jaký je rozdil mezi anologovým a digitálním servem.
Děkuji za rady
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
To servo je normal, pasuje mi tam bez problemu...jinak to brzdeni je logicke...kdyz je tam slabsi servo tak pokud pritahnes vice zadek a brzdi ti jen zadek tak vlastne taha jenom jednu paku kdezto kdyz se to snazis vycentrovat aby to brzdilo stejne tak uz taha minimalne o polovinu vetsi zatez tudiz to nebrzdi tak idealne...a jestli mas jeste pruzinku na plynove tycince tak to mas dalsi odpor...vysledkem je ze auto moc nebrzdi...s timhle jsem si hral hodiny a po vymene serva staci jen trimovat na ovladaci a nastavit si presne jak chces aby to brzdilo...ale dulezite je to mit i dobre nastavene primo na brzdach...
Re: Startování nitro rc modelu v zimě. HPI trophy 4,6
dadylam píše:Auto má cca 10kg.
10kilo? Nepřehnal jsi to s tou hmotností? Radek
ICQ 638556901