Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Zpráva
Autor
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#1 Příspěvek od Petr1344 »

Stavím model Avie B 534 podle plánu od Jirky Černého. Teď řeším zásadní rozhodnutí při stavbě a to je pohon. Zatím jsem létal jen elektro, tak teď je otázka jaký motor do Avie rozpětí cca 1300mm? Přemýšlím zda elektro, elektro + zvukový modul nebo spalovák? Osobně jsem spalovák nikdy neměl, tak ani nevím do ceho bych šel. Vše co vím je jen od někoho. Někdo na spalováky nadává a jiný na ně nedá dopustit. A teď babo raď :-D
Přílohy
Horni kridlo
Horni kridlo
Vyskovka a spodni kridlo
Vyskovka a spodni kridlo
Rozestaveny trup
Rozestaveny trup
Údaje z plánu
Údaje z plánu
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#2 Příspěvek od aviatik666 »

Ahoj,
i když jsem 100% a čistokrevnej čmouďák, tak do éra s tímto rozpětím bych spalovák nedával.
Naposledy upravil(a) aviatik666 dne sob 14.10.2017 6:08, celkem upraveno 1 x.
Joker
Příspěvky: 892
Registrován: stř 11.05.2005 0:00
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#3 Příspěvek od Joker »

Zdravím, a ozvučení také ne, bude to strašně těžké. Už ta stavba vypadá robustně. Hezký den. :D
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21636
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#4 Příspěvek od jyrry »

Elektro a ozvuceni urcite ju. Mel jsem ho i v SeaFury 1200mm a vubec mi to nepripadlo nejak tezke. Doporucim ess-air od Sense Hobby.
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#5 Příspěvek od Celeron »

Dal bych tam DLE20 se zadním výfukem hlavou dolů. Válec je širokej 45 mm a patky 75 mm, vejde se i do dost úzkýho čumáku. Nebudeš muset řešit zvukovej modul ani kudy do toho strkat baterku, což je u dvouplocha vždy trochu složitější než u nějakýho jednoplocha typu Extra. A zcela určitě ten pohon bude levnější, než elektrika a pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka
Uživatelský avatar
ellet
Příspěvky: 2349
Registrován: pát 12.02.2016 11:37
Bydliště: Vysočina, ČR

Re: Avia B-534

#6 Příspěvek od ellet »

Tak teď opravdu babo raď! :D
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Re: Avia B-534

#7 Příspěvek od Petr1344 »

ellet píše:Tak teď opravdu babo raď! :D

Presne :-)

Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...
jozefbb
Příspěvky: 2369
Registrován: úte 01.01.2008 0:00
Bydliště: Ban.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#8 Příspěvek od jozefbb »

Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#9 Příspěvek od Celeron »

jozefbb píše:Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.

A co udělá u makety s úzkým čumákem s vejfukem do boku? Dej tam DLE 20 s zadním vejfukem a nic nebude vidět. A na snížení výkonu kdysi vynalezli karburátor. :mrgreen:
Jirka
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#10 Příspěvek od aviatik666 »

Petr1344 píše:Presne :-)

Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...


Čtyřtakt má při troše představivosti autentičtější zvuk, ale je drahej na provoz, když už by to fakt muselo být, tak jedině benzín a takový, aby se vešel do haubny pokud možno i s výfukem. Pokud chceš zachovat trochu maketový vzhled, bude dost těžké se vyhnout vyřezávání nějaké vopičárny pro výfuk. Ale stále jsem názoru, že do tak malého éra raději elektro, nebo to prodej a postav to s rozpětím 2m, to už by byla jiná třída... :wink:
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21636
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#11 Příspěvek od jyrry »

Celeron píše:.... pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka
Což ovšem nemusí být pravda, létám 2m dvoumotora WWII na čtyřleté baterky...
Kouzlo je (podle mně) skryté v dosažení potřebného příkonu takovým napětím, aby průměrný letový proud byl pod 10C a tím se dostanu i na zajímavější doby letu (násobilka...).

Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:

edit:
Neřešme to co kolega má zřejmě běžně zažité - tedy nabíjení na letišti s následným nenastartováním auta a tak (se to tu řešilo asi stopadesátjedna krát)... Však píše že létá elektry... Tedy nejspíš ví (věděl by) do čeho jde. A určitě nebude potřebovat (opakované) nabíjení 6s 5000mAh, u tohoto éra...
:roll:
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
fokker1
Příspěvky: 754
Registrován: pát 24.04.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#12 Příspěvek od fokker1 »

1300mm není větší elektrolet, to je prcek. :lol: S tímto dvouplochem 1620mm http://fokker1.rajce.idnes.cz/Bristol_Scout/ létám na pětičlánek 5200mAh 10-12 minut. Stejnou baterku používám i ve 2m, 6kg Ansaldu, ale tam vydrží jen 5-6 minut. Do takhle malého modelu bych dneska spalovák vůbec neřešil.
https://fokker1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#13 Příspěvek od aviatik666 »

jyrry píše:
Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:


jyrry, např. já když jdu lítat, tak obvykle na celý den a nepotřebuju sebou tahat elektrocentrálu. :lol: Když už potřebuji dobít přijímačovky, což se málokdy stane, tak si je dobiji z auta s tím, že poté nepotřebuji někoho s kabely na startování.
Uživatelský avatar
jarda17
Příspěvky: 378
Registrován: sob 15.10.2005 0:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#14 Příspěvek od jarda17 »

Já bych byl pro ten čtyřtakt. Jestli to rody nemusí byt super maketa, tak to ten malý výfuk zvládne. S tím drahým provozem bych to taky neviděl tak černě. Mám Saito a lítám 15 minut...po přistání mám ještě půl nádrže plnou. To se nedá srovnávat s dvoutaktem.. a ten zvuk. ..úplně paráda. .
Uživatelský avatar
Shorty
Příspěvky: 1562
Registrován: úte 25.03.2014 15:25
Bydliště: Letovice,ČR

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#15 Příspěvek od Shorty »

Ten plán už mám dlouho doma. Pohon jsi měl podle mě řešit před stavbou. Je to konstruovaný na spalovák a tudíž bytelnější. Viděl bych tam spoustu míst, kde ušetřit na váze pro verzi elektro.
Takže spíš spalovák.
Možná se mýlím, ale já bych to tak udělal.
Jinak pěkná práce, tak ať to dopadne.
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
Odpovědět

Zpět na „Makety“