Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: pon 10.06.2019 19:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.6.2019
Příspěvky: 7
Zdar,nevím,jestli jsi někdy zprovoznil ten detoňák,ale pokud bys potřeboval palivo,tak napiš na:Bermas@seznam.cz. Je to kamarád Milan Máslo,který to pálivo vyrábí.Jinak já mám v plné pohotovosti MVVS2,5F7.Ta je o něco mladší,ale princip je stejný.Pokud bys potřeboval o tom trochu pokecat,tak mě prozvoň na 736269599.Zdar K.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 8:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
MVVS 2,5F7 8O 8O 8O
Tak o takovém motoru jsem jakživ neslyšel :o A to si myslím, že znám výrobní program MVVSky velmi dobře. :roll:
Nemáš fotku?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 10:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10638
Bydliště: Břeclav
VTjr píše:
MVVS 2,5F7 8O 8O 8O
Tak o takovém motoru jsem jakživ neslyšel :o A to si myslím, že znám výrobní program MVVSky velmi dobře. :roll:
Nemáš fotku?


No, F je na klávesnici hned vedle D....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 10:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
Jj:lol: Taky mě to napadlo :wink: Ale na chvíli jsem zapochyboval, jestli mi něco neuniklo. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 11:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
Pise "novsia verzia" ta mala oznacenie F co znamenalo predne sanie ... cize DF bol dizel zodpovedajuci D7


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 11:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.6.2019
Příspěvky: 7
Ano,ale na rozdíl od D7 má DF odnímací válec nejenom vložku.To jen tak mezi řečí....Ještě mám malou poznámku pro všechny,kdo by potřebovali rozpohybovat zaschlý motor.Sundat hlavu,obrátit vzhůru nohama a horkovzdušnou pistolí dokola nahřívat válec po minutce válec sjede jako po másle bez jakéhokoliv násilí,možno předtím chvíli nechat v petroleji.K.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 11:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
karloss píše:
Ano,ale na rozdíl od D7 má DF odnímací válec nejenom vložku.To jen tak mezi řečí....


No to sme vedeli aj predtym, ale co sme nevedeli, preco to nazyvas F7 :- )))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 13:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
karloss píše:
Ano,ale na rozdíl od D7 má DF odnímací válec nejenom vložku.To jen tak mezi řečí....Ještě mám malou poznámku pro všechny,kdo by potřebovali rozpohybovat zaschlý motor.Sundat hlavu,obrátit vzhůru nohama a horkovzdušnou pistolí dokola nahřívat válec po minutce válec sjede jako po másle bez jakéhokoliv násilí,možno předtím chvíli nechat v petroleji.K.

To jsou mi noviny :o , já takových zaschlých motorů už rozebral desítky. 8) Ono totiž taky dost záleží zda je to detoňák, žhavík nebo benziňák. :roll: S tou Tvou metodou bys např. zaschlého žhavíka nejspíš ještě víc "zapražil". :P

Jinak mezi D7 (spíš by se mělo mluvit o "rodině" RL/TRS/D7/G7) a DF je těch rozdílů mnohem víc než jen odnímatelný válec.
Takže, jen tak mezi řečí, nejprve je třeba se vyjadřovat přesnou terminologií a pak budeme všichni vědět o co jde i bez vysvětlování. :wink:

No a ty rozdíly:
- již zmíněný odnímatelný vnější válec
- 3-kanálové vratné (Schnürle) vyplachování (místo vratného 2-kanálového u D7)
- masivnější kliková hřídel, kde velký průměr byl zvětšen na 12mm (místo 10mm u D7) stejně tak i průměr jeho sacího kanálu.
- malý průměr klikovky je 6mm s vnějším závitem M6 na přitažení vrtule (D7 měl sice 7mm, ale byl dutý s vnitřním závitem M5, co ale vyžadovalo velmi jemné švýcarské dovozové ložisko, které však trpělo malou životností)
- byly rozdíly i v průměru spodního oka ojnice a ojničního čepu, setkal jsem se i s 4,5mm i s 5mm (u různých sérii) a taky ojnice s a i bez bronzového pouzdra (D7/G7 měl oko vždy s pouzdrem a průměr 5mm).
- odlitek tlakový a přesný (D7/G7/RL/TRS byly lity do písku a z poměrně nekvalitní slitiny, takže nebylo výjimkou při havárii ani zlomení skříně celého motoru).
- ložiska klikovky mnohem masivnější sovětské výroby
- ještě jiné drobnosti - konstrukce jehly bohatosti, konstrukce hlavy válců na 4 sroubech místo 6-ti u D7/G7/RL/TRS. V žhavící verzi GF a GR, později GFR/S a GRR byla vyjímatelná spalovací komora s možnosti její náhrady žhavící vložkou místo klasické svíčky, později k nim byly i ABC výbrusy, taky plastový zadní kryt skříně (podle mne ale to byl spíš krok vedle), byla jiná konstrukce výfukového nátrubku (to se taky časem měnilo) jakož i způsob připojení výfuku a j.

Takže krom hodnot vrtání a zdvihu se jednalo prakticky o zcela jiný motor (či spíš rodinu motorů). Jenže zvihový objem je limitovám pravidly, takže tam není moc co řešit.

Stačí? :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 15:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
Nestaci :mrgreen: zabudol si na najdolezitejsi rozdiel - zatial co ta D7 a spol boli spolahlive stabilne motory s velkym krutiacim moementom dobre do sportovych modelov kde som ich pouzuval s vrtulami okolo 9", tie nove zrudy mali nahoneny vykon, cim im padol krutak a mozno by boli dobre do sutaznych modelov, keby od nich neboli daleko lepsie a lahsie zavodne motory, takze vznikol v celku nepouzitelny patvar ani ryba ani rak, takze stastlivci boli co si tie D7micky zachovali v chode a nemuseli kilove ero nahanat ukvicanou 2,5 s vrtulou 7" :- ))) ... tie D7 mam tusim este 3 :-P toto Fko som mal tiez, ale ako hovorim bez "odtunenia" to bolo v malych uputancoch v celku nepouzitelne, modely co spolahlivo a krasne lietali s D7 a G7 tak s tymto to bolo proste trapenie a vlacenie vzduchom na padovke.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 16:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
igorb píše:
Nestaci :mrgreen: zabudol si na najdolezitejsi rozdiel - zatial co ta D7 a spol boli spolahlive stabilne motory .... tie nove zrudy mali nahoneny vykon ... v celku nepouzitelny patvar ...

Netrúfal som si to takto tvrdo napísať, ale v zásade aj moje skúsenosti Ti dávajú za pravdu. :roll:
I keď Malina, keby žil, by nám asi trochu oponoval, lebo s MVVS 2,5GR a bez rúry, vyhrával národné súťaže v kategorii RC-P ako na bežiacom páse. Ale kto vie aké úpravy on na nich robil. :roll:
Inak aj ja som sa čosi natrápil s MVVS2,5GRR (to je však žhavík so zadným saním), ale s magic mufflerom predĺženým o 65mm som ho nakoniec naučil chodiť aj s vrtuľou 8x4" pri otáčkach 16-17 tisíc/min. S tým aj teraz lietam a je to stíhačka. :wink:
Bez predĺženia rúry to malo rezonanciu okolo 22-25 tisíc ot./min, čo odmietalo dokonca vrtuľu 7x5" a bolo ochotne lietať len s 7x4" alebo 7x3". Lenže pritom bol veľký problém so štartom, dalo sa to hodiť len z prudkého svahu (lebo to spočiatku vždy značne presadlo), ale ak sa chytilo, potom to už letelo dobre. Bola však pritom obrovská spotreba sviečok, pomaly čo let to sviečka. :cry: Na 16-17 tisícoch ot/min to sviečky tak nežerie. 8)
Potom som sa ešte viac natrápil s detonačným MVVS 2,5DFR/S, teda ja ho mám ako DFR (výfuk dozadu). To mám stále v malom upútancovi. Kúpil som ten motor nový vo výpredaji, keď tu rušili jednu predajňu (asi v r. 2000). Motor mal neskutočne tesný protipiest. Za tepla sa ním vôbec nedalo pohnúť (kleišťami som skrivil páčku a ani na plný výkon protipiest neodskakoval). Musel som ho asi 3-krát vyberať a opatrne brúsiť, kým som ho dostal do použiteľného stavu. Taktiež boli problémy s tým plastovým vekom. Motor bol nespoľahlivý, zle sa štartoval a špinil trup. Po podrobnejšom skúmaní som zistil, že ten plast veka je prasknutý. Tak išiel kade ľahšie, vyrobil som duralové veko a od vtedy je motor ako vymenený. :wink: Ale faktom je, že dobre ide len s vrtuľou APC 8x4 s väčšou sa mu nechce. Má zbytočne vysoké časovanie výfuku a ten 3. kanál je takisto asi naho..no. :(
Za mňa, keby koncom 70. rokov pri vývoji len zosilnili tu kľuku (aby sa nelámala) a ložiská (aby vydržali viac), ale nechali vyplachovanie alebo aspoň časovanie pôvodné, tak by asi vznikli lepšie a pre bežných modelárov použiteľnejšie motory. Lenže oni mali ambície (Obrovský a spol.) vyrábať niečo, čo by konkurovalo motorom Rossi .15. Tak ako správne píšeš, nakoniec nebol z toho ani Rossi, ale ani stará dobrá MVVSka. :cry:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 17:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.6.2019
Příspěvky: 7
Promiňte pane DOKONALÝ,já jsem chtěl jen podotknout,že tam ten rozdíl je.Já na rozdíl od Vás ty motory nevyráběl....jinak dík za obšírný elaborát o motoru 2,5MVVS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 17:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7230
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
VTjr píše:
I keď Malina, keby žil, by nám asi trochu oponoval, lebo s MVVS 2,5GR a bez rúry, vyhrával národné súťaže v kategorii RC-P ako na bežiacom páse. Ale kto vie aké úpravy on na nich robil. :roll:

Asi sis to trochu popletl, umřel pilot Miloš, motory připravoval a ladil mechanik Zdeněk. :wink: Koukni do starých Modelářů, Zdeněk lítal zamlada F1C a tak měl k ladění dvaapůlek docela blízko. :) A pokud vím, na Rival 20 měli brněnskýho mufflera.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 17:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
karloss píše:
Promiňte pane DOKONALÝ,já jsem chtěl jen podotknout,že tam ten rozdíl je.Já na rozdíl od Vás ty motory nevyráběl....jinak dík za obšírný elaborát o motoru 2,5MVVS.

Já je taky nevyráběl, jen provozoval a upravoval. :P
Ale jinak se omlouvám za ostřejší tón :oops: , nechtěl jsem se Vás dotknout, na fóru nejaká jízlivá poznámka občas uletí. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 17:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4971
Bydliště: Žilina SR
Celeron píše:
Asi sis to trochu popletl, umřel pilot Miloš, motory připravoval a ladil mechanik Zdeněk. :wink: Koukni do starých Modelářů, Zdeněk lítal zamlada F1C a tak měl k ladění dvaapůlek docela blízko. :) A pokud vím, na Rival 20 měli brněnskýho mufflera.

Nepopletl, kdesi jsem zachytil, že jeden z nich umřel, ale nepamatoval který. A zrovna v té chvíli se mi to gůglit nechtělo. :roll:
Určitě lítali i s muflery (ty ale byly tenkrát novinka), ale ja ho viděl lítat bez něj. Stejně to Malinové všem ostatním natřeli i o >10 s. Byla to veřejná soutěž takže lítali spolu RC-P s F3D, ale jeho malý model byl absolutně nejrychlejší bez rozdílu kategórií a to v každém kole. Prostě přijeli sem a ukázali co je to rozdíl třídy. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MVVS 2,5 D7 detonační motor
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7230
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Jako že se lítaly dohromady F3D a Club 20? Hmm, tak to jsem ani na jedný soutěži a to jsem byl od 1981 do 1986 na většině, nikdy neviděl. To ani pravidla F3D neumožňovaly, na model byly předpisy na tloušťku profilu, výšky a šířky trupu, dokonce i průměr koleček. :wink: Ruda Laboutka a jiní komisaři se toho něco naměřili. :)
Jo ale Malinové to s dvaapůlama uměli. Po změně pravidel mohli lítat v Club 20 i třiapůlky. Přes to byli ještě asi dvě sezóny i s dvaapůlkama rychlejší, ale pokud přijel Honza Kuneš tak jim s 3,5 Picco nedal žádnou šanci.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz