Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 14:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1375
Bydliště: Zlínský kraj
trochu se obávám u hran protože na te vnitřní straně to nedrží, co jsem někdy dávno polepoval hughese md530, ale jako plochu v tom bych neviděl problém


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2016 15:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 635
Všechny hrany je podle mě potřeba přehnout dovnitř - vnitřek přetřít kontaktním lepidlem a ještě potom hranu vlastní folie přetřít gelovým vteřiňákem. To pak drží až do smrti...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.04.2016 19:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
Jak na maketovy let ?
Tohle tema se probira ted na ScaleRCheli. Vytahnul jsem jeden velmi zajimavy prispevek jak nastavit helinu a jak s ni vlastne letet :
I have done some extensive testing on setting up a model scale helicopter to act like a full size, i fly a full size gazelle , and having stick time on that machine gave me a good idea what i wanted my model to do.
there are 2 main factors that nedd to be done to the model.
i started the test with an hirobo ec 120 electric .
a full size helicopter does not fly it self to the ground , it becomes a glider when colective pitch lever is at the bottom in forward flight. Rate of decent can then be controlled by forward and bacck pitch
most people use negative pitch to to decend their models, that is fine for fast demanding 3d flying, but no good for heavy weight scale models. Why would you want to force a csale helicopter down with negative pitch.
my set up is as follows.
govenor ----- you must use a govenor and have it set to the recomended head speed for your machine.
No throttle stick------- set the throttle using a switch, ground idle and flight idle( on electric models ground idle would be off).
Then you only have pitch and tail control on your left stick , (mode 2) so no throttle and pitch combined.

Pitch settings ------set your max pitch to recomended setings for your machine and power available.
Minimum ---bottom stick pitch to 0 degrees. Dont forget to set throttle hold to the recomended minus pitch setting for your machine, mine is minus 3 for autototation.
Thats it , now you have a helicopter that will glide at bottom stick, take it easy till you get to know how the helicopter behaves and responds , recovery from a fast decent is instant, even with no pitch , you will have to set up a landing like a full size approach.
dont forget to know where the wind is, every takeoff and landing should be in to wind, use a wind sock to help you.
you may have to tweek the bottom pitch 0 degree setting, depending on the weight of your heli may be slightly plus or minus.
finally.
i have been flying this setup for 5 years now, and i absolutely love it. The ec 120 flight envelope is awsome and when flying in windy conditions you can reduce the pitch to give smooth flying .
do take your time to re learn a different flying style as you can not do 3d type flying with this set up, and remember rate of decent is not controlled by collective, but forward and back cyclic.
Have fun and enjoy if you do try this setup.
regards j

Pripada mi to velmi logicke. Stejne jako u opravdoveho letadla pri sestupu na pristani. Kde se vyskovkou ridi rychlost a tahem motoru vyska. Kdezto vetsina modelaru to pouziva obracene.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.04.2016 23:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1833
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
A co sestup bez dopredne rychlosti? Ten zajistuje tedy jen hmotnost modelu? Tady bude asi platit cim vetsi tim lepsi-realistictejsi.Anglicky neumim ale tomuhle jsem myslim porozumel.Jen nevim co v tomto pripade priradit ke slovum FULL SIZE. Maketa?

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.04.2016 0:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
"Full size" je myslen skutecny vrtulnik. Autor pise ze leta jako pilot s Gazelle.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.05.2016 13:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
Panove, tohle je velmi slusna nabidka !!!!
http://rc.runryder.com/helicopter/t807246p1/

Je to komplet heli s turbinou. Nove stavebnice !
http://eastcoastvario.com/indexkeep.html

Zkusim presvedcit zenu ze takovou heli potrebuje. :-) Ale nevim nevim.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.05.2016 14:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 696
No, to si piš, že jí potřebuje a nutně. Jen si ty naše ženský kolikrát neuvědomujou, jak moc po tom touží :D .
Tak držim palce, to by bylo něco!

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.05.2016 16:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
Pocitam, pocitam. Cena, doprava (uz overeno 1300-1500USD), clo, DPH a je to cca 170 tisicich. K tomu elektronika atd. Do 200 by se to asi veslo.
Edit : zena tvrdi a ctyri heliny doma a pata na ceste uz staci. Ze sesta helina nebude. Hmmm :( :D

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2974
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
pkotatko píše:
Jak na maketovy let ?
Tohle tema se probira ted na ScaleRCheli. Vytahnul jsem jeden velmi zajimavy prispevek jak nastavit helinu a jak s ni vlastne letet :.......
Pripada mi to velmi logicke. Stejne jako u opravdoveho letadla pri sestupu na pristani. Kde se vyskovkou ridi rychlost a tahem motoru vyska. Kdezto vetsina modelaru to pouziva obracene.

To je ale sranda, v životě by mne nenapadlo dělat to jinak. 8O . A netušil jsem , že to někdo jinak dělá. Jenom jsem se divil, proč hodně lidem ty makety létají nějak divně . Když se pokouším o maketový projev, nikdy nedávám kolektiv do mínusu. Ale nemám na ničem polosouměrné listy, tak to není ono. Klesám potlačením, stoupám přitažením a kolektivem si jenom trošku pomůžu dle potřeby. A na přistání to po snížení rychlosti klesá samo vlastní váhou. Cyklikou řídím jak rychle to má klesat jenom malou změnou rychlosti . Škoda že nemám nějakou velkou maketu , až zbohatnu, tak si nějakou krávu pořídím, protože hmotnost nejde ničím nahradit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 12:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
No jo no, Honzo, to vite vy, piloti skutecnych helin.
My vsichni ostatni, co jsme zacinali s akrobaty to mame naucene jinak. Je to pohodlnejsi. Cyklikou si ridim naklon a kolektivem vysku. Stejne tak ani vetsina vrtulnikaru moc neresi vitr. U letadel ano, ale u heli (krome autorotace) jsem si toho moc nevsiml. Jsem rad ze je to potvrzene i dalsim clovekem. Prenastavim si helinu a budu trenovat.
Ani se nedivim ze te to nenapadlo. Pro tebe je to neco, co mas zazite a naprosto jasne. Pro me osobne je to novinka.
A na simu mi souvislosti nedosly, tam ani zapor na listech neni. Kdepak, cely zivot se clovek uci.
Takze co ted ? Nastavit kolektiv 0/+12 (treba, mozna bude stacit i mene) ? Pro autorotaci nechat -5/+12 ? A zacit zkouset ? Urcite zatim zacnu jen se samostatnou mechanikou.
Diky Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 18:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2974
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Já tedy nejsem zkušený maketář, žádnou velkou maketu nemám, ale když se snažím o maketový let, tak bych začal nastavením heli. Chce to raději nízké otáčky rotoru( nízké jsou i pro maketu přirozenější, skutečné vrtulníky netočí na rotoru 2000/min ) a dohnat to vyššími úhly na kolektivu. Pak je to takové gumovější, není to tak splašené , reaguje pomaleji a plynuleji a vypadá to víc přirozeně. Velice důležitá je velikost výchylek, nedávat velké. Podle mne je přiměřené, když vrtulník udělá na plnou výchylku cykliky výkrut tak za 2-3 sec. Nepoužívám expo , vrtulník se pak chová předvídatelněji a je snažší ho přesně řídit. Nedávám na vrtulku režim heading lock , v tomto případě je podle mne lepší režim NORMAL, pak má ocas snahu sám se stabilizovat do směru letu . S HL vrtulník klidně letí mírně bokem, na větší vzdálenost se to blbě rozpoznává a ještě blběji opravuje , ale oku pak na letu něco vadí . Taky je v HL obtížnější vrtulník stále přesně dorovnávat do směru. Na kolektiv bych dal dva základní režimy, na létání rozsah cca -1 až +12°, a na autorotaci pak cca -3-4° až + 12-14°, co to snese, je třeba vyzkoušet. Menší záporný )úhel netřeba , když je moc mínusu, vrtulník pak sice hezky točí, ale klesá nepřirozeně rychle a ten mínus na ART stačí. Opět ale třeba vyzkoušet, já to takto létám na Logu které je lehké. Každý vrtulník je trochu jiný a každé listy jsou jiné. Důležitá je taky realistická rychlost letu. Závisí velmi na předloze. Nelétat moc rychle. Běžný vrtulník jako třeba ten Bell 206 uletí za sekundu cca 50m/sec , to je asi 5 délek trupu. U modelu je to třeba přiměřeně odhadnout, třeba devadesátka s trupem 1,5 m by pak měla letět asi 30km/h , když to bude o něco víc, nevadí, ale když poletí na plný knedlík 100km/h tak je to sice hezké, ale opět realismu něco vadí. Když na to koukáte, ani nevíte co je špatně , ale něco vám bude vadit. Když takový pilot B206 letí po okruhu, tak neletí 50m/s , ale jenom 40-45 , takže když budete předvádět něco co nemá být simulace přeletu z místa startu do vzdálené oblasti, tak fakt nechvátejte. Když pilot někde krouží, nebo prohlíží místo kam sedne, tak letí ještě pomaleji, asi tak poloviční rychlostí. Přiblížení na přistání je pak pomalé a plynulé zbrzďování. Piloti vrtulníků s kolektivem moc nekvedlají, nastaví tam přiměřený výkon a třeba stoupají a klesají jenom cyklikou ( jsou líní vším hýbat :lol: ) : Pak to vypadá úplně jinak , jako když nastoupáváte nebo klesáte jenom kolektivem. Při použití kolektivu se nemění úhle potlačení ( nebo natažení vrtulníku) a tak se to v reálu v podstatě nedělá. Když chce pilot nahoru, tak si přiměřeně přidá kolektiv a zvedne čumák cyklikou nahoru. TAk sice ztratí trochu rychlost, ale vertikální rychlost stoupání je daleko vyšší. A až má správnou výšku,tak zase potlačí a ubere kolektiv. V tomto pořadí. Ten kolektiv chviličku navíc pomůže opětovnému získání rychlosti. Zatáčky - snažte se dělat koordinované, většinou vidím velký náklon a málo vrtulky. Skutečné vrtulníky dělají běžné zatáčka s náklonem tak kolem 30°. Když je méně, je velký poloměr, když je více, tak už je to náročnější na pilotáž, musí se i přidat dost kolektivu aby to neklesalo. A skutečné vrtulníky nejsou ani zdaleka tak namotorované jako modely. My s kolektivem šetříme . Taky čím méně a jemněji se do řízení šahá, tím lépe to letí a je snažší udržet tam režim jaký chci. Když tam dáte náklon 45°, což je pro model nic,tak to u skutečných vrtulníků moc často neuvidíte. Já třeba používám velký náklon v zatáčce když chci rychle zabrzdit , ale není to příliš obvyklý manévr i když to zase není nic obtížného. Jenom to prostě lidi nedělají bez dobrého důvodu, tak to často vidět není. S náklonem se zvyšuje i přetížení a namáhání konstrukce heli, některé vrtulníky ani nesmí velké náklony vůbec dělat. Velké přetížení je průšvih na listy, ty opravdické zdaleka nejsou tak pevné jako modelové, takže se to s náklony obecně moc nepřehání. Vzlety a přistání - existují různé profily , to je na delší povídání, ale obecně skutečný vrtulník nedisponuje ohromným přebytkem tahu, a tak je vzlet podstatně pomalejší a jemnější záležitost jako u modelu. Tlačí se to tak na 10°, když je horko , nebo narvaný vrtulník, tak i výrazně méně. Akcelerace je pak pomalá a taky stoupání malé. Na modelu to dělám tak, že zavisím kousek nad zemí, maličko , ale fakt maličko přidám kolektiv a jemně potlačím. Jenom tak, aby se to pomalu rozjelo dopředu. Ono to má sviňa po chvilce tendenci samo zvednout čumák nahoru a stoupat ( stejně jako skutečný) jenomže když se zvedne čumák, tak zase zpomalí , takže je třeba ten okamžik vystihnout a maličko potlačit. Pak to nevyskočí nahoru ale bude to hezky zrychlovat a pomalu stoupat. Když modelář zavisí heli , narve tam kolektiv a potlačí, tak si tohoto ani nevšimne, protože to nenastane. Heli zrychlí tak agresivně, že si tohoto jevu ani všimnout nemůžete. Skutečný pilot si toho všimne velice dobře a vy, když budete pozorně koukat na vzlet vrtulníku si toho všimnete taky. A právě takové maličkosti dělají ten celkový dojem. Takže se zkuste ten vzlet jenom tak něžně vychutnávat, uvidíte jak to bude hezké . A taky že je docela obtížné zaletět to přesně takhle :) . No, zdá se mi, že jsem se už nakecal dost a stejně to nejspíš všichni znají ,( máte všichni nádherné makety a věnovali jste tomu neskutečné množství času tak věřím tomu, že i víte jak s tím letět) takže kdyby někdo chtěl vědět víc, raději se ptejte, ať nepíšu zbytečnosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 19:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
Super popis. Moc a moc dekuju. Nevim jak ostatni, ale pro mne je to co si napsal hodne dulezite. Prave let s maketou se mi nedaril. Porad to nebylo ono. Byt pouzivam nizke otacky a snazim se litat plynule, porad vidim ze tomu neco chybi. A to neco je presne to co jsi popsal. Proste mam navyky z pokusu o nejakou akrobacii a pro makety je to uplne spatne. Ono je neco jineho maketu postavit, koupit a neco uplne jineho se s ni naucit pekne letat. Navic, uplne chybi nejake cteni, popis jak to vlastne delat. Hodlam se maketam i do budoucna venovat. Moc se mi to libi. A jasne se s nimi chci naucit i hezky letat. Jinak to ani nema cenu.
Prectu si to jeste nekolikrat, pokusim se to ulozit do hlavy a hned jak budu moci zase letat, tak budu poctive trenovat.
Pok se budu urcite jeste ptat.
Opravdu moc dekuju
Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Naposledy upravil pkotatko dne ned 08.05.2016 20:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 19:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1833
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Zajímavé čtení.Myslím,že pro koho je tohle známá věc,pravděpodobně už hledá informace jinde než na rcmanii.Jsem odchovaný co se týká všeobecně nastavování heli tím co jsem se dočetl zde a sekce helimaket tu zas tak dlouho není.Jak píšeš,chce to zkrátka zkoušet jak se to chová na konkrétní heli.To znamená jediné.Chodit lítat.Ideálně-být jen heli maketář.Já sám se zabývám rc modely jen pár let a jsem ve fázi kdy díky různým vlivům z okolí provozuju nebo chci zkusit několik kategorií(heli,auta,letadla).Na jednu stranu jde o získání mnoha zkušeností,nadruhou roztříštění času,financí,progresivnosti.Anglicky neumím natolik abych mohl plynule pročítat speciální fora takže jsem rád že se tady podobné informace dají přečíst a někdo jako já,nemusí ztrácet čas tím,že jde zbytečně špatnou cestou.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2974
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Jsem rád, že to někomu pomohlo :D , klidně se ptej , pokud budu vědět, rád odpovím. Dá se o tom napsat ještě dost. Například když chce pilot heli přistát fakt hezky, tak ji nechá pomaličku jet dopředu, jenom nepatrně. Tak pomalu, že se to po prvním doteku hned zastaví. Pak je vrtulník nad zemí o dost stabilnější a je to výrazně snažší .Žádné škubání nebo pohyby do stran není třeba korigovat. Příležitostně vyzkoušej. Stačí fakt maličký pohyb. :wink: Nejlepší by bylo potkat se na letišti, to ale s Tebou nejspíš moc nehrozí. :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2016 21:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6720
Bydliště: Dubai, UAE
No, ted jsem az do zacatku cervence mimo.
Dekuju za nabidku, ptat se urcite budu. Navody jak zalitnout piroflip najdes na You Tube snadno. Ale tyhle prakticke vychytavky jak zalitnout s maketou aby to vypadalo, to jsem nenasel. Maketa proste musi vypadat hezky jak na zemi tak ve vzduchu. Tve zkusenosti jsou k nezaplaceni. Je jasne, ze pokud ma maketa ve vzduchu vypadat jako realny stroj, tak se s ni take jako s realnym strojem musi letet. Jenze ja netusim jak se lita s realnym strojem :D
Uz se moc tesim az zacnu trenovat. Letosni leto mam co delat.... :D
Treba s UH-60 sedaji jako prvni na ostruhove kolo. A vzdycky s nejakou malou doprednou rychlosti. Ted uz snad tusim proc.
Jestli se podari se sejit na letisti, to netusim. I kdyz bych hodne rad. Vetsinou neni cas zajet ani na okolni letiste uvidet se a pokecat s lidmi se kterymi bych se rad sesel a kteri me uz mnohokrat zvali.
Kdyz by ti to vyslo a chtel jsi se podivat, tak 20.8. v Klenci. Ale chapu ze je to pro tebe skoro pres celou republiku.
Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz