Těžké začátky s 3D heli, aneb cesta dlouhá 2.

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Zpráva
Autor
tomanos
Příspěvky: 216
Registrován: úte 02.12.2008 0:00
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od tomanos »

Digis píše:
tomanos píše:Ja dávam za pravdu zdzd. Na simulátore som síce HOLD netrénoval a lietať som začal rovno na IDLE1. Raz sa mi síce stalo že som heli trochu doklepol o zem stiahnutím páky (zvyk z lietadiel), ale pri ďalších letových pokusoch som si zasa dobre zapamatal, čo nemám robiť :wink: . HOLD mám na prepínači a musel som zatiaľ využiť 3x, nebol s tým žiaden problém. Správne návyky treba pestovať hneď v začiatkoch. Netreba sa potom zbytočne preúčať a zvykať si na novoty.


člověče, neřeď se mezi začátečníky, lítal jsi letadla a tak jsi měl páčky už někdy v ruce i když je to jiný ovlídání, my se tu bavíme o lidech kteří prvně drží v ruce radio. Ti většinou neví co s prstama. :wink:


Tak sa potom nemajú čo hrnút do lietania, ale mydliť po večeroch simulátor. Ten ich naučí oveľa viac ako si dokážu pripustiť. Tam treba nacvičiť aby v praxi vedeli čo robiť s prstami.
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od OPR »

tomanos píše:Tak sa potom nemajú čo hrnút do lietania, ale mydliť po večeroch simulátor. Ten ich naučí oveľa viac ako si dokážu pripustiť. Tam treba nacvičiť aby v praxi vedeli čo robiť s prstami.


Přesně tak :!:

Dálš pláč je jen známkou toho že se někde něco ošidilo.
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#63 Příspěvek od shake13 »

ZeXx86 píše:Manual Belta, bavime se v tomto vlakne jenom o nem, vsechno ostatni je tazateli naprosto putna.
Tam jsou hned nekde na 3 strance nakresleny krivky, kde normal je s plynem 0-25-50-75-100, kolektiv 50-62.5-75-87.5-100 .. kde 50% je 0°. Pro IDLE (zadne idle 1 ani 2 tam neni) je tam krivka plynu 100-87.5-75-87.5-100 a kolektivu 0-25-50-75-100 a s temito hodnotami se budto naucite letat a nebo koupite nove radio.

Pre lietanie, alebo ucenie sa lietat je problem aj takto nastaveny setovy vysielac s takto predvolenymi krivkami. Sam som mal nieco podobne - Falcon 400. Mal som tam presne tieto krivky. Nedali sa nijako zmenit. A to som zistil, ze je naprosto nepouzitelne. Da sa s tym trocha naucit visenie a nejake presuny. Ale na lietanie je to naprosto nevhodne. Hlavne ten IDLE1, ktory je v takomto nastaveni pre zaciatocnika uplne nanic, lebo je to vlastne IDLE2.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#64 Příspěvek od Mikelo »

O potřebě spínače HOLD z mnoha hledisek netřeba diskutovat, je to prostě základní nevyhnutelná funkce rádia pro vrtulníky, ale má v mých očích jednu nevýhodu:
Kdy jej mám zapnout?! Kolikrát a kdo vlastně ví dopředu, že bouchanec o zem je jistý. Pilotuju zásadně ať se děje co se děje až do poslední chvíle i půl metru nad zemí a nejednou jsem (samozřejmě nepopírám, že se štěstím) kvedláka tímto zachránil, nebo snížil škody. Kdybych v těch okamžicích "zbaběle" cvaknul HOLD mám šrotu o něco více. A to mám o něj stále ukazovák opřený. Tím, že jsem odstavil motor pozdě jsem přišel v tak 80% případů jen o zuby na hlavním kolu, protože ostatní škody byly již dány okamžikem prvního setkání daných součástek s hlínou. Jinak řečeno, jediný případ, kdy mohu jistě prohlásit, že jsem HOLDem aspoň něco zachránil byl, když se asi v 15m strhnul náhon ocasní vrtulky. Pokud pilotáž zprasím ve dvou metrech až k havárce, tak se prostě nestíhám někdy ani podívat jak jsem s tím praštil, natož něco přepínat. Takže, babo raď...
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#65 Příspěvek od Kenny McCormick »

Digis píše:člověče, neřeď se mezi začátečníky, lítal jsi letadla a tak jsi měl páčky už někdy v ruce i když je to jiný ovlídání, my se tu bavíme o lidech kteří prvně drží v ruce radio. Ti většinou neví co s prstama. :wink:
V tomto pripade teda ja splnam tvoju definiciu. Zacinal som min.rok a prvy krat som mal v ruke radio.
Nastastie si "pod dozorom" :lol: , ja som stale vlk samotar. Nicmenej som zacinal ako ty, krivka normal, od nuly hore. Len kolektiv som mal viac znizeny na 0/+8, a v zaciatkoch pri ubrati plynu som tresol copterom o zem tak, ze som vzdy cakal ako odletia lyziny, trochu to tlmil origo pruzny cvicny kriz, ale heli to nastastie vydrzala. Ta Charlitova na videu by bola pri takej rane, co som dal za jednu baterku aj 5x na sra*ky, ked si tak sekol do chvosta pri tom dosadnuti. Netrvalo to vsak dlho, sim pomohol, snad 10-15 bateriek a kriz isiel dole, stacilo sa naucit visiet a jemne pristavat. No nemusel som tak honit ocas, ako na tom videu, mal som trosku drift a aj to bolo na mna vela, toto co som na videu videl, to by som teda neustal.
Zdzd ma vsak pravdu, ze ta nula na zaciatku je zla, a ze sa visi na idle ovela lahsie, takisto ze sa treba naucit na throtle hold okamzite v zaciatkoch, je lahsie sa totiz ucit hned tak ako to ma byt, ako odstranovat zle navyky.
Aj keby mal ist start-roztocenie cez normal /v pripade, ze ma niekto tak ako ja regl bez vhodneho rozbehu pre heli/, dnes to robim automaticky a vobec o tom nerozmyslam. V podstate ako ked odbocujes na aute na krizovatke, das smerovku a ani o tom nevies :lol: /okrem tych, co nevedia, ze nejaka smerovka na aute je :evil: /
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
1one
Příspěvky: 204
Registrován: ned 22.03.2009 0:00
Bydliště: Liberec

#66 Příspěvek od 1one »

Hezke videjko. Musim rict ze se toho nebojis a bojujes :D . Ta heli je blade 400 ze? Na ni jsem taky zacinal a popravde to neni uplne nejlepsi stroj na nauceni. Predelej si krivky a pujde to lip. Jinak moje prvni tvrdsi pristani skoncilo preseknutim ocasni trubky u tohoto stroje. Tak ze si na tom jeste dobre. Urcite se hodne ptej a snaz se pochopit co jak funguje a pak si heli sam nastavis tak aby ti vyhovovala. Jinak to origo giro neni nic moc, ocas stale nekam utika.
Blade 400 (prodán), T-rex 450 V2 (prodán) ,Trex 450 pro , Protos
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od CharlitoCZ »

nene, je to belt cp v2 (esky)

kdo se bojí nesmí do lesa :D

jinak jen pro doplnění k diskuzi ohledně autorotace, tak tu belt nemá.. A i kdyby měl, tak bych ji asi stejně nepoužil, už jen protože na to nějak nemám povahu, to se mi ukázalo jak v autě, tak i na motorce, prostě to nezahodim a bojuju - vím, že to nemusí být vždy nejlepší volba, ale prostě to tak mám :D
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Uživatelský avatar
corona
Příspěvky: 2457
Registrován: sob 24.04.2010 0:00

#68 Příspěvek od corona »

CharlitoCZ píše:..
jinak jen pro doplnění k diskuzi ohledně autorotace, tak tu <a>BELT</a> nemá.. A i kdyby měl, tak bych ji asi stejně nepoužil, už jen protože na to nějak nemám povahu, to se mi ukázalo jak v autě, tak i na motorce, prostě to nezahodim a bojuju - vím, že to nemusí být vždy nejlepší volba, ale prostě to tak mám :D
Bohužel nevíš, co je AUTOROTACE.
Zřejmě proto, žes přišel k RC vrtulníku právě tudy, kudys přišel.

Autorotace je sestupný let , kdy vztlak volně se točícího hlavního rotoru brzdí vrtulník v pohybu směrem dolů. (to píšu vlastními slovy, kdybys mi chtěl povídat něco o citacích..).
Nejde o žádnou čistě záchrannou reakci, nic co by mělo ekvivalent v položení motocyklu nebo podobně.

.
Naposledy upravil(a) corona dne pon 18.10.2010 18:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ZeXx86
Příspěvky: 1357
Registrován: úte 29.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od ZeXx86 »

corona píše:
CharlitoCZ píše:..
jinak jen pro doplnění k diskuzi ohledně autorotace, tak tu <a>BELT</a> nemá.. A i kdyby měl, tak bych ji asi stejně nepoužil, už jen protože na to nějak nemám povahu, to se mi ukázalo jak v autě, tak i na motorce, prostě to nezahodim a bojuju - vím, že to nemusí být vždy nejlepší volba, ale prostě to tak mám :D
Bohužel nevíš, co je AUTOROTACE.
Zřejmě proto, žes přišel k RC vrtulníku právě tudy, kudys přišel.

Autorotace je sestupný let , kdy vztlak volně se točícího hlavního rotoru brzdí vrtulník v pohybu směrem dolů (to píšu vlastními slovy, kdybys mi chtěl opět povídat něco o citacích..).
Nejde o žádnou záchrannou reakci, nic co by mělo ekvivalent v položení motocyklu nebo podobně.

.

Rekl bych to spis myslel tak, ze ten "autorotacni" mod/knipl nema na radiu. Belt to mechanicky umi, predevsim protoze ma volnobezku, ale se 450 to jde docela spatne i tak.
Spirit System
Maxipes
Příspěvky: 1130
Registrován: ned 15.07.2007 0:00
Bydliště: Praha 6, ČR

#70 Příspěvek od Maxipes »

Ja sem teda zastancem normalu s plynem od 0, vim ma to svoje mouchy ale proste mi to tak vyhovovalo a vyhovuje mi to doted. Mam spalovak takze normal je nutnost na roztoceni rotoru. Ale i na serizovani a podobne kdy chci jenom zaviset kousek nad zemi zavisim na normal a pristanu taky na normal (po normalnim litani pristavam na idle1). Ale to je jedno, nemusi byt pouze jedno spravne nastaveni, viz nastaveni na "prazaka" (+- 10° porad) nebo nastaveni "vito" (-3° - + 10°, akrobacka -+ 10°).

A jeste me napadla jedna poznamka k simulatoru. Dulezite je (alespon pro me) vysilac drzet tak jako v realu (litam palcove). Na zacatku me svadelo si ho polozit na stul a kdyz ho pak clovek chytne normalne tak to bylo neco uplne jinyho.
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od CharlitoCZ »

Co je autorotace vim, ale vzhledem k tomu, že na ovladači nemám tu možnost, tak mě napadá jediný jak ji "použít" je stáhnout plyn na 0.

A celé to bylo myšlené v tom smyslu, že bych prostě neuměl koukat jak padá a doufat že budou minimální škody a to i přes to, že by byly nejspíš menší, než kdybych s tim nějak kvrdlal.

Jinak jsem dneska dělal menší rozborku a zjistil jsem, proč mi to sekalo to zadní křidélko - nemělo to nic společnýho s otáčkama rotoru, ale byla ohlá hřídelka mezi listy. :) Zkusil jsem ji provizorně narovnat a je po problému, tak jsem ji rovnou objednal + pár dalších dílů, ve středu mi to přijde, tak to všechno povyměňuju a snad už to bude ok. :D

edit: plyn na nulu je vlastně blbnost, to bych odehnul i listy.. :?
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
tomanos
Příspěvky: 216
Registrován: úte 02.12.2008 0:00
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od tomanos »

Maxipes píše:Ja sem teda zastancem normalu s plynem od 0, vim ma to svoje mouchy ale proste mi to tak vyhovovalo a vyhovuje mi to doted. Mam spalovak takze normal je nutnost na roztoceni rotoru. Ale i na serizovani a podobne kdy chci jenom zaviset kousek nad zemi zavisim na normal a pristanu taky na normal (po normalnim litani pristavam na idle1). Ale to je jedno, nemusi byt pouze jedno spravne nastaveni, viz nastaveni na "prazaka" (+- 10° porad) nebo nastaveni "vito" (-3° - + 10°, akrobacka -+ 10°).

A jeste me napadla jedna poznamka k simulatoru. Dulezite je (alespon pro me) vysilac drzet tak jako v realu (litam palcove). Na zacatku me svadelo si ho polozit na stul a kdyz ho pak clovek chytne normalne tak to bylo neco uplne jinyho.


S tým normálom čo píšeš je to poriadku. U spaľovákov má svoje miesto a slúži na rozbeh rotora, lenže tu bola debata o učení lietania v normal režime. Napriek tomu že lietam elektru, využívam normal na roztočenie rotora a tiež v prípade ľahkého crashu na zbežnú kontrolu vrtulníka. V tomto prípade tiež využívam malé otáčky tohto režimu na krátke zavisenie nízko nad zemou.
Odpovědět

Zpět na „Heli - začátečník“