Ahoj.
Jsem začátečník mezi quad piloty...Postavil jsem ZMR250 s EMAX1804,Emax12A,naze32 a tak nějako ji zkouším rozchodit...
Mám na ni 2200mAh celkem masivní baterku, takže CoG je asi lehce posunuto dozadu.
Pokud zkusím vzlétnout bez režimu - tedy acro, quad couvá... To bych ještě pochopil - acro = bez stabilizace, že?
Ale v režimu baro+angle a baro+horizon dělá to samé... Nemělo by se to v těchto režimech snažit zůstat na místě?
V cleanflightu jsem vše kalibroval a mělo by být ok... PID jsem zatím netunil...
Když dopředu na držák přidělám kameru, CoG se celkem srovná a quad je celkem ovladatelný, takže to vypadá, že problémem je to těžiště. Ale stále mi nejde do hlavy, jestli by se quad neměl ve zmíněných modech snažit udržet stabilizovanou polohu?
Když to zjistí, že to couvá, nemělo by to pustit do zadních motorů víc šťávy?
Může mi to prosím někdo objasnit?
Zde video:
https://www.youtube.com/watch?v=4TaxCv7_jcE
Dík za rady
ZMR250 stabilizace
Re: ZMR250 stabilizace
Zkouset to doma neni optimalni. Toci se vzduch po odrazu od sten. Navic to ze se ti copter pri zvednuti o 2cm nad zem nechova korektne je normalni. Jmenuje se to prizemni efekt.
Vem ho ven a trochu zatop pod kotlem aby vyskocil aspon do metru. Pak uvidis co se deje. Teziste by nemelo mit takovy vliv ale mozna bude potreba vytrimovat.
Vem ho ven a trochu zatop pod kotlem aby vyskocil aspon do metru. Pak uvidis co se deje. Teziste by nemelo mit takovy vliv ale mozna bude potreba vytrimovat.
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Re: ZMR250 stabilizace
Také je možné, že to je "křivě" zkalibrované?
Nicméně tak jak napsal Amper, je špatné zkoušet to doma a tak blížko stěn či ostatních předmětů a tak nízko nad zemí. Ze všech stran se na kopt tlačí vzduch, který foukají vrtule dolů pod koptéru a nemá kam odfučet...
Nicméně tak jak napsal Amper, je špatné zkoušet to doma a tak blížko stěn či ostatních předmětů a tak nízko nad zemí. Ze všech stran se na kopt tlačí vzduch, který foukají vrtule dolů pod koptéru a nemá kam odfučet...
Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Re: ZMR250 stabilizace
- Existuje úkaz-pojem přízemní nestabilita. (Nejen pro heli.) Každá heli se v nízkých výškách projevuje jinak.
Prostě reakce neodpovídají zásahů do řízení. Je jedno zda de o ně snaží pilot, nebo gyro.
Jsou typy a mezi nimi kusy zcela hodné. Kam páka tam heli. A zcela jankovité. Nejdřív nic, nebo na druhou stranu, pak prudce HOP!
Každý návod pro začátečníky říká Rychle se posuneme nad pásmo (nízká výška) nestability, pak lze trimovat a řídit.
- Takovým malým švindlem, pro řízení u země (na zemi) (heli má kola nebo lyžiny na hladké ploše),
je před přidáváním plynu, dát 100/50 % vpřed/vzad (do boku). (V příslušném směru musí být volná dráha.)
A pak pomalu přidávat plyn. Heli se rozjede po zemi a celkem snadno reaguje i na zvedání od země.
Pokud se podaří náklon pozvolna stáhnout je zpravidla, v počáteční fázi vzletu, napůl vyhráno.
Neříkám, že to musí vyhovovat každému. A zkušení piloti určitě budou mít vůči takovému postupu výhrady.
Naproti tomu ten pocit, kdy se heli snadno vznese dopředným letem, nebo boční zatáčkou, je vskutku úchvatný.
Prostě reakce neodpovídají zásahů do řízení. Je jedno zda de o ně snaží pilot, nebo gyro.
Jsou typy a mezi nimi kusy zcela hodné. Kam páka tam heli. A zcela jankovité. Nejdřív nic, nebo na druhou stranu, pak prudce HOP!
Každý návod pro začátečníky říká Rychle se posuneme nad pásmo (nízká výška) nestability, pak lze trimovat a řídit.
- Takovým malým švindlem, pro řízení u země (na zemi) (heli má kola nebo lyžiny na hladké ploše),
je před přidáváním plynu, dát 100/50 % vpřed/vzad (do boku). (V příslušném směru musí být volná dráha.)
A pak pomalu přidávat plyn. Heli se rozjede po zemi a celkem snadno reaguje i na zvedání od země.
Pokud se podaří náklon pozvolna stáhnout je zpravidla, v počáteční fázi vzletu, napůl vyhráno.
Neříkám, že to musí vyhovovat každému. A zkušení piloti určitě budou mít vůči takovému postupu výhrady.
Naproti tomu ten pocit, kdy se heli snadno vznese dopředným letem, nebo boční zatáčkou, je vskutku úchvatný.
Re: ZMR250 stabilizace
Tak co, pomohlo testování venku?
Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Re: ZMR250 stabilizace
[quote="guchar]
- Takovým malým švindlem, pro řízení u země (na zemi) (heli má kola nebo lyžiny na hladké ploše),
je před přidáváním plynu, dát 100/50 % vpřed/vzad (do boku). (V příslušném směru musí být volná dráha.)
A pak pomalu přidávat plyn. Heli se rozjede po zemi a celkem snadno reaguje i na zvedání od země.
Pokud se podaří náklon pozvolna stáhnout je zpravidla, v počáteční fázi vzletu, napůl vyhráno.
Neříkám, že to musí vyhovovat každému. A zkušení piloti určitě budou mít vůči takovému postupu výhrady.
Naproti tomu ten pocit, kdy se heli snadno vznese dopředným letem, nebo boční zatáčkou, je vskutku úchvatný.[/quote]
Tento postup je pro Tebe možná přijatelný, ale přesně jak jsi předpokládal, já bych takový vzlet pro začátečníky silně nedoporučil.
Vrtulník se strašně snadno převrátí a to zejména do strany.A to i na hladkém povrchu, stačí ho jenom více odlehčit přidáním plynu. Holt si každý ten počáteční boj s výukou visení musí přetrpět. Každý pokus o " vyčurání" s touto fází výcviku obvykle dopadne špatně. To, že jsou létací aparátky u země nestabilní a je třeba povyskočit nad oblast vzduchového polštáře je ale zcela mimo pochybností.
- Takovým malým švindlem, pro řízení u země (na zemi) (heli má kola nebo lyžiny na hladké ploše),
je před přidáváním plynu, dát 100/50 % vpřed/vzad (do boku). (V příslušném směru musí být volná dráha.)
A pak pomalu přidávat plyn. Heli se rozjede po zemi a celkem snadno reaguje i na zvedání od země.
Pokud se podaří náklon pozvolna stáhnout je zpravidla, v počáteční fázi vzletu, napůl vyhráno.
Neříkám, že to musí vyhovovat každému. A zkušení piloti určitě budou mít vůči takovému postupu výhrady.
Naproti tomu ten pocit, kdy se heli snadno vznese dopředným letem, nebo boční zatáčkou, je vskutku úchvatný.[/quote]
Tento postup je pro Tebe možná přijatelný, ale přesně jak jsi předpokládal, já bych takový vzlet pro začátečníky silně nedoporučil.