Xray T4 2017 převodový poměr
Xray T4 2017 převodový poměr
Dobrý den, pořídil jsem si první rc auto Xray T4 2017. Teprve se učím a chtěl bych jezdit kategorii Hobby pro zatím.Dokázal by někdo poradit jaké zvolit ozubené kolo a pastorek abych měl převodový poměr 6. ?
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Vnitřní převod řemínků je 1,9:1 a s tím musíš vždy počítat. Pak záleží na modulu zubů ozubených kol, používají se 48inch a 64inch. A následně si v tabulce od výrobce najdeš nejvhodnější variantu.
stahuj zde
stahuj zde
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Díky, to je přesně to co hledám
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Pěkná tabulka, děkuji za inspiraci. Shodou okolností jsem si včera říkal, že si pro jiné auto musím konečně udělat "tahák" na převodové poměry, tohle je pěkná inspirace jak to mít hezky přehledné 
Mimochodem Hobby jezdíme taky (už více dcera než já) a není to marné, mohu doporučit, je ale rozumné po nějaké době zvážit přechod "výše". Právě teď o víkendu jsem začal dceru převádět na stock - první moment "drsný", ale v jisté chvíli to je prostě potřeba...
Mimochodem Hobby jezdíme taky (už více dcera než já) a není to marné, mohu doporučit, je ale rozumné po nějaké době zvážit přechod "výše". Právě teď o víkendu jsem začal dceru převádět na stock - první moment "drsný", ale v jisté chvíli to je prostě potřeba...
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Bouďák píše:Dobrý den, pořídil jsem si první rc auto Xray T4 2017. Teprve se učím a chtěl bych jezdit kategorii Hobby pro zatím.Dokázal by někdo poradit jaké zvolit ozubené kolo a pastorek abych měl převodový poměr 6. ?
Počet zubů převodového kola / 6 x 1,9 = počet zubů na pastorku
Je to ale těžký převod kvůli motoru do hobby kategorie (21,5T počítám) aby to trochu jelo. Pozor na teplotu motoru. Postačuje ihned po jízdě přiložit prst, když ho tam sekundu udržíš pak dobry, když se nepůjde ani dotknout, nebo jen přiblížit není to dobré, ale s větráčkem by se měl uchladit.
VBC Racing, Sanwa, Team Orion
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Tohle je nesmysl - 6:1 je naopak lehký omezený převod do Hobby limitující rychlost, třeba ve Stock 13,5z je ve stejném seriálu 5:1.
Motor 21,5z se při 6:1 vyloženě fláká a lépe by byl využit při těžším převodu (třeba právě 5:1), upéct ho při 6:1 je víceméně nemožné. Není se čeho bát, mělo by to fungovat v pohodě.
Motor 21,5z se při 6:1 vyloženě fláká a lépe by byl využit při těžším převodu (třeba právě 5:1), upéct ho při 6:1 je víceméně nemožné. Není se čeho bát, mělo by to fungovat v pohodě.
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
martys píše:Mám jiné zkušenosti
Natvrdo se zeptám - opravdu chceš tvrdit, že jsi měl u 21,5z stříďáku v onroad TC 1:10 při celkovém převodu 6:1 problém s teplotou, míněno po běžné 5 minut rozjížďce, ne něco dlouhodobého? Já tomu prostě nevěřím a pokud to je skutečnost, tak bych možná někde hledal chybu, tohle mi nepřipadá normální...
Mimochodem ani ten zmíněný 13,5z Stock při 5:1 není zas tak strašný, tam už motor hřeje, ale na spálení prstu to také není.
Tedy ještě dodávám, že píšu o zimní halové sezóně, netuším, co by to udělalo v létě na asfaltu při teplotě vzduchu 30st C a ještě slunci přímo pražícím na asfalt, tam možná ano, ale s tím přiznávám se zkušenost nemám.
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Ano,letní závody, asfalt, větší trať. Ale věřím, že to jde uvařit i na koberci, pokud bude rychlá a prostornější trať. Taky záleží na stylu jízdy. Nepodceňoval bych to.
Jezdil to dva roky syn a dokázal to pěkně prohnat.
Jezdil to dva roky syn a dokázal to pěkně prohnat.
Naposledy upravil(a) martys dne úte 26.02.2019 20:34, celkem upraveno 1 x.
VBC Racing, Sanwa, Team Orion
Re: Xray T4 2017 převodový poměr
Ještě dodám, že záleží taky na nastavení časování motoru a reglu. Jestli bude motor na "nule" a nula boost na reglu tak to asi uvařit nepůjde. Jedině ze bys celych 5 minut držel full. Ale jinak...
VBC Racing, Sanwa, Team Orion