Stránka 1 z 1
Plyn...
Napsal: sob 03.11.2012 23:15
od seboh
Ahoj, budu začínat s auty, a chci se zeptat jak to je s plynem. Když ho zmáčknu jedu do předu..., když pustím tak brzdy??? (nevím) když dám páku do předu tak zpátečka??? Jak to tedy je? Díky
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 9:26
od qq
Záleží, jak si to sám nastavíš. Pokud jsem pochopil, tak chceš auto řídit kniplem, ne pistolovkou, je tak? Ideální (aspoň mě se to tak jeví a používám to) je použít na plyn kanál ne plynu, ale výškovky (levý knipl, pokud máš mode 1), která se ti sama vrací do středové polohy.
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 9:44
od darth.hokro
většina autíčkářských regulátorů, (těch levných) nemají brzdu v neutrálu. Brzdí se plynouvou páčkou od sebe, některé po 5. sekundách brždění přepnou na couvání. U lepších regulátorů jdou tyhle parasmetry nastavit. Nepíšeš jaký model elektro/spalovák, jakou kategorii atd. Myslím že na rýché modely moc páčkovka použitelná není, naopak expediční modely, kamiony a stavební technika zase jo. Pokud to má bejt jen autíčko na vyblbutí, spousta rtr setů má již v krabici 2,4g pistol, se základním nastavením
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 10:12
od jemo
Ovládání pistolovou soupravou:
Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka
zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model
celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru
Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo
Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 11:07
od seboh
jemo píše:Ovládání pistolovou soupravou:
Elektropohon, s "rozumným" proporcionálním regulátorem s reverzem:
- plyn k sobě (zmáčknout) - jedu do předu, výkon dle polohypáky
- páka do neutrálu - buď "volnoběh", tj je odpojen motor, nebo se dá nastavit úroveň přibržĎování
- plyn od sebe(přechod z polohy k sobě) - brzda, učikek dle polohy páky
- plyn od sebe (přechod z neutrálu, kdy model stál) - zpátečka
zjednodušeně:
model stojí - páka k sobě - jedu dopředu
model stojí - páka od sebe - jedu do zadu
model jede dopředu - páka od sebe - brzdím
model jede dozadu - páka k sobě - brzdím
pro přechod mezi pohybem dopředu a dozadu (či naopak) je nutno projít přes neutrál a zastavit model
celé nastavení a logika ovládání se ale může lišit dle typu použitého regulátoru
Spalovací motor
- plyn k sobě - dopředu, případně po zařazení zpátečky (viz. níže) dozadu
- plyn od sebe brzda
- zpátečka se realizuje přes převodovku, zařazením reverzu, nutný další kanál a servo
Ovládání pákovou soupravou
logika stejná, jen se musíš rozhodnout dle svých představ a co je ti bližší z hlediska ergonomie ovládání, jaká poloha páčky bude znamenat pohyb modelu dopředu
Vysílačka tato:
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/RC ... ac/457296/Model:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 12:43
od pavlikp
Ahoj
k sobě plyn
od sebe brzda v neutrálu je prostě neutrál

Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 14:07
od scarabeus
Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.
Zavodni auta (rozumej regulatory v zavodnich plackach) nemaji zpatecku, protoze ji nepotrebuji. Maji tedy jen plyn a brzdu.
Chytrejsi regulatory (umi to dnes kdejaka Cina) maji volitelny drag brake v neutralu. Drag brzda se hodi pred prujezdem zatackou nebo kdyz je model jako takovy velmi citlivy na pridani plynu/brzdeni. Nastavis napr. 40% drag brake. Das plyn a jedes nejakou rychlosti, jakmile pustis packu a nechas ji v neutralu, auto samo brzdi na tech 40%.
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 16:44
od FlyBear
scarabeus píše:Jak uz kluci pisou, k sobe plyn, uprostred je neutral a prstem od tebe je brzda. Po prechodu z brzdy do neutralu a ponechani v neutralu po 3-5 vterin (zalezi na regulatoru), a opetovnem "brzdeni" dojde ke spusteni zpatecky. Tato nutna mezipauza v neutralu je nutna, aby clovek neznicil prevody nebo motor.
Jen aby nedošlo k omylu bych rád zdůraznil, že tohle veškeré přepínání mezi zpátečkou, brzdou a chováním v neutrálu
závisí výhradně na regulátoru v autíčku.
Takže chování si nastavíš na reglu, který je dodáván z HK k té hračce. Vysílačka v podstatě na tohle nastavení nemá vliv - ta jen pošle autíčku informaci o tom, v jaké poloze se právě teď nachází pistolový ovladač.
Re: Plyn...
Napsal: ned 04.11.2012 18:33
od MarthiR
koukal sem na to auto a není skladem.