Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Zpráva
Autor
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#16 Příspěvek od Petr1344 »

Jak bylo psano, elektro letam, vim co to obnasi, jak nabijet a pokud bych pak nenastartoval auto tak bych musel byt hlupak, ktery o tom nevi vubec nic :-D chtel bych prave zachovat maketovost a pry u ctyrtaktu jde si pohrat s vyfukem a sel by vyvest a schovat ve spod. Ikdyz je to dle hodne kolegu “male” ero premyslim opravdu o tom si zkusit ten ctyrtakt.
Jelikoz o tom vim hodne malo, chci se zeptat, jaky motor poridit? Jaky by jste dali objem a vyrobce? Me bylo doporuceno 15ccm.
Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni.

Nakonec po mnoha uvahach a debate s par kolegama, i diky tematu zde na foru, beru tento projekt, jako takovy prestup. Dalsi v planu na stavbu je Sopwith Pup o rozpeti nejmene 2metry
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#17 Příspěvek od Petr1344 »

Jinak komu se neleni, tomu se zeleni, aneb me prvni potahovani za pomoci solartexu, coz je uzasny material :-) naposled jsem potahoval hazedlo pred 14ti lety a to jeste papirem :-)
Přílohy
7D54142D-888F-4EFC-894A-7886014A05A1.jpeg
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#18 Příspěvek od aviatik666 »

Petr1344 píše:
Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni.


Nový projekt si rozhodně zaslouží nový motor a kromě toho se vyhneš i případným potížím. Ne že by s tebou chtěl každý vyje.at, ale máš jistotu, že to nebylo ze zbořeného éra, atd. Vzhledem k tomu, že do toho nechceš rvát moc financí, tak bych přemýšlel o 4T ASP. OS MAX nebo Saito jsou v trochu jiných cenových relacích. Ruční palivovou pumpu pořídíš za cca 400,-, nádrží se nabízí nepřeberné množství, určitě vybereš i vzhledem k ideálnímu umístění v éru. Budeš potřebovat pár dalších pičičáren :lol: , jako žhavítko + baterii, atd. Jediným, čím bych ti mohl posloužit, tak je elektrický startér do 20ccm, dejme tomu za 300,-Kč. Pokud by byl zájem, tak SZ.
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9605
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#19 Příspěvek od DAF »

K elektrice ti nic psát nebudu, protože je mám jen malé a málo. Pokud motor 4T, také bych se přikláněl k 15ce - http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3489 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68922 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=69024 . Možná, že venku se dají sehnat o něco levněji. Nejdostupnější je ten číňan, je to slušný spotřební motor, má slušný výkon i výdrž. A palivo třeba tohle http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=81690 . Pokud budeš létat spíše rekreačně, bude stačit. Pro rekreační létání, navíc tam, kde nebudeš dělat nějakou vysokou akrobacii (tudíž potřeba vyššího výkonu), nejsem příznivcem velkého procenta nitra v palivu (ovšem zase, je to můj názor).
Jinak čerpadlo na palivo není až tak kritické, to se v nejhorším dá nějak nahradit (tankování z PP lahve, kterou napojíš hadičkou a zmáčkneš). Důležité je mít dobré žhavení. A také je třeba se naučit motor startovat. Teď budou někteří řvát, ale na rovinu, nejlépe se mi 4T startuje pomocí startéru. Tím neříkám, že rukou to nejde, takže startér také není kritický, jen je podle mého výhodný. Dá se případně pořídit časem. Pokud tě čmouďáky chytnou, časem si pořídíš i výbavu k nim. Také jsem to kupoval na několikrát (jako asi každý).
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#20 Příspěvek od Lark »

Jestli ale chce Petr1344 použít tu B534 jen pro přechod na větší modely, tak je na pováženou, jestli se vybavovat pro žhavíky kvůli jednomu modelu, a pak přecházet na benzín. Nic z toho pak nepoužiješ a dnes už to vybavení pro žhavíky bude i hůř prodávat. Jestli by nebylo opravdu lepší použít rovnou ten DLE20.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#21 Příspěvek od Celeron »

jyrry píše:Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:

Jestli to je na mě, jako že asi jó, tak věz, že Jelínkovy osmi a desetikila plus Dvorskýho TMM8024 a TMM12024 jsem prvně používal v roce 2003. A rozhodně to nebyl od každýho jeden kus. :wink:
Jirka
Lepič
Příspěvky: 37
Registrován: stř 09.04.2014 20:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#22 Příspěvek od Lepič »

Přesně tak, Lark má pravdu. Podle mě metylový motory kubatur nad 10 už jsou přežitek a konkrétně ta patnáctka je "rozchlastaná", takže pokud budeš trochu lítat, tak to i finančně pocítíš, nehledě na tu výbavu kolem k metylu. Také jsem řešil motor do modelu a fundovaní modeláři mi doporučovali metyl, nakonec jsem si sám rozhodl, že půjdu do benzínu (15) a udělal jsem dobře, benzín si koupím u pumpy a olej plná syntetika jakbysmet, žádný kupování nesmyslně předraženýho metylovýho paliva. Spotřeba benzínu oproti metylu třetinová o to je v modelu i menší nádrž, ale je tam zápalko, takže ve výsledku šulnul. Toť můj názor.
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21636
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534

#23 Příspěvek od jyrry »

Celeron píše:... Jestli to je na mě, jako že asi jó...
Proč hned být vztahovačný? To jsem psal obecně.
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#24 Příspěvek od Celeron »

No bylo to za mojí citací, tak jsi mě našlápnul. :wink:
Jirka
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#25 Příspěvek od pkotatko »

Je treba ale vzit do uvahy moznosti skladovani. Pokud je letadlo nekde v obytnych prostorach, tak muze byt problem se smradem z benzinu. Uplne se tomu clovek asi neubrani. Metyl muze byt klidne i v obyvaku.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#26 Příspěvek od Lark »

S tím smradem benziňáku máš určitě pravdu, ale dá se hodně omezit zátkou na odvzdušnění nádrže, ale chvilku trvá než se odpaří karburátor. Přímo do bytu to ale opravdu nejde. U spalováku se ale asi předpokládá, že to nebude v bytě, i kvůli pravděpodobnosti ukápnutí nějakého oleje. Mám benziňák v malé dílničce a špuntuju hadrem i výfuky a nějak jsem si nevšim, že by mi tam smrděl benzín. Zrovna tak mám zatěsněný i kanist s beznínem, na který dávám na odvzdušňovací trubičku zátku a dvoucestným kohoutem z motorky mám zavřenou i plnicí hadici.
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#27 Příspěvek od Petr1344 »

Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut :-( se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85?
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#28 Příspěvek od Lark »

S tím naturalem bych si hlavu nelámal. Pořád bude muset být nějaká benzínová směs na kterou budou auta co mají motory na natural jezdit. Navíc asi pořád bude natural 98. Já bch se toho vůbec nebál. Ten E85 už se skoro nikde neprodává. :D
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#29 Příspěvek od aviatik666 »

Petr1344 píše:Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut :-( se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85?


Psal jsem to v mé první reakci na tvůj dotaz, 4T žhavík "vetšího" objemu má drahý provoz. Když si stále trval na 15 4T, tak jsem ti doporučil ASP, ale benzín je benzín. Pokud se podíváš na odkaz od DAFa na palivo, tak je tam cena 799,- za 5 litrů, což je naprostá tragédie. U 15 4T bys potřeboval nádrž min. 250ml. Měl jsem v Piperu 2,4m nádrž 500ml a za den jsem vylétal i 4 nádrže, spočítej si to, takže toho posledního žhavíka Saito 30ccm jsem poslal do světa před dvěma roky, bylo to k neuživení, za děsný peníz.
Jestli fakt nechceš elektriku, tak jedině benzín. Natural určitě "nezruší", jen se to bude jmenovat jinak. Co by si asi počli všichni se sekačkama, motorovýma pilama, atd. :wink:

Jinak Larku, jen v Hradci Králové je 6 čerpaček, které stále prodávají E85... :mrgreen:
Petr1344
Příspěvky: 24
Registrován: ned 16.07.2017 13:09
Bydliště: Přešticko

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#30 Příspěvek od Petr1344 »

Prave to me desi... 5L za 800,- a jak jsem ruzne procital tak bych byl schopen za jedno odpoledne propalit cca pulku :-( a jak tu pisete, ze kdyz chci pak stavet vetsi ero, tak ctyrtakt bych mel jen v tomto letadle je asi opravdu zbytecne.

Mate zkusenosti s objednavanim motoru ze zahranici? Tady jsem koukal ze ta dvacitka stoji kolem 7500,- a ze zahranici i s dopravou vyjde cca na 5000,- coz uz je znatelny rozdil....
Odpovědět

Zpět na „Makety“