Nechtěl jsem přímo opisovat polohu těžiště, spíš mi šlo o to, abych se nedostal za hodnotu, při které už to bude hrozit rizikem pádu nebo neřiditelnosti.
Se závažím u směrovky mě to taky napadlo, jen jsem si nebyl jistý, jestli nebudou vznikat nějaké další síly, přece jen je od těžiště ke směrovce dlouhá páka. Ale těch pár gramů asi nebude problém.
ABSOLUTION 3m
Re: ABSOLUTION 3m
Ahoj, oživuji téma, Absolution je můj horký kandidát na třímetrovku. Dlouho jsem nelítal, ale ruce to naštěstí nezapomněly. Tak se chci poptat, co tedy Absolution z dnešního pohledu, je to rozumný výběr?
Re: ABSOLUTION 3m
Ahoj, určitě je to dobrá volba, akorát dnes bych šel do Absolution PRO 3,2m , kamarád ho má a lítá skvěle 
Avalon57
Re: ABSOLUTION 3m
Po dvou sezónách bez nehody a spoustě nalétaných hodin mohu potvrdit, že je to určitě dobrý model. Mám taky 3,2 metru, podle slov výrobce to nejvyztuženější provedení. Létá výborně, pevnost podle mě naprosto dostatečná. Těžiště mám po řadě pokusů 86 mm od náběžky, aktuální letovka 2950 gramů.
Re: ABSOLUTION 3m
Chlapi, jak máte ovládaný motor a motýla při přistání? Nechci vymýšlet již vymyšlené 
Re: ABSOLUTION 3m
Motor na přepínači 0 - 100% s pomalým rozběhem nastaeveným v regulátoru YEP.
Vztlakové klapky jdou do poloviny dráhy kniplu dolů samy, od poloviny se přidávají křidélka nahoru. Výchylky z hlavy nevím, klapky jsou plně vysunuté asi na 80°. Křidélka jsou nahoru jen tolik, aby při kniplu na max. výchylce ještě křidélka mohla nahoru kvůli ovládání náklonu. V režimu přistání nemám spojenou výchylku křidélek s klapkami. V ostatních režimech jde klapka společně s křidélkem, i když jen v menším (asi polovičním) rozsahu.
Od začátku pohybu kniplu se vychyluje VOP dolů podle nastavené křivky. Zpočátku více, s přibývající výchylkou klapek méně. Velikost výchylky je nutné vyzkoušet.
Těsně před dosednutím klapky vracím na nulu.
Vztlakové klapky jdou do poloviny dráhy kniplu dolů samy, od poloviny se přidávají křidélka nahoru. Výchylky z hlavy nevím, klapky jsou plně vysunuté asi na 80°. Křidélka jsou nahoru jen tolik, aby při kniplu na max. výchylce ještě křidélka mohla nahoru kvůli ovládání náklonu. V režimu přistání nemám spojenou výchylku křidélek s klapkami. V ostatních režimech jde klapka společně s křidélkem, i když jen v menším (asi polovičním) rozsahu.
Od začátku pohybu kniplu se vychyluje VOP dolů podle nastavené křivky. Zpočátku více, s přibývající výchylkou klapek méně. Velikost výchylky je nutné vyzkoušet.
Těsně před dosednutím klapky vracím na nulu.