Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#1 Příspěvek od kaplik »

Zdravim piloti,
mate se v tehle divne dobe, stavite, litate:-) Predem se omlouvam za "spam", ale v tehle casti fora me "elektroletci" snad budou tolerovat:-)

Obracim se hlavne na kluky co maji zkusenosti s rozsypem a benzinovym pohonem. Chci se vratit s odstupem casu k projektu "hornoplosnik na spalovak". PROC... cilem je litat po bublinach (E-Flite, RC-FACORY, atd.) polomakety typu Piper, Decathlon atd.). Ale... za posledni dobu se na trhu toho dost zmenilo. Cvicne hornoplosniky typu CANARY, EXCEL 2000 apd. z trhu zmizely a ani dokonce nic nema HANGAR 9. Po prozkoumani CZ i USA trhu a fora (rcgroups) moc na vyber nemam, nebo jsem hledal spatne:-)

V podstate jsem skoncil u dvou firem a tim je tchajwansky SUPER FLYING MODEL a "americky" SIG:

TRI-40 II Kit (http://www.mth.com.tw/en/products/?meth ... il&aid=468)
+ rezane laserem
+ delene kridlo, uchyceni sroubem
+ klasicky 4ch trener s kridelky (kazde kridelko samostatne)
+ primarne navrzen pro 10cc benzin (minusy v sekci motor)
+ na CZ trhu dostupny
- je to cina, rad bych znak kvalitu provedeni modelu od SUPER FLYING MODEL???
- navod … porovnaval Vas jsem ze SIG ci HANGAR 9 :-)
- zadna videa na youtube, ani zadne info na forech, rekl bych ze ho ma minimum lidi

SIG KADET LT-25 KIT (https://sigmfg.com/collections/sig-kits ... -lt-25-kit)
+ jediny ze serie KADET, ktery je plne laser cut
+ navod je fakt slusna "dokumentace"
+ o "KADETECH" dost informaci a video (youtube, rcgroups) - americka klasika
- SIG dostupnost - aktualne v CR dost problem, navic tenhle model jsem v nabídce u nikoho nevidel
- ovladani kridelek jednim servem, poutane gumou (nerikam, ze to nejde modelarsky predelat)
- prevody palcu na metriku, rozmery spojovaciho a stavebniho materialu a AJ navod nedokazu posoudit

Motory:
- tim jsem mel asi zacit:-) Nic proti zhavikum, ale tak nejak je doba "benzinova", do diskuse zda 10cc benzin je motor, to je na dalsi kapitolu:)
ale... jediny dostupny motor se kterym jsem se v dobe planovani tohoto "projektu" potkal byla benzinova "desitka" od Evolution (10GX), která zmizela z trhu. Aktualne jsem nasel v tomhle sortimentu pouze dva motory z USA a cinske produkce (viz nize), docela by me zajímalo jak to resi treba HANGAR 9, ktery ma docela dost modelu na 10cc benzin.

RCGF Stinger 10cc SE
https://www.rcgfusa.com/product/new-rcg ... e-stinger/

GT9-PRO (neco jsem si precetl na HC)
http://2003135189.pool201-site.make.yun ... uct/5.html

Jake jsou tyhle motory, predpokladam, ze v CR se neprodavaji.

Zaver: Dokazal by mi nekdo porovnat kvalitu modelu od SUPER FLYING MODEL, pripadne srovnat se SIG?
Debatu na male benzinove motory uvitam :-)

Tomu, kdo docetl az sem, dekuji za reakce, ostatnim se omlouvam za "SPAM" :-)

LETU ZDAR!
DaliborJ
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01.12.2011 23:18
Bydliště: Olomouc

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#2 Příspěvek od DaliborJ »

Umím reagovat jen na část tvého příspěvku, a to je stavebnici SIG.

Stavěl jsem od nich 3 modely. Všechny velmi dobře zpracované, a to jak materiál, úroveň zpracování, tak i dokumentace.
Palce/cm jsem vůbec neřešil. Celý model je ve stejných jednotkách, vše sedí jak LEGO. Jenom dodané šrouby/matice jsem zaměnil za metrické, aby šly jednoduše nahradit.
Už je to nějaký rok,ale objednával jsem je přímo z US od výrobce. Taky se mi líbilo něco,co tu tehdy nebylo. Dnes bych když tak hledal někoho po EU.
DaliborJ
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01.12.2011 23:18
Bydliště: Olomouc

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#3 Příspěvek od DaliborJ »

Na drobnost jsem zapomněl.
Ovládání křidélek bych hned předělal na 2 serva. To je banalita.
Uživatelský avatar
xpetr
Příspěvky: 344
Registrován: stř 12.11.2008 0:00
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#4 Příspěvek od xpetr »

http://jkmodels.cz/index.php/cs/ myslím, že to by mohla být alternativa
Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
rc-letani
Příspěvky: 71
Registrován: sob 18.01.2014 16:50
Bydliště: Brno

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#5 Příspěvek od rc-letani »

Lukyn
Příspěvky: 6
Registrován: ned 10.01.2021 18:24

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#6 Příspěvek od Lukyn »

Provozuji benzinový motor NGH 9ccm. Ten novější typ s tlakováním s karteru. Je lehčí než Evo 10ccm a taky levnější. Funguje výborně. Provozuji v modelu Meridin 10 od Hangar 9.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#7 Příspěvek od zdzd »

rc-letani píše:Ahoj, neberte to jako reklamu. Proč nepátráš v Českých vodách? Např. tady https://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?kategorie=2402#cnt nebo zde https://www.modelcentrum.cz/produkt/PH146-Spacewalker-II-1600mm-15-ARF-i89956


Taky mi nepřijde zrovna efektivní tahat z USA pár kousků nakrájené balzy.

Navíc třeba

https://www.peckamodel.cz/na8626k-tri-40-ii-kit
https://www.peckamodel.cz/na8626-tri-40-ii-arf

A vůbec....

https://www.peckamodel.cz/spalovaci-motor-1401-2000
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#8 Příspěvek od kaplik »

Diky vsem:-)

Rad podporim CZ vyrobu, netrvam ani na SIGU ani na zadne cine. Treba to QB od JKMODELS vypada zajimave, navíc QB co vim je stara dobra klasika. Mam pocit, ze neco na ten zpusob dela i "Laser Modely". Nazor na SIG me zajimal, jelikoz jsou to rozsypy, ktere se tu dost stavi :-) Kridelka na dve serva, o tom zadna :-)

Motor budu muset vyzkouset, ale reference vypadaji, ze by to mohla byt dobra volba.

Proste nez zacnu stavet rad si prectu nazory a udelam si o tom nejaky usudek…

Thx.
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#9 Příspěvek od kaplik »

Lukyn píše:Provozuji benzinový motor NGH 9ccm. Ten novější typ s tlakováním s karteru. Je lehčí než Evo 10ccm a taky levnější. Funguje výborně. Provozuji v modelu Meridin 10 od Hangar 9.


Diky za info, tohle je pro me zajimava informace. Prece jenom nahrada motoru Evolution je pro me dulezita :-)

Thx.
Lukyn
Příspěvky: 6
Registrován: ned 10.01.2021 18:24

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#10 Příspěvek od Lukyn »

Na napájení jsem používal 2článek Lilon od Jeti. Nyní 4článek mikrotužka Enelop. Vrtuli používám jen jednu, na záběh 12x6 a na provoz také. Palivo mix 1:20 nutno dodržet. Zkoušel jsem i provoz bez zapalování na svíčku G5 kterou dělá OSmax, je to žhavící benzínovka, ale její provoz nedoporučuju, protože při volnoběhu je chod nestabilný nedá se mu věřit. Od čtvrt plynu do plných otáček chodí výborně. Takže probozovat pouze se zapalováním. Jinak mám motor hlavou dolů a spaliny jdou pod model, takže je většinou pár kapek oleje na spodku modelu, jinak je čistý, skoro jak při provozu velkých benzínu. A hlavně se to super čistí, ne jako ricin u metyláků.
Kdo má rád provoz benzinu ale je limitován skladováním či přepravou modelu, nebo prostě jen občas chce vytáhnout menší model a zavrčet si, je to ideální pohon. Samozřejmě do cvičných modelu nebo polomakety, do akrobata a 3D této velikosti dnes jedině elektro.
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#11 Příspěvek od kaplik »

Lukyn píše:Na napájení jsem používal 2článek Lilon od Jeti. Nyní 4článek mikrotužka Enelop. Vrtuli používám jen jednu, na záběh 12x6 a na provoz také. Palivo mix 1:20 nutno dodržet. Zkoušel jsem i provoz bez zapalování na svíčku G5 kterou dělá OSmax, je to žhavící benzínovka, ale její provoz nedoporučuju, protože při volnoběhu je chod nestabilný nedá se mu věřit. Od čtvrt plynu do plných otáček chodí výborně. Takže probozovat pouze se zapalováním. Jinak mám motor hlavou dolů a spaliny jdou pod model, takže je většinou pár kapek oleje na spodku modelu, jinak je čistý, skoro jak při provozu velkých benzínu. A hlavně se to super čistí, ne jako ricin u metyláků.
Kdo má rád provoz benzinu ale je limitován skladováním či přepravou modelu, nebo prostě jen občas chce vytáhnout menší model a zavrčet si, je to ideální pohon. Samozřejmě do cvičných modelu nebo polomakety, do akrobata a 3D této velikosti dnes jedině elektro.



Diky za reakci. Jsem rad, ze se shodujeme na tema zhavik & benzin. Zeptam se:-) Kde je nejlepsi tento motor koupit (HK???) Co zabihani?
Chtel bych ho zkusit do tohohle: https://www.rc-zoom.cz/tri-40-ii-rozsyp/ s vyhledem potom do era od HANGAR 9 (Ultra Stick, Valiant, nebo Meridian)

Thx:-)
Lukyn
Příspěvky: 6
Registrován: ned 10.01.2021 18:24

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#12 Příspěvek od Lukyn »

Nevim jak je to tady s reklamou, abych někomu nedělal, ale na modelbazaru motory NGH prodává jistý pan Miloš.. Již zhruba dva roky a je od Zlína. Nyní NGH9 za 3900kč plus pošta. Já od něj bral už dva motory.
Zabíhání standart, mix 1:20 , vrtule 12x6, zabíhat přímo v modelu, chvíli snim vrkat na zemi, a pak ho poslat do vzduchu, nevytáčet ho, a hlavně nekroutit jehlou, od výrobce je nastavena velmi dobře. Po určité době jen třeba o zoubek poladit. Hlavně s citem, s velmi malou spotřebou se změna pozná až za chvíli, ideální pohnout jehlou, a udělat třeba okruh. První starty, používat starter, rukou se mu moc nechce. Nevidět v tom žádnou vědu. Hlavně čisté palivo a kvalitní olej.

Ten model Tri 40 mi přijde malej. Volil bych spíš něco většího, Trainer 60 ap s rozpětím spíš 180cm.
Ten Valiant je na webu testovaný přímo s tímto motorem.

https://www.flyingrc.net/val10ccfinal.html
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#13 Příspěvek od kaplik »

S reklamou tady opatrne, forum ma jisty pravidla:-) Zlin je pro me na pohodu, od Olomouce to nemam daleko. Ta NGH9 za ty prachy je lakava:-) 1:20 je standard, prekvapujeme me stejna vrtule, jak pro zabeh tak pro provoz. S jehlou to bude asi dost podobny jako u EVO, ty chodily taky primo naladeny z fabriky. Cisty palivo a kvalitni olej je zaklad.

60 trainer jsem poradne zadny nenasel, mozna to QB, viz vyse. Era od HANGAR 9 jsou dalsi level, kam se chci dostat:-)

Odkud jsi??? … jsem pro detaily pres SZ :-)

Kaplik
zdenek 304
Příspěvky: 34
Registrován: úte 02.10.2012 21:16
Bydliště: Kojetín

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#14 Příspěvek od zdenek 304 »

S NGH9 létám několik roků,ale na původni karbec nešel,dal jsem tam MVVS 6,5 karbec s upravenou jehlou a po problému.Start jen se startérem.
Přílohy
DSCF0074.JPG
Uživatelský avatar
kaplik
Příspěvky: 571
Registrován: úte 28.06.2005 0:00
Bydliště: Praha-Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvicny hornoplosnik - 10cc (benzin)

#15 Příspěvek od kaplik »

Chlapi, je vubec jeste nejaka jina alternativa nez NGH9 po tom zmizela z trhu EVO 10cc ???
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“