niky79 píše:Tohle si moc nedokážu představit. Pokud by si myslel, že má čumák otočený jinam, pak by přece i špatně reagoval na ovládání páček, resp. nedokážu si představit, že by v případě ovládání páčkami bral informaci o pozici čumáku z nějakého zdroje a při přesouvání přes GPS z odlišného zdroje.
Je třeba si to lépe představit.

Dejme tomu, že je požadováno letět na sever. Ale díky tomu, že mu kompas ukazuje jinam, tak se nerozletí na sever, ale třeba na azimut 355. GPS pozice se začne měnit, ale protože neletí přesně na sever a uhýbá na západ, proběhne postupně korekce azimutu a k cíli to (s jistou nepřesností) dovede taky. Ale neletěl po přímce směr sever, ale po oblouku prohnutém na západ.
S reakcí na páčky to moc nesouvisí, pokud nemáš aktivní IOC. Když není aktivní IOC, tak páčka dopředu znamená dopředu bez ohledu na kompas. Ale v režimu IOC-CL se to může trošku hádat, protože ty dáš dopředu, což má znamenat třeba azimut 100, on podle toho udělá náklon, ale díky odchylce kompasu se rozletí v azimutu jiném. Tobě se pak může jevit, že to lítá "nakřivo". V režimu IOC-HL to bude létat těmi obloučky jako jsem popsal dříve.
Dá se to velice snadno nasimulovat. Stačí po zapnutí provést kalibraci kompasu a po kalibraci jej o pár stupňů pootočit. Tím navodíš záměrně odchylku kompasu a můžeš si vyzkoušet, jak to s ní lítá. Kupodivu zjistíš, že to lítá a nemá tendence uletět, jenom to lítá poněkud debilně nakřivo.
Problém by možná nastal, kdyby ta odchylka byla zásadní, třeba 150 stupňů. To bych si uměl představit, že z toho ta jednotka bude paf. Ale pořád to neznamená, že by to v manuálu nemělo jít řídit.