Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasgross
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 03.02.2011 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice

#16 Příspěvek od tomasgross »

Jasný snad sem to nějak pochopil díky za radu.
Uživatelský avatar
Lubor
Příspěvky: 390
Registrován: pon 03.01.2011 0:00
Bydliště: Praha, ČR

#17 Příspěvek od Lubor »

tomasgross píše:Tak já mám ten nějak menší vítr protože využívám termiku se pokoušim.

... ale to můžeš krásně skloubit. Polétáš na svahu, tu a tam tě povynese bublina do výšky, navážeš do termiky polétáš i mimo svah, ... no a když zkrachuješ tak hupky dupky zpátky na svah a trpělivě hoblovat, dokud zase netrefíš bublinu ve vývoji.

... abych odpověděl na původní dotaz: změř si optimální rychlost klouzání modelu, a máš zhruba maximální rychlost větru, do kterého se můžeš pustit.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Jaký vítr je ještě "rozumný" ?

#18 Příspěvek od JMalik »

kope píše:Mám možná hloupý dotaz, ale chtěl bych se zeptat, jaký vítr lze ještě považovat za "rozumný" při lítání začátečníka.................



Bezvětří.
Teď jsme létali na kabelu se začátečníkem Easy Glidera cca v 8m/s (a víc). Zdálo se nám to celkem dobré. On vůbec nevěděl co s tím.
Uživatelský avatar
cilek
Příspěvky: 2695
Registrován: sob 20.03.2004 0:00
Bydliště: ČR

#19 Příspěvek od cilek »

Pro úplného začátečníka bych řekl max. 1-2 m/s.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#20 Příspěvek od coro »

Silnejší vietor "uzemní" aj skúsených pilotov, s niektorými druhmi modelov.
Taký profík že by trénoval presnú akrobaciu za silnejšieho vetra, asi u nás ani nie je..
- nie že by nevedeli zaletieť, ale ich to nebaví.
Za vetra sa skorej vytiahne niečo ako omotorované samokrídlo - proste rýchlejšie modely vhodné na vyblbnutie. Svahové samokrídlo, aj vo verzii s motorom, je jediný model čo mám ktorý lieta za vetra lepšie než za bezvetria..

Ale to že väčšinu dní fúka, je smutná pravda - no večer tak hodinu pred západom slnka, často vietor stíchne. Myslím že sa oplatí dorobiť na model svetlá a lietať až do úplnej tmy - ale pozor dráha je v noci o meter-dva vyššie ako cez deň. 8)
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14372
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#21 Příspěvek od pepin »

V jakémkoli,pokud to ten určitý model zvládne,jde jen o to,jestli ti to vubec něco dává,svého času jsem měl 2m akrobata na zemi přivázaného,aby mi ho vítr neodfoukl,dnes už se na létání v takových podmínkách mohu ledatak vyprdnout,zas až tak nabuzenej nejsem :wink: na svah jsem si ušil manžestrový respirátor,abych mohl na hraně dýchat,občas jsem měl problém popadnout dech,dnes to řeším čuměním na telku :lol: počkám,až to pujde bez vzduchotechniky :lol:

ale vše je potřeba odzkoušet opsobně,každého táhne něco jiného,ale všeobecný limit větru určitě není.
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Milan Nes »

zacatecnik litat do 3 m/s sme v cechach tak cekat na 1-2 je ponekud narocne ...

zasadni problem je ten ze zacatecnik nevi co mu dela vitr a co to ze nezvlada rekneme uplne optimalne letadlo :)

proto je nejlepsi omezit vlivy a litat za dobrych podminek ...

jinak to hodne zalezi na letadle, kdyz sem mel warmlinera tak sem lital do cca 7 mi 8 mi

na svahu do cca 12 ti s EPP 2 metrovkou a to uz byl masakr narazy 15

s akrobatem EPP cca do 4 pak me to nebavi protoze presne nezalitne clovek nic a proste to nebavi

naposled sem blbec vzal kompozitoveho termika 350 gramu 1,5 metru a foukalo
tak sem si vystoupal, termika nikde nic a zacalo foukat vic a najednou sem mel sakra co delat abych pristal, ono kdyz ero tancuje metr nahoru metr dolu ... prisel sem domu a zjistil sem ze foukalo 8 hmm :) a narazy ...
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od kope »

Díky za všechny odpovědi a zvlášť za ty konkrétní 8) (zdekar, Milan Nes). Je mi jasný, že postupně snad budu zvládat víc a víc, šlo mi o to, znát názory zkušených, kteří už mají "nalítáno", abych se pokud možno vyhnul zbytečným haváriím. Je jasný, že nějaký budou (a taky už byly), ale prevence je důležitá :-).
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
were
Příspěvky: 1708
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Praha Kunratice
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od were »

Jeste jedna vec - ono krome toho jak je vitr silny je take dulezite v jakem miste to fouka. Kdyz bude foukat 6m/s nekde na rovine nebo mirnem kopci a bude to krasne hladke, tak budes mit mnohem mensi problem nez pri nejakem 4m/s narazovem vetru nekde za aleji stromu, od ktere ti budou chodit akorat turbulence, ktere ti budou kopat nahoru a dolu a pri pristani ti ero najednou dva metry nad zemi spadne po kridle a vubec nebudes vedet proc.
Takze to chce nejenom kouknout doma na CHMI kolik venku fouka, ale taky zhodnotit situaci v konkretnim miste a rozmyslet si, co tam asi muzes ocekavat. Staly vitr je neco, co proste beres v uvahu pri startu a pri pristani, zato narazy a turbulence jsou tvuj nepritel :D
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
Uživatelský avatar
Jenda_84
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 10.06.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

#25 Příspěvek od Jenda_84 »

Já jsem si koupil za pár peněz anemometr od Turnigy a při každém letu si měřím rychlost větru. Pro 1,5m EPP elektrotrenéra (hmotnost 400g) mi vycházely pro pohodové plachtění rychlosti větru do 3m/s s nárazy tak do 5m/s.
Pokud "každý ví", že je to tak, pak to tak není nejmíň deset tisíc ku jedné. (R.A.H.)
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11261
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od TomasC »

Ještě bych připoměl, že pokud půjdeš létat ve větru a model ti odletí příliš daleko PO větru, tak se OKAMŽITĚ vrať zpět. Jednak to poletí delší dobu a pak po větru se situace rychle zhoršuje.

Pokud fouká, tak ve výšce fouká více než u země. Na to je třeba myslet při létání a i při přistávání.

to coro: s akrobatem se trénuje za každého počasí i soutěže jsou totiž takové. Speciálně když hodně fouká, tak to je velmi přínosné.
1) potrénuješ kompenzace větru. Takové M-ko, když ti fouká 10metrů šikmo zpředu prověří, jak zvládáš pilotáž aby jsi udržel stejnou vzdálenost
2) na letišti jsou obvykle jen akrobati, nikdo jiný nelétá :-)
Uživatelský avatar
sharkcom
Příspěvky: 1769
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od sharkcom »

Velkej vítr je takovej, že motorák na půl plynu couvá. Tím jak se bude zvyšovat tvoje pilotní umění bude ti při létání méně vadit vítr...
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#28 Příspěvek od zdekar »

Před létáním koukám na hodinovou předpověď na skyfly:
http://skyfly.cz/pred_fly_vitr.htm
(čas je v UTC a je potřeba připočíst 1 hodinu v zimě a 2 v létě).
celkem ty předpovědi vycházejí a tak to pomůže v tom, jestli mám jet lítat dnes, nebo zítra? a jak se bude situace vyvíjet :) Udávaný vítr je ve výšce 10m nad povrchem.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 690
Registrován: čtv 07.02.2008 0:00
Bydliště: Skalice nad Svitavou
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od honzajs »

tomasgross píše:Jaký vítr jde pro Easy Glider Pro mi tu máme ve středošeském kraji tak ted' skoro pořád větrno.


S 8mm závitovou tyčí ve spojce křídel jsem dával +5m/s
MENTOR, PROXIMA II, Sprinter
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“