Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Stavím model Avie B 534 podle plánu od Jirky Černého. Teď řeším zásadní rozhodnutí při stavbě a to je pohon. Zatím jsem létal jen elektro, tak teď je otázka jaký motor do Avie rozpětí cca 1300mm? Přemýšlím zda elektro, elektro + zvukový modul nebo spalovák? Osobně jsem spalovák nikdy neměl, tak ani nevím do ceho bych šel. Vše co vím je jen od někoho. Někdo na spalováky nadává a jiný na ně nedá dopustit. A teď babo raď 
- aviatik666
- Příspěvky: 1411
- Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
Ahoj,
i když jsem 100% a čistokrevnej čmouďák, tak do éra s tímto rozpětím bych spalovák nedával.
i když jsem 100% a čistokrevnej čmouďák, tak do éra s tímto rozpětím bych spalovák nedával.
Naposledy upravil(a) aviatik666 dne sob 14.10.2017 6:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Avia B-534
Zdravím, a ozvučení také ne, bude to strašně těžké. Už ta stavba vypadá robustně. Hezký den. 
Re: Avia B-534
Elektro a ozvuceni urcite ju. Mel jsem ho i v SeaFury 1200mm a vubec mi to nepripadlo nejak tezke. Doporucim ess-air od Sense Hobby.
jyrry.webnode.cz
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
Dal bych tam DLE20 se zadním výfukem hlavou dolů. Válec je širokej 45 mm a patky 75 mm, vejde se i do dost úzkýho čumáku. Nebudeš muset řešit zvukovej modul ani kudy do toho strkat baterku, což je u dvouplocha vždy trochu složitější než u nějakýho jednoplocha typu Extra. A zcela určitě ten pohon bude levnější, než elektrika a pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka
Jirka
Re: Avia B-534
Tak teď opravdu babo raď! 
Re: Avia B-534
ellet píše:Tak teď opravdu babo raď!
Presne
Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
jozefbb píše:Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.
A co udělá u makety s úzkým čumákem s vejfukem do boku? Dej tam DLE 20 s zadním vejfukem a nic nebude vidět. A na snížení výkonu kdysi vynalezli karburátor.
Jirka
- aviatik666
- Příspěvky: 1411
- Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
Petr1344 píše:Presne
Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...
Čtyřtakt má při troše představivosti autentičtější zvuk, ale je drahej na provoz, když už by to fakt muselo být, tak jedině benzín a takový, aby se vešel do haubny pokud možno i s výfukem. Pokud chceš zachovat trochu maketový vzhled, bude dost těžké se vyhnout vyřezávání nějaké vopičárny pro výfuk. Ale stále jsem názoru, že do tak malého éra raději elektro, nebo to prodej a postav to s rozpětím 2m, to už by byla jiná třída...
Re: Avia B-534
Což ovšem nemusí být pravda, létám 2m dvoumotora WWII na čtyřleté baterky...Celeron píše:.... pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka
Kouzlo je (podle mně) skryté v dosažení potřebného příkonu takovým napětím, aby průměrný letový proud byl pod 10C a tím se dostanu i na zajímavější doby letu (násobilka...).
Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají
edit:
Neřešme to co kolega má zřejmě běžně zažité - tedy nabíjení na letišti s následným nenastartováním auta a tak (se to tu řešilo asi stopadesátjedna krát)... Však píše že létá elektry... Tedy nejspíš ví (věděl by) do čeho jde. A určitě nebude potřebovat (opakované) nabíjení 6s 5000mAh, u tohoto éra...
jyrry.webnode.cz
Re: Avia B-534
1300mm není větší elektrolet, to je prcek.
S tímto dvouplochem 1620mm http://fokker1.rajce.idnes.cz/Bristol_Scout/ létám na pětičlánek 5200mAh 10-12 minut. Stejnou baterku používám i ve 2m, 6kg Ansaldu, ale tam vydrží jen 5-6 minut. Do takhle malého modelu bych dneska spalovák vůbec neřešil.
https://fokker1.rajce.idnes.cz/
- aviatik666
- Příspěvky: 1411
- Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534
jyrry píše:
Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají
jyrry, např. já když jdu lítat, tak obvykle na celý den a nepotřebuju sebou tahat elektrocentrálu.
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Já bych byl pro ten čtyřtakt. Jestli to rody nemusí byt super maketa, tak to ten malý výfuk zvládne. S tím drahým provozem bych to taky neviděl tak černě. Mám Saito a lítám 15 minut...po přistání mám ještě půl nádrže plnou. To se nedá srovnávat s dvoutaktem.. a ten zvuk. ..úplně paráda. .
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Ten plán už mám dlouho doma. Pohon jsi měl podle mě řešit před stavbou. Je to konstruovaný na spalovák a tudíž bytelnější. Viděl bych tam spoustu míst, kde ušetřit na váze pro verzi elektro.
Takže spíš spalovák.
Možná se mýlím, ale já bych to tak udělal.
Jinak pěkná práce, tak ať to dopadne.
Takže spíš spalovák.
Možná se mýlím, ale já bych to tak udělal.
Jinak pěkná práce, tak ať to dopadne.
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.