Logo 600 - zkusenosti I
Re: Logo 600 - zkusenosti
mám 550sx se spiritem a 600 jsem měl také, tak můžem někdy klidně jit polétat..
Re: Logo 600 - zkusenosti
Jak jsem rád, že jsem ještě zažil dobu, kdy žádné zařízení na světě neukazovalo v modelu velikost vibrací. Tak jsme to prostě postavili a vyvážili nejlépe jak jsme uměli a pak se jenom létalo.
. Čímž nechci tvrdit, že měření vibrací je k prdu, určitě dokáže odhalit nejednu chybu, kterou jsme my museli detekovat daleko pracněji, jenom se mi zdá , že to netřeba s řešením malých vibrací nějak extrémně přehánět.
Kdo dokáže zodpovědně na základě měření a dlouhodobých zkušeností prohlásit , jaké vibrace jsou kdy v normě a jaké už ne ? Na skutečném vrtulníku máme takovou chytrou krabičku ( asi tak za mega) která měří vibrace a stopu listů v různých režimech letu . Výrobce vrtulníku předepisuje, co je v normě a co je mimo. A předepisuje to na základě testů, netahá si to z nosu. Existují takové testy u výrobců zařízení do modelů ? Nebo to tam napíšou jenom proto, že se jim to zdá být jako dobrý nápad ? Takové objektivní testování je totiž na letecké technice strašlivě drahé
No nic, jenom jsem chtěl říci, že to co my provozujeme jsou hračky pro naše pobavení. A mají létat. Proto bych ty vibrace až tak moc nehrotil a hlavně létal. Protože za účelem létání si takové věci pořizuji já. A když něco odejde o trochu dřív, tak to prostě vyměním a létám dál. K tomu tu věc mám, ne k půlročnímu bádání abych vibrace zmenšil o 18,37%.
Kdo dokáže zodpovědně na základě měření a dlouhodobých zkušeností prohlásit , jaké vibrace jsou kdy v normě a jaké už ne ? Na skutečném vrtulníku máme takovou chytrou krabičku ( asi tak za mega) která měří vibrace a stopu listů v různých režimech letu . Výrobce vrtulníku předepisuje, co je v normě a co je mimo. A předepisuje to na základě testů, netahá si to z nosu. Existují takové testy u výrobců zařízení do modelů ? Nebo to tam napíšou jenom proto, že se jim to zdá být jako dobrý nápad ? Takové objektivní testování je totiž na letecké technice strašlivě drahé
Re: Logo 600 - zkusenosti
tohle je 600 ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y6A-O-01D0A[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y6A-O-01D0A[/youtube]
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
Re: Logo 600 - zkusenosti
690SX byla k vidění na modelhobby na stánku benovejch letadýlek. Jsem se až divil co všechno je tam jinak. Vyztužení vstupu baterek , pod rámem ještě laminátový rozšíření podepřený duralovýma distančníkama, nová deska cykliky atd. atd. Bylo co obdivovat 
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Re: Logo 600 - zkusenosti
no to je i dobre videt na super fotkach, ktere tu Renny daval
(mohl by to privest na Trnavku nekdy brzo
)
(mohl by to privest na Trnavku nekdy brzo
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Jak jsem rád, že jsem ještě zažil dobu, kdy žádné zařízení na světě neukazovalo v modelu velikost vibrací. Tak jsme to prostě postavili a vyvážili nejlépe jak jsme uměli a pak se jenom létalo.
. Čímž nechci tvrdit, že měření vibrací je k prdu, určitě dokáže odhalit nejednu chybu, kterou jsme my museli detekovat daleko pracněji, jenom se mi zdá , že to netřeba s řešením malých vibrací nějak extrémně přehánět.
Mas urcite pravdu Honzo, ale zrovna v tomto pripade jsme resili vibrace, kdy graf lezl za roh z okna ven. Takova heli nema ve vzduchu co delat. Takovou helinu by jsi ve vzduchu rozebral na soucastky. Helinu s takovymi vibracemi bez rotorovych listu roztocis a ta ti zacne tancovat po stole. Tady jsme neresili honeni duchu a nejake desetiny procenta v grafu.
Mas urcite pravdu Honzo, ale zrovna v tomto pripade jsme resili vibrace, kdy graf lezl za roh z okna ven. Takova heli nema ve vzduchu co delat. Takovou helinu by jsi ve vzduchu rozebral na soucastky. Helinu s takovymi vibracemi bez rotorovych listu roztocis a ta ti zacne tancovat po stole. Tady jsme neresili honeni duchu a nejake desetiny procenta v grafu.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Logo 600 - zkusenosti
No, ze by to poskakovalo po stolu, to zase ne
Vizualne se to nikaj neprojeovovalo. Ale je pravda, ze v ose Y vibrace na vrtluce pri otackacha 2000+ lezla z grafu. A kdyz vidim, ze nekdo ma na stejnem vrtulniku a pri stejnem zpusobu mereni vyrazne mensi vibrace, tak je lespi se pokusit to vyresit a nenechat zbytecne mechaniku namahat. Soucasna technika tahle mereni umoznuje, tak proc toho nevyuzit...
@pkotatko: az budes mit Logo na stole, muzu poprosit o ty vibrace (vcetne vrtullkovych listu) v osach X, Y? Opravdu by me zajimalo jak se to u tebe lisi...
@pkotatko: az budes mit Logo na stole, muzu poprosit o ty vibrace (vcetne vrtullkovych listu) v osach X, Y? Opravdu by me zajimalo jak se to u tebe lisi...
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Jj, poslu ti to vecer na Spirit forum.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Ahoj
Potřeboval bych malou vizuální kontrolu. Zdali nemám něco špatně. Včera jsem měl malé „tail truble“ kdy mi při třetí baterce slezl řemínek z řemeničky a vrtulník skončil v piruetách. Předcházel tomu povel, kdy jsem dal plnou směrovku při visu proti reakčnímu momentu NR. Bylo slyšitelné jak přeskočil řemen a v zápětí vylít z řemenice. Tím, že řemen byl dostatečně napnutý jsem si jistý.
Ve Vstabi mám tail limit na 100 -100 a kulička na páce serva je podle manuálu na 14mm.
Momentálně jediné řešení, které mne napadá je omezit limity serva na tu stranu, kam vrtulka tahá proti reakčnímu momentu, aby listy nechodili do takového úhlu náběhu.
Je něco na těch fotkách co mám špatně?
Potřeboval bych malou vizuální kontrolu. Zdali nemám něco špatně. Včera jsem měl malé „tail truble“ kdy mi při třetí baterce slezl řemínek z řemeničky a vrtulník skončil v piruetách. Předcházel tomu povel, kdy jsem dal plnou směrovku při visu proti reakčnímu momentu NR. Bylo slyšitelné jak přeskočil řemen a v zápětí vylít z řemenice. Tím, že řemen byl dostatečně napnutý jsem si jistý.
Ve Vstabi mám tail limit na 100 -100 a kulička na páce serva je podle manuálu na 14mm.
Momentálně jediné řešení, které mne napadá je omezit limity serva na tu stranu, kam vrtulka tahá proti reakčnímu momentu, aby listy nechodili do takového úhlu náběhu.
Je něco na těch fotkách co mám špatně?
Re: Logo 600 - zkusenosti
Těhle kladeček k držení řemenu už bylo uděláno tolik , že v tom ztrácím přehled.
Vím minimálně o třech z dílny mikada.
1-původní plastový válečkový futrálek na ložiska na šroubu procházejícího přes obě bočnice před řemeničkou.
2-kousek carbonu s jednostraně uchyceným ložiskem na šroubu přímo do řemeničky
3-řešení jako má ondra na fotkách
A pak o dalších třech 3rd party.
Až půjdu do loga 550SX , tak si koupím ten tuningovej domeček vrtulky jak maj na benovejch letadýlkách, tam to vypadá solidně.
Vím minimálně o třech z dílny mikada.
1-původní plastový válečkový futrálek na ložiska na šroubu procházejícího přes obě bočnice před řemeničkou.
2-kousek carbonu s jednostraně uchyceným ložiskem na šroubu přímo do řemeničky
3-řešení jako má ondra na fotkách
A pak o dalších třech 3rd party.
Až půjdu do loga 550SX , tak si koupím ten tuningovej domeček vrtulky jak maj na benovejch letadýlkách, tam to vypadá solidně.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Na prostredni fotce
Proc neni remen cely pod kladkou ? Proc je to mimo osu ? Nema nahodou hridelka axialni vuli ? Mezi remenickou a loziskem vzdalenejsim od vrtulky prosvita kov. Normalne tam je vymezovaci krouzek, ktery je cerny.
Proc neni remen cely pod kladkou ? Proc je to mimo osu ? Nema nahodou hridelka axialni vuli ? Mezi remenickou a loziskem vzdalenejsim od vrtulky prosvita kov. Normalne tam je vymezovaci krouzek, ktery je cerny.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Ty vymezovací pouzdýrka mezi ložiskem a řemeničkou vrtulky tam jsou, jen jak je to lítané, tak ty konce mají oblejskané a vypadá to že tam je fuga. Ale ve skutečnosti není. Je to bez vůle. Večer doplním detailní foto.
A toho vyosení kladky, mimo řemen jsem si všiml až teď, jak jsi na to upozornil. Buď jsem to znovu poskládal blbě a distanční válečky jsou každý jinak dlouhé .... a nebo to muselo být už před tím.
A toho vyosení kladky, mimo řemen jsem si všiml až teď, jak jsi na to upozornil. Buď jsem to znovu poskládal blbě a distanční válečky jsou každý jinak dlouhé .... a nebo to muselo být už před tím.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
Tu vodici kladku mam o diru vzadu. Az nad remenici. Mezi remenici a kladkou je pak prostor jen na remen a nic vic. Proste se remen neprocpe ven ani kdyby chtel.
SX verze uz to ma standartne tak. Ty predni diry kde mas ted kladku ty uz tam vubec nejsou. Zrejme vedi proc to tak zmenili.
SX verze uz to ma standartne tak. Ty predni diry kde mas ted kladku ty uz tam vubec nejsou. Zrejme vedi proc to tak zmenili.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logo 600 - zkusenosti
A nemá ta SX směrovka náhodou jinak vysoko tu ďuru nad řemeničkou?
Já to tenkrát nějak proměřoval a vím že to nějak nesedělo .... proto jsem to dal semka dopředu ...
Já to tenkrát nějak proměřoval a vím že to nějak nesedělo .... proto jsem to dal semka dopředu ...