dratek+Celeron: Pro upřesnění, aby nedošlo k davové panice, že jsou kupované Y kabely špatné, instalaci v modelu jsem si dělal sám a to včetně kabeláže. Do této doby
jsem používal pouze kupované Y kabely a nestalo se mi, že by byl některý vadný, ale jak píše Celeron stát se to může, to ale platí o čemkoliv - přijímač, serva, regulátor
Pomoc s palubní elektronikou
Re: Pomoc s palubní elektronikou
Tak po zapojení mínusových vodičů z přijímače k podvozku i klapkám to už funguje bezvadně
, díky za pomoc.
Re: Pomoc s palubní elektronikou
Dobry den ,co sa tyka zdvojenie napajania pre prijmac , niekde som videl pri pouziti opto ESC napajanie do prijmaca cez nevyuzivany 5 kanal . Do prijmaca na 5 kanal bola zapojena vydlicka . Bol zapojeny BEC do jedneho konektora a do druheho z vydlicky 4x NIMH . Na plus pol do prijmaca bola dana dioda v priepustnom smere. Je to takto v poriadku?
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s palubní elektronikou
funeral píše:Dobry den ,co sa tyka zdvojenie napajania pre prijmac , niekde som videl pri pouziti opto ESC napajanie do prijmaca cez nevyuzivany 5 kanal .
Pokud je opto ESC, tak z něj žádný napájení do přijímače nejde, takže přijímač běží jen na ty 4 x NiMh přes diodu. Pokud bys chtěl mít zálohovaný napájení přijímače, tak by musel být ESC s BEC 5-6V. A vřele doporučuju dát jednu Shottky diodu propustně do + vývodu NiMH a druhou taky propustně do + vývodu ESC. Pokud bys nedal diodu na vývod ESC, nemuselo by se to některýmu ESC líbit třeba v okamžiku, kdy by byla připojená NiMH a pohonná baterie pro ESC ještě nebyla připojená. Úplně stejně míchám dvoje baterky přes dvě Shottky diody pro větší benzíny.
Re: Pomoc s palubní elektronikou
A není Schottky jako Schottky; jsou to obvykle rychlé diody, ale jen některé s nízkým úbytkem napětí v propustném směru...
jyrry.webnode.cz
Re: Pomoc s palubní elektronikou
No prave, regler je opto a teda je prijmac napajany jenom z tech 4 NIMH. Keby som to chcel pozichrovat a napajat to z dvoch zdrojov a mozem pouzit kablik vydlicku do kanala 5 a napajat prijmac klasika cez cez BEC a aj z 4 x NIMHy cez diodu? Inak to je dobry postreh ,ze iba niektore Schotky maju mensi ubytok napatia . To som nevedel kym som nelistoval v katalogu. V priepustnom smere staci asi dioda na 10V pre tie NIMHy ?
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s palubní elektronikou
Co chceš víc slyšet, popsal jsem to už minule. Dioda musí být dostatečně dimenzovaná proudově podle počtu a výkonu serv. No a kvůli elektromotorům serv bych dal aspoň 30V. S tím propustným napětím je docela problém, čím vyšší povolenej proud, tím je vyšší propustný napětí. Pod 0,5V skoro žádná Shottka nad 3A nemá. Já jsem dával tyhle:https://www.gme.cz/dioda-sb540
Taky se dá použít ESC s BEC 5,5 nebo 6V a zálohovat pětičlánkem NiMH, pak tam můžeš dát jakoukoliv dvojdiodu v pouzdře TO220.
Taky se dá použít ESC s BEC 5,5 nebo 6V a zálohovat pětičlánkem NiMH, pak tam můžeš dát jakoukoliv dvojdiodu v pouzdře TO220.
Re: Pomoc s palubní elektronikou
Ono to Ufm roste s proudem, dávám 2 paralelně, tím se to zlepší.
jyrry.webnode.cz