Ocelot E, návrh výkonného pohonu na 3s (4s) LiPo

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
MaXa
Příspěvky: 109
Registrován: úte 11.03.2008 0:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#496 Příspěvek od MaXa »

tks píše:Tak dnes je ten slavný den, kdy k nám byl přivezen...


Blahopřeji, skutečná nádhera. A v té dvojce vše vypadá ještě lépe.... Nejdříve Twins Corada 8) a nyní Oceloty 8O 8) . Každý den si vlastně otevírám pouze toto vlákno :) a je to mazec.
Tak snad i já se dočkám svého Corada (obj. už příliš dlouho leží u manželky :cry: )
Tome, doufám, že bude mnoho fotek a popisu stavby.
[size=75]Zatím se víc rozhlížím, než modelařím...ikdyž už létám.[/size]
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7706
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#497 Příspěvek od graup15 »

m2 píše:
tks píše:Docela by mě mrzela představa, že si to přesně zabrousím a doposuju kužel a potom budu podkládat motor a nebude to takové profi.

Tip:
- najprv zalepím prepážku minimálnej hrúbky. Osadím, zalietam.
- podľa podkladania, keď som s vyosením spokojný, zbrúsim došikma ďalšiu prepážku na finálnu hrúbku tak, aby bolo vyosenie ako treba.A buď ju použijem iba ako podložku (Proxima) alebo ešte aj zalepím (plánované pre Volcano).

Vetroň s nesprávnym vyosením liete ZLE a NEDÁ sa to ničím opraviť. Ale to vieš sám.


Ono to není tak úplně pravda. U hotlinerů máš v motorovém letu , prakticky jen jeden režim. A to stoupání. Pak odmixovat vyosení, či nevyosení motoru je vcelku hračka. Navíc pokud máš řízenou Sop tak je to hračka doslova. Správné potlačení...je taky sranda. Mix motor-Vop.
Tady se nejdná o akrobata, kde je správné vyosení velmi důležité. U tohoto typu modelu, se moment od vrtule (sere) do všech režimů letu. Ale u hotlineru...je to zanedbatelné, v případě nutnosti odmixovatelné.
Už jsem těcho mršek ( hotlinerů) udělal fakt hodně. Např za starých časů jen Optim různých variací sedm. A nikdy jsem si hlavu s vyosením nelámal. Prostě zalepil přepážku co nejrovněji s osou trupu ( v obou osách) a když pak model někam lehce utíkal, mix to vyřešil.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#498 Příspěvek od m2 »

graup15 píše:v případě nutnosti odmixovatelné.

Len sú tam isté predpoklady. JETI SPIN trebárs neodmixuješ ... má až sekundovú premlku pred nábehom motora (závisí od verzie). Ak nepoužiješ ostrú brzdu, tak dobeh motora chvíľu ťahá. Atď ... v núdzi to pomôže, ale správne vyosenie je správne vyosenie. Ja to tam cítim, mne to vadí. Plus to chce rádio, mám tri voľné mixy ... minúť dva na kompenzáciu krivého lepidla...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#499 Příspěvek od tks »

Volných mixů pár mám, takže bych to teoreticky odmixoval, ale...
Zatím u všech větroňů se mi to docela povedlo nastavit - trošku nahoru některé sice tahají, ale nic dramatického. Nicméně jsou to pomalolety. Třeba u Iona potlačení skoro není a přesto je to ok. Takže tam nějaké potlačení udělám opět od oka. Jsem přece zkušený konstruktér s dlouholetou praxí. 8)
Přinejhorším to podložím.... nebo domixuju.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7706
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#500 Příspěvek od graup15 »

m2 píše:
graup15 píše:v případě nutnosti odmixovatelné.

Len sú tam isté predpoklady. JETI SPIN trebárs neodmixuješ ... má až sekundovú premlku pred nábehom motora (závisí od verzie). Ak nepoužiješ ostrú brzdu, tak dobeh motora chvíľu ťahá. Atď ... v núdzi to pomôže, ale správne vyosenie je správne vyosenie. Ja to tam cítim, mne to vadí. Plus to chce rádio, mám tri voľné mixy ... minúť dva na kompenzáciu krivého lepidla...


Já mám mixů metrák :D
U Corada mám použité i oba křivkové. A pořád mi ještě zbyli další volné.
Jo, jo...a jsme u toho. Jak se tomu začneš víc věnovat, bez slušného rádia se neobejdeš.
:)
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#501 Příspěvek od m2 »

graup15 píše:Jak se tomu začneš víc věnovat

>1000 vylietaných sád bateriek za dva roky...

graup15 píše:bez slušného rádia se neobejdeš. :)

mám slušnú MX16s, Na 8-serv vo Volcane + motor je to na dizertačnú prácu, ale aspoň mozgové bunky nezaháľajú - vraj to odďaluje príchod Alzheimera s Parkinsonom... :wink:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7706
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#502 Příspěvek od graup15 »

m2 píše:
graup15 píše:Jak se tomu začneš víc věnovat

>1000 vylietaných sád bateriek za dva roky...

graup15 píše:bez slušného rádia se neobejdeš. :)

mám slušnú MX16s, Na 8-serv vo Volcane + motor je to na dizertačnú prácu, ale aspoň mozgové bunky nezaháľajú - vraj to odďaluje príchod Alzheimera s Parkinsonom... :wink:


Jo Mx 16 není zlá...
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#503 Příspěvek od tks »

Tak, teď koukám jak vyřeším uložení serv. 11mm serva jsou přesně na výšku, takže budu muset udělat nějaké rámečky (ale tak profi jako Dalibor to asi ve svých podmínkách momentálně nedám...)

Pořád koukám, až bude na skladě Turnigy Plush a zrovna dnes tam začali naskladňovat Turnigy K-Force, tak až se objeví 60A verze, hned to vezmu a zkusím (usb interface, upgrade FW, ...)
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#504 Příspěvek od m2 »

tks píše:Tak, teď koukám jak vyřeším uložení serv. 11mm serva jsou přesně na výšku, takže budu muset udělat nějaké rámečky (ale tak profi jako Dalibor to asi ve svých podmínkách momentálně nedám...)

Dizajn je pekná vec, ale fukčne úplne postačia dva hranolčeky (ideálny zdroj sú rôzne detské stavebnice a hlavolamy) s jazýčkovým pilníčkom vypilovanou drážkou pre uško. Cez to oceľová planžeta a dva šróbiky. Ak by trčali hlavičky, tak hranolčeky nie 11mm, ale len nejakých 7mm a potom je to trošku divočina ohnúť také U-čko s uškami - používam duralový plech. z chladičov výkonových stupňov notebookových zdrojov. Podstatné je, aby tie hranolky boli na chlp tesne k telu serva. t.j. aby sa sila na "skrut" prenášala vzpriečením serva bočne na hranol a nie vertikálne na planžetu.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#505 Příspěvek od tks »

m2, díky. Přesně jak to popisuješ to mám třeba v Elispoidovi.

Obrázek

Jediný problém je, že ani na tu planžetu asi nebude místo. Ale zatím jsme to detailně nezkoušel - možná se řešení najde. Jinak asi snížím patky a planžety půjdou přes patky na 7mm hranolky.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#506 Příspěvek od m2 »

tks píše:ani na tu planžetu asi nebude místo.

A čo tak staré mierky na nastavovanie vôle ventilov spaľovacích motorov? Aj nejaké polmilimetrové by mohli na tie malinké servá stačiť plus pod hlavičku šróbika obdĺžnikovú podložku priliahajúcu k telesu serva.

Cez tie ušká to tiež nevyzerá ako zlý nápad, len budú musieť byť echt suptílne tie vodítka pre ušká, aby to servo nevaklalo.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#507 Příspěvek od m2 »

Abu píše:Ja mam ten 3E, coz je jakysi podivny 3 zavit, ale s kv "jen" 1500.

Dosť ma zaujala tá "podivnosť, ale záhada je zdá sa rozlúštená:

"The larger 36mm motors can be ordered with "E" magnets which are stronger magnets resulting in higher temp operation and a lower kv."

Ešte píšu, že všetky MEGA motory súčasnej produkcie majú zapojenie fáz do trojuholníka a MEGA teraz robí testy s novými motormi so zapojením do hviezdy.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#508 Příspěvek od Abu »

Diky za vysvetleni, ja si matne pamatoval ze to bude neco s magnety. Jeden cas jsem si dokonce myslel ze to ma vic polu nez 6, ale pak mi doslo ze to je nesmysl.
Takze "jen" silnejsi magnety udelaji takhle velky rozdil v kv ?! 8O Vzdyt ta Mega 3 "bez E" ma nejakejch 1850, to je vic nez 20% rozdil.

Higher temp - to je prijemne, dneska jsem ji zrovna dal docela pokourit, baterky vylitany za 7 minut (to je 2 minuty na plnej a zbytek chlazeni letem). Ale na "puchyre" to jeste zdaleko nebylo.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#509 Příspěvek od m2 »

Abu píše:Higher temp - to je prijemne, dneska jsem ji zrovna dal docela pokourit, baterky vylitany za 7 minut (to je 2 minuty na plnej a zbytek chlazeni letem). Ale na "puchyre" to jeste zdaleko nebylo.

No ja som to pochopil tak, že sa pri rovnakých otáčkach viac hreje. Nie tak, že znesie vyššiu teplotu.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#510 Příspěvek od Nakadah »

Silnejsi magneticke pole samozrejme snizi otacky motoru, staci si vzpomenout na to, jak se ridi motory treba v el. lokomotive (ale i tramvaj, trolejbus, atd.).

Krom klasicke regulace se pro dosazeni vyssich otacek a rychlosti se musi pouzit "suntovaci" stupne. V podstate zeslabuji magneticke pole statoru :). Pro nazornost staci vzit libovolnou plechovku s krouzkem, a potom za behu ten krouzek sundat. Otacky slysitelne vzrostou. Sice klesne kroutici moment motoru, ale rozjeta lokomotiva ma energie dost :D Nak
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“