Stránka 1 z 2

Cessna 155 Aerobat

Napsal: pon 24.12.2012 14:19
od Back
Zdravím pánové.

Mám doma stavěnou konstrukční Cessnu 155 podle plánku. Rozpětí 1,8m na 6,5 dvoutakt. Bohužel vyšla o něco těžší a po dokončení se váha dostala na 3,9kg. Je možné,že poletí,nebo je zbytečné to zkoušet? Model stavěl před lety můj otec a přeci jen ho nechci rozbít zbytečně.Zatím je to doplněk v pokoji dětí,ale dnes jsem zkoušel motor - běží skvěle a rád bych ji dostal do oblak :-).

Díky za rady a postřehy.

http://back74.rajce.idnes.cz/Cesna

Re: Cessna 172

Napsal: pon 24.12.2012 14:28
od steno1883
Moc hezká Cessna. To se ví, že poletí, jako tedy kvůli hmotnosti.

Re: Cessna 172

Napsal: pon 24.12.2012 14:33
od Back
steno1883 píše:Moc hezká Cessna. To se ví, že poletí, jako tedy kvůli hmotnosti.



Důležité je zda nebude zmíněná dvoutaktní 6,5 slabá na tuto hmotnost. Mám DH82A 1,44m s 9,2 čtyřtaktem Saito,váhou 3,6kg a je to už dost na hraně a při ztrátě rychlosti se dost propadá.

Re: Cessna 172

Napsal: pon 24.12.2012 14:45
od Woita
Nádherně udělaný model... radost pohledět!

Schválně jsem hledal hmotnost mojí dvoumotorové Cataliny, má to rozpětí tuším1350mm, a hmotnost cca 1,5 kg. Mě to připadá na tu velikost moc těžké. A je to DOST rychlé. Uvítal bych menší plošné zatížení. Jenže to je nesrovnatelné rozpětí.
Od stejné firmy (Graat Planes) je hydroplán SeaWind, ten má 1805 mm, na 10ccm dvoutakt nebo 12-15 ccm čtyřtakt a hmotnost píšou 4,6 - 5,5 kg. Je to ale speedová raketa. Takže jestli to máš do 4 kg, tak bych nic neřešil a už by to šlo do vzduchu, třeba dneska je krásné bezvětří, sluníčko... to ještě stihneš ne?

Re: Cessna 172

Napsal: pon 24.12.2012 14:55
od Back
Woita píše:Nádherně udělaný model... radost pohledět!

Schválně jsem hledal hmotnost mojí dvoumotorové Cataliny, má to rozpětí tuším1350mm, a hmotnost cca 1,5 kg. Mě to připadá na tu velikost moc těžké. A je to DOST rychlé. Uvítal bych menší plošné zatížení. Jenže to je nesrovnatelné rozpětí.
Od stejné firmy (Graat Planes) je hydroplán SeaWind, ten má 1805 mm, na 10ccm dvoutakt nebo 12-15 ccm čtyřtakt a hmotnost píšou 4,6 - 5,5 kg. Je to ale speedová raketa. Takže jestli to máš do 4 kg, tak bych nic neřešil a už by to šlo do vzduchu, třeba dneska je krásné bezvětří, sluníčko... to ještě stihneš ne?



Díky,vážně o tom uvažuji :-D
pohopitelně je potřeba vše osadit a opravit osvětlení včetně přistávacích reflektorů. Takže až na jaře..... :-)

Re: Cessna 172

Napsal: pon 24.12.2012 18:56
od margol
Myslim si, ze 6,5 je na 4kg malo. Dal bych tam min. 10 dvoutakt nebo 15 ctyrtakt.

Re: Cessna 172

Napsal: úte 25.12.2012 10:53
od TERAZKY
S tou 6,5 by som to z trávy ani neskúšal odštartovať. Chýba výkon...
Z betónu pri dlhšom štarte podľa mňa OK,no motor si zamaká i vo vzduchu...

4kg a rozp. 1,8m nooo, veľmi záleží i od profilu a plochy krídla, éra /klas. akro/ lietajú s takými parametrami napr. na 20-tku, 30-tku benzín.

Ak žhavíka tak optimálne 10ccm.

Môj názor.

Re: Cessna 172

Napsal: úte 25.12.2012 14:01
od wolf
Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.

Re: Cessna 155 Aerobat

Napsal: čtv 27.12.2012 22:31
od diablotin
létat by to podle mě mělo.spíše záleží na tvých zkušenostech jestli to dokážeš udržet ve vzduchu.
Velkou výhodu by mělo pokud by cessna měla ovládané vztlakové klapky.Já normálně létám s dolnoplošnou stíhačkou 1,2m rozpětí hmotnost 2kg a motor MVVS 3,5. Jen to chce vztlakové klapky a po startu to nechat pořádně rozletět.Viděl jsem létat cessnu 1,65m a hmotnost přez 3,5kg motor mvvs 6,5 a to jsme ji startovali hozením z ruky.
Pro první pokusy s cessnou bych rozhodně sundal bačkory.
Nevím co máš za vzletovou dráhu ale start bych klidně zkusil.A pokud do půlky dráhy neodstartuje,tak bych přerušil vzlet.to ještě bezpečně zastavíš.

Re: Cessna 155 Aerobat

Napsal: pát 28.12.2012 9:56
od wolf
To: Back Trochu odbočím, koukám, že máš v profilu Tiger Motha
se Saitem. Předpokládám, že je to ten od Phoenixe. Také o něm uvažuji. Jak si s ním spokojen?

Re: Cessna 155 Aerobat

Napsal: pát 28.12.2012 21:42
od Back
wolf píše:To: Back Trochu odbočím, koukám, že máš v profilu Tiger Motha
se Saitem. Předpokládám, že je to ten od Phoenixe. Také o něm uvažuji. Jak si s ním spokojen?


DH82A Tiger Moth je skutečně od Phoenixe.Je to skvělé letadlo a letový projev se saitem je krásně maketový.Při nižší rychlosti je nepatrně náchylný k "propadání" ,ale nic hrozného. S tímto modelem jsem velmi spokojen až na podvozek,který bylo zapotřebí otočit,jinak pořád "zakopával", :-)
Dál jsem vyměnil původní lanka 0,5 za 0,1 s napínáky od MP Jetu a vzpěry křídel z jakési pryskyřice jsem nahradil modelářskou překližkou.

http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=7110

Re: Cessna 155 Aerobat

Napsal: pát 28.12.2012 21:46
od Back
diablotin píše:létat by to podle mě mělo.spíše záleží na tvých zkušenostech jestli to dokážeš udržet ve vzduchu.
Velkou výhodu by mělo pokud by cessna měla ovládané vztlakové klapky.Já normálně létám s dolnoplošnou stíhačkou 1,2m rozpětí hmotnost 2kg a motor MVVS 3,5. Jen to chce vztlakové klapky a po startu to nechat pořádně rozletět.Viděl jsem létat cessnu 1,65m a hmotnost přez 3,5kg motor mvvs 6,5 a to jsme ji startovali hozením z ruky.
Pro první pokusy s cessnou bych rozhodně sundal bačkory.
Nevím co máš za vzletovou dráhu ale start bych klidně zkusil.A pokud do půlky dráhy neodstartuje,tak bych přerušil vzlet.to ještě bezpečně zastavíš.



V Šumperku máme 90m travnatou dráhu,přeci jen (pokud to finance dovolí) přemýšlím o pořízení 2T 10ccm.Přeci jen na něm táta strávil mraky času a nechci riskovat zbytečně. Vztlakové klapky jsou pochopitelně funkční.

Re: Cessna 155 Aerobat

Napsal: pát 28.12.2012 23:15
od Tomáš96
Ahoj ,otec také kdysy stavěl tuto cessničku mám jí ještě doma :) také tam dal 6,5 mvvs a letěla jak fííík :) tk se toho neboj poletí krásně ;)

Re: Cessna 172

Napsal: pát 28.12.2012 23:19
od Tomáš96
wolf píše:Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.



mám také tento motor a měl jsem ho v cessně 182 od CMP těžká jak kráva ,ale ten motor to tahal jak hadr i z trávy ta cessna měla kolem 3800g ;)

Re: Cessna 172

Napsal: ned 30.12.2012 11:34
od Back
Tomáš96 píše:
wolf píše:Hezké éro, ale také si myslím , že šest a půle bude málo. Mám podobně velkého Decathlona
v něm 8,5 dvoutakt, váha 3,3 kg a na trávě potřebuje celkem rozjet. Takže jak psal kolega přede mnou
pokud budeš startovat z trávy tak to bude na hraně.



mám také tento motor a měl jsem ho v cessně 182 od CMP těžká jak kráva ,ale ten motor to tahal jak hadr i z trávy ta cessna měla kolem 3800g ;)


Jakej motor? 8,5 nebo 6,5? Díky