RESIK „No wind“
Napsal: úte 06.09.2022 13:13
Zdravím modeláři,
malé info k mému modelu do klidu a připravované stavebnici...
Tento model byl vyvinutý jako speciál do klidu. Jelikož jsem dříve létal volné modely, kde je takový model nepostradatelný, přišlo mi, že u F3L to nebude jiné. Ukázalo se, že mít takový model je dobrá volba. První prototyp byly vlastně jen křídla a to bez brzd, protože v klidu, kdy není termika ani nejsou potřeba. Křídla jsem prohazoval s originálními od Resika. Další kus jsem udělal i s brzdama a model začal používat i v termice při větru do 3m/s, kde se osvědčil. Odlétal jsem s ním letos celou soutěž v Hostomicích a ve Staňkově a obě soutěže s ním vyhrál. Model jsem letos použil i při MČR a při dalších závodech, když bylo vhodné počasí.
Model je v podstatě hodně podobný modelu RESIK ze kterého vychází. Jako zásadní změna, která přispěla k vyššímu výkonu je hlavně jiný profil křídla a prodloužený trup. Délka trupu byla nejprve stejná, ale model potřeboval v termice větší výškovku. Nakonec se osvědčilo nechat původní menší výškovku a prodloužit trup, což vedlo k lepší stabilitě při nižším odporu. Změněna byla i hlavice, která je z balzové překližky.
Model se kterým létám váží 440 gramů. Není to sice nejlehčí ale k dané ploše to funguje. Křídla jsou stejně dimenzovaná jako RESIK, což zajistí velmi malý průhyb křídla a i v klidu jde model na gumě vytáhnout vysoko. Potah křídel je z vliesu. Letové vlastnosti a výkonost jsou v klidu s vliesem rozhodně lepší (odzkoušeno!). Další výhoda je menší pnutí potahu a nehrozí zkroucení křídla tak jako u fólie. Profil je v zadní části dost tenký, takže na zkroucení je křídlo dost náchylné.
V současné době stavím první ověřovací kus ze stavebnice, která bude brzy v nabídce Star Models. Stavba je řešena stejně jako u ostatních modelů této firmy. Stavebnice je velmi předpracovaná. U křídel nechybí ani vybroušené lipové náběžky ani vybroušené odtokovky... Potěšující je daleko menší opal od laseru jak na balze tak i na překližce. Ptal jsem se na to, a je prý nová šikovná obsluha u stroje. Tak za to palec nahoru...
Přikládám pár fotek ze stavby...
malé info k mému modelu do klidu a připravované stavebnici...
Tento model byl vyvinutý jako speciál do klidu. Jelikož jsem dříve létal volné modely, kde je takový model nepostradatelný, přišlo mi, že u F3L to nebude jiné. Ukázalo se, že mít takový model je dobrá volba. První prototyp byly vlastně jen křídla a to bez brzd, protože v klidu, kdy není termika ani nejsou potřeba. Křídla jsem prohazoval s originálními od Resika. Další kus jsem udělal i s brzdama a model začal používat i v termice při větru do 3m/s, kde se osvědčil. Odlétal jsem s ním letos celou soutěž v Hostomicích a ve Staňkově a obě soutěže s ním vyhrál. Model jsem letos použil i při MČR a při dalších závodech, když bylo vhodné počasí.
Model je v podstatě hodně podobný modelu RESIK ze kterého vychází. Jako zásadní změna, která přispěla k vyššímu výkonu je hlavně jiný profil křídla a prodloužený trup. Délka trupu byla nejprve stejná, ale model potřeboval v termice větší výškovku. Nakonec se osvědčilo nechat původní menší výškovku a prodloužit trup, což vedlo k lepší stabilitě při nižším odporu. Změněna byla i hlavice, která je z balzové překližky.
Model se kterým létám váží 440 gramů. Není to sice nejlehčí ale k dané ploše to funguje. Křídla jsou stejně dimenzovaná jako RESIK, což zajistí velmi malý průhyb křídla a i v klidu jde model na gumě vytáhnout vysoko. Potah křídel je z vliesu. Letové vlastnosti a výkonost jsou v klidu s vliesem rozhodně lepší (odzkoušeno!). Další výhoda je menší pnutí potahu a nehrozí zkroucení křídla tak jako u fólie. Profil je v zadní části dost tenký, takže na zkroucení je křídlo dost náchylné.
V současné době stavím první ověřovací kus ze stavebnice, která bude brzy v nabídce Star Models. Stavba je řešena stejně jako u ostatních modelů této firmy. Stavebnice je velmi předpracovaná. U křídel nechybí ani vybroušené lipové náběžky ani vybroušené odtokovky... Potěšující je daleko menší opal od laseru jak na balze tak i na překližce. Ptal jsem se na to, a je prý nová šikovná obsluha u stroje. Tak za to palec nahoru...
Přikládám pár fotek ze stavby...