Palivo

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#181 Příspěvek od Lark »

Určitě máš pravdu, ale u žhavíků jsem to nikdy neřešil, i když se občas stalo, že jsem v hrdle sacího otvoru občas nějaký bordel objevil. :lol: On je u toho předního sání asi hlavní problém, že je strašně blízko vrtule a bude asi problém "se vytočit" s nějakým kolínkem mimo dosah vrtule, a taky hrozně krátký vnější průměr na který by se to muselo stáhnout. Jinak to "potrubí" už by ani nemuselo být kovové, ale stačila by i hadice. Myslím, že u žhavíků to asi nemá velký význam řešit. Jinak na to vyčištění plochy pro startování je vynikající přímo nastartovaný model s plynem na plno. :lol: Když ho vemeš do ruky a nadzvedneš mu čumák, tak si to místečko vymeteš jedna báseň. :lol: Nesmíš za ním ale mít zaparkované auto. :wink:
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Palivo

#182 Příspěvek od VTjr »

A jaký je, prosím Tě, v tomhle ohledu rozdíl mezi žhavíkem (detoňákem) a benziňákem? 8O

Snad jen to, že ty první jsi asi pokládal za spotřební materiál, zatím co ty druhé si hýčkáš. :lol:
Nebo je to i věkem, kdy za mlada nikdo z nás takové prkotiny neřešil a teď známe hodnotu věcí a peněz? :roll:
U mne to bylo spíš tím, že ty malé motory stejně nic nevydržely ať si dělal co dělal a vždy na nich odešlo mnohem dřív spousta jiných věcí, neřku že jsem je při havárii prostě rozbil. :mrgreen:
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#183 Příspěvek od Lark »

Přesně jak píšeš. Ty menší motory jsem bral jako spotřebák a většinou jsem jim "ublížil" nějakou havárkou a podobně, nebo jsem je prodal s modelem, než aby stačily schátrat. :lol: Navíc cena těch motorů nebyla tak závratná, jako u nějaké větší kubatůry v benzínu. Jeden čas jsem o filtru na 7,5 taky uvažoval, ale odradily mě právě problémy, jak tam nějaký slušný filtr nasnoubit tak, aby to nesnižovalo výkon a nebylo to poruchové. To přední sání je holt problém. A pokud jde o hodnoty, tak si myslím že utratíme spousty peněz za hromadu jiných věcí, které se třeba ani neosvědčí a skončí v šuplíku. Alespoň já takovou zkušenost mám. :lol:
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Palivo

#184 Příspěvek od VTjr »

To ani neříkej! (hlavně před mojí manželkou :mrgreen: ) Já mám doma taky plné šuplíky. :lol:

Ale zas když porovnám ty tehdejší a dnešní ceny a platy, tak taková MVVS 3,5, která stála bez tlumiče 680 Kčs (to byla cca 1/4 tehdejšího průměrného čistého přijmu) byla pro většinu stejně dostupná jako dnes nějaká benzínová třicítka (samozřejmě ne úplně špičková). A pro mne, chudého studenta a pak i absolventa s nástupním platem 1950 Kčs byla ještě cenově nedostupnější. :( A to už vůbec nemluvím o různých motorech z dovozu (desítkách HB, HP, OS Max nebo i Webra), co se sem-tam dostaly do obchodní sítě (co pamatuji, tak asi nejlevnější byly asi ty HB - stály bez tlumiče 1500 Kčs, co je víc jak půlka prům. platu, ostatní mnohem víc). Ale vůbec největší pálky byly za RC soupravy a hlavně serva (první serva Futaba na trhu byly za 500 Kčs). Soupravy jsme si však dovedli postavit amatérsky, ale u serv to prostě nešlo (i když jsem zaznamenal jisté zoufalé pokusy).

Je to spíš tak, že dnes jsou žhavíky relativně velmi levné. Ale za nějaký čas je mnozí výrobci (stejně jako MVVS) postupně přestanou vyrábět, budou méně dostupné a jejich cena bude tomu odpovídat a z levných zbydou jen ASP a jiné čínské klony).
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#185 Příspěvek od Lark »

Mluvíš (píšeš) mi z duše. Já už ale dodělávám své asi poslední éro, takže pak budu mít spíš starosti to rozprodat, protože manželka by to po mé smrti všechno naházela do koňťáku, což by určitě byla velká škoda. :lol:
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Palivo

#186 Příspěvek od VTjr »

Jistě, to by opravdu byla škoda. :cry:
Ale asi nejlepší to je řešit formou závěti. :wink:
Nebo neřešit vůbec. :mrgreen:

Jak totiž chceš odhadnout ten moment, kdy by si měl začít s rozprodejem/rozdáváním, kdy už budeš mentálně na to připraven, že Ti to nebude bolestně chybět? :roll:
Přece Ty už s tím nemusíš zrovna létat, ale z těch svých "hračiček" se přece můžeš těšit "staticky" až do smrti. :D

Všiml jsem si, že stavíš makety. No a ty nejsou ani tak na létáni, jako spíš na obdivováni na zemi. I EPP polomaketa ve vzduchu ve vzdálenosti >10m vypadá stejně. :lol:
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#187 Příspěvek od Lark »

Závěť nemá smysl, protože nemám komu, kdo by to dokázal využít. :( Mladýho to drželo jen chvíli a teď navíc ani nemá čas a navíc by to ani neměl kde skladovat. Tak to zatím nijak neřeším a asi řešit nebudu. Nestavím makety ale jednu polomaketu. Do makety to má hódně daleko. :lol: Spíš si hraju s detailama, protože mě to baví a třeba to ještě stihnu rozsekat. :mrgreen: Nebo jak píšeš, budu Čmeldu vozit jen na plac a místo lítání, budu jen kecat, jako správnej dědek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Palivo

#188 Příspěvek od VTjr »

V poslední vůli přece nemusí být jen komu ale i jak s tím naložit. Taky to můžeš odkázat modelářskému klubu, muzeu, obchodu do vitríny a pod. Nemusíš zrovna synovi když nemá zájem. :wink:
Já syny nemám, jen holky a ty, stejně jako manželku, to nezajímá. :( Ještě spoléhám na nějaké vnuky (pokud budou) a když nebudou, budu na tom stejně jako Ty. Ale nakonec "po nás potopa" :mrgreen:
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#189 Příspěvek od Lark »

Spíš to vydím, že se na to vyprdnu, ať si s tím udělají co budou chtít. :mrgreen:
Uživatelský avatar
MichoCZ
Příspěvky: 378
Registrován: pon 15.06.2009 0:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo

#190 Příspěvek od MichoCZ »

Jak vás poslouchám, tak můj děda si může výskat, že aspoň jeden vnuk se o modelařinu zajímá. I když ty jeho skvosty bych asi do vzduchu nepustil, protože bych je dřív nebo později rozbil. SAM s originálníma motorama z dob počátku spalovacích motorů. Ostatní elektronika samozřejmě moderní.
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Palivo

#191 Příspěvek od Lark »

Vnoučka mám taky, ale kterým směrem se vrhne ještě nevím. :D Koukám ale, že jsme pěkně uhnuli od tématu, tak by možná bylo dobré kdyby ty naše stesky moderátor přendal někam na smetiště. :mrgreen:
BUBI
Příspěvky: 565
Registrován: pát 06.01.2012 20:13
Bydliště: Bratislava

Re: Palivo

#192 Příspěvek od BUBI »

Najlepšie debaty začínajú keď sa skľzne do sféry zvanej OT. 8)
Jano Bubeník
Uživatelský avatar
sidi
Příspěvky: 511
Registrován: sob 23.01.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo

#193 Příspěvek od sidi »

Filtr sání musí mít průměr asi 2 krát větší, než otvor do karburátoru. Musí se ponořit do bernzínu s olejem a vyždímat, aby prach sedal na masnou plochu filtru z molitanu. S papírovým filterm nemám zkušenosti.
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Palivo

#194 Příspěvek od VTjr »

VTjr píše: ... Po delším skladování neplného a špatně uzavřeného sudu může být metyl znehodnocen větším obsahem vody, kterou absorbuje z ovzduší. To pak moto běží špatně a chová se jakoby měl malou kompresi nebo velmi studenou svíčku. Takže je třeba udělat zkoušku pomocí bezvodého CuSO4 (bílý prášek, který vznikne vyžíháním modré skalice tedy pentahydrátu CuSO4.5H2O). Je to docela snadné, odleješ metyl do asi litrové lahve, nasypeš tam tu vyžíhanou skalici a pokud to zmodrá, tak je tam voda a musí se odvodnit. To se dá tou samou skalicí, kdy ji tam postupně přidáváš až dokud to nepřestane modrat. Necháš to usadit a čistý metyl stočíš do jiné nádoby jako víno. Skalici můžeš opět vyžíhat a použít opakovaně do nekonečna. Skalice se dá koupit v zahradních potřebách pod názvem Cupricol, kde se používá jako postřik proti plísním. Skalice je rozpustná pouze ve vodě, v lihu nikoliv, takže pokud se metyl dobře stočí a odfiltruje, nemusíš mít obavy z toho, že by to motoru nějak ublížilo. ...


Odvolávám toto doporučení ze svého 3. příspěvku na 7. stránce v tomto vlákně. :oops: Etanol (denaturák) lze takto odvodňovat, ale metanol nikoliv. :!: Proč, to se dočtete v tomto novém vlákně http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=81479
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
rcaviator
Příspěvky: 2
Registrován: ned 24.09.2017 11:08

Re: Palivo

#195 Příspěvek od rcaviator »

Slyšel jsem o míchání paliva do žhavíků z komponent E85 (k sehnání u některých benzinem) a ricinovym olejem.
Co je na tom pravdy? Lítá na to někdo? Nerad bych experimentem odrovnal motor.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“