Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 800 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2015 18:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 20.9.2011
Příspěvky: 245
Tak jsem dnes přišel domů a trénoval starty a přistání. Musím přiznat, že jsem zatím nikdy na zem nepřistával, jen do ruky. Ale kupodivu to nebyl problém, 2x to bylo taktak (heliport je 50x50 cm a jeho okraje se rychle blíží), ale v zásadě pohoda, koneckonců v tom nesedím tak proč mít paniku. Měl jsem strach z vírů pod koptérou, ale Phantom je kultivovaný, má dost výkonu a dalo se dobře korigovat, možná to bylo i tím, že deska nebyla na zemi ale na kufru, takže vzduch odrážející se od země s koptérou necloumal.


Přílohy:
DJI00176n.jpg
DJI00176n.jpg
[ 428.46 KiB | Zobrazeno 3560 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 12:19 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.9.2015
Příspěvky: 3
Ahoj,
mám problém s bateriemi na Phantoma 2 Vision+. Koupil jsem jej i s bateriemi z druhé ruky. Po vzletu s plně nabitou baterií mi čas letu na displeji telefonu ukáže např. 13 minut. Tak lítám a zhruba po dvou minutách (úroveň baterie klesne na cca. 70%) se rozezní warning a procenta baterie klesají hrozně rychle dolů (asi tak 4 - 5% za vteřinu) a čas letu klesne na méně než jednu minutu, sotva občas stihnu přistát. Dělají mi to obě baterie, tak nevím zda je chyba v nich a nebo je problém někde u mě se špatným nastavením či tak něco. Podle softwaru DJI Assistant mají baterie 53 a 54 cyklů a životnost okolo 85%.
K tomu mi u jedné baterie na telefonu píše varování "Damaged Cell Warning, Not Recommend to Fly". Dá se s tím normálně lítat ale varování je přes celý displej a někde na zahraničním serveru jsem se dopátral, že je to nejspíš vadný článek baterie.
Dokázal by mi někdo z vás poradit zda se s tím dá něco dělat a nebo to vyřeší až investice do nové baterie? Jsem začátečník, amatér, a používám dron především pro pořizování snímků a videí. Díky moc za odpovědi, Honza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 13:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.10.2013
Příspěvky: 381
Bydliště: Olomouc
Pokud to píše damaged cell, tak je nejspíš opravdu vadný článek. S tím bych určitě nelétal. Ono možná i to varování není přes celou stránku jen tak...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 14:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.9.2015
Příspěvky: 3
Píšu že se s tím dá normálně létat, ne že s tím létám. Měl jsem tím na mysli, že varování nikterak nebrání dronu aby se vznesl.
Můj problém tvůj příspěvek nijak neřeší ale i tak díky za první odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2011
Příspěvky: 2784
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
To sou ty chytré baterie, nejde to vyměnit za klasickou lipolku?

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 15:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1199
Bydliště: Šternberk, ČR
DJI taha z lidi penize az to neni pekny jestli nepujde litat s nebrandovanou daterkou je od nich docela prasarna. Ale nadruhou stranu amici jim budou platit dal.

Omlouvam se za neprinosny prizpevek ale musel sem si ulevit...

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 15:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 7262
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
honzzicek píše:
Píšu že se s tím dá normálně létat, ne že s tím létám. Měl jsem tím na mysli, že varování nikterak nebrání dronu aby se vznesl.
Můj problém tvůj příspěvek nijak neřeší ale i tak díky za první odpověď.


Varování tě upozorňuje, že je článek vadný a je na tobě, jestli dáš na toto upozornění a taky na radu zkušenějšího nebo budeš v létání pokračovat. Pravděpodobnost, že dojde k fatální havárii, je dost velká. A radu jsi přece dostal - s touto baterií nelétat a pořídit novou. Ideální by bylo půjčit si bezvadnou baterii a provést s ní zkušební let, abys vyloučil chybu v koptéře.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.10.2015 16:59 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.9.2015
Příspěvky: 3
JosefSvejk píše:

Varování tě upozorňuje, že je článek vadný a je na tobě, jestli dáš na toto upozornění a taky na radu zkušenějšího nebo budeš v létání pokračovat. Pravděpodobnost, že dojde k fatální havárii, je dost velká. A radu jsi přece dostal - s touto baterií nelétat a pořídit novou. Ideální by bylo půjčit si bezvadnou baterii a provést s ní zkušební let, abys vyloučil chybu v koptéře.


Radu jsem dostal k baterii s problémem článku, u níž jsem jasně psal že já s ní nelétám. Ke druhé baterii jsem zatím radu nedostal...i když po tvém příspěvku už jo. Ale o moc chytřejší nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: ned 01.11.2015 21:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 20.9.2011
Příspěvky: 245
Včera jsem měl problém, prosím o radu - létal jsem na horách, 2 baterie jsem nabil naposledy asi před měsícem, od té doby byly v kufru a třetí byla nabitá v pátek. Řekl jsem si, že dolétám ty nenabité, vím, že po takové době mají přes polovinu kapacity. Dal jsem baterku do Phantoma, měla 60%, odstartoval jsem. Asi ve 30 m nad místem startu jsem si všiml, že zadní světla svítí červeně. Vzápětí zeleně a zase červeně. To se asi 3x opakovalo a všiml jsem si, že při červených světlech je červený i ukazatel % baterie na mobilu vpravo nahoře. Baterka měla ale 52% a lišta, ukazatel zbývající energie, byla zelená, odpovídala těm 52%. Začal jsem klesat, asi v 10 metrech zase červená světla a koptéra sama klesala. Když jsem dal plný plyn, zůstala viset bez klesání, ale ani nestoupala. Přistál jsem, dal druhou, polovybitou baterku a situace se opakovala. Opět výměna za předevčírem plně nabitou baterku a vše bylo v pořádku.

Nevíte, co se stalo? Může ukazatel udávat 50% energie v baterce, ale ve skutečnosti už nemá sílu na udržení ve vzduchu? Opakuji, obě baterie byly plně nabity před cca měsícem, možná o něco dříve a od té doby ležely v teple a suchu mimo koptéru.

Baterky jsem nabil, nabíjení proběhlo v pořádku, ale ještě jsem neměl možnost je znovu vyzkoušet.

Díky za radu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: ned 01.11.2015 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1530
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Nejlepší výkon podá Lipolka, když je čerstvě nabitá. Čím déle je v nabitém stavu, tím víc je "ospalejší". A tím tuplem jde s výkonem níž, když se k tomu přidá chladné počasí...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: pon 02.11.2015 9:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 20.9.2011
Příspěvky: 245
Li-On a Li-Pol baterky jsem se snažil trochu nastudovat kvůli péči o ně a o "ospalosti" po delší nečinnosti jsem nečetl, mohu poprosit o podrobnější výklad? Mám akušroubovák s Li-On baterkou, který vždy po skončení práce nabíjím a ukládám. Po dvou měsících je sice baterka poloprázdná, ale výkon až do vybití podává stejný, aspoň necítím rozdíl. Proč má koptéra baterku na 50%, ale motor "netáhne"?. Jakou elektrickou hodnotu bere ukazatel stavu baterie vpravo nahoře na mobilu (DJI aplikace), když ukazuje 50%, ale přesto zčervená, čili zaregistruje nějaké nebezpečí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: pon 02.11.2015 11:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 14.7.2011
Příspěvky: 719
Bydliště: okr. Prievidza
Obrázky: 33
LiPol sa neukladajú nabité na 100 % to je hlúposť, ja mám tak na 20 % a dám na chladné miesto, nabíjam až pred letom .
Treba si naštudovať tieto baterky a až potom lietať .
A ak sú nabité na 100 % tak po 10 dňoch elektronika začne vybíjanie , aj to si treba naštudovať , už sa o tom dosť napísalo .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: pon 02.11.2015 14:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 20.9.2011
Příspěvky: 245
salamander píše:
LiPol sa neukladajú nabité na 100 % to je hlúposť, ja mám tak na 20 % a dám na chladné miesto, nabíjam až pred letom .
Treba si naštudovať tieto baterky a až potom lietať .
A ak sú nabité na 100 % tak po 10 dňoch elektronika začne vybíjanie , aj to si treba naštudovať , už sa o tom dosť napísalo .


V pořádku, ale to není odpověď na otázku. Ptám se, proč elektronika ukazuje 50% kapacity, koptéra odstartuje a během letu střídavě hází jakousi signalizaci červenými světly a červenou indikací % kapacity na displeji, kde je stále "napsáno" cca 50% kapacity. Ptal jsem se, jaký údaj vlastně koptéra ukazuje - volty, ampéry, z čeho vychází číslo na ukazateli % a z čeho to, zda je ukazatel modrý nebo červený. Protože zčervenání bylo zásadní a koptéra neletěla. Při startu a ještě chvíli po něm však byly signalizované údaje v pořádku, při 50% kapacity mohu klidně někam odlétnout a když si představím, že bych nevisel nad nad sebou ale hned po startu odletěl něco filmovat a stalo by se to dál ode mne, tak mne lehce zamrazí.

Mimochodem, třeba máš pravdu, ale jako prodejce nářadí jsem byl na několika školeních o akunářadí a všude o Li-On tvrdili, že jejich přirozený úbytek kapacity je malý a že je nejlépe po práci stroj nabít, uložit a po několika měsících ho najdeme připravený k práci. A také to, že Li-On baterky nemají rády podvybití, zejména ne pod 10-15%, takže ukládat baterku s 20% na delší dobu by mne nenapadlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: úte 03.11.2015 6:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4346
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
V tom bude ten rozdíl mezi LiOn a LiPol... O skladování LiPol zde bylo napsáno spousta, Anton má pravdu.

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI - F300 Phantom 2 Vision
PříspěvekNapsal: úte 03.11.2015 10:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 20.9.2011
Příspěvky: 245
To máš Petře možná pravdu, ale stále to není odpověď na otázku ohledně signalizace. Zatím nejvěrnější vysvětlení mi podal Igor V., že zobrazovaná % znamenají napětí, zatímco kapacita baterky je jiná věc a tu nejspíš zobrazuje barva ukazatele, modrá či červená (možná to vyhodnocuje polohu plynu vs. otáčky motorů, ale to je má spekulace). Je to tak prý i v zimě, kdy je baterka nabitá, má volty, ale nemá kapacitu na delší let. IV také psal, že baterka se při skladování vybije na "skladovací úroveň", kdy má stále volty, ale nikoliv kapacitu a pak je prý dobré baterku bezpečně dolétat (já už byl po chvíli letu za touto hranicí a upřímně nevím, jak bych měl hranici bezpečně poznat) a znovu nabít na 100%. U Pelikána mi neradili bezpečné dolétání, ale po pauze plné nabití před létáním, u jinak zdravého akumulátoru by se to prý mělo srovnat, plné nabití před letem obecně je prý koneckonců zmíněno v příručce (a nemyslí tím mezipřistání a opakovaný start).

Tomu napovídá i moje nedávná zkušenost s autobaterií, i když jde o jinou konstrukci. Baterku jsem v autě nabil, druhý den ukazovala 12,5 V, ale auto jsem nenastartoval. Odvezl jsem ji do Varty, změřili napětí, řekli, že je to slabší, ale ne tragické, pak ale provedli podrobnou diagnostiku jiným přístrojem a zjistili, že baterka má 27% startovací kapacity, takže auto nejspíš nenastartuje, což je způsobeno dlouhou dobou auta mimo provoz (měli pravdu). Speciální nabíječkou to prý sice zlepší, ale ne zásadně.

Tak uvidíme, v každém případě děkuji za názory.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 800 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz