RESIK „No wind“
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
RESIK „No wind“
Zdravím modeláři,
malé info k mému modelu do klidu a připravované stavebnici...
Tento model byl vyvinutý jako speciál do klidu. Jelikož jsem dříve létal volné modely, kde je takový model nepostradatelný, přišlo mi, že u F3L to nebude jiné. Ukázalo se, že mít takový model je dobrá volba. První prototyp byly vlastně jen křídla a to bez brzd, protože v klidu, kdy není termika ani nejsou potřeba. Křídla jsem prohazoval s originálními od Resika. Další kus jsem udělal i s brzdama a model začal používat i v termice při větru do 3m/s, kde se osvědčil. Odlétal jsem s ním letos celou soutěž v Hostomicích a ve Staňkově a obě soutěže s ním vyhrál. Model jsem letos použil i při MČR a při dalších závodech, když bylo vhodné počasí.
Model je v podstatě hodně podobný modelu RESIK ze kterého vychází. Jako zásadní změna, která přispěla k vyššímu výkonu je hlavně jiný profil křídla a prodloužený trup. Délka trupu byla nejprve stejná, ale model potřeboval v termice větší výškovku. Nakonec se osvědčilo nechat původní menší výškovku a prodloužit trup, což vedlo k lepší stabilitě při nižším odporu. Změněna byla i hlavice, která je z balzové překližky.
Model se kterým létám váží 440 gramů. Není to sice nejlehčí ale k dané ploše to funguje. Křídla jsou stejně dimenzovaná jako RESIK, což zajistí velmi malý průhyb křídla a i v klidu jde model na gumě vytáhnout vysoko. Potah křídel je z vliesu. Letové vlastnosti a výkonost jsou v klidu s vliesem rozhodně lepší (odzkoušeno!). Další výhoda je menší pnutí potahu a nehrozí zkroucení křídla tak jako u fólie. Profil je v zadní části dost tenký, takže na zkroucení je křídlo dost náchylné.
V současné době stavím první ověřovací kus ze stavebnice, která bude brzy v nabídce Star Models. Stavba je řešena stejně jako u ostatních modelů této firmy. Stavebnice je velmi předpracovaná. U křídel nechybí ani vybroušené lipové náběžky ani vybroušené odtokovky... Potěšující je daleko menší opal od laseru jak na balze tak i na překližce. Ptal jsem se na to, a je prý nová šikovná obsluha u stroje. Tak za to palec nahoru...
Přikládám pár fotek ze stavby...
malé info k mému modelu do klidu a připravované stavebnici...
Tento model byl vyvinutý jako speciál do klidu. Jelikož jsem dříve létal volné modely, kde je takový model nepostradatelný, přišlo mi, že u F3L to nebude jiné. Ukázalo se, že mít takový model je dobrá volba. První prototyp byly vlastně jen křídla a to bez brzd, protože v klidu, kdy není termika ani nejsou potřeba. Křídla jsem prohazoval s originálními od Resika. Další kus jsem udělal i s brzdama a model začal používat i v termice při větru do 3m/s, kde se osvědčil. Odlétal jsem s ním letos celou soutěž v Hostomicích a ve Staňkově a obě soutěže s ním vyhrál. Model jsem letos použil i při MČR a při dalších závodech, když bylo vhodné počasí.
Model je v podstatě hodně podobný modelu RESIK ze kterého vychází. Jako zásadní změna, která přispěla k vyššímu výkonu je hlavně jiný profil křídla a prodloužený trup. Délka trupu byla nejprve stejná, ale model potřeboval v termice větší výškovku. Nakonec se osvědčilo nechat původní menší výškovku a prodloužit trup, což vedlo k lepší stabilitě při nižším odporu. Změněna byla i hlavice, která je z balzové překližky.
Model se kterým létám váží 440 gramů. Není to sice nejlehčí ale k dané ploše to funguje. Křídla jsou stejně dimenzovaná jako RESIK, což zajistí velmi malý průhyb křídla a i v klidu jde model na gumě vytáhnout vysoko. Potah křídel je z vliesu. Letové vlastnosti a výkonost jsou v klidu s vliesem rozhodně lepší (odzkoušeno!). Další výhoda je menší pnutí potahu a nehrozí zkroucení křídla tak jako u fólie. Profil je v zadní části dost tenký, takže na zkroucení je křídlo dost náchylné.
V současné době stavím první ověřovací kus ze stavebnice, která bude brzy v nabídce Star Models. Stavba je řešena stejně jako u ostatních modelů této firmy. Stavebnice je velmi předpracovaná. U křídel nechybí ani vybroušené lipové náběžky ani vybroušené odtokovky... Potěšující je daleko menší opal od laseru jak na balze tak i na překližce. Ptal jsem se na to, a je prý nová šikovná obsluha u stroje. Tak za to palec nahoru...
Přikládám pár fotek ze stavby...
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
Re: RESIK „No wind“
no tak to vypadá báječně, to je fofr, že nestačím dělat testy...
.
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: RESIK „No wind“
Vybrousene lipove nabezky. No toto? Dost dobry .Stejne jako se mi hodne libi modifikace profilu LDA snad puvodem z F1A?
Za me dobry pocin. Vaha pri aplikaci takoveho profilu neni na skodu aspon nejakou pronikavost a s tim i rychlost to bude mit. Uz chapu i to prodlouzeni trupu v teto souvislosti.
Vlastne jsem dlouho cekal az se F1A kategorii zacne nekdo v REskach inspirovat.
Za me dobry pocin. Vaha pri aplikaci takoveho profilu neni na skodu aspon nejakou pronikavost a s tim i rychlost to bude mit. Uz chapu i to prodlouzeni trupu v teto souvislosti.
Vlastne jsem dlouho cekal az se F1A kategorii zacne nekdo v REskach inspirovat.
Re: RESIK „No wind“
Jeden dotaz ze soutěžního pohledu - jsou křídla udělána se stejnou polohou spojek aby se v nouzi dalo "No wind" křídlo nasadit i na klasický RESík (přirozeně za cenu že nebude sedět kořenové žebro)?
Pro případné poskládání sestavy různých modelů je podobná zýáměnnost velmi vítaná
Jinak ale zajímavé v každém případě, moc hezké...
Pro případné poskládání sestavy různých modelů je podobná zýáměnnost velmi vítaná
Jinak ale zajímavé v každém případě, moc hezké...
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
Re: RESIK „No wind“
V podstatě to je možné. Nebude ale přesně sedět úhel náběhu, který by šel doladit výškovkou a nesedí přesně konektory pro serva brzd. Takže pokud bys s tím počítal už při stavbě, a trochu to přizpůsobil, tak žádný problém...
Re: RESIK „No wind“
Dík za info.
Jinak až budeš mluvit se Star models, tak je zkus "agitovat" na větší modularitu nabídky - mají zatím na webu RESík s běžným křídlem, eRESík s Light, k tomu samotné Light křídlo. Určitě by se ale hodil i samotný elektrotrup a u celku opačné kombinace...
Jinak až budeš mluvit se Star models, tak je zkus "agitovat" na větší modularitu nabídky - mají zatím na webu RESík s běžným křídlem, eRESík s Light, k tomu samotné Light křídlo. Určitě by se ale hodil i samotný elektrotrup a u celku opačné kombinace...
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
Re: RESIK „No wind“
Po čase opět několik obrázků ze stavby.
Ta lipová náběžka stačí jen lehce přebrousit a pasuje perfektně
Profil křídla je docela tenký, proto žebra před broušením kostry před potažením, z boku potírám řidkým vteřiňákem. Skoro nic to neváží, ale výrazně to žebra zpevní
No a teď už jen potah z vliesu a bude hotovo...
Ta lipová náběžka stačí jen lehce přebrousit a pasuje perfektně
Profil křídla je docela tenký, proto žebra před broušením kostry před potažením, z boku potírám řidkým vteřiňákem. Skoro nic to neváží, ale výrazně to žebra zpevní
No a teď už jen potah z vliesu a bude hotovo...
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: RESIK „No wind“
Existuje vubec nejaka varianta jak z toho placateho trupu ,, ala Saper,, z RESIKA udelat ERESIKA? Viz predchozi dotazy?
A aby to nejak vypadalo?
A aby to nejak vypadalo?
Re: RESIK „No wind“
Jistě, to už déle: http://www.star-pila.cz/letadla/e-resik/ .
Ty moje dotazy byly cíleny trochu jinak (kombinace), klasický E-RESík je ale už v nabídce déle.
Ty moje dotazy byly cíleny trochu jinak (kombinace), klasický E-RESík je ale už v nabídce déle.
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: RESIK „No wind“
Jojo. Taky jsem se tam mohl mrknout . 
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
Re: RESIK „No wind“
Hotovo. První ověřovací kus ze stavebnice postaven. Dneska jsem tam dal baterky a přijímač. Večer to napípám a bude moct jít do vzduchu. Váha 378g mě mile překvapila. možná budu ale muset 20g dovážit aby sedělo těžiště. Uvidím jak se to bude chovat ve vzduchu. S motýlem by to těžiště takhle bylo akorát. Za menší hmotnost může hlavně nová konstrukce hlavice trupu. S ní by i standardní Resik vyšel kolem 400-420g.
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: RESIK „No wind“
Nebo udelat delenou pohyblivou cast vyskovky a posunout ji dal od teziste.Na pace se to projevi vic nez na kratke spici.
Nez tedy davat 20g do ni.....,, bezvetrny Recik by mohl byt i inspiraci coby Resicek pro novou kategorii stopadesatek,,.
Nez tedy davat 20g do ni.....,, bezvetrny Recik by mohl byt i inspiraci coby Resicek pro novou kategorii stopadesatek,,.
-
Ivo Kulich
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon 05.11.2018 13:05
Re: RESIK „No wind“
Počasí v sobotu bylo na Nowinda ideální...
Krásně jsme si polítali a Jenda natočil krátké video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G-ApiL11ZmA[/youtube]
Krásně jsme si polítali a Jenda natočil krátké video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G-ApiL11ZmA[/youtube]
Re: RESIK „No wind“
Ivo Kulich píše:Váha 378g mě mile překvapila. možná budu ale muset 20g dovážit aby sedělo těžiště.
K tomu dovážení - popravdě jak koukám na fotce na ty lanovody s docela tlustou ocelí, tak by nejspíš stačilo strčit do lanovodu uhlík a na dovážení ušetříš tak 15g, případně jen samotné ocelové lanko a pružinku, pak bys nejpíš ušetřil celých 20g. Anebo microbowden od Ivana Hořejšího...
On je ten klasický bowden typu "bílá trubička s ocelí" jednoduchý a příjemný na stavbu, ale na hmotnosti se pozná víc, než by se zdálo - samo o sobě to je tuším cca 7-10g navíc, to bych neřešil, ale pokud je důsledkem rovněž potřeba dovažovat vpředu, tak už se to docela nasčítá