CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

Pokud se dá copter koupit v obchodě, tak všechno patří sem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Cosmo
Příspěvky: 75
Registrován: ned 15.09.2013 21:59

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#196 Příspěvek od Cosmo »

Kalibraci aklecerometrů jsem prováděl, ale bez úspěchu. Nicméně ta věcička je vyloženě náladová - dnes létá opět pěkně (bez kalibrace). Každý den se chová trochu jinak. A také se mi zdá, že ráno létá lépe než večer. Prostě zabírá na ni odpočinek.

Já vím, že to zní úchylně. Ale možná je to tím, že akcelerometr není čistě elektronická záležitost jako třeba RAMka nebo regl, ale je to elektromechanická součástka. A v daném případě extrémně laciná. A je možná ovlivňována nárazy, které způsobují mikrodeformace. No a odpočinkem se možná ty mikrodeformace zase ztrácejí. :roll: :?:
automet
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 28.02.2014 18:25
Bydliště: Blatnica, SR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#197 Příspěvek od automet »

Neviem, ale kamarát by napísal, že ráno je väčšinou človek viac triezvy ako večer :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#198 Příspěvek od Drondys »

automet píše:Akcelerometer sa kalibruje automaticky pri kazdom parovani, teda po kazdom zapnuti vysielacky.

To ovšem nemusí být vždy dostatečné, a proto také v tom návodu píšou, že pokud začne být model za letu nestabilní nebo pokud driftuje jedním směrem tak se má provést kalibrace akcelerometru podle toho v návodu popsaného postupu.

When the quad-rotor appears unstable flying performance of fly to one direction in a quick drifting speed, this time you need to calibrate the accelerometer...
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#199 Příspěvek od Drondys »

Cosmo píše:Kalibraci aklecerometrů jsem prováděl, ale bez úspěchu.

A prováděl jsi si kalibraci ve středním režimu citlivosti? Pokud máš nastavený režim junior nebo advanced tak bys měl při provádění kalibrace přepnout na střední režim citlivosti.

Kalibraci je vhodné provádět na vodorovné ploše. Nejlépe je si to ověřit vodováhou zda plocha, na kterou se při kalibraci model pokládá není nakloněna některým směrem, protože to by mohlo kalibraci nevhodně ovlivnit.

Navíc v návodu na straně 9 píšou poznámku popisující co dělat pokud je kalibrace neúspěšná v tom smyslu, že po jejím provedení model stále driftuje na jednu stranu.

Note: If the aircraft still keeps drifting to one direction, you can put it on level surface. Pad several pieces of paper on the deviation direction (the paper quantity required is dependent on the drifting extent in order to adjust the deviating angle of the accelerometer).

Pokud tedy po provedení kalibrace model stále driftuje na jednu stranu tak by se měla kalibrace opakovat s tím, že se model postupně na straně kam driftuje před kalibrací podloží několika listy papíru. V podstatě je pak model při kalibraci na straně kam driftuje jakoby mírně nadzvednutý tím podložením několika listy papíru. Počet listů papíru může být různý tj. je potřeba to postupně zkoušet. Začít třeba s podložením pár listy papíru a provést kalibraci. Pokud stále driftuje na tu stranu tak přidat pár dalších listů papíru a opět provést kalibraci a tak dokola až se podaří driftování odstranit.

Cosmo píše:Nicméně ta věcička je vyloženě náladová - dnes létá opět pěkně (bez kalibrace). Každý den se chová trochu jinak. A také se mi zdá, že ráno létá lépe než večer. Prostě zabírá na ni odpočinek.

To může být způsobeno tím, že akcelerometr se kalibruje nejen tím postupem popsaným v návodu, ale navíc také automaticky i při každém zapnutí a pokud se model položí na plochu, která třeba není úplně vodorovná tak po zapnutí už je kalibrace zas nesprávná. Takže pokud startuješ z různých ploch a některé z nich nejsou dost vodorovné tj. jsou mírně nakloněny některým směrem, což okem ani nemusíš poznat tj. leda ověřit vodováhou, pak se ti to může jevit tak, že se model chová pokaždé jinak v závislosti na tom nakolik byl model při automatické kalibraci po zapnutí mírně nakloněn mimo vodorovnou rovinu některým směrem.

Doporučuji si doma vodováhou změřit a vybrat nějakou co nejvíce vhodnou plochu, na které bude automatická kalibrace po zapnutí co nejlepší a na tuto plochu pak model vždy před zapnutím položit a pak zapnout vysílačku i model a nechat je spárovat a pak z toho místa buď rovnou i startovat a nebo poté případně přenášet už zapnutý a spárovaný model na jiné místa startu.
Uživatelský avatar
Elfew
Příspěvky: 1681
Registrován: ned 09.09.2012 22:02
Kontaktovat uživatele:

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#200 Příspěvek od Elfew »

Me to lita paradne - mam tu headless verzi a naladove to neni... at litam v garazi kde je zima nebo doma v pokoji kde je 23 stupnu tak to drzi jako pribite
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#201 Příspěvek od Drondys »

Elfew píše:Me to lita paradne - mam tu headless verzi a naladove to neni... at litam v garazi kde je zima nebo doma v pokoji kde je 23 stupnu tak to drzi jako pribite

Už jsem se tě na to ptal v předchozí části diskuse, ale asi to těmi dalšími dotazy zapadlo a tak to raději zopakuji. Týká se to podrobnějšího objasnění toho headless režimu.

CX-10A může mít headless režim vypnutý a namísto něj aktivovaný některý z dalších režimů novice nebo expert viz na videu níže je vidět přepínání režimů novice/expert/headless v čase v rozmezí cca od 04:00 do 04:10 zpočátku toho videa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RXVsxYbKPmU[/youtube]

V diskusi na banggoodu přímo u CX-10A viz tento odkaz k tomu píšou následující.

CX-10A which has headless mode. This means that with a couple of clicks you have no problems with orientation, the quad will always go forward when you press the stick up no mattter what direction the front LEDs are facing.

Což lze volně přeložit tak, že "headless mode" znamená v podstatě obdobu "course lock" a dle popisu je-li tento režim aktivní pak by nemělo záležet kam míří předek modelu a model by měl letět směrem dle použití kniplů ovládání vůči modelu. Před startem by tedy mělo být jedno jestli model leží předkem, zády nebo třeba bokem k pilotovi a pokud pilot použije například povel pro let dopředu měl by model letět dopředu od pilota bez ohledu kam zrovna míří předek modelu. Chová se to se zapnutým režimem headless opravdu takto a nebo je to trochu jinak ?

Vyzkoušej ten headless režim zapnout/vypnout a porovnat rozdíly jak se bude CX-10A chovat když bude zapnutý headless a nebo jiný režim novice/expert.
tomyn
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 27.06.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#202 Příspěvek od tomyn »

Pokus o vysvětlení a použití headless režimu
----------------------------------------------------

Nudný/nutný úvod - pro jedno polétání s koptérou si představte tento POSTUP:

1. Položte vypnutou koptéru na zem a už s ní nehýbejte. Zapněte koptéru.
2. Před startem se postavte za koptéru tak, abyste jí koukali na zadek. Vzlétněte.
3. Při letu nepoužívejte otáčení (yaw) - jen klonění a bočení.
4. Při pilotáži také mějte pohled upřený stále stejným směrem, jako při startu.

Odměnou vám bude sice trochu nudné, ale co do orientace velice bezpečné ovládání (např. páčkou doleva to vždy poletí doleva).

Ten postup se dá použít u každé kvadrokoptéry (i u té bez headless režimu).

PROBLÉM nastane, když se "koptéra bez headless režimu" při letu byť jen trochu otočí - stačí třeba špatně vytrimovaný yaw, ťuknutí do "páčky otáčení" nebo větříček :), a máte po idyle...

A tento problém se HEADLESS režimem ŘEŠÍ: pomocí svého kompasu koptéra pozná libovolné "otočení" a změní své chování, aby uživatel mohl koptéru ovládat tak, jako kdyby k žádnému otočení nedošlo.

Možná se někdo zeptá, proč tak SLOŽITĚ? Stačilo by, aby headless režim srovnal koptéru zpětným otočením "do latě". To bychom ale přišli o SVOBODU OTÁČENÍ, tak potřebnou třeba pro FILMOVÁNÍ a focení.

Pro pohodlné používání headless módu u headless koptér tak stačí dodržovat body 1, 2 a 4 toho POSTUPU v nudném úvodu.


Howgh!
Naposledy upravil(a) tomyn dne ned 04.01.2015 9:32, celkem upraveno 1 x.
malej vrtulníček, malý dr... kvadrokoptérka, Phoenix RC sim
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21667
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#203 Příspěvek od jyrry »

takze kdyz odstartujes s copterou natocenou cumakem na sever, pak packa "dopredu" znamena stale "na sever", nikoli "let tam kam ti miri cumak"?
Letas tedy s tim rezimem v pevnem nerotujicim souradnicovem systemu X-Y a osa A je aktualni natoceni cumaku vzhledem k jeho vychozimu natoceni pri startu (osu Z neuvazuji, to je vyska). Pocatek souradnic je v bode startu a natoceni os X-Y je dane uhlovou polohou cumaku v okamziku startu.

Coptera nemuze vedet kde stoji jeji pilot, to je nesmysl (nema smerove anteny ani gps v sobě i ve vysilaci); vi ale kam v okamziku startu miri jeji cumak.

Muj nahled :-)
jyrry.webnode.cz
tomyn
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 27.06.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#204 Příspěvek od tomyn »

jyrry píše:takze kdyz odstartujes s copterou natocenou cumakem na sever, pak packa "dopredu" znamena stale "na sever", nikoli "let tam kam ti miri cumak"?
...
Coptera nemuze vedet kde stoji jeji pilot, to je nesmysl (nema smerove anteny ani gps v sobě i ve vysilaci); vi ale kam v okamziku startu miri jeji cumak.


přesně tak, jyrry...
malej vrtulníček, malý dr... kvadrokoptérka, Phoenix RC sim
Uživatelský avatar
toty
Příspěvky: 375
Registrován: pát 07.03.2014 8:16
Bydliště: Mukařov - Srbín (Říčany u Prahy)

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#205 Příspěvek od toty »

Ahoj, můžete se zde pochlubit co dokážete s touto malou mrchou?
Mám tu obyč. verzi (ne headless) a mám plyn vpravo (tedy knipl společný s letem v bok). Nevím zda-li jsem levej já nebo je to šunka co nejde ovládat, ale to video co sem tu viděl sem zatím absolutně nedokázal. Zatím tak dokážu vzlítnout a přistát cca tam kde chci,ale o zatáčkách nebo o letu "do kola" si nechávám zdát, to vždy skončí s koptérou na stropě nebo na zemi. Pochlubte se co s ní dokážete a zda-li také máte plyn vpravo. Myslím, že jak letím do boku tak vždy začnu stoupat nebo klesat a pak už to neuklidním....
A s tím, že pokud dostane ránu, tak je "na zbytek dne" úplně řízení rozhozené naprosto souhlasím. Jakmile vidím, že to skáče jako koza, končím a odkládám to, vím, že už nemá cenu a druhý den je zase ok. Lítám na ten začátečnický level.
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
Uživatelský avatar
JosefSvejk
Příspěvky: 6483
Registrován: pát 29.04.2011 0:00
Bydliště: ČR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#206 Příspěvek od JosefSvejk »

Zkus se ty přelety učit pomalu jako u vrtulníku, je to hodně podobné. Zkus třeba stránky od Zdzd, tam jsou takové minikurzy. Chce to trpělivost. :wink:
Uživatelský avatar
bekmen
Příspěvky: 252
Registrován: ned 09.11.2008 0:00
Bydliště: St. Huť u Dobříše
Kontaktovat uživatele:

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#207 Příspěvek od bekmen »

...a taky bych rovnou přeskočil na střední úroveň - jsem taky začátečník a na "jedničku" se mi lítalo podstatně hůř, než na střední úroveň!
Beta 1400, Spitfire (Dynam), P - 51 Mustang (SDM), F 18 Blue Angel (Robbe), Minimag (Multiplex), Easy Glider El. (Multiplex), Futaba T6EX 2,4 GHz, Easy Star Set (Multiplex) prodáno
automet
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 28.02.2014 18:25
Bydliště: Blatnica, SR

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#208 Příspěvek od automet »

Cital si prispevok odo mna? Daj rovno trojku, bude sa ti lietat najlepsie a najpresnejsie.
Ja dokazen v strednej obyvacke s dost nabytkom odstartovat, pristat, preletiet cez dvere do chodby a spat, urobit v obyvacke vsetky druhy premetov, teda dopredu, dolava, doprava a aj dozadu /najtazsi/, tak ze sa nedotknem zeme, stropu, stromceka a visiaceho lustra.
Toto vsetko zacalo az vtedy, ked som presiel z jednotky rezimu priamo na trojku, dovtedy nebola moc dobre ovladatelna... Prvy den som ju vonku vytiahol v miernom vetre asi do 15 tich metroch a nasledne som musel nudzovo pristat...
Dlho som uvazoval aky mod zobrat, kedze lietam dost dlho vetrone s plynom vpravo a kridelkami vpravo, vyskovka a smerovka vlavo. Predsa len vetron je bud plny plyn alebo nula a prava ruka je u pravaka citlivejsia a presnejsia, takze som objednal mod 2, teda plyn a tocenie okolo osi vlavo a dopredu dozadu a do boku vpravo a som spokojny.
Cosmo
Příspěvky: 75
Registrován: ned 15.09.2013 21:59

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#209 Příspěvek od Cosmo »

automet píše:...preletiet cez dvere do chodby a spat...


A letíš s tím jako s regulérním letadlem/vrtulníkem nebo jen děláš přesuny? Přesunem myslím pohyb bez změny orientace.

Lítat mód 1 a začít u koptéry s módem 2 je lehký masochismus. Kdybys pak chtěl lítat běžné modely koptér nebo vrtulníků, tak budeš potřebovat dva vysílače.
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: CX-10 koptérka za čtyři stovky - první dojmy

#210 Příspěvek od Dejfak »

Taky s tím blbnu. Takový závodní okruh.
Do kuchyně, u sporáku otočka a co to jde k TV, tam delší otočka, nenamotat se do kocoura co leží na opěradle u gauče, minu drahou polovičku co kouká na TV, přes stolek zpátky do kuchyně.
Oba toho mají někdy dost, hlavně kocour, jednou po tom vystattoval a namotalo se mu to do ocasu, je totiž dlouhosrstý. Dobrou minutu lítal po bytě a snažil se před tím utéct. Když jsem ho chyt, tak jsem to z něj vymotal. Ten den jsem ho nemusel kartáčovat. Koptéra byla jeden černý chuchvalec. Od té doby po tom nejde a jen kouká. :-)
Ale minule jí to oplatil, počkal si až s tím spadnu, jak viděl že to spadlo hned k tomu běžel a naložil tomu, sundal z toho dvě vrtule, než jsem pro to došel :-)
Jinak jsem prišel na to, že když s tím spadnu, je lepší to vypnout a znovu to spárovat/skalibrovat. Když to dostane ránu tak je to pak špatně ovladatelné.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Odpovědět

Zpět na „Coptery - komerční výrobky“