Autor |
Zpráva |
MartinMartin
|
Napsal: sob 05.10.2019 23:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 799 Bydliště: Hluk Obrázky: 83
|
JJ, asi koupím rovnou dva Jinak ten Punkair se pěkně rozjel brzy můžeme očekávat další vrchlíky mino Psycho Hammer, Eagle, BEO, Sir Edmund 1.0 Jediné co trochu zůstalo zapomenuté je Cross Alps 2,8 DS který je uveden i v katalogu a není o tom vrchlíku pomalu žádná zmínka.
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
zdzd
|
Napsal: pon 07.10.2019 21:09 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 10734 Bydliště: Břeclav
|
zdzd píše: Jinak pilot na krosně má roztažené ruce, což je dobře, protože na ně napadá a neničí tím serva. Na druhou stranu je to komplikace v motorovém letu, protože reakčním momentem vrtule se pilot naklání doleva a tím tam pak jde celý padák. Zatočit doprava pod vyšším plynem je problém. Řeším to mixem plynu do rukou. Už je to mnohem lepší, ale pořád je to ještě cítit. Honza to řeší tím, že před zatáčkou doprava ubere plyn, padák nakloní doprava a přidáním plynu ho následně "oběhne" ve správném směru. Napadlo mi udělat změnu závěsů na krosně. Originál má velké karabiny ukotvené v úzké rozteči a nízko na krosně. To je náchylné na kroucení reakčním momentem vrtule. Udělal jsem tady nástavce na závěsy takové, že když se do nich dají klasické krátké U třmeny tak jsou popruhy chycené ve stejném bodu v prostoru, ale třmen je kratší, přičemž pevná konstrukce krosny o to delší. Tím se pevný bod posunul a je cca. 3 cm výše nad těžištěm a rozteč se rovněž zvětšila asi o 3 cm. Tím pádem je k náklonu krosny nutná větší síla a na větším ramenu. Dnes jsem dal dva testovací lety a funguje to. I bez mixu se dá pod plným plynem točit vpravo, s polovičním úplně v pohodě. Takže úspěch. Udělat ty nástavce ještě o cenťák delší, a pak o to uvolnit řidičky, tak už mix vůbec není potřeba...
Přílohy: |
Poznámka: Původní kývací oválná karabina.

karabina.jpg [ 60.44 KiB | Zobrazeno 1342 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
 |
MartinMartin
|
Napsal: stř 16.10.2019 21:18 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 799 Bydliště: Hluk Obrázky: 83
|
Je zajímavé že sám výrobce tento problém neřeší, při tom o něm ví a odstranění nebylo podle všeho zas tak složité. Němci dávali přes karabinu u postroje Evo smršťovací bužírku, aby se to vůbec nehýbalo. Punkair vymyslel ten jejich závěs bez karabin, už jsem o něm přemýšlel, ale moc mě to nepasuje skrze speed. Předevčírem jsem letěl noční let s tím novým osvětlením a je to luxus. Svítí to o polovinu více než předešlé ledky, takže maximální spokojenost. Co se týká toho přehřívání, tak po běžném letu nebyly ledky vůbec teplé, prostě úplně studené.
|
|
Nahoru |
|
 |
zdzd
|
Napsal: čtv 17.10.2019 6:17 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 10734 Bydliště: Břeclav
|
MartinMartin píše: Je zajímavé že sám výrobce tento problém neřeší, při tom o něm ví a odstranění nebylo podle všeho zas tak složité. Myslím že řeší. Honza na Rané zmiňoval nějakou připravenou předělávku závěsu na klasickou U hrazdu.
|
|
Nahoru |
|
 |
martin z
|
Napsal: stř 30.10.2019 10:32 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1392 Bydliště: Pelhřimov Obrázky: 1
|
Mají to pěkné, ale tak nějak jsem si představoval, že to bude něco o dost jiného. Tohle mi připomíná spíš novou várku oblečků a doplňků pro Barbie a Kena..  Mají to ti výrobci těžké, každý rok uvést na trh nějaké novinky.
|
|
Nahoru |
|
 |
dub
|
Napsal: stř 30.10.2019 11:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1240 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Hezký to je , a přesně jak píšeš přicházet každý rok s nějakou novinkou není žádná sranda  . Jinak v pondělí o st. svátek jsem se byl podívat za klukama v Kralupech. Letiště na rovině okolo políčka zoraná a občas tráva. No prostě paráda. Při pohledu nad zemí bylo krásně vidět, jak se vzduch tetelí nad zemí. Dal jsem va lety s CrosAlpem a maximální spokojenost. Termika byla, ale musela se hledat. Dva zhruba 40 min lety při 20 min motorového letu na každý start. Úplně stačily k uspokojení modelářské dušičky 
_________________ Jeti DC-24 CrossAlps 2.8, Power 1.1 Fox1.5 a 2.6 , Samba, T-REX 500X, Logo 700 Spirit Pro + GeoLink
|
|
Nahoru |
|
 |
MartinMartin
|
Napsal: stř 30.10.2019 16:27 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 799 Bydliště: Hluk Obrázky: 83
|
martin z píše: Mají to pěkné, ale tak nějak jsem si představoval, že to bude něco o dost jiného. Tohle mi připomíná spíš novou várku oblečků a doplňků pro Barbie a Kena..  Mají to ti výrobci těžké, každý rok uvést na trh nějaké novinky. Jasně mají i nové oblečení, ale v podstatě představily 3 nové sedačky ve velikosti XL a jeden celí komplet včetně tříkolky ve velikosti S. To mi úplně nepřipadá jako jenom nějaké doplňky, zajímavé je to řízení změnou těžiště, ale nevím co na to budou říkat serva při nějakých prdách do vrchlíku.
|
|
Nahoru |
|
 |
martin z
|
Napsal: čtv 31.10.2019 11:01 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1392 Bydliště: Pelhřimov Obrázky: 1
|
Tak se musím přiznat, že jsem předtím studoval jenom obrázky a nepřeložil si popis. Způsobu řízení a uchycení za bicepsy jsem ale úplně neporozumněl. Trochu mi to připomíná systém, když dřív měl větroň mechanicky spřaženou směrovku s křidélkama.
|
|
Nahoru |
|
 |
MartinMartin
|
Napsal: čtv 31.10.2019 11:13 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 799 Bydliště: Hluk Obrázky: 83
|
Princip je velmi jednoduchý a prostý jakmile zatáhneš za řidičku zároveň se přenese i hmotnost na jeden popruh, takže reálně bude stačit menší výchylka stažení řidičky a tím bude více snížen odpor v zatáčce. Jsem ale opravdu zvědav jak se bude chovat ta lehačka i s motorem.
|
|
Nahoru |
|
 |
martin z
|
Napsal: ned 17.11.2019 17:54 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1392 Bydliště: Pelhřimov Obrázky: 1
|
Nový pilot od Opale, ten co ohýbá ruce, lze mu připnout na nohy kokon, přidělat další serva na stahování uší, osadit záložní padák atd. Z návodu se okoukat provedení ohýbacích rukou dá, oproti svému paragánovi na klasický parašutismus to vylepšili použitím ložisek a vidliček s kul. kloubky. https://www.opale-paramodels.com/gb/pil ... pilot.html
|
|
Nahoru |
|
 |
dub
|
Napsal: pon 25.11.2019 8:13 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1240 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Včerejší neděle se z pohledu RC paglidisty vydařila. Po dobrém obědě, jsem se podíval z okna vyhřátého bytu a začal koketovat s myšlenkou, že bych mohl jít provětrat CrossAlpa. Pro jistotu jsem ještě na mobilu zkontroloval sílu a směr větru. Na meteoradaru případné srážky. Vše OK, tak hurá nabíjet. Po 30 minutách jsem se dvěma nabitými 5000mAh baterkami a s batohem na zádech odcházel do auta . Po příjezdu na místo jsem vybalil vše potřebné , zapnul co se má zkontroloval šňůry a šup do vzduchu. Asi po 10-ti minutách, jsem začal pociťovat mírný chlad  v prstech obou rukou. Vál vítr o rychlosti zhruba 4m/s. Tento ale při teplotě kolem 6-ti st. C. se začal jevit jako dost nepříjemný. CrossAlps je výborný vrchlík a na svahu se s grácíí a elegancí jemu vlastní proháněl sem a tam. 2x jsem vystoupal do výšky 250m a vyzkoušel si spirálu . Rychlost klesání ve spirále 10,3m/s se mi líbila. Po 35 minutách letu telemetrie na vysílači ukázala 3000mAh spotřebované energie. To u baterek 5000mAh nabitých na 4,105V na článek dalo po přistání 3,72V na článek, tak že luxus. Chvilku jsem si ohřál ruce v kapsách a za 5 minut už byl vrchlík zase ve vzduchu. Musím se přiznat zhruba po 20 minutách už jsem tlačil čísla ne telemetrii k číslovce 3000 docela dost rychle. Zima byla hodně nepříjemná, ale co krásně jsem si zalítal. 60 minut v listopadovém povětří má také své kouzlo, ale už se těším na teplejší počasí. Tak letu zdar
_________________ Jeti DC-24 CrossAlps 2.8, Power 1.1 Fox1.5 a 2.6 , Samba, T-REX 500X, Logo 700 Spirit Pro + GeoLink
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|