Seřízení Serva
Seřízení Serva
Ahojte všichni, potřeboval bych poradit jak seřídit dorazy na servu od plynu mám nitro buggy ..Servo je:Servo | SUMO | 9960MG | digital | 15,00kg/cm | 0,17s/60° ..autíčko jsem podědil a zatím ho jen dávám do kupy bohužel se v některých věcech moc nevyznám a proto tu žádám o rady. Předem děkuji za rady a prosím o vysvětlení jako pro laika 
Re: Seřízení Serva
zrejme mas na mysli to, co sa nastavuje vo vysielaci? pripadne napis co je problem, ake dorazy? mechanicke?
Re: Seřízení Serva
Nejspíše na ovladaci ..prostě když vše přidělám zapnu autíčko tak dobrý ale jak zapnu ovladač tak to otočí o strašně moc. kdybych k tomu měl přidělané tahylko plynu tak by ho to snad aj vyrvalo jak moc se to otočí
Re: Seřízení Serva
V první řadě si musíš mechanicky nastavit neutrální polohu serva. Po zapnutí vysílačky, kdy budou řídící prvky na vysílači v neutrálu, musíš mít i servo v neutrálu. Potom teprve nastavíš rozsah na vysílači (pokud to jde). Ty přepínače na obrázku jsou asi jen na reverzování serva. Délkou páky je taky dobré nastavit využití co největší dráhy serva.
Ahoj lidi, jak jde život?
Re: Seřízení Serva
Budu vypadat jak úplněk tydyt
ale v tom je ten problém nemám tušení jak ani mechanicky ani elektronický proto tu prosím o rady 
- dagx
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát 22.02.2008 0:00
- Bydliště: Kralupy n.vlt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřízení Serva
U velké většiny modelů (výjimky tvoří snad jen nějaké drony) Se první zapíná vysilač a až potom model.Při vypínání opačně. Zkrátka model nesmí být zapnutý bez toho aby dostával pokyny od vysilače.Může dojít v závislosti na nevhodném nastavení k nepředvídatelným situacím.Přijimač může dávat jiné pokyny elektronice při příjmu signálu a jiné když ho nemá.
Jako základ při nějakém nastavování bych mechanicky odpojil z pák serv řízení a plynu táhla která přenáší pohyb dál na mechanizmus řízení,karburátor... a ověřil pak při zapnutém modelu podle výše popsaného postupu v jakém rozsahu a směru se hýbou páky serv když vychýlíš volant a plyn do koncových poloh. Tím se vyloučí případné mechanické poškození čehokoli navazujícího. Většinou stačí vycvaknout kuličku z čepu a podobně.
Elektronické nastavení se provádí ve vysilači a jde o nastavení středu a koncových výchylek páky serva aby nepřekročily mez která by vadila mechanickým věcem které následují hned za servem.
Když se mluví o mechanickém nastavení jde prostě o všechny ty táhla a páky co jdou druhým směrem od páky serva přes různá přepákování až k řízení kol nebo motoru.Tam je potřeba taky docílit správného chodu mechanických dílů aby po připojení táhel na serva nedocházelo třeba k tomu že servo tahá mechaniku dál než fyzicky může.
Je tam spousta dalších drobností. Nejrychleji to pochopíš když se osobně setkáš s někým zkušenějším.
Jako základ při nějakém nastavování bych mechanicky odpojil z pák serv řízení a plynu táhla která přenáší pohyb dál na mechanizmus řízení,karburátor... a ověřil pak při zapnutém modelu podle výše popsaného postupu v jakém rozsahu a směru se hýbou páky serv když vychýlíš volant a plyn do koncových poloh. Tím se vyloučí případné mechanické poškození čehokoli navazujícího. Většinou stačí vycvaknout kuličku z čepu a podobně.
Elektronické nastavení se provádí ve vysilači a jde o nastavení středu a koncových výchylek páky serva aby nepřekročily mez která by vadila mechanickým věcem které následují hned za servem.
Když se mluví o mechanickém nastavení jde prostě o všechny ty táhla a páky co jdou druhým směrem od páky serva přes různá přepákování až k řízení kol nebo motoru.Tam je potřeba taky docílit správného chodu mechanických dílů aby po připojení táhel na serva nedocházelo třeba k tomu že servo tahá mechaniku dál než fyzicky může.
Je tam spousta dalších drobností. Nejrychleji to pochopíš když se osobně setkáš s někým zkušenějším.
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
http://dagx.rajce.idnes.cz/