Boxer MVVS 116
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Boxer MVVS 116
Kámoš na letišti zalítával novou Extru na MVVS 116. Stala se mu zajímavá věc, motor mu vynechal a střelil do výfuků a při tom se přestřihlo všech 6 šroubů, co drží vrtuli na unášeči. Docela mě to překvapilo, myslel jsem, že pevnostní imbusy 5.8 musí takovejhle škubanec bez problémů vydržet. No už tam jsou 10.9 
Re: Boxer MVVS 116
Šrouby jakost 5.8 nejsou pevnostní. Ty 10.9 už ano.
L.N.
L.N.
Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D
Re: Boxer MVVS 116
Kdyz uz vymena sroubu, tak existuje jeste vyssi jakost 12.9.
Re: Boxer MVVS 116
co by se stalo, kdyby se nepřestřihly. A takhle, vrtule uletěla, nebo zůstala na unašeči? Nepoškodil by se motor?
Re: Boxer MVVS 116
S novým motorem/vrtulí jsem musel utahovat vrtuli po každém letu. Ty dřevěné vrtule jsou potvory, než se dřevo pořádně zmáčkne pod podložkou, trvá to. Pokud se řádně nedotahuje, je jasné, že šrouby drží jen na smyk a škubnou se. Používám i modrý Loctite na zajištění.
Doufám, že to model přežil.
Pat
Doufám, že to model přežil.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
Austria-P píše:Kdyz uz vymena sroubu, tak existuje jeste vyssi jakost 12.9.
Nejsou už zase moc křehký?
Díky!
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
PatMat píše:Doufám, že to model přežil.
Jo, bylo to při záběhu na zemi, takže se nic nestalo. Máš pravdu s tím utahováním, když utáhneš centrální matku, tak se zase odlehčí obvodový šrouby a naopak.
Mě se stalo něco podobnýho na Funtáně s ZDZ 90. Jak dřevěná vrtule "slehává", tak se mi za letu povolila a úplně vyšroubovala centrální matka hřídele. Laminátovej kužel byl na 6 obvodových šroubků, ne na cetrální šroub, tak jsem nic neztratil. Ale jak se v kuželu za letu matka mlátila, z kuželu zvenčí odprejskala barva a laminát byl od těch úderů celej mléčnej jak byl roztlučenej. Tak jsem ho napustil vteřiňákem, vevnitř přelaminoval a zvenčí přetmelil a nastříkal a lítá dodnes.
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
jirinovo píše:co by se stalo, kdyby se nepřestřihly. A takhle, vrtule uletěla, nebo zůstala na unašeči? Nepoškodil by se motor?
Asi by se nic nestalo. Než jsem předělal DLE20, kterej má jen centrální matku na tři šrouby po 120 st, tak se matka za letu povolila a ztratil jsem vrtuli včetně kuželu.
Motor asi na sekundu "zavyl" a chcípnul. Je otázka, jestli to chcípnutí způsobilo že motor vlastně neměl setrvačník (vrtuli) a bez něj moc neběží a nebo je v zápalku nějaká chytrost, co vypne pokud se mžikově navýší otáčky čili se motor extrémně přetočí.
- falkon
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 08.04.2011 0:00
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
Někteří výrobci integrují do zapalování omezovač otáček.
Re: Boxer MVVS 116
Pro Celerona ktery pise: Nejsou už zase moc křehký?
Myslim, ze ne.
Myslim, ze ne.
- HavelAircraft
- Příspěvky: 1365
- Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
- Bydliště: Chocerady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
Jak tu bylo napsáno šroub 5.8. Opravdu není pevnostní ale ten největší odpad.
Kup imbusy. Ty jsou běžně pevností 10.9 a stačí. Mám je i na DLE 170 s vrtulí o hmotnosti 1,2kg. A nikdy se nic neurvalo.
Technika s centrální matkou a ještě šrouby po obvodu mi přijde nesmyslná. Nikdy to nejde dobře utáhnout. Taky jsem to měl na jednom motoru. Než jsem to vyhodil a upravil pouze na dotažení přez šrouby.
Kup imbusy. Ty jsou běžně pevností 10.9 a stačí. Mám je i na DLE 170 s vrtulí o hmotnosti 1,2kg. A nikdy se nic neurvalo.
Technika s centrální matkou a ještě šrouby po obvodu mi přijde nesmyslná. Nikdy to nejde dobře utáhnout. Taky jsem to měl na jednom motoru. Než jsem to vyhodil a upravil pouze na dotažení přez šrouby.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
HavelAircraft píše:Technika s centrální matkou a ještě šrouby po obvodu mi přijde nesmyslná. Nikdy to nejde dobře utáhnout. Než jsem to vyhodil a upravil pouze na dotažení přez šrouby.
Ty ses nám rozepsal po půl roce.
- HavelAircraft
- Příspěvky: 1365
- Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
- Bydliště: Chocerady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
Nevšiml jsem si stáří. Mě se to zobrazilo jako nové.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Re: Boxer MVVS 116
Jak to, prosím, máš těmi dráty zajištěné?Celeron píše:Ty ses nám rozepsal po půl roce.Takhle to dělá ZDZ. Já jsem to posichroval provrtáním hlav inbusů a "leteckým pojištěním drátem. I kdyby vrtule kdoví jak "slehla" tak se šrouby nepovolí. No a trubkáčem dotahuju jen středovej šroub s jemným závitem, ten se asi jen tak nepovolí. Vyhodit středovej šroub nejde, unášeč vrtule přeci drží na klikovce právě centální šroub.
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
- Celeron
- Příspěvky: 10875
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer MVVS 116
BoŠ píše:Jak to, prosím, máš těmi dráty zajištěné?
Poslední obrázek zde: http://alv-cr.cz/ONL/ONL_schvalene2012/ONL1336a_2012k.pdf
Jen tam jsou místo šestihranek inbusy vrtaný kolmo na plošky šestihranu. Pokud to není kolmo, tak se po projetí do šestihranu rád láme vrták.
Zajímavý PDF-ko. Třeba takovou ozubenou podložku pro zapuštěný šrouby jsem nikdá v životě neviděl.