NO BODY F5J
NO BODY F5J
Doma mi přistála nová stavebnice elektrovětroně NO BODY F5J od firmy VP model, která vyrábí známou a úspěšnou stopalcovku Django. Tak bych se rád v tomto vlákně podělil se zkušenostmi ze stavby a později i létání. Budu rád, když se ozvou i další majitelé tohoto modelu. Já mám základní verzi v bílé barvě.
Tak nejdříve, co je to vlastně NO BODY? (dovolím si použít část textu od výrobce)
Je to univerzální stroj kategorie F5J, ani lehký, ani těžký, třídílné křídlo, uši nasouvané na uhlíkové kulatiny, vzepětí do W. Trup je hodně prostorný celouhlíkový, trubka uhlíková leštěná. VOP šroubovací na kozlík 3D tisk, SOP taktéž šroubovaná na lůžko 3D tisk, takže sundavací zas tam dací.
Balast skládaný po částech, kde první krok je cca 180g, dál možno dodávat po cca 114gramech do maxima 640g.
Při objednání modelu je možno volit mezi základní barvou bílou, nebo barevnou úpravou před laminování reflexní žlutou, případně růžovou barvou. Na to grafika – polepy zase volitelné. Co dál dodat, koncept a cíl nebyl postavit soutěžní speciál, ale pohodové, klidné éro, které bude univerzální pro obyčejného pilota nemajícího ambice drtit špičky pilotů F5J soutěží. Prostě takové „důchodcovské polítáníčko“ – Ale stejně se nějaký blázen najde, kdo se o soutěže pokusí
Éro je dostatečně tuhé podélně i torzně, takže netřeba se bát, že se rozpadne při 5m/s. Testování probíhalo i v 10m/s , nárazy 15m/s , plně naložené balastem (640g). NO BODY je éro pro každého, kdo si nechce brát na F5J hypotéku.
Rozpětí 3800 mm, délka 1805 mm, prázdná hmotnost od 1270g, letová hmotnost 1650 – 1850g, plocha křídla 90,2 dm², plošné zatížení 18 g/ dm², profil Syner J mod.
Tak nejdříve, co je to vlastně NO BODY? (dovolím si použít část textu od výrobce)
Je to univerzální stroj kategorie F5J, ani lehký, ani těžký, třídílné křídlo, uši nasouvané na uhlíkové kulatiny, vzepětí do W. Trup je hodně prostorný celouhlíkový, trubka uhlíková leštěná. VOP šroubovací na kozlík 3D tisk, SOP taktéž šroubovaná na lůžko 3D tisk, takže sundavací zas tam dací.
Balast skládaný po částech, kde první krok je cca 180g, dál možno dodávat po cca 114gramech do maxima 640g.
Při objednání modelu je možno volit mezi základní barvou bílou, nebo barevnou úpravou před laminování reflexní žlutou, případně růžovou barvou. Na to grafika – polepy zase volitelné. Co dál dodat, koncept a cíl nebyl postavit soutěžní speciál, ale pohodové, klidné éro, které bude univerzální pro obyčejného pilota nemajícího ambice drtit špičky pilotů F5J soutěží. Prostě takové „důchodcovské polítáníčko“ – Ale stejně se nějaký blázen najde, kdo se o soutěže pokusí
Éro je dostatečně tuhé podélně i torzně, takže netřeba se bát, že se rozpadne při 5m/s. Testování probíhalo i v 10m/s , nárazy 15m/s , plně naložené balastem (640g). NO BODY je éro pro každého, kdo si nechce brát na F5J hypotéku.
Rozpětí 3800 mm, délka 1805 mm, prázdná hmotnost od 1270g, letová hmotnost 1650 – 1850g, plocha křídla 90,2 dm², plošné zatížení 18 g/ dm², profil Syner J mod.
Naposledy upravil(a) manta dne sob 22.06.2019 8:34, celkem upraveno 1 x.
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2175
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: NO BODY F5J
Pekne poletadlo,jen co je pravda. Kolik je to vlasne penizku,, nebrat si hypoteku,,???
Re: NO BODY F5J
HONZIK 22 píše:Pekne poletadlo,jen co je pravda. Kolik je to vlasne penizku,, nebrat si hypoteku,,???
Tak já věděl, že jsme v Čechách a nejdůležitější jsou prachy!
Re: NO BODY F5J
Tak toje hodne socialni cena
bezva počin 
Re: NO BODY F5J
SKAY píše:Tak toje hodne socialni cenabezva počin
Ted jsem to pocital...plne osazene F5J . Tzn spickove F5j se pod 50000 kc poridit neda. To je darda co?
Re: NO BODY F5J
Promo video NO BODY F5J
https://www.youtube.com/watch?v=3k3LCohtqcY&t=3s
fotogalerie na stránkách výrobce: http://vpmodel.cz/galleries/no-body-f5j/
https://www.youtube.com/watch?v=3k3LCohtqcY&t=3s
fotogalerie na stránkách výrobce: http://vpmodel.cz/galleries/no-body-f5j/
Re: NO BODY F5J
Graup: sak jsem psal zejeto socialni cena ano vim kolik stoji normalni era. ,hotove ero za ani ne pul vyplaty je super pocin zatp nemas ani konstrukcni pomalu amusis se stim smolit.
Re: NO BODY F5J
Fté žužové je boží Arnoštku.
Re: NO BODY F5J
Manta :
co vtom mas za vybavu prosimte ?
co vtom mas za vybavu prosimte ?
Re: NO BODY F5J
SKAY píše:Graup: sak jsem psal zejeto socialni cena ano vim kolik stoji normalni era. ,hotove ero za ani ne pul vyplaty je super pocin
Jako na jednu stranu ano, na druhou stranu ale reálně seženeš olétané soutěžní F5J ještě levněji (běžně do 20k, ale se servy).
Sice chápu, že dost lidí chce mít pocit nového modelu, což jim neberu, ale...
Jinak k hodnocení by to člověk musel proletět, takto těžko soudit.
Re: NO BODY F5J
Tomas:
Jak pises nove je nove a nato nase placateni....
Lepsi jak trikrat prerazene vychozene pidiserva.....
Ale nekdy seda kpupit i dobre ero od souyeda treba.
Jak pises nove je nove a nato nase placateni....
Lepsi jak trikrat prerazene vychozene pidiserva.....
Ale nekdy seda kpupit i dobre ero od souyeda treba.
Re: NO BODY F5J
SKAY píše:Manta :
co vtom mas za vybavu prosimte ?
Mám do něj připravené serva 2x MKS HV6110 na křidélka, 2x Blue Bird BMS-115HV na klapky a 2x Blue Bird BMS-106HV do trupu na směrovku a výškovku. Co se týká pohonu, tak ten je z toho co mi doma zbylo ze soutěžního F5J takže zbytečně drahý, ale byl k dispozici - Motor EDF TEN SHOK EZ-1515/13T s převodovkou Reisenauer micrro 5:1 s vrtulí GM 14/7 a regulátorem Castle Talon 60. Ale jak říkám, výbava do toho jde pořídit o dost levnější než mám. Serva na křidélka a kompletní pohon jsem měl doma.
Re: NO BODY F5J
tomashr píše:
Jako na jednu stranu ano, na druhou stranu ale reálně seženeš olétané soutěžní F5J ještě levněji (běžně do 20k, ale se servy).
Sice chápu, že dost lidí chce mít pocit nového modelu, což jim neberu, ale...
Jinak k hodnocení by to člověk musel proletět, takto těžko soudit.
Kdo létá F5J, ví kolik toho soutěžní modely vydrží, zvláště ty lehouše. A taky jak dostanou na soutěži zabrat. Tohle je univerzální model co vydrží moc. Je to éro třeba na začátek v F5J, případně pevné výšce, nebo jen tak na polítání na louce, na svahu, aniž by se člověk musel bát, že se mu to rozpadne. Navíc náhradní díly nejsou u výrobce žádný problém a čekací doba na nový model je pár týdnů. Nehraje si na soutěžní speciál. Já ho budu mít jako rezervní model, a případně do silného větru, právě kvůli odolnosti. Na promo videu je vidět co to vydrží.
Re: NO BODY F5J
tomashr píše:Jako na jednu stranu ano, na druhou stranu ale reálně seženeš olétané soutěžní F5J ještě levněji (běžně do 20k, ale se servy).
Sice chápu, že dost lidí chce mít pocit nového modelu, což jim neberu, ale...
Jinak k hodnocení by to člověk musel proletět, takto těžko soudit.
Tome já to napsal schválně. Ono se okolo toho chodí po špičkách, ale cena soutěžního F5J (a soutěžní jsou de fakto dnes všechny, vyrábí to tolik výrobců, že mi přijde,že létání je už jen F5J
Jinak já bych si olétané F5J nekoupil , má to cenu max šrotu. Serva můžeš rovnou vyhodit, s érem se tříská o zem naprosto brutálně .
Zrovna nedávnou jsem měl v ruce ..super koupě, lehounce poškozené F5J létáním.....to poškození bylo asi na 10 místech, včetně promačkaného křídla a prasklin na trupu. A po videu s MCR si už vůbec nedělám iluze
Re: NO BODY F5J
Když jsem tu fotku viděl jen tak narychlo a odmyslím si tu gondolu tak vidím velkou podobnost s eosem III ,chápu že ono dnes asi vymýšlet nějaké revoluční tvary asi nejde,nicméně já už bych si vakuovku nikdy nekoupil když si vzpomenu kolik otlačků od prstů jsem na tom měl (jak auto po kroupách
a to byl potah full carbon) když jsem vedle toho položil asperátuse jen ve skle tak tu zlatku navíc člověk rád vyndá...... aby stejně nakonec zjistil že double carbon je double carbon
Samozřejmě je mi jasné že je potřeba mít i levnější modely pro lidi co do toho nechtějí zas tolik investovat což byl ostatně i můj případ,ale člověku to pak nedá,navíc když vidí u kolegy zpracování jeho brusu a už to jede.Je to jen můj názor a zkušenost,jsem jen rekreační pilot a určitě si nemyslím,že když jsem nějak létal s eosem či asperátusem tak s modelem daleko dražším budu létat o mnoho lépe jen se mi prostě líbí.