Pomoc s palubní elektronikou

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
Maceška
Příspěvky: 7
Registrován: stř 13.04.2022 20:43

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#31 Příspěvek od Maceška »

dratek+Celeron: Pro upřesnění, aby nedošlo k davové panice, že jsou kupované Y kabely špatné, instalaci v modelu jsem si dělal sám a to včetně kabeláže. Do této doby
jsem používal pouze kupované Y kabely a nestalo se mi, že by byl některý vadný, ale jak píše Celeron stát se to může, to ale platí o čemkoliv - přijímač, serva, regulátor
Maceška
Příspěvky: 7
Registrován: stř 13.04.2022 20:43

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#32 Příspěvek od Maceška »

Tak po zapojení mínusových vodičů z přijímače k podvozku i klapkám to už funguje bezvadně :wink: , díky za pomoc.
funeral
Příspěvky: 22
Registrován: stř 12.08.2020 16:49

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#33 Příspěvek od funeral »

Dobry den ,co sa tyka zdvojenie napajania pre prijmac , niekde som videl pri pouziti opto ESC napajanie do prijmaca cez nevyuzivany 5 kanal . Do prijmaca na 5 kanal bola zapojena vydlicka . Bol zapojeny BEC do jedneho konektora a do druheho z vydlicky 4x NIMH . Na plus pol do prijmaca bola dana dioda v priepustnom smere. Je to takto v poriadku?
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#34 Příspěvek od Celeron »

funeral píše:Dobry den ,co sa tyka zdvojenie napajania pre prijmac , niekde som videl pri pouziti opto ESC napajanie do prijmaca cez nevyuzivany 5 kanal .

Pokud je opto ESC, tak z něj žádný napájení do přijímače nejde, takže přijímač běží jen na ty 4 x NiMh přes diodu. Pokud bys chtěl mít zálohovaný napájení přijímače, tak by musel být ESC s BEC 5-6V. A vřele doporučuju dát jednu Shottky diodu propustně do + vývodu NiMH a druhou taky propustně do + vývodu ESC. Pokud bys nedal diodu na vývod ESC, nemuselo by se to některýmu ESC líbit třeba v okamžiku, kdy by byla připojená NiMH a pohonná baterie pro ESC ještě nebyla připojená. Úplně stejně míchám dvoje baterky přes dvě Shottky diody pro větší benzíny.
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21636
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#35 Příspěvek od jyrry »

A není Schottky jako Schottky; jsou to obvykle rychlé diody, ale jen některé s nízkým úbytkem napětí v propustném směru...
jyrry.webnode.cz
funeral
Příspěvky: 22
Registrován: stř 12.08.2020 16:49

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#36 Příspěvek od funeral »

No prave, regler je opto a teda je prijmac napajany jenom z tech 4 NIMH. Keby som to chcel pozichrovat a napajat to z dvoch zdrojov a mozem pouzit kablik vydlicku do kanala 5 a napajat prijmac klasika cez cez BEC a aj z 4 x NIMHy cez diodu? Inak to je dobry postreh ,ze iba niektore Schotky maju mensi ubytok napatia . To som nevedel kym som nelistoval v katalogu. V priepustnom smere staci asi dioda na 10V pre tie NIMHy ?
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#37 Příspěvek od Celeron »

Co chceš víc slyšet, popsal jsem to už minule. Dioda musí být dostatečně dimenzovaná proudově podle počtu a výkonu serv. No a kvůli elektromotorům serv bych dal aspoň 30V. S tím propustným napětím je docela problém, čím vyšší povolenej proud, tím je vyšší propustný napětí. Pod 0,5V skoro žádná Shottka nad 3A nemá. Já jsem dával tyhle:https://www.gme.cz/dioda-sb540
Taky se dá použít ESC s BEC 5,5 nebo 6V a zálohovat pětičlánkem NiMH, pak tam můžeš dát jakoukoliv dvojdiodu v pouzdře TO220.
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21636
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s palubní elektronikou

#38 Příspěvek od jyrry »

Ono to Ufm roste s proudem, dávám 2 paralelně, tím se to zlepší.
jyrry.webnode.cz
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“