Elektrický onboard auto startér
Elektrický onboard auto startér
Zdravím,
přemýšlím o vývoji elektrického startéru pro 3,5 ccm žhavící motor v RC autu. Chtěl bych, aby všechna elektronika byla již přímo v autu, včetně baterie pro startování. Startování by tedy bylo dálkové přes ovladač. Jak jsem hledal na internetu, tak tento systém se prakticky nepoužívá, což mě dost udivuje. Zatím v tom vidím spíše pozitiva, například oproti tahovému startéru. Jaké si proto myslíte, že budou hlavní nevýhody a problémy při realizaci takového startéru? Díky.
přemýšlím o vývoji elektrického startéru pro 3,5 ccm žhavící motor v RC autu. Chtěl bych, aby všechna elektronika byla již přímo v autu, včetně baterie pro startování. Startování by tedy bylo dálkové přes ovladač. Jak jsem hledal na internetu, tak tento systém se prakticky nepoužívá, což mě dost udivuje. Zatím v tom vidím spíše pozitiva, například oproti tahovému startéru. Jaké si proto myslíte, že budou hlavní nevýhody a problémy při realizaci takového startéru? Díky.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11261
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický onboard startér
Třeba přepravovaná hmotnost.
Re: Elektrický onboard auto startér
arda1 píše:O jaký model se jedná? Radek
Tento: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... _ARR_.html
Re: Elektrický onboard auto startér
Aha takže bugyna - tam je startér opravdu nesmysl ( starter + accu + elektronika -žhavení atd... - hmotnost - prostor ) - proč se ti nelíbí startovat tahovým? Radek
ICQ 638556901
Re: Elektrický onboard auto startér
arda1 píše:Aha takže bugyna - tam je startér opravdu nesmysl ( starter + accu + elektronika -žhavení atd... - hmotnost - prostor ) - proč se ti nelíbí startovat tahovým? Radek
Proč je to u bugyny nesmysl? Já počítám s nárůstem hmotnosti tak o 200-300g. No protože si myslím, že ten tahový stejně za chvilku odejde a s tím plastovým krytem se za to i špatně tahá a nechce se mi ten kryt furt sundávat.
Re: Elektrický onboard auto startér
A jak by jsi ten samotný startér chtěl řešit? Myslím mechanicky - Radek
ICQ 638556901
Re: Elektrický onboard auto startér
Není to žádný problém. Motor by měl mít nějakou volnou přečnívající hřídel, ale to předpokládám má i na ten tahový startér. Potom stačí doprostřed talířového kola dát vhodné jednosměrné ložisko (HF něco) a nasadit (případně s nějakou redukcí) na tu hřídel. Vhodný elektromotor a převod pro 3,5 neznám, mám to na motoru asi tak desetkrát větším.
Při použití Lipol nebude baterka nijak moc těžká, vzledem ke krátké době startování se můžou využít Céčka nadoraz. Řeším takový startér i pro letadlo, samozřejmě ne na 3,5ccm.
Nějaké fotky zde: http://fokker1.rajce.idnes.cz/WWI_truck
Nějaké fotky zde: http://fokker1.rajce.idnes.cz/WWI_truck
https://fokker1.rajce.idnes.cz/
Re: Elektrický onboard auto startér
arda1 píše:A jak by jsi ten samotný startér chtěl řešit? Myslím mechanicky - Radek
Mechanicky bych to řešil tímto http://www.dollarhobbyz.com/traxxas-1-1 ... motor.html . A elektronika pak pro mě není problém.
Re: Elektrický onboard auto startér
Pokud bych nestartoval tahovým tak bych volil něco jak je na heli (a i na bugynách) - tedy startér a tyč co se strčí zvenčí na motor a nebo mám i starter box - ten je dle mě ideální (ale stejně startuju tahovým ) - Radek
ICQ 638556901
Re: Elektrický onboard auto startér
Jo možná to co jsem vymyslel je blbost, proto bych rád slyšel nějakou kritickou analýzu na můj nápad.
- HavelAircraft
- Příspěvky: 1365
- Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
- Bydliště: Chocerady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický onboard auto startér
Blbost to není ale měl by jsi tam mít volnoběžku aby to zbytečně neničilo startovací motor.
pokud to jde koupit viz tvůj odkaz tak bych to neřešil a koupil hotové.
při použití stejnosměrného motoru není žádná složitá elektronika potřeba.
Stačí spínač (elektronický nebo mechanický a servo) a odpor na snížení napětí pro svíčku. případně nějaký elektronický systém regulace.
Já osobně bych na baterku přidal vypínač za kterým bude jen odpor požadované hodnoty a přímo povede na svíčku. nastartuješ a vypneš jak startér tak žhavení jedním vypínačem který klidně můžeš mít i venku na autě a spouštět to ručně. ten odpor mám vyzkoušený ze startboxu kde mám rezistor až asi 7 let a funguje pořád spolehlivě. pro tebe by byl lepší klasický odpor který má pevně danou hodnotu.
pokud to jde koupit viz tvůj odkaz tak bych to neřešil a koupil hotové.
při použití stejnosměrného motoru není žádná složitá elektronika potřeba.
Stačí spínač (elektronický nebo mechanický a servo) a odpor na snížení napětí pro svíčku. případně nějaký elektronický systém regulace.
Já osobně bych na baterku přidal vypínač za kterým bude jen odpor požadované hodnoty a přímo povede na svíčku. nastartuješ a vypneš jak startér tak žhavení jedním vypínačem který klidně můžeš mít i venku na autě a spouštět to ručně. ten odpor mám vyzkoušený ze startboxu kde mám rezistor až asi 7 let a funguje pořád spolehlivě. pro tebe by byl lepší klasický odpor který má pevně danou hodnotu.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Elektrický onboard auto startér
Myslím, že "krása" toho startéru bude hlavně ve startování na dálku.
Re: Elektrický onboard auto startér
Za mě (můj osobní názor) na osminovou bugynu to blbost je - Radek
ICQ 638556901
Re: Elektrický onboard auto startér
Tak se celkem potvrdilo moje očekávání. Po asi 30 startech už se tahový startér nenavíjí zpět. Proto čím dál tím víc přemýšlím o tom elektrickém startéru. Předpokládám, že to že se tahový startér nevrací zpět je odstranitelná závada nebo je nutné koupit startér? Díky