Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 13:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
Používáte někdo gyro v letadle? je to znát nebo je to spíš na obtíž? Počumuju po systemu Wingstabi, zajímali by mě nějaké skušenosti.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 13:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5241
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
co si od toho slibujes ? Nejaka zkusenost by byla

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 13:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
No to pravě nevim co si mužu dovolit od toho slibovat :) hlavně stabilizaci při silnějším větru pořád se s tim prát hlavně na minimálce na přistání mě nebaví. Lákavý je i text z popisu v obchodě:

"3. Akrobacie a 3D létání (gyra v režimu heading hold) - model zachovává poslední letovou polohu, k níž dostal povel; pro přechod do jiné polohy musí dostat nový povel. Např. pokud vychýlíte ovladač křidélek, model bude provádět výkrut konstantní rychlostí úměrnou velikosti výchylky ovladače, přičemž poletí v přímé linii (bez potřeby „tlačení výškovky“ v poloze na zádech)."

jestli se tomu dá ale věřit?????


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 14:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5241
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ja jsem stabilizaci (Dualsky) pouzival a zaver je tento :

- ve vetru to opravdu pomuze dost, kolega tomu rikal "vypinac vetru"
- na minimalce je to dvojsecne - me to stalo letadlo - ono to totiz zamaskuje efekty proudnic trhajicich se na castech kridla a necha te to vydojit tak daleko az se urve vsechno najednou. Opakoval jsem pristani s 1.4m Decathlonem (stabilizaci jsem tam mel protoze jsem neumel startovat s ostruhovym podvozkem) a na okruhu jsem ho vydojil tak az se proste sesypal po kridle a zrusil jsem vsechno az po hlavni nosnik. Kolega ma podobnou situaci ale on letadlo zachranil.
- akrobacii jsem s tim nezkousel, tu se (marne) snazim naucit na ruce

Kdyz to zhrnu - rozhodne to pomaha proti tanci svateho vita pri startu. Takze pokud je letadlo neklidne a neda se to resit jinak (posun podvozku atd...) tak je to urcite dobra vec protoze ja pred tim s Decathlonem prakticky neletal. Vietnamci dali podvozek tak ze start byl vzdy loterie. Se stabilizaci to slo v pohode.


Na ostatni veci je potreba si zvyknout, specialne u te "akro" settings me to prislo dost divne, jako by se to letadlo se mnou pretahovalo o rizeni. Takze jsem to dal nezkousel.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 15:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.12.2006
Příspěvky: 231
Nevím do čeho to chceš. Já lítám s tímhle: Eagletree GUARD-STAB 2D/3D a mé zkušenosti jsou takové, že to má význam pouze v lehkých houboletech, kde to opravdu významě eliminuje zásahy větru. Éro opravdu drží poslední polohu, tudíž ti to dává i více jistoty při nácviku akrobacie. U větších a težších letadel to kouzlo stabilizace již není takové a tudíž ho tam nepoužívám.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: pon 28.05.2018 22:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.2007
Příspěvky: 1229
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Já teda ve velkých letadlech stabilizaci nemám, ale teď budu dávat jeti assist do pipera aby při startu netancoval. Pokud se to osvědčí tak půjde do velkého ale tam zase z důvodu heading hold třeba při nozaku a nebo pri visí na vrtuli by to mělo suprove fungovat. Vítr mi ale problém nedělá. Horší to je ale z bočním větrem na přistání tam si od toho slibuji to co od startu. Kolega má cortexe ve dvouplochu a když jsem viděl ten rozdíl když jej vypnul a potom zapnul tak to mnohem lépe lítal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 7:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
Nejdřív bych to chtěl dát do diablotina abych se s tím skamarádil a když to půjde tak bych tím chtěl osadit tucano 2.2m popřípadě BF109 2.2m


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 7:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 474
Chlummik píše:
Používáte někdo gyro v letadle? je to znát nebo je to spíš na obtíž? Počumuju po systemu Wingstabi, zajímali by mě nějaké skušenosti.



Mne sa podarilo vychovat pilota na gyre CC3D. Instaloval som to do 2 lietadiel, dnes to uz absolutne nepouziva. Zmysel to ma nasledovny: este ked nevedel dostatocne ovladat lietadlo tak som mu ho vzdy vyhodil do vzduchu so zapnutym gyrom a jeho uloha bola vzdy iba dostat lietadlo co najvyssie do vzduchu - plny plyn a vyskovka aby stupalo lietadlo. Ostatne bolo v strede a gyro drzalo lietadlo v horizontalej rovine automaticky.

Tam pochopil ze naklopenie knipla reprezentuje naklopenie lietadla. Samozrejme ze nejaka akrobacia moc mozna nebola pretoze to je v kontradikcii ku gyru. Nastavenie CC3D som robil cez PC a je v tom OpenPilot posledna dnes uz nepodporovana verzia. Myslim si, ze stale lepsia ako "podoporovany" LibrePilot, co by mal byt nasledovnik.

Ked sme uz boli vo vzduchu naucil sa lietat s gyrom ako s dopravnym lietadlom (to mal asi 5 .. 6 rokov).

Potom som zacal na neho tlacit aby gyro vo vzduchu vypol (dialkovo vypinatelne cez kanal na vypinaci na DO) Sprvoti mal strach a lietadlo bolo nekontrolovatelne az pochopil, ze bez gyra naklopenie knipla znamena vychylenie kridelok, vyskovky, smerovky... takze uz mohol zacat robit aj nejaku akrobaciu....

Dnes odmieta gyro aj za najhorsich veternych podmienok a sam bojuje s vetrom... bavi ho to

V nasom pripade malo gyro velky vyznam, za nas doporucujem

edit: este raz som precital prispevky vyssie a len dodam, v nasom pripade sme nemali gyro nastavene aby drzalo "poslednu polohu" ale ako pisem vyssie, to ma myslim zmysel, drzanie poslednej polohy zmysel nevidim, ale to zrejme zaleti ako je gyro nastavene, ja som ha nastavil tak ako pisem - vychylka knipla == naklonenie lietadla, a ked bolo gyro vypnute tak na komplet, nulove zasahy od gyra (signaly pre serva stale prechadzaju cez CC3D a jeho software)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wingstabi
PříspěvekNapsal: čtv 12.07.2018 17:03 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 13
zdravím, škoda že těch rad není víc. Právě jsem si pořídil a chtěl chtěl jsem ho dát do Extry 2,2 m . Chtěl jsem ho využívat hlavně na 3D ( visení atd. ). Tož kdyby ještě někdo měl nějakou zkušenost, rád se přiučím.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: rakos a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz